Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 13:09
TisKicking
TisKicking is offline
'k weet eigenlijk niet waar het moet staan. verplaats het dus maar gerust.

naar aanleiding van het homohuwelijk dat in spanje nu ook toegestaan heb ik een vraag: denk je dat homofilie aangeboren is, of dat het iets is dat je jezelf ahw "wijsmaakt", of is elke mens in sé biseksueel, of ...?

ikzelf heb er eigenlijk geen flauw idee van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 13:16
Verwijderd
ik weet eigenlijk ook niet..

ik denk aangeboren ofzo haha
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:19
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ja er is volgens mij iets bewezen met een teveel aan vrouwelijke/mannelijke hormonen enzo
Oud 12-07-2005, 13:21
Verwijderd
Homoseksualiteit is aangeboren en voor zover bekend ook overerfbaar. De oorzaak ligt in de genen. Dat iedereen biseksueel zou zijn is onzin. Je geaardheid is gewoon aangeboren.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
De geaardheid zou genetisch bepaald kunnen zijn en dus erfelijk. Deze visie is de laatste tijd nogal populair: er wordt nu eenmaal massaal naar genen voor alles en nog wat gespeurd. Het zou ook kunnen liggen aan een bijzondere hormonenproductie of een speciale hersenstructuur. Naast deze verschillende biologische verklaringen zijn er de psychosociale theorieën.

Ik geloof niet dat de wetenschap hier overuit is, er heersen verscheidene theorieën en ik denk persoonlijk aan een genetisch bepaald iets. Enkele vrienden van mij zijn homofiel en hun zijn écht niet typisch mannelijk, ze hebben vrouwelijke trekjes, en hun interesses zijn heel anders als die van een gemiddelde heteroseksuele man. Ik denk dat dit niets te maken heeft met "aangeleerd" gedrag, maar met een genetische afwijking welke gewoon anders is als dat van een heteroseksuele. Ik weet het zonet nog niet.. Maar ik denk gewoon: aangeboren.
Oud 12-07-2005, 13:24
Cookie
Cookie is offline
Ik voorspel dat dit een erg lang "wel - niet" topic wordt.

Ik heb zelf geen id hoe het zit.
Oud 12-07-2005, 13:25
Verwijderd
Een sterke aanwijzing voor onjuistheid van de theorie dat homoseksualiteit aangeleerd zou zijn vinden we in strengreligieuze samenlevingen zoals de joodse of de verschillende islamitische. Daar wordt het bestaan van homoseksualiteit domweg ontkend of beschouwd als ziekte. Er wordt daar niets gedaan om het aan te leren, het wordt dus zelfs doodgezwegen of actief ontmoedigd. Toch zijn er in die samenlevingen verhoudingsgewijs evenveel homoseksuelen als in andere samenlevingen, alleen je merkt het minder omdat ze natuurlijk niet zomaar naar buiten komen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:30
Verwijderd
ik ben zo geboren!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:34
Cookie
Cookie is offline
Ik denk trouwens wel dat het aangeboren is
Waarom weet ik niet, maar dat denk ik.
Oud 12-07-2005, 14:12
Cola
Cola is offline
maar stel nou he, je word als homo geboren maar je hele leven lang word je vertelt door je ouders dat homo's fout zijn en homo's vies zijn en gek en raar en al het negatieve dat er in de wereld bestaat enz enz, denken jullie dat die jongen dan nog steeds homofiel zal zijn?
Oud 12-07-2005, 14:14
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 12-07-2005 @ 15:12 :
maar stel nou he, je word als homo geboren maar je hele leven lang word je vertelt door je ouders dat homo's fout zijn en homo's vies zijn en gek en raar en al het negatieve dat er in de wereld bestaat enz enz, denken jullie dat die jongen dan nog steeds homofiel zal zijn?
ja
Oud 12-07-2005, 14:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ja.. Want een andere keus heb je namelijk niet.
Oud 12-07-2005, 14:39
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Genetisch en erfelijk ja,
maar zoals een bekende van mij vroeger placht te zeggen 'homo zijn is mode'.
Daarmee doelde hij niet op metroseksualiteit, maar meer op het feit dat de drang om homofilie geaccepteerd en out in the open te krijgen nogal is doorgeschoten, waardoor door alle geschreeuw in de media, politiek en aanverwante veel mensen (al dan niet door stoornis) zichzelf deze gril hebben aangepraat.

Ik heb het al moeilijk genoeg met mezelf, dus ik voel mezelf liever uniek door minder speciale eigenschappen die geen betrekking hebben op mijn geaardheid of sociale status.
Kan ik er ook niemand mee lastig vallen en loop dus ook niet het risico met mn hoofd naar beneden van een gebouw van drie hoog te worden geworpen

@nick rosenboom : dan ben je een homofobe homofiel

das dus net zoiets als een zeepmolecuul die denkt dat ie deel uitmaakt van een hamburger

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:02
ekki
ekki is offline
Een tijdje geleden stond er een bericht in de krant (of op nu.nl ofzo, weet ik eigenlijk niet) dat er in een dierentuin pinguins waren die maar geen kleintjes kregen, ondanks dat ze steeds met elkaar gingen vrijen enzo. Bleek dat het allemaal mannetjes waren. Voor zover ik weet hebben ze er toen vrouwtjes bij gezet, maar dat hielp niet, omdat de mannetjes homoseksueel waren. Die hadden geen interesse in de vrouwtjes.

En zo zijn er nog wel meer verhalen van homoseksuele dieren.

Ik denk dus dat het erfelijk en dus aangeboren is. Of je het 'ontdekt' of niet als mens heeft met de omgeving te maken, denk ik.
Oud 12-07-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Er zijn genoeg verhalen over gelovige homoseksuelen die zichzelf van kant maken omdat ze denken dat hun geaardheid een straf van hun God is.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:25
hetdariotje
hetdariotje is offline
Ik denk dat je die keuze zelf maakt, je maakt je hele leven keuzes die je beinvloeden. 4 jaar geleden luste ik nog geen koffie nu krijg ik er niet genoeg van, je kan dus dingen leren te doen en er leren van te houden. dus ik denk dat iedereen bisexueel wordt geboren en daarna kiest of leert van dezelfde of de andere sexe te houden.
Oud 12-07-2005, 15:30
Gambokkur
Gambokkur is offline
Wat ik mij al lang afvraag is waarom de evolutie homofilie niet verdrongen heeft.
Iets wat zo'n rechtstreex negatief effect heeft op de voortplanting wordt er normaal binnen de kortste keren uitgerangeerd.
Daarom denk ik dat homofilie wel genetisch is bepaald, maar dat het niet erfelijk is. Mss wel voor een deel erfelijk. Toch blijft het een raadsel waarom het bestaat bij dieren die niet natuurlijk van geslacht kunnen veranderen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 12-07-2005 @ 16:30 :
Wat ik mij al lang afvraag is waarom de evolutie homofilie niet verdrongen heeft.
Iets wat zo'n rechtstreex negatief effect heeft op de voortplanting wordt er normaal binnen de kortste keren uitgerangeerd.
Daarom denk ik dat homofilie wel genetisch is bepaald, maar dat het niet erfelijk is. Mss wel voor een deel erfelijk. Toch blijft het een raadsel waarom het bestaat bij dieren die niet natuurlijk van geslacht kunnen veranderen.
De oorzaak kan wel eens in vrouwelijke hormonen liggen. Het is gunstig voor de vruchtbaarheid van de vrouw als die in bepaalde (hogere) concentraties aanwezig zijn, terwijl dat 'nadelig' kan zijn voor de geaardheid van een jongetje. Al met al hebben die bepaalde hormonen toch een voordelig effect.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:51
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-07-2005 @ 16:45 :
De oorzaak kan wel eens in vrouwelijke hormonen liggen. Het is gunstig voor de vruchtbaarheid van de vrouw als die in bepaalde (hogere) concentraties aanwezig zijn, terwijl dat 'nadelig' kan zijn voor de geaardheid van een jongetje. Al met al hebben die bepaalde hormonen toch een voordelig effect.
Dus het voordeel voor de vruchtbaarheid van de vrouw is groter dan het enorme evolutionaire nadeel dat holebi's zich veel minder voortplanten ? Mja, zou kunnen, weet er nix over.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:55
Droid
Droid is offline
Ik denk dat homofilie een aangeboren "afwijking" is. Het druist idd recht tegen de ideeen van darwin in dat homofilie erfelijk zou zijn.

Ik denk dat homofilie een tussenstap is tussen transsexueel en hetrosexueel is. Een hetro valt op het andre geslacht, een trans sexueel wil van het andere geslacht zijn. En ik denk dat homofilie daar tussen in ligt. Nu is het niet logisch te verklaren dat een diersoort (in termen van evolutie) het toestaat een relatie tussen twee dezelfde geslachten voort te laten bestaan (uitgaande dat er geen geslachts verandering optreed van loop van tijd). Dus in die zin zou je het een afwijking kunen noemen. Echter kan je jezelf ook de vraag stellen of iets wat de persoon in kwestie zelf niet erg vind een afwijking is of niet.
Oud 12-07-2005, 15:57
Optima
Optima is offline
ik denk dat het aangeboren is

Mijn moeder is lesbisch, en in haar kant van de familie zijn ook heel veel neven/nichten homofiel, en zelfs de broers en zussen van mijn oma ( haar moeder) zijn nooit getrouwd, maar ik durf te zweren dat het meerendeel van hen ook homofiel is.

In mijn vaders familie is niemand homofiel.

Ik zouz elf niet verbaast zijn dat wanneer ik kinderen krijg met ene man, bij wie homofilie ook in de familei zit, we een kind krigjen dat homfiel is, aangezien mijn moeders slapende genen dan zouden kunnen ontwaken

ps ik ben 99% hetero
Oud 12-07-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
hetdariotje schreef op 12-07-2005 @ 16:25 :
Ik denk dat je die keuze zelf maakt, je maakt je hele leven keuzes die je beinvloeden. 4 jaar geleden luste ik nog geen koffie nu krijg ik er niet genoeg van, je kan dus dingen leren te doen en er leren van te houden. dus ik denk dat iedereen bisexueel wordt geboren en daarna kiest of leert van dezelfde of de andere sexe te houden.
Ik mag toch wel hopen dat je daar sterkere aanwijzingen voor hebt dan alleen het feit dat jij vier jaar geleden nog geen koffie lustte.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 17:37
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2005 @ 17:32 :
Ik mag toch wel hopen dat je daar sterkere aanwijzingen voor hebt dan alleen het feit dat jij vier jaar geleden nog geen koffie lustte.
Nouja, het is natuurlijk een superbetrouwbare redenatie!
Oud 12-07-2005, 17:59
Qimm
Qimm is offline
Ik denk dat het van beide werelden wat heeft, een zeker soort aanleg en invloeden uit je omgeving.

Maar ik ben dan ook geen expert.
Oud 12-07-2005, 18:02
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Stel nou he je wordt al hetero geboren maar jehele leven lang word je vertelt door je ouder dat hetero's fout zijn en hetero's vies zijn en gek en raar en al het negatieve dat er in de wereld bestaat enz enz denk jij dan dat jij nog steeds hetero zal zijn?

(Ik ga er even vanuit dat jij hetero bent, zou jij zo tegen je gevoelens in kunnen gaan? Ik denk het niet)
Oud 12-07-2005, 18:22
Verwijderd
ik denk dat een homofobe homo misschien wel hetero wil zijn maar em gewoon niet omhoog krijgt..

en je bent je hele leven al homo/lesbo/bi dus wordt het moeilijk dat nog aan te leren.. alleen heb je bij een peuter niet zo snel door dattie homo is..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 12-07-2005 @ 16:30 :
Ik vraag me eigenlijk af of het niet juist meer voorkomt naarmate de populatie groeit? Het is voor de soort mens immers al lang niet meer noodzakelijk dat iedereen zich voortplant...

Verder ga ik eens volledig met nare man mee. Homofilie is wel degelijk aangeboren, en ik geloof ook niet dat het af te leren valt. Ik ken een jongen die maar wat graag hetero zou willen zijn, ook vanwege zijn geloof, maar dat kán gewoon niet. Hij valt gewoon niet op vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
homofilie is aangeboren en erfelijk. een andere verklaring kan ik me niet voorstellen; je kan tegen mij aanzeuren dat jongens aantrekkelijk zijn, me dagenlang naar cd's laten luisteren waar op allerlei homofiele gevoelens verwoord worden, maar ik zal nooit op die manier naar een jongen kijken, en wel naar een meisje/vrouw.

ik denk echter dat er tegenwoordig wel mensen zijn die beweren homo te zijn en daar helemaal in mee gaan, in een soort drang naar aandacht, terwijl ze dat ten diepste niet zijn. (dat kan; net als homo's die toch trouwen en jarenlang met een vrouw vrijen.)
Oud 12-07-2005, 18:39
*GaJeL*
*GaJeL* is offline
Hmmm... had nog nooit nagedacht over het feit dat homofilie erfelijk zou kunne zijn...

Volgens mij is gwn iedereen bi, ik vind het gewoon mooi om te geloven dat mense niet op een geslacht verliefd worden maar gewoon op het karakter van iemand...

Tot voor kort dacht ik dat ik 100% hetero was, tot ik in contact kwam met een lesbienne en pas dan stond ik open voor het feit dat ik ook op meisjes kan verliefd worden, leuk toch ?!

Nou ja, op sommige vragen hoef ik het antwoord gwn niet te weten
Oud 12-07-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 12-07-2005 @ 18:59 :
Ik denk dat het van beide werelden wat heeft, een zeker soort aanleg en invloeden uit je omgeving.
Nou, er zijn toch wel sterke aanwijzingen dat culturele invloeden weinig tot geen rol spelen in iemands homoseksualiteit. Zie bijvoorbeeld de eerste helft van de twintgste eeuw in Nederland. Homoseksualiteit was nog volslagen onbekend, dus de mannen die ontdekten dat ze op mannen vielen trouwen maar gewoon met een vrouw en verwekten daar kinderen bij. Maar ook het volledig aanhangen van een heteroseksuele levensstijl heeft er nog niet toe geleid dat ze ineens minder homo waren, of dat hun kinderen minder kans hadden om homo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:33
WolterB
WolterB is offline
Een poosje terug is er een soortgelijke discussie op Psychologie gevoerd over dit onderwerp.
Hier ging het volgens mij wel over een andere insteek, maar volgens mij kwam het na verloop van tijd ook wel op jouw vraag neer.
linkje
Misschien staat hier nuttige informatie voor jou in, want ik heb toen niet hele topic doorgelezen.
Oud 12-07-2005, 19:58
Verwijderd
achjezus, niet weer deze discussie (ja, ik kan dus net zo goed niet reageren).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:03
maybi_milja
maybi_milja is offline
Ik denk ook dat het aangeboren is:

- er zijn genoeg mannen/vrouwen die jarenlang een heteroseksuele relatie hadden en pas op latere leeftijd ook voor zichzelf durfden toe te geven dat ze eigenlijk toch homoseksueel zijn...dus terwijl ze jarenlang er tegen 'vechten', kunnen ze op een gegeven moment gewoon haast niet anders...als het zo cultureel zou zijn, zouden ze waarschijnlijk de makkelijker weg kiezen..
- geadopteerde kinderen van homoseksuele paren zijn niet vaker homoseksueel dan kinderen van niet homoseksuele paren, dus het is geen kwestie van 'nadoen' of modeling zoals dat ook wel het...

denk ik...

maar ik denk soms wel dat meer mensen bi-seksueel zijn dan dat ze denken...dwz dat de homo-kant dan makkelijker te onderdrukken is omdat er ook een hetero-kant is, en mensen daarin wel cultureel beïnvloed worden...dat je niet op het idee komt dat je bi zou kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:43
Droid
Droid is offline
Voor mensen die denken dat homo zijn iets is dat door keuzes in je leven of door invloeden op je tot stand kom. moeten zich eens verdiepen in het volgende.

http://www.bbc.co.uk/science/horizon...rnedgirl.shtml

ter verduidelijking van dit stukje.
Bijna alle wetenschapper dachten dat het experiment met het jongetje gelukt was omdat ze er niks meer van hoorden. Echter leefde dit persoon in een isolement en totaal verscheurd in zijn hoofd. Pas op het moment dat hij weer naar buiten treede met zijn verhaal realiseerden zich vele wetenschappers dat ze het al die jaren hadden misgehad. En dat het experiment heel erg fout was gegaan. wat er overigens niet in dit stukje staat is dat de persoon in kwestie zelfmoord heeft gepleegt omdat hij het niet meer aan kon.

Ook al gaat dit over geslachtverandering, ben ik op basis hiervan toch van mening dat iedereen wordt geboren met een sexuele voorkeur en met het gevoel dat hij zelf van een bepaalde sexe is.

Als iedereen als bi geboren zou worden en daarna pas uitgroet tot homo of hetro zou je het volgende krijgen.

1 als je door omstandigheden of door keuzes homo of hetro wordt, zou je dit ook geduurende je leven moeten kunnen veranderen. Echter Hergaalde pogingen van bepaalde kerkgenootschappen om homo's te bekeren om hetro te worden loopen altijd op niks uit. De mensen zijn ongelukkiger dan ze eerst waren of keren na een tijd weer trug bij hun oude voorkeur. En mensen die na jaaren uit de kast komen (na getrouwd te zijn en kinderen te hebben) zeggen vaak zich zo al altijd gevoeld te hebben.

2 buitendat. Het artikel hierboven bewijst dat je niet zomaar de keuzes van geslacht en sexen voor iemand kan bepalen en dat die liggen vastgelegt. en dat geld naar mijn inziens ook voor homosexueel, bi-sexueel of hetrosexueel zijn.
Oud 12-07-2005, 21:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, het is aangeboren. Als ik keuze had gehad, had ik er echt niet voor gekozen. Ik voel me nu heel gelukkig, maar het heeft heel lang geduurd voordat ik mezelf gelukkig voelde. Vaak genoeg 'probeerde' ik verliefd te worden op een meisje, maar ik heb nooit echt iets gevoeld voor meisjes.

Ik denk dat de meeste er zo over denken. Natuurlijk kun je heel gelukkig zijn als je homo bent, maar je blijft soms tegen onbegrip aanlopen. Dat is echt niet iets wat je zelf wil. Ik niet tenminste.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2005 @ 19:56 :
Nou, er zijn toch wel sterke aanwijzingen dat culturele invloeden weinig tot geen rol spelen in iemands homoseksualiteit.
Omgeving is niet alleen cultuur. Het kan ook liggen aan factoren als afwezigheid van een geschikt mannelijk rolmodel of nog minder zichtbare invloeden. Zulke factoren kan je moeilijk uitsluiten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 00:02
Antinoniem
Antinoniem is offline
Evolutionair gezien is het bij mensen geen probleem meer aangezien de mensheid ook wel overleefd als er homofiele individuen tussenzitten.

Verder kan je jezelf geen geaardheid aan (laten) praten lijkt mij. Voorbeelden die sommige mensen geven als "Stel dat je hetero bent maar er wordt verteld dat hetero zijn echt niet kan", dan wordt je echt niet spontaan homo, dan probeer je hoogstens je hetero-gevoelens te onderdrukken omdat het niet hoort cultuur e.d bepaald dus wel hoe je je voordoet, maar niet hoe je werkelijk bent.

Slechts één bericht in een eindeloze discussie
Oud 13-07-2005, 00:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Homosexualiteit is een aangeborten iets.

Citaat:
hetdariotje schreef op 12-07-2005 @ 16:25 :
Ha Ha!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 08:34
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
aangeboren
Oud 13-07-2005, 09:59
little nemo
little nemo is offline
dit topic is volgens mij al erg vaak langsgekomen

maar ik zal het antwoord maar even geven: het is wel aangeboren, maar niet genetisch bepaald. in het proces waarin een foetus (of hoe zo'n ding op dat moment ook heet) een mannetje of vrouwtje wordt gaat iets 'mis' door een overschot van hormonen van het andere geslacht. daarom komen homo's ook vaak vrouwlijker over en lesbiennes mannelijker.

dat genetisch ook niet zou kunnen wordt wel bewezen door het feit dat het bij tweelingen mogelijk is dat één van de twee homo is en de ander niet, terwijl ze toch genetisch identiek zijn.
Oud 13-07-2005, 10:40
Verwijderd
Het meest logische lijkt mij dat het aangeboren is, aangezien je in een maatschappij waarin homoseksualiteit niet geaccepteerd is niet voor de lol homo wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:02
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
little nemo schreef op 13-07-2005 @ 10:59 :
dit topic is volgens mij al erg vaak langsgekomen

maar ik zal het antwoord maar even geven: het is wel aangeboren, maar niet genetisch bepaald. in het proces waarin een foetus (of hoe zo'n ding op dat moment ook heet) een mannetje of vrouwtje wordt gaat iets 'mis' door een overschot van hormonen van het andere geslacht. daarom komen homo's ook vaak vrouwlijker over en lesbiennes mannelijker.

dat genetisch ook niet zou kunnen wordt wel bewezen door het feit dat het bij tweelingen mogelijk is dat één van de twee homo is en de ander niet, terwijl ze toch genetisch identiek zijn.
Allemaal mooi en wel, maar waarom kickt de evolutie niet die vrouwen waarbij de kans groter is dat er iets mis gaat met de foetus ?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:09
Dop_16
Dop_16 is offline
Erfelijkheid + Belevenissen/ervaringen , het is niet compleet erfelijk, dat is dan ook weer bewezen
Oud 13-07-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 12-07-2005 @ 23:02 :
Omgeving is niet alleen cultuur. Het kan ook liggen aan factoren als afwezigheid van een geschikt mannelijk rolmodel of nog minder zichtbare invloeden. Zulke factoren kan je moeilijk uitsluiten.
Ik gebruikte cultuur hier even in de meest ruime zin, namelijk al datgene dat niet gedekt wordt door de definities biologisch, aangeboren of genetisch. Maar ook overigens kun je onder cultuur best verstaan de invulling van het mannelijk rolmodel omdat dat natuurlijk ook sterk verschilt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:47
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2005 @ 14:21 :
Homoseksualiteit is aangeboren en voor zover bekend ook overerfbaar. De oorzaak ligt in de genen. Dat iedereen biseksueel zou zijn is onzin. Je geaardheid is gewoon aangeboren.
In dat geval zou de homoseksualiteit over een x-aantal jaar wel 'uitgestorven' zijn
Oud 13-07-2005, 11:54
juno
juno is offline
Hoe zit dat biologisch/psychologisch eigenlijk met de mannetjes en vrouwtjes homo's, om hetmaar even oneerbiedig aan te duiden.

Ik ken homo's die gewoon ontzettend aardige jongens zijn, aan wie je het in het begin niet eens merkt, totdat blijkt dat ze er geen geheim van maken, en ik ken valse nichten bij wie het er echt van afdruipt en die gemener zijn dan de gemeenste teef.

(waarom zijn nichten altijd van die pisnichten?)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 13:16
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 13-07-2005 @ 12:02 :
Allemaal mooi en wel, maar waarom kickt de evolutie niet die vrouwen waarbij de kans groter is dat er iets mis gaat met de foetus ?
omdat dat niet genetisch bepaald is, het is niet zo dat de ene vrouw meer kans heeft om een homoseksuele baby te krijgen dan een ander

@ nare: het verbaast me van je dat je zo stellig claimt dat het erfelijk is, terwijl dat gewoon niet klopt. waar heb je dat vandaan gehaald??
Oud 13-07-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 13-07-2005 @ 14:16 :
omdat dat niet genetisch bepaald is, het is niet zo dat de ene vrouw meer kans heeft om een homoseksuele baby te krijgen dan een ander

@ nare: het verbaast me van je dat je zo stellig claimt dat het erfelijk is, terwijl dat gewoon niet klopt. waar heb je dat vandaan gehaald??
Ik herinner me ook vaag dat het wel degelijk genetisch kan zijn - dat in bepaalde families homoseksualiteit gewoon vaker voorkomt, dat broers of zussen vaak beiden homoseksueel zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 13-07-2005 @ 14:16 :
Psychologie Magazine, kennissen die geneeskunde en psychologie studeren.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:14
a girl
a girl is offline
ja het zit in elk geval voor een deel in de genen, ik heb daar in mijn opleiding een onderzoek over gelezen. Maar het kan niet voor 100% door de genen verklaard worden, zoals heel veel zaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten