Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 19:47
Cootje
Cootje is offline
even een stelling ...

ik vind, dat msn een klote programma is om over te praten met je vriendin etc. uitpraten of ergens over praten wil dan ook niet altijd goed overkomen omdat je het leest op jou manier. (zonder smilies)

heb je dit wel 's vaker? ik vind het echt super irritant als mensen zinnen van me op vatten die ik niet zo bedoel...

daarom gebruik ik msn eig alleen maar om dingen snel te vragen omdat ik iets niet weet, en anders om iets aftespreken / achter te laten
Oud 20-10-2004, 19:56
Darko
Darko is offline
eens. meeste dingen zijn erg slecht om via msn te bespreken. Heb al hoe vaak gehad dat ik verkeerd werd begrepen.
Oud 20-10-2004, 20:03
Verwijderd
Hmm, voor gewone gesprekken vind ik msn wel oke. Om ruzies uit te praten e.d. is het inderdaad niet zo geschikt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 20:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-10-2004 @ 20:03 :
Hmm, voor gewone gesprekken vind ik msn wel oke. Om ruzies uit te praten e.d. is het inderdaad niet zo geschikt.
Oud 20-10-2004, 20:14
Verwijderd
Jep, mee eens. Alhoewel ik wel gewoon leuke gesprekken op MSN heb, wil ik bijvoorbeeld ruzies of problemen natuurlijk liever in rl uitpraten. Lijkt me logisch? Over MSN laat je alles veel makkelijke gaan en durf je veel meer.. Typ je misschien dingen die je nooit zou durven zeggen, maar nu zie je diegene niet. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 20:34
Briseïs
Briseïs is offline
Echte ruzies heb ik eigenlijk nooit. Maar soms heb ik wel eens een klein ruzietje, maar die heb ik alleen met mn beste vrienden en die snappen me altijd
Oud 20-10-2004, 20:46
Kit
Kit is offline
jep zuigt behoorlijk als je eenmaal irritaties hebt onderling
Oud 20-10-2004, 21:07
LMP
LMP is offline
MSN tast je hersens aan. Net zoals al die sjit van sms'en enzo

veeeel teveel en veel te onpersoonlijke communicatie. Is gewoon niet leuk meer.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 21:10
e123ll
e123ll is offline
[QUOTE]Cootje schreef op 20-10-2004 @ 20:47 :
[B]even een stelling ...

heb je dit wel 's vaker? ik vind het echt super irritant als mensen zinnen van me op vatten die ik niet zo bedoel...

vooral hier heb ik vaak mee te maken.. als ik bijvoorbeeld ruzie heb met mijn vriendje en we het proberen uit te praten gebeurd het egt vaak genoeg dat hij de zinnen egt totaal anders opvat dan dat ik het bedoel.. zo irritant is dat
soms bedoel ik het gewoon goed maar vat hij het op als een aanval..
Oud 20-10-2004, 21:14
Verwijderd
Ik heb inderdaad wel sneller irritaties met mijn vriendin als we via msn praten. Maar die komen allemaal door hetzelfde onderwerp (blowen) en daar praten we als we bij elkaar zijn niet over dus dan hebben we geen ruzie.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-10-2004 @ 21:03 :
Precies. Alleen ik denk dat voor sommige mensen het wel makkelijk is om naar MSN te grijpen als er iets is. Maar dat lijkt mij niet echt verstandig, omdat je bij een ruzie elkaar moet kunnen zien, moet kunnen horen hoe iemand iets tegen je zegt etc.

Verder kan je prima onzin lullen op msn
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:28
Sade
Sade is offline
Citaat:
ik vind, dat msn een klote programma is om over te praten met je vriendin etc. uitpraten of ergens over praten wil dan ook niet altijd goed overkomen omdat je het leest op jou manier.
Je hebt gelijk. Maar toch heb ik gister echt een goed gesprek gehad via msn. Ik denk dat het niet echt uitmaakt op welke manier je communiceert, of het nou via de telefoon is of op msn, als de connectie er maar is.
Maar het beste is natuurlijk als je tegenover elkaar staat
Oud 20-10-2004, 22:33
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja dat heb ik ook gehad..!!

zo vertelde ooit iemand via msn dat hij het niet meer tussen ons zag zitten (is ooit een topic over geweest hier) dat hij niet wist of hij nog wat voor me voelden. nou, dat doet echt gruwelijk zeer als iemand dat over msn zegt! ten eerste is het laf, ten tweede moet je zoiets in het 'echt' bespreken. heb nu niet echt zin om het hele verhaal te gaan vertellen.
Oud 20-10-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 23:39
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Luka schreef op 20-10-2004 @ 22:07 :

ajb man, waarom ben je dan lid geworden van dit forum? wat je zegt slaat dus echt werkelijk nergens op.

Citaat:
zoiets zou m'n oma ook zeggen, ze heeft er dus, net als jou, geen verstand van. Leg jij maar eens fijn uit op welke manier je hersenen aangetast worden.

Citaat:
veeeel teveel en veel te onpersoonlijke communicatie.
het is zo veel als je zelf wilt. Dit forum is veel onpersoonlijke communicatie. MSN is persoonlijk, aangezien je gelijk feedback krijgt. Maar je zal dan vast ook wel een gruwelijke hekel aan bellen hebben

Citaat:
Is gewoon niet leuk meer.
dat is jouw mening, 95% van de forummers zal het oneens zijn met je.

Ontopic: msn is goed voor alle gesprekken waarbij emoties geen belangrijke rol spelen. Het is dus idd geen goed middel om bv ruzies uit te praten. Van de andere kant zorgt msn ervoor dat je meer met mensen (bv je vrienden) praat dan normaal
Oud 21-10-2004, 00:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het lukt me altijd om precies duidelijk te maken wat ik denk en bedoel via msn. Maar het heeft mijn voorkeur om belangrijke dingen in het echt te bespreken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:27
Rieno
Rieno is offline
Het gebeurt me niet vaak dat ik dingen verkeerd uitdruk en dat ik verkeerd begrepen word...en andersom gebeurt het me ook bijna nooit. Dus wat dat betreft is het niet echt een probleem, maar als het om echt belangrijke dingen gaat....tja, dan zou ik toch het liefst gewoon langsgaan en als dat niet kan, op zn minst bellen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 07:31
leucomelas
leucomelas is offline
als ik en me vriend over msn praten neem ik heel snel dingen anders op dan hij... doen we ook maar niet meer zo vaak...
Oud 21-10-2004, 08:43
Flit
Flit is offline
Ik vind het soms ook irritant om op msn uit te drukken wat ik precies wil zeggen en dan wordt ik dus wel eens verkeerd begrepen. Gelukkig heb ik eigelijk alleen boeiende gesprekken met vrienden, dus dan maakt het niet zo uit. Ik gebruik msn vooral om korte dingen te vragen of ff snel een afspraak te maken. En om met mensen te praten die ik alleen over internet kan spreken. Dan is msn dus wel handig, iets is beter dan niets .
Oud 21-10-2004, 09:26
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Precies hetzelfde hier! Ik bepraat dingen liever met iemand (zeker met mijn vriendin) IRL, MSN is me iets te onpersoonlijk eigenlijk. Maar zo'n ramp is het nou ook weer niet. Ik vind het al een stuk schelen als beiden een webcam hebben of iets, moet ik zeggen, dat geeft toch al iets meer "extra", wat een oplossing misschien zou zijn is om "Skype" oid te gebruiken.
Oud 21-10-2004, 09:35
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik vind MSN alleen handig om gewoon vrolijk met iemand bij te kletsen, om afspraken te maken of voor school. Voor andere dingen vind ik het veels te onpersoonlijk om over serieuze dingen te praten of ruzie's uit te praten. Dat doe ik IRL wel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:38
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Inderdaad.
Oud 21-10-2004, 11:51
ilse
ilse is offline
msn is handig als je iemand lang niet gezien hebt, als je gewoon van alles te vertellen hebt en dat soort dingen. mar als je het moeilijk hebt, of als er een rpobleem of ruzie is kan alles rar over komen.

ook als je een afspraak AF wil zeggen via msn komt het vaak behoorlijk bot over.
Oud 21-10-2004, 12:31
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Oud 21-10-2004, 13:54
*ABC*
*ABC* is offline
Eigenlijk moet je dat soort dingen gewoon persoonlijk bespreken. Maar ik heb wel eens ruzies gehad, en op msn durf ik wel meer te zeggen dan in het echt.

En soms kan het wel handig zijn.

Maar meestal komt alles heel anders over op msn, dus daar moet je wel mee opassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 14:32
waves
waves is offline
Citaat:
Oud 21-10-2004, 15:06
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 21-10-2004 @ 01:27 :
Het gebeurt me niet vaak dat ik dingen verkeerd uitdruk en dat ik verkeerd begrepen word...en andersom gebeurt het me ook bijna nooit. Dus wat dat betreft is het niet echt een probleem, maar als het om echt belangrijke dingen gaat....tja, dan zou ik toch het liefst gewoon langsgaan en als dat niet kan, op zn minst bellen
Ja bij mij gaat het ook bijna nooit verkeerd. Zelfs als er iets belangrijks besproken wordt begrijpen we elkaar meestal wel. Dat gaat op een vergelijkbare manier als hier op het forum (waar de problemen meestal ook wel redelijk begrepen worden), alleen is het wat directer en persoonlijker dan een forum en niet iedereen kan meelezen.

Alleen heel soms wil het toch nog wel eens verkeerd gaan en ja, dan ontstaat er vanzelf een ruzie Maar goed, dat gebeurt zo weinig dat het verwaarloosbaar is

Behalve dat je bij msn geen nonverbale communicatie kan hebben (toon van de stem, lichaamshouding, ect.) heeft msn ook een voordeel. Degene die met een probleem zit durft dan meer te zeggen. Hierdoor kan je wel meer verbale communicatie krijgen dan irl. Sommige mensen kunnen dan via msn wel hun problemen bespreken en het toch oplossen, terwijl ze dat irl nooit zouden doen of kunnen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:19
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik denk dat een deel van het probleem is dat de smileys veel teveel gebruikt worden
ze verliezen een beetje hun waarde... waarmee ze niet meer zo duidelijk zijn als ze moeten zijn
en ja, anders kan je nog altijd met mensen praten met een microfoon
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:39
Lilything
Lilything is offline
Vind t wel fijne manier van communiceren eigenlijk
met afspreken ook met meerdere vriendinnen, je zet elkaar allemaal in n venstertje.......hupla......

Maja met ruzies is wel lastiger ja, moet je ook niet doen.

Lange gesprekken over vanalles en nog wat kan k maar met weinig mensen op msn, maar met de mensen waarmee k t kan, zijn t mooie gesprekken waar je t dan 'in echt' ook weer even over hebt.......

Oud 21-10-2004, 21:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
praat me er niet van ik heb dat zo vaak gehad nu en dan hele discussies werd eerst dit dan weer dat verkeerd opgevat soms zelfs met smileys
en dan geef ik nog aan dit werkt niet via msn maar toch is dan t kwaad al een beetje geschied..
moet echt oppassen met belangrijke zaken via msn uitpraten vind ik..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 23:01
Jolt
Jolt is offline
Praat liever gewoon als ik de andere kan zien.

Lichaamstaal zegt meer dan zo een raar venstertje ...
Oud 23-10-2004, 10:55
U*NiQ
U*NiQ is offline
Helemaal mee eens..
Door MSN is bij mij een klein meningsverschil wel eens uitgelopen tot een giga ruzie omdat je alleen leest wat je wil lezen (of juist niet wil lezen ).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 11:45
Verwijderd
MSN is veel beter geschikt voor discussies met mijn vriendin. In het echt draait het altijd binnen no-time op seks uit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 14:12
paco
paco is offline
msn is klote idd... maar ik heb met telefoons ook... je kan iemand zun intonatie slecht horen en je ziet gezichts uitdrukkingen niet... en je weet niet of ze ondertussen iets leuks aan het doen zijn.,...
Oud 23-10-2004, 14:32
skeleton
skeleton is offline
true true, in MSN gesprekken kun je je vaak vergissen ..

( zelf dat ook heeft gehad )
Oud 23-10-2004, 17:38
Verwijderd
Ik voel me quotebaar
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

In de krant stond laatst een artikel over dat msn de communicatie tussen jongeren verbetert en daardoor voor hechtere vriendschappen zorgt. Omdat veel jongeren dingen over msn (of internet iha) makkelijker bespreken. Jongeren die het zouden gebruiken, hebben hechtere vriendschappen en kunnen vervolgens ook makkelijker over dingen praten irl. Dat jij nou alleen maar 'hoi, hoe gaat het?' gesprekken hebt, wil niet zeggen dat dat voor anderen ook geldt.

OT: Ik ben het met Sarah eens en ga haar lekker niet quoten .
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:49
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
msn is het beste hulpmiddel daartoe, ik kan het je vertellen, wat ik nu ook doe. Ik heb meerdere malen via msn iets besproken en ik moet zeggen, het is minder pijnlijk, minder voelbaar. De kans dat diegene je gaat slaan is minder, of je moet naast elkaar zitten en beiden op een andere pc aan het msnen zijn. Maar dan nog, wij hebben alles uitgepraat via msn, dat is lekker makkelijk. Als wij ruzie hebben, zeggen wij ook, tot msnse. Geloof mij, door msn zijn er minder scheidingen in de wereld
Oud 23-10-2004, 18:56
Nena21
Nena21 is offline
Msn irriteert mij soms vreselijk als ik praat met m'n vriend.
Alles komt verkeerd over, bij hem, vooral bij mij omdat ik al een held ben in dingen verkeerd opvatten.
Waardoor we soms ruzie krijgen, die dan weer niet goed uit te praten valt via msn.
Vreselijk.
Sowieso zijn mijn meeste ruzie's over msn, terwijl ik met sommige mensen irl nooit ruzie heb.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 18:58
Qimm
Qimm is offline
opmerkingen op het forum maken kunnen ook heel verkeerd worden opgevat, helemaal als je het daarna in een PM uit wil leggen
Oud 23-10-2004, 19:15
computer
computer is offline
Hm. ligt eraan met wie met me vriend kan ik het toaal niet, we kunnen helemaal niet praten op msn draait heel erg vaak uit op ruzie terwijl we irl bijna nooit ruzie hebben.

met me beste vriend kan ik gewledig ruzie maken en bij praten op msn maar goed, ik zeg precies hetzelfde wat ik tegen hemz eg op msn als irl.. alleen nu typ ik met hoofdletters normaal schreeuw ik (haha).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 23:10
mara18
mara18 is offline
raar...ik vind ruzies juist gemakkelijker bespreekbaar op msn. Akkoord, antwoorden kunnen volledig verkeerd worden opgevat, maar je hebt tenminste de tijd om even na te denken over wat je wil zeggen.

In de werkelijkheid kan je een zin niet opnieuw inslikken. Eens eruit, is het onomkeerbaar. Op msn kan een getypte zin mooi verwijderd worden op het laatste nippertje.

Zowel in het echt, als op msn, kan je gewoon weglopen, dus daar zie ik ook geen verschil in...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 15:54
Marloeske
Marloeske is offline
Citaat:
Darko schreef op 20-10-2004 @ 20:56 :
eens. meeste dingen zijn erg slecht om via msn te bespreken. Heb al hoe vaak gehad dat ik verkeerd werd begrepen.
ik ook. Heel vaak hierdoor ruzie gekregne met een oude vriendin enzo. Werkt niet.
Oud 27-10-2004, 16:21
Luna
Luna is offline
Mijn ex kón alleen maar over msn praten, en dan bedoel ik serieuze/belangrijke gesprekken.
Oud 27-10-2004, 16:25
Cootje
Cootje is offline
dan heb je wel een verkeerde
Oud 27-10-2004, 17:08
Mo6
Mo6 is offline
brak programma, ik spreek mensen ook liever in real life, want dan zien ze tenminste wat ik bedoel. ik gebruik heel veel non-verbale communicatie
Oud 27-10-2004, 19:23
Envy
Envy is offline
Citaat:
Ja man.

Verder:
Citaat:
Hmm, voor gewone gesprekken vind ik msn wel oke. Om ruzies uit te praten e.d. lijkt het me niet handig.
Oud 27-10-2004, 19:25
Qamra
Qamra is offline
Inmiddels neem ik msn niet meer zo serieus en probeer ik degenen waar ik om geef daarin te overtuigen.
Oud 27-10-2004, 20:11
Wasteland
Wasteland is offline
Roerend mee eens, klote programma niks als ellende. Mensen die je verkeerd begrijpen. Mensen die spontaan veranderen etc etc. Ik doe het al heel lang niet meer, sindsdien alleen maar rust!
Oud 27-10-2004, 21:15
Lotte
Lotte is offline
Ik weet wel ongeveer hoe ik iets moet brengen dus ik heb er geen problemen mee. Smileys zijn ook heel handig, en je kan altijd een nadere toelichting geven. Maar ik vind in het echt met mensen communiceren ook heel leuk, het voordeel daarvan is dat het wat directer is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten