Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
=(x-1)(x+2)/(x-2), dus |(x-1)(x+2)/(x-2)|<e. Kies x=d, dan geldt: |(d-1)(d+2)/(d-2)|<e. Er geldt: e>0, dus 0<|(d-1)(d+2)/(d-2)|<e. Kies d=1/2*e, dan wordt hier zeker aan voldaan.
||
![]() |
Citaat:
En hoe kan je dan d uitdrukken in e? Ik zie dat je d=1/2*e kiest, maar waarom kies je d zuist zo. Is dit te berekenen? [edit] kies je x=d, omdat |x-1| < d ???? Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 20:43. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het algemeen geldt: als b de limiet van f(x) voor x naderend tot a is, dan is er voor iedere e>0 een d>0 te vinden met de eigenschap 0<|x-a|<d => |f(x)-b|<e. Je gaat dus uit van een gegeven e>0 en probeert daarvoor een geschikte d>0 te vinden die aan de gegeven eigenschap voldoet.
Laatst gewijzigd op 08-11-2004 om 19:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
e>0, dus bijvoorbeeld 2,5 Als ik nu d=e kies, dan krijg ik: |1,5/0,5|=3. En dat is zeker niet kleiner dan e. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] afgeleide van.. wiskunde A Loveyouuu | 15 | 17-05-2009 21:52 |