Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is in januari ook regelmatig in het nieuws geweest. Omzet gaat omhoog, bezoekers dalen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je voor een illegaale dvd 10 euro betaald is dat te duur je moet gewoon net als hoeveel je de cd rom koopt zoveel betalen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik niet vind kloppen is dat het prijsbeleid van bioscopen in de randstad hoger is dan in andere delen van het land. Het moet overal gelijk zijn. Het gerucht gaat trouwens dat Pathé binnenkort met een unlimited card gaat komen, zoals UGC in sommige landen al enige jaren aan de man brengt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom liggen de prijzen in BELGIE dan veel lager dan in Nederland. In Brussel betaal je EUR 7,50. En je krijgt er beter geluid, beeld en vaak ook digitaal. Nederland loopt 20 jaar achter op gebied van technoligie in de bioscoop. Alleen Almere heeft nu digitaal beeld. In de randstad is Pathe marktleider, dus kan zijn prijzen rustig hoog houden er is geen alternatief. Buiten de randstad liggen de tarieven lager omdat de bioscopen meer bezoek nodig hebben om redabel te kunnen zijn, hoger prijs zorgt voor minder bezoek, niet iedereen vind 9 euro normaal. In Nederland brengt een inwoner maar 1,5 keer een bezoek aan de bioscoop. In omringgende landen (Belgie, Engeland) ligt dit aantal rond de 4. (Bron heb ik niet zo direct maar dat is effe zoeken op internet). |
![]() |
||
Citaat:
![]() en dat de persoon die het aanbiedt strafbaar is: ik weet het ja, maar daar ging het hier niet om ![]() @ starslayer: dat wist ik niet, dat het kijken wél illegaal is. Misschien is het dan wel enige vorm van diefstal, maar toch heb ik dan meer lak aan dit soort regels dan aan de reguliere vorm van stelen.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar het feit blijft staan dat Nederlands maar 1,5 keer naar de bioscoop gaan en dit in landen om ons heen gemiddeld 4 keer per jaar is. Natuurlijk gaan er mee mensen naar de film als de prijs omlaag gaat. Ik zou tenminste vaker gaan als het bijvoorbeeld maar 5 euro zou kosten. Het blijft wel een avondje uit, maar je gaat ook vaker naar kroeg en dat is ook een avondje uit, en goedkoper (ligt eraan hoeveel je drinkt ![]() De best lopende bioscoop is volgens mij Pathe de Munt maar kon het niet zo direct terug vinden. Op nr 15 staat Vlissingen wat een onafhankelijke bioscoop is. Ja Digitaal brengt risico's mee en is inderdaad peperduur, maar in Belgie zijn ze al veel verder dan in Nederland. Heb ook geen echt medelijden met de bioscoop exploitanten die verdienen nog steeds voldoende. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ja er waren minder goede titels in 2004. Maar ook de film waar iedereen wel wat van verwachte maakte minder omzet dan verwacht. Economische recessie OK... maar voorheen ging dan juist het bioscoop bezoek omhoog. Tijden veranderen dus dat kan ook de oorzaak zijn, dat de bioscoopsector er nu wel last van heeft. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan persoonlijk ook niet wachten op digitaal, aangezien kabels dan verleden tijd zullen zijn en het beeld mooi stil staat. Het is nog even afwachten. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Het probleem ligt ook deels bij de distributeurs. Zij moeten films eerder (of gelijktijdig) uitbrengen met de Amerikaanse release. Dat scheelt veel.
||
![]() |
Citaat:
Gelijktijdig uitgaan met Amerika is zeker de oplossing, hierdoor is het minder interessant om te downloaden, want de film draait dan als in de bioscoop. Helaas is het logistiek nog niet mogelijk om met alle films tegelijk uit te gaan. Hopelijk brengt het digitale tijdperk hier verandering. De distribitie van digitale dragers is veel eenvoudiger dan 35mm. De Belgische bioscoop exploitanten keken inderdaad de kat niet uit de boom. Maar dan moet je toch met me eens zijn dat we in Nederland te voorzichtig zijn. Want ook na de K4 projectoren zullen er weer nieuwe oplossingen komen. Toen de Belgen K2 projectoren aanschafte was de nieuwe standaard nog niet bekend. Okey okey niet alle bioscoop exploitanten worden slapend rijk, maar we hoeven geen medelijden te hebben met Pathe, Jogchems of Minerva. Deze verdienen voldoende. De kleine onafhankelijke bioscoop exploitant heeft het moeilijker. Maar dit komt door het markaandeel wat de andere hebben, hierdoor betalen ze een hoger tarief van de grotere partijnen. Vergelijk het met Albert Heijn en de lokale supermarkt. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Persoonlijk zie ik liever kleine bioscopen per stadsdeel verschijnen dan megaplexen en multiplexen. Ik denk dat mensen sneller komen en dat de sfeer veel intiemer en gezelliger is.
||
![]() |
Citaat:
Vooral de bioscoopmaatschappij. Releases zijn goedkoper (35mm prints kosten nou eenmaal veel geld, een simpele digitale drager veel minder). De discussie over wie de digitalisering gaat betalen is nog niet over. Persoonlijk vind ik dat iedereen een deel moet betalen. Bioscoopexploitanten, Filmmaatschappijen en reclame bureau's die ook hun reclame straks digitaal kunnen vetonen in de bioscoop. Maar het onderwerp gaat nu erg off-topic... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom adverteren internet providers met "DE NIEUWSTE FILMS DOWNLOADEN". Legaal is dit nog niet mogelijk. Of enkel in hele kleine schaal. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals die van Theo van Gogh, daar betaal je dan 3 euro voor ofzo.. Niet dat ik die film wil zien, maar het is wel een nieuwe film... Wat betreft d/l van films, ik d/l alleen maar japanse series enzo, om de simpele reden, import is te duur en in nl is er nog geen goeie kwaliteit/prijs verhouding voor die dvd's..' Maar ik ben ook niet beroerd om naar de bios te gaan als ik een film graag wil zien.. De videotheek krijgt anders per maand 2 a 3 keer een bezoekje van mij.. De FRS heeft altijd flexe aanbiedingen kwa DVD's, dus af en toe koop ik er eentje.. Ik stop zo denk ik toch wel genoeg in de filmindustrie..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat internetproviders het ook doen vind ik inderdaad dubieuzer, maar op zichzelf is de uitspraak 'met ons abonnement kun je films downloaden' natuurlijk niet fout, want er zijn af en toe ook films die wel legaal op internet verspreid worden zoals 0605. In elk geval is het natuurlijk op het randje, want alle partijen die in dit proces meedoen weten donders goed dat 98% van de downloads auteursrechtelijk beschermd materiaal betreft. |
![]() |
||
Citaat:
Platenlabel zaagt over dalende verkoop maar anderzijds verkopen ze wel spul dat illegaal muziek/filmmateriaal kan draaien. Ok, als zij het niet doen, doen andere merken het wel en verliezen ze inkomsten. Maar toch, kvind het allemaal maar een raar tegenstrijdig gedoe ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
streaming sites: illegaal? JackBrouwer | 4 | 19-03-2012 14:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Pirate Bay moet binnen tien dagen sluiten' T_ID | 263 | 30-11-2009 15:23 | |
De Kantine |
Geen treffers voor het woord Saai #357 Lethe | 500 | 25-09-2008 21:25 | |
Games |
Welk spel heb jij als laatst gekocht? Verwijderd | 500 | 25-06-2006 22:40 | |
Games |
[KLACHT] Pik jij die nieuwe prijzen voor spellen Benteknol | 237 | 13-01-2006 16:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Deense Downloaders krijgen een Boete Dutchian | 10 | 27-11-2002 09:26 |