Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Lord Of The Rings wordt ook wel eens als religieuze film gezien.
http://www.cesnur.org/tolkien/033.htm Matrix is zeker vervult met religieuze elementen. Alleen de namen al die erin voorkomen. The One(de verlosser), sion (stad van volmaakte pracht, waaruit God verschijnt in stralend licht. enz.), Trinity (drie-een-heid). the passion of the crist was een klote-film. dat ik daarvoor ooit naar zwolle ben gereisd voor de exclusieve voorpremiere is mij nogsteeds een raadsel. |
![]() |
||
Citaat:
Mel Gibson beweert strak de bijbel te hebben gevolgd. onzin, hij heeft zijn eigen wilde fantasie gevolgd. Waar staan in de bijbel demon achtige kinderen die judas plagen? Wat doet een schaars geklede duivelin in de hof van getsemané om jezus te verleiden? Waarom moetten er onwaarschijnlijk grote hoeveelheden bloed uit jezus lopen? en dan het toppunt: waarom moet maria na afloop de boel met een handdoek gaan schoonmaken?! Maria komt in dat hele script niet voor, pas bij het kruis. Voor zover het 'de bijbel volgen' van Gibson. Maar ik zal mezelf eens aanvallen: die vrouwelijkeduivel was om aan te geven dat het niet alleen om het lichamelijk geweld ging maar ook om het geestelijk geweld en de verleiding die jezus ondervond. verweer: kan wel zijn, maar dat geestelijk lijden kan je ook met een goede acteur weergeven, daar heb je geen special-effects-duivel voor nodig. Verleiding kan ook met iets anders dan een hoer-achtige duivel. En dan blijven de vragen: waarom maria? waarom judas plagen? waarom zo extreem? Dit is een inleiding want eigenlijk maakt de correctheid met de bijbel me nieteens zo heel veel uit. Voor mijn part maakt hij van jezus een blanke man met lang bruin haar. dat deed hij? goed... ![]() maar waar het om gaat is dat de film alleen inzoomt op het vreselijke lijden van jezus, daar gaat het Gibson om. Laat het publiek maar eens flink voelen hoe erg het was en hoe vreselijk veel pijn Jezus moet hebben geleden. Hierbij vergeten we even dat er later ook een zooi christenen met pek in brand zijn gestoken, dat er mensen zijn gevierendeeld, de kampen in nazi duitsland. kortom: zo speciaal was het extreme lijden van Jezus helemaal niet. Alleen omdat het Jezus was is het verschrikkelijk zo lijkt het. Bovendien: wat voor reactie's willen we losmaken? verwachten we dit: 'ooh, jezus is gemarteld, laat ik snel christen worden' of dit: 'de joden hebben mijn heiland dit aangedaan, in de tegen aanval' of dit: 'jech, wat een smerige film, wat doe ik hier?' of dit: 'Het is goed dat ik er weer aan wordt herinnerd dat Jezus ondanks zijn onschuld zo bruut vermoord is. Nu weet ik dat ik met mijn zonde geen enkel recht heb op het goede leven dat ik heb' Het laatste antwoord soms? Gefeliciteerd, u bent reeds een overtuigd christen die de bijbel kent. Voor u is deze film geen eye-opener daar u de lijdensweg al kende. Hoogstends heeft u nu wat nieuwe beelden in uw geheugen als u het lijdens verhaal leest. Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 20:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Over Brian! De Palestijnse zelfmoord commando's op het eind van LoB zijn geniaal. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Einde is brilliant ja, haha
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij zei ook: niemand kan mij het leven afnemen. Ik geef het zelf af. Oftewel: Jezus is onsterfelijk(?) En dan nog: als God wil dat Jezus de straf doorstaat dan kan Hij Hem in leven houden en bij bewustzijn houden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie kan mij helpen? thijs100 | 28 | 27-09-2006 06:07 |