Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dat is helemaal geen gezellige tante ![]() ze zit zeker bij de VVD ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
toch vraag ik me af waar het probleem nou precies ligt, bij degene die kritiek levert, of bij degenen die niet tegen die kritiek kunnen....
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is natuurlijk absurd dat de grondwet gewijzigd dient te worden, omdat moslims of enig andere bevolkingsgroep zich gekrenkt voelen. Dat daarbij een flink portie bedreigingen en aanslagen niet geschuwd wordt om Nederland over te halen, maakt het compleet. Het is provocerend om überhaupt maar voor te stellen dat mensen gedwongen moeten worden hun mond te houden in Nederland. Wat denken jullie eigenlijk dat vrijheid van meningsuiting inhoud? Dat je mag zeggen dat een taart goed smaakt? En wat Hirsi Ali ook zegt, het is haar goed recht. Dat dien je maar te respecteren. Ga met haar een dialoog aan, maar die bedreigingen moeten keihard worden aangepakt.
||
Citaat:
Het probleem is dat op korte termijn niet mogelijk is om de aard van een godsdienst te veranderen. Natuurlijk ligt het grootste probleem bij diegenen die niet tegen kritiek kunnen, maar de mensen die kritiek leveren kunnen wel rekening houden met de mogelijke gevolgen van een kritiek. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kan je niet stellen dat 'de islam een geloof is dat niet tegen kritiek kan'. Een geloof is geen persoonsvorm in die zin dat het überhaupt kritiek verdragen kan. Daarnaast zijn het individuen die niet tegen kritiek kunnen; naar mijn mening het grote merendeel van de moslims in NL kunnen het respect opbrengen om de dialoog aan te gaan, om te functioneren naar de nederlandse wet. Het is slechts een klein deel dat radicaliseert, en van mening is dat met bedreigingen en geweld de situatie naar hun hand kan worden gezet. Dit doen ze vaak uit naam van hun geloof. Zaak is (ik zet het daarom even in een nieuwe alinea), volgens mij dat deze mensen ook vanuit de moslimgemeenschap zelf veroordeeld moeten worden. Het veroordelen van moslimextremisten door de Nederlandse overheid zal hun ideeën naar alle waarschijnlijkheid niet wijzigen; daarentegen kunnen imams en andere leidende figuren in de moslimgemeenschap in ons land misschien een goede invloed uitoefenen. De volgende link vind ik in deze context wel de moeite waard: http://thetruereligion.org/modules/i...?showtopic=366
|
![]() |
||
Citaat:
laat ik het zo zeggen: in mijn ogen is de gemiddelde islamiet (over)trots op zijn geloof, kan geen kritiek accepteren op gebied van geloof, en heeft wanneer het over geloofszaken gaat nou eenmaal een soort van ingeburgerd blok voor zijn/haar hoofd. Zoiets past gewoon niet in een moderne multiculturele samenleving als die in nederland, maar wat wou je daar op dit moment aan doen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik denk dat er wel genoeg mensen zijn die graag een aantal kamerleden zou willen vermoorden. Niet dat ze direct plannen maken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lijkt me nogal onbegonnen, jou niet? |
![]() |
||
Citaat:
nee, geen onderhandeling mogelijk, maar wat dan als mensen het er simpelweg niet mee eens zijn en naar hun eigen regels leven? kan je ook nix aan doen..
||
Citaat:
doet me op een of andere manier toch enigzins denken aan het rusland van stalin. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
zoek zelf maar op. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||