Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 20:52
Verwijderd
ruim 2 jaar geleden kwam ik weer in contact met een jongen die ik van vroeger kende. uiteindelijk kregen we wat met elkaar en 'officieel' heeft dat 5 maanden geduurd. het is nu ruim een maand uit. ik was ontzettend verliefd op hem, maar opeens was het weg en voelde ik nix meer voor hem. ik heb het toen uitgemaakt. ik was meer zelf nog in shock van het feit dat ik zo had gedacht dat het echt iets tussen ons zou worden en dat bleek dus van niet. we dachten ook vooruit enzo, niet te erg, maar ik had me toch heel goed kunnen voorstellen dat ik voor altijd bij hem zou blijven... nouja tot het misging.
nu ben ik wel volledig over hem heen en ik vind een andere jongen heel erg leuk. ik ben zelfs verliefd aan het worden! maar ik heb nu niet het gevoel van 'miss ik hij die speciale persoon wel'. ik heb nu mer zoiets van 'ach ik zie het allemaal wel'. ook ben ik bang om me weer te gaan hechten. mijn relatie met mijn ex was heel intens, vol verliefdheid en spanningen. ik wil graag iets met die andere jongen, maar ik ben nu bang dat ik me niet durf te hechten... hebben jullie dat ook, nadat jullie zoiets hebben meegemaakt, of ben ik de enige met dit probleem???

ps. mijn ex was mijn eerste echte liefde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 20:55
Verwijderd
Hechten is ook niet echt mijn ding, gezien ik het teveel en vooral te snel doe. Bij schijnbaar de verkeerde mensen.
Dus ja, je bent niet de enige. Maar nee, ik kan je dus niet helpen...

Gewoon de kans nemen en leren?
Gewoon proberen?
Niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 08:04
Sade
Sade is offline
Bij mij ging het pre-cies hetzelfde. Met m'n ex ging het ook na 5 maanden uit, terwijl ik het niet verwachtte en ik stiekem dacht dat het nog heeeel lang ging duren. Toen wilde ik eigenlijk vrijgezel blijven voor lange tijd, me niet meer hechten, tot ik m'n huidige vriendje tegenkwam en toen kon ik de verleiding niet weerstaan. Met hem had ik inderdaad aan het begin zoiets van: niet te serieus nemen, gewoon leuk hebben en verder niet over nadenken. Totdat hij op een gegeven moment toch wat zekerheid wilde, het was hem niet helemaal duidelijk of ik richting een relatie dacht of niet. Vanaf dat moment ben ik iets serieuzer ermee om gegaan maar ik heb nu nog steeds zoiets van; we bekijken het wel per dag
Oud 11-11-2004, 14:31
Verwijderd
heeel erg bedankt!!! ik word met de dag verliefder op die jongen... ik denk dat ik hem maar moet vertellen dat ik er moeite mee heb als we zover zijn... dan weet hij tenminste ook hoe t zit...

thanxxx
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:37
filia dei
filia dei is offline
Misschien ben je er nog niet helemaal overheen?
Tenminste dat had ik... Na 'n tijdje ging 't over en kon ik me wel weer hechten aan nieuwe vriendjes
Oud 11-11-2004, 16:21
Multilot
Multilot is offline
echt hechten doe ik wel als ik 25 ben...
Oud 11-11-2004, 16:24
ilse
ilse is offline
ik denk dat je het gewoon moet proberen.. tis nog maar een keer gebeurd zo met een jongen, misschien was het ook wel eenmalig!! als het vaker voorkomt kan je je altijd nog druk gaan maken. maar als je hem zo leuk vindt --> ga ervoor!!

edit: ik heb er ook een tijd over gedacht dat ik dat niet meer wil, maar vanzelf gebeurd het toch dus geen zin meer me te verzetten... tjsa..
Oud 13-11-2004, 16:07
Verwijderd
Als jongen zal ik dan ook even reageren:

Ik hecht me té vaak en ook nog is (blijkt uit ervaring) aan de verkeerde mensen.

Het is eigenlijk gekomen sinds m'n ex. Die heeft me zo enorm genaaid en al mijn vertrouwen geschaad dat ik niet zoveel vertrouwen meer in, voornamelijk, de liefde heb.

Dus wat hou je over? Een oppervlakkige klotezooi en je komt dus ook niet meer aan een vrouw. Maar goed, als die durf weg is duik je dus achter een masker waarin je het wel gezellig kan hebben maar jezelf niet kwetsbaar tegenover die ander maakt ... En als je jezelf niet opensteld voor die ander is er geen vertrouwensbasis en kom je dus nergens ...

Maar goed, hier heb je helemaal niks aan natuurlijk

In jou geval, toch maar proberen en ik benijd dat als je het weer kan om je ergens in te storten, want ik kan zeggen dat als je het niet doet je behoorlijk ongelukkig kan worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten