Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 19:40
Verwijderd
Hey hey, k ben op zoek naar mensen die ene van deze twee studies doen (Communicatiewetenschappen (CW) vs. Communicatie&InformatieWetenschappen (CIW), wo, maakt niet uit waar). wil graag wat te weten komen over inhoud en wat jullie ervan vinden . k ga binnenkort naar open dagen op verschillende plaatsen, ook om te proberen erachter te komen wat nou het verschil is tussen deze opleidigen en of ze op verschillende universiteiten nou nog van elkaar verschillen... Bij CIW zit er ook een taal bij de studie in (Engels, Duits, Frans of Spaans), hoe bevalt dit jullie en welke taal hebben jullie gekozen?

P.S. Ook verhalen over hoe jullie je studiestad vinden zijn welkom! Alvast bedankt, k ben erg benieuwd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 16:26
Verwijderd
ook reacties van mensen die iem kennen die er wat mee det zijn welkom..en nogmaals...ben ook benieuwd hoe jullie het studentenleven überhaupt vinden...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:26
battlestar
battlestar is offline
ik doe cw in nijmegen, pm me maar als je wat meer wil weten
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:10
Verwijderd
ok thnx!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 09:32
Verwijderd
Ik doe CIW in nijmegen met als taal Duits. Ik moet je zeggen dat het mij erg goed bevalt, colleges zijn leuk, en de stof is erg interessant.

Het enige wat ik niet leuk vind is 1 toepassingsvak bij de duitse taal, maar dat komt door de leraar zelf die het college voor de studenten nogal saai en nutteloos maakt.

Maar goed,

ciw is echt een aanrader en ik zou zeker in nijmegen een kijkje komen nemen!

mocht je nog vragen hebben, pm me maar
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 10:55
Verwijderd
ook heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 13:21
gable-girl
gable-girl is offline
In welke steden kan je dat allemaal volgen voor zover jij weet dan??Ik dacht Communicatie- en informatie wetenschappen alleen in Nijmegen en Amsterdam of heb ik dat mis?

Ben zelf ook geinteresseerd, doe nu HBO Communicatie, ga dit jaar afstuderen maar wil graag daarna nog verder gaan ermee.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:18
Verwijderd
neej dat kan in nog meer steden, o.a. in Utrecht geloof ik, ik zal het morgen ff voor je opzoeken, k moet nu zo weg (gids ligt boven), tot dan!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:22
Verwijderd
ok, mijn antwoord zoals beloofd:

CommunicatieWetenschappen (CW) kun je studeren in:
- Universiteit van Amsterdam
- Vrije Universiteit (Amsterdam)
- Radboud Universiteit Nijmegen
- Universiteit Twente (Enschede)
- Wageningen Universiteit

Communicatie & InformatieWetenschappen (CIW) kun je studeren in:
- RijksUniversiteit Groningen
- Universiteit Utrecht
- Vrije Universiteit (Amsterdam)
- Radboud Universiteit Nijmegen
- Universiteit van Tilburg

en voor de geïnteresseerden, Toegepaste Communicatie- Wetenschappen (TCW) kun je voor zover als ik weet alleen aan de Universiteit Twente in Enschede studeren.

Van Nijmegen weet ik dat ze bij CIW/Bedrijscommunicatie er dus ook een taal bij hebben zitten (Engels, Frans, Duits of Spaans), van de andere universiteiten weet ik dat niet.

PS Ik heb deze info uit zo'n krantje bij ons op school gehaald, ik heb het deze week gekregen, dus zal nog wel kloppen, anders moeten jullie me maar verbeteren, aanvullingen welkom.

Gr. Renske
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 10:54
Verwijderd
Hey hey, gister naar open dag in Nijmegen geweest, ciw lijkt me nu leuker dan cw beetje nutteloze mededeling, maar gewoon voor de geinteresseerden. volgende week utrecht!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:40
M@rco
M@rco is offline
Ik doe nu CIW in Tilburg. Op zich bevalt het me prima, niet alle vakken zijn even leuk maar op zich denk ik wel dat het de juiste keuze is geweest.

Maar goed, daar heb jij natuurljik niks aan, dus als je iets specifieks wilt weten dan PM je maar ofzo
Oud 09-11-2004, 18:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ken iemand die CIW heeft gedaan in Amsterdam. Hij vond het verschrikkelijk en is vrij snel overgestapt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:25
Verwijderd
verschrikkelijk omdat de studie niks voor hem bleek te zijn of vond hij de studie in amsterdam niks? kan beide...

@ m@rco, zie pm
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:29
nepstier
nepstier is offline
Ik studeer CW aan de VU in Amsterdam en moet zeggen dat het best relaxed is CIW lijkt me minder interessant omdat het veel meer gericht is op het taalkundige aspect dan daadwerkelijke communicatie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:30
Verwijderd
ik ben 2e jaars communicatiewetenschap aan de vu.
trouwens ik ken er nog een die 2e jaar communicatiewetenschap aan de vu doet. kan even niet op zijn naam komen

maar stuur maar pm voor verdere informatie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:30
nepstier
nepstier is offline
Citaat:
STUFF schreef op 12-11-2004 @ 19:30 :
ik ben 2e jaars communicatiewetenschap aan de vu.
trouwens ik ken er nog een die 2e jaar communicatiewetenschap aan de vu doet. kan even niet op zijn naam komen

maar stuur maar pm voor verdere informatie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
nepstier schreef op 12-11-2004 @ 19:30 :
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 09:11
Verwijderd
haha slimmerd Maar iig bedankt allemaal, STUFF zie pm
Met citaat reageren
Advertentie