Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat zouden jullie doen als iemand op straat mishandeld wordt?
Toe staan kijken? 0 0%
112 bellen? 10 62.50%
die persoon helpen? 6 37.50%
weglopen en doen alsof je niks hebt gezien 0 0%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 13:13
SenSatioN_NL
SenSatioN_NL is offline
jongens en dames
deze oproep is namens de moeders en vaders
van alle slachtoffers van zinloos geweld,
je weet wel van die mensen waar van de dagen zijn getelt,
ik vraag jullie, leg jullie wapens neer en protesteer,
net als ik tegen zinloos geweld, door het uiten van deze emotie, zorgt voor een boel comotie, waar wacht je op? promotie? kan je dan niet zien, deze maatschappij is verkloot, en zonder hoop, ze zijn bang voor een klein amerika
maar het is te laat, het is zelfs nog beter in zuid afrika
Oud 09-11-2004, 14:00
Verwijderd
hoort hier volgens mij niet
ziet eruit als een rap, ik kan het dichterlijke niet vinden. Verder vind ik het in combinatie met je poll niet toegankelijk...

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:22
Verwijderd
Persoonlijk vind ik lyrische poëzie, beter bekend als 'rap', best iets dat op dit forum gepost kan worden - het heet immers niet voor niets 'dansen op papier'. We laten hier sowieso ook 'gewone' songteksten toe.

Wel moet ik zeggen dat ik dit (net als het handjevol andere rapteksten dat hier gepost is) niet erg appetijtelijk vind. Het valt me op dat de zovele rappers in spé zelden tot nooit zich verdiepen in hun flow (ritme). Ook hier is dat weer het geval. Het hapert en hakkelt vreselijk naarmate de tekst vordert.

Verder vind ik het taalgebruik matig - hoewel beter dan sommige andere rapteksten hier. Uiteraard kunnen lelijke taalvauten niet ontbreken: "mensen waar van" i.p.v. "mensen van wie".

Toch zie ik graag rapteksten komen, zeker als er betere kwaliteit op de proppen komt.

...de poll snap ik eerlijk gezegd ook niet...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:17
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 09-11-2004 @ 15:22 :
helemaal mee eens
En dan wil ik er aan toevoegen: DT-fouten beste mensen, dt-fouten, argh... Ze worden nog eens mijn dood.
Mensen van wie de laatste dagen zijn getelD
Voltooid deelwoord waarvan de laatste letter van de stam níet in 't kofschip zit, D dus.

Verder heeft Nederland toch wel een aantal bijzonder goede rappers, ik zou eens naar hen luisteren en eruit leren.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 12-11-2004 @ 09:17 :
[...] Verder heeft Nederland toch wel een aantal bijzonder goede rappers, ik zou eens naar hen luisteren en eruit leren.
Mee eens. Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van Extince - hoewel ie nu uitgekotst wordt, geloof ik. Toch zijn zijn teksten erg creatief en ik vind hem een lekker flow hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 10:50
Verwijderd
Hehe, alleen met dat stukje eens?

Het vroegere werk van Extince (het nieuwe ken ik niet eens), Osdorp, Def P, Seda, maar ook de Vlaamse talenten 't Hof van Commerce, ABN...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten