Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 11:48
Roosje
Roosje is offline
Dit is nou echt iets wat ik me afvraag. Het maakt mij meestal niet zo uit hoe de leraar is, als hij/zij maar een beetje uit kan leggen. Heel vaak hoor ik van klasgenoten: Dat mens van (vak) is niet aardig, DUS (vak) is niet leuk.
Wat is jullie mening daar over?
Oud 08-11-2004, 11:56
Verwijderd
Toen ik op de middelbare school zat had ik dat wel bij sommige vakken. Geschiedenis was voor mij echt zo'n vak, dat staat of valt met de docent die het geeft. Andere vakken vond ik altijd stom (Frans bv) en andere vakken altijd leuk (wiskunde en tekenen). Nu hagt het voornamelijk van het vak af, al wordt de les/college natuurlijk wel leuker wanneer een docent het leuk geeft.

Laatst gewijzigd op 08-11-2004 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:13
Verwijderd
Een leerkracht is idd heel belangrijk. Hij kan een leuk van verpesten en een niet leuk vak leuk maken. Maar nu ik weinig colleges heb hangt de leukheid van het vak niet meer zo af van de docent. Nog wel wat, maar niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:16
Nona
Nona is offline
Ja, best belangrijk. En dan gaat het niet over de schoenen van je leraar en of die bij zijn stropdas passen, maar vooral om zijn manier van lesgeven (die leerlingen kan motiveren of demotiveren) en zijn houding ten opzichte van de leerlingen (of hij een vriendelijke, open houding heeft en of hij leerlingen als mensen behandelt en niet als koeien).
Oud 08-11-2004, 12:27
angel_girl
angel_girl is offline
Mee eens.
Oud 08-11-2004, 12:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Geschiedenis is een goed voorbeeld.
Oud 08-11-2004, 13:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hoe de leraar / docent uitlegt tijdens de les is zeker een belangrijke factor.
Oud 08-11-2004, 13:54
Bo
Bo is offline
Eens.

Ik heb bijvoorbeeld een docente, die praat zo zacht, dat alleen de voorste 3 rijen van de collegezaal haar kunnen verstaan. Het vak is best interessant hoor, maar de manier waarop het gegeven wordt, maakt het niet echt leuk.
Oud 08-11-2004, 14:26
Verwijderd
jep ben ik het helemaal mee eens. Ik vind bijvoorbeeld geschiedenis super leuk omdat de leraar dat op een hele leuke manier geeft. Maar bijvoorbeeld Engels haat ik omdat de lerares ontzettend irritant is.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:18
Marloeske
Marloeske is offline
Dit is nou echt zo'n topic waarbij ik denk:
Maak een poll-ding

maar ik ben het er wel mee eens hoor..
Voor 't grootste deel. Want bij ec2 heb ik bijv. een toffe leraar, alleen is 't vak moeilijk (en dus saai )
Oud 08-11-2004, 15:24
Suzy Q
Suzy Q is offline
Bij mij meestal niet...
Het is wel één keer voorgekomen..
Ik had altijd een ontzettende hekel aan Frans, tot ik in de derde klas verliefd werd op mijn leraar. Daarna ging ik heel erg m'n best doen en sindsdien is Frans m'n beste en leukste vak. Inmiddels heb ik al twee jaar geen les meer van die man gehad, maar ik blijf Frans leuk vinden
Oud 08-11-2004, 15:31
PowerFlower
PowerFlower is offline
Ja bij sommige vakken is dat wel zo, bij mij vooral met engels.
Maar al had ik nog zo'n leuke leraar voor gym, toch is het geen leuk vak
Oud 08-11-2004, 15:31
Briseïs
Briseïs is offline
Het heeft er wel mee te maken, maar is niet helemaal bepalend. Zo ware Engels en geschiedenis altijd twee van mijn leukste vakken, maar de leraren waren verchrikkelijk. Ik vond de vakken nog wel leuk, maar de lessen niet.

Andersom ook: ik heb een teringhekel aan gym, maar bij een lerares was het minder erg, omdat ze erg motiverend was.
Oud 08-11-2004, 16:03
Verwijderd
Ja, dat heb ik vooral bij Geschiedenis. In de 1e leuke leraar => leuk vak, 2e leuke leraar => leuk vak, 3e vreselijke leraar => vreselijk vak, 4e leuke leraar => leuk vak.

Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:15
Femic
Femic is offline
Verschilt erg per vak. Bij Aardrijkskunde en Geschiedenis is dit met name wel zo.
Oud 08-11-2004, 16:15
Verwijderd
Voor mij kan een saai vak leuk worden wanneer de leraar leuk doet, maar een leuk vak wordt niet saai doordat de leraar saai is. Mja, het ligt er dus maar net aan
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:27
Karianne
Karianne is offline
geschiedenis is cker een goed voorbeeld, ik heb bijvoorbeeld geschiedenis 1 en geschiedenis 2 apart, maar ook door 2 verschillende leraren. bij de lerares van gs 1 is het opzich wel leuk omdat ze zelf ook duidelijk lol heeft in d'r vak en gemotiveerd is (ook al is aantekeningen maken bij haar een groot zooitje ) enne bij gs2 hebben we een zacht pratende, saaie leraar, waar je het liefst zou gaan slapen...

en gym is een lelijk vak! behalve als je leraar een superstuk is
wat dat betreft wil ik terug naar de 1e!
Oud 08-11-2004, 16:30
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik vind van wel.
Ik zit nu op de PABO en hoe ze me daar geschiedenis geven vind ik helemaal super. Vind het interessant en het is leuk luisteren naar de leraar en zijn verhalen.

Vroeger op de basisschool en op de middelbare school vond ik het niks aan
Enige wat mij echt interesseerde was de tweede wereldoordlog. Komt denk ik ook omdat daar veel beeldmateriaal van was en het is gewoon een interessant onderwerp.

Dus de leraar make het vak denk ik.
Oud 08-11-2004, 16:51
Verwijderd
Niet mee eens. Een docent kan een saai vak draaglijker maken maar of een vak leuk is of niet ligt toch 'instrinsiek' in het vak zelf verborgen. De materie moet je aanspreken en een docent kan dat nog verder opleuken of afbreken, maar het gaat toch om de stof zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:47
Balance
Balance is offline
Het kán wel leuker worden door een leuke docent. Het kán ook wel minder leuk worden, door een minder leuke docent.
Maar soms kan er ook totaal geen relatie zijn tussen de leukheid van de docent en die van het vak.
Oud 08-11-2004, 20:29
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Deels, de docent bepaalt hooguit een verhoogde positieve sfeer in de les die kan resulteren in het leuker vinden van een vak.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:45
chris9 tje
chris9 tje is offline
Voorbeeldje...

Ik had vorig jaar 2 bijna dezelfde vakken in hetzelfde trimester, Signaal en systeem analyse en Signalen en transformaties. In de vakken zat best veel overlap. De ene docent praatte heel zacht en monotoom en stond erbij als een zoutzak, maakte gebruik van onleesbare sheets en schreef 1 grote chaos op het bord. De andere docent legde duidelijk en verstaanbaar uit, had heeeeeel veel sheets, maar wel leesbare en verdeeld in duidelijke stappen. Daarnaast bracht hij alles enthousiast en betrok de zaal ook bij zijn college...

Dat eerste vak wordt gezien als 1 van de saaiste vakken, terwijl het tweede vak als 1 van de leukere wordt gezien. Terwijl in de stof haast geen verschil zit.

Nu waren deze vakken van zichzelf niet heel stom of heel leuk. Ik denk ook dat een docent vooral invloed heeft op de "middelmatig" interessante vakken.
Oud 09-11-2004, 17:54
annetjuh
annetjuh is offline
het ligt er natuurlijk wel aan hoe een leraar het vak brengt. Als hij zelf iets verteld vol enthousiasme, is het ook leuker om naar te luisten.
En ja als de leraar natuurkunde goed en leuk kan uitleggen en grappige proefjes doet. Dan is het vak ook leuker. Het is zowieso leuker als je het snapt
Oud 09-11-2004, 17:59
Verwijderd
Deels, er zijn vakken die ik nooit leuk zal vinden hoe de docent het ook brengt. Het kan een vak dragelijker maken, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:20
The0
The0 is offline
Wel sterk verbonden. Een rotleraar kan een leuk vak verpesten en een leuke leraar kan een rotvak LEUKER maken. Zo was mijn docent wiskunde (7 uur in de week!!) echt een toppertje, ik ging daar met plezier heen..
Oud 10-11-2004, 12:02
Verwijderd
Ik vind het best belangrijk of de docent leuk is of niet. Of nou ja, of de docent de stof op een leuke manier kan brengen is nog belangrijker eigenlijk.
Als ik iets best interessant vind, maar iemand brengt het op zo'n droge, vage, duistere, onbegrijpelijke en oninteressante manier, dan raak ik m'n concentratie kwijt en dan vind ik er niks meer aan. Maar als iemand z'n best doet om iets op een interessante manier te vertellen, dan is het al veel fijner om ernaar te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:16
Verwijderd
Tsja, ik merk toch wel dat als een docent een saai lulverhaal ophangt ik minder snel geneigd ben om naar het college te komen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:57
chris k
chris k is offline
Zoals ik het zie kan een leraar een les leuk maken, maar een vak niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:56
Epoc
Epoc is offline
Is "leukheid" eigenlijk wel een bestaand woord?
Oud 10-11-2004, 17:59
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Epoc schreef op 10-11-2004 @ 17:56 :
Is "leukheid" eigenlijk wel een bestaand woord?
Denk het wel. En zo niet, nou ja, nog geen man over boord, iedereen snapt wat ik er mee bedoel.
Oud 15-11-2004, 16:59
j3nnif3r
j3nnif3r is offline
met deze stelling ben ik het echt wel eens. Ik heb eerst op een andere school gezeten en daar vond ik gym nu niet echt geweldig. Nu ik op deze school zit en ik een super leuke gymleraar heb, ben ik zelfs nog extra uren op school voor gym. Dus mijn antwoord op de stelling is echt wel JA.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 17:11
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
j3nnif3r schreef op 15-11-2004 @ 17:59 :
met deze stelling ben ik het echt wel eens. Ik heb eerst op een andere school gezeten en daar vond ik gym nu niet echt geweldig. Nu ik op deze school zit en ik een super leuke gymleraar heb, ben ik zelfs nog extra uren op school voor gym. Dus mijn antwoord op de stelling is echt wel JA.
Ben jij niet gewoon verliefd op je gymleraar?
Oud 15-11-2004, 17:29
*ABC*
*ABC* is offline
Nou, bij sommige vakken gaat dit wel op. Maar ik heb een pesthekel aan wiskunde, en hoe leuk de leerkracht ook is, ik zal dit nooit een leuk vak gaan vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 18:03
yavanna
yavanna is offline
Bij sommige vakken is het wel zo dat de leraar bepaalt of het leuk is of niet...

Bijv: meestal vind ik latijn heel leuk,maar we hebben nu een ontzettend duffe lerares die echt alleen maar saaie dingen doet. (het is ook wel een beetje de schuld van de rest van de klas maja...)
Maar bij wiskunde, wat ik altijd een supersaai vak vond, hebben we nu een hele relaxte aardige leraar, dus wiskunde is best wel leuk nu.

Een ander verhaal is het bij natuurkunde, dat vind ik ongeacht de leraar, gewoon hardstikke stom. Helaas hebben we nu helemaal een freaky leraar...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 18:03
j3nnif3r
j3nnif3r is offline
ik was verliefd op de gymleraar en hij vond me ok net wat leuker als de andere leerlingen . Maar hij heeft een vriendin en 2 kinderen en nu is ie gaan in zien, dat het fout was wat ie heeft gedaan. that's the problem! Nu zit ik er mee.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 13:11
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Hmm ben ik het wel mee eens...
Sommige vakken zijn altijd leuk en andere altijd kut, maar bij vakken als geschiedenis en levensbeschouwing enzo verander ik elk jaar van mening, daar ligt het echt heel sterk aan de leraar.
Oud 16-11-2004, 15:37
miekemieke4
miekemieke4 is offline
[COLOR=blue]het kan aan de leraar liggen bij bevoorbeeld ak heb ik ee nleraar die helemaal niet leuk is en vind ik dat vak niet leuk maar bij gs heb ik een hele aardige leraar maar vind ik het vak ook niet leuk.
Oud 16-11-2004, 19:45
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
j3nnif3r schreef op 15-11-2004 @ 19:03 :
ik was verliefd op de gymleraar en hij vond me ok net wat leuker als de andere leerlingen . Maar hij heeft een vriendin en 2 kinderen en nu is ie gaan in zien, dat het fout was wat ie heeft gedaan. that's the problem! Nu zit ik er mee.
Met wat chantage kun jij er ook nog wat aan verdienen ook.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:24
j3nnif3r
j3nnif3r is offline
nee, wil hem echt niet gaan chanteren. hij blijft nog steeds mijn leraar. Zo gauw ik er ook wat van ga zeggen kan zijn vriendin erachter komen en ik wil echt niet tussen hun twee in komen te staan. Ik wil gewoon dat ie gelukkig is met zijn kinderen en vriendin.
Ik denk ook dat ik er al genoeg aan heb gehad, ik mocht vorig jaar al zelf mijn punten bepalen.
maar nu zijn mijn klasgenoten erachter gekomen en heb ik echt alleen maar problemen ermee, om te zorgen dat hij en zijn vriendin er niks van mee krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:55
Meow
Meow is offline
Ik denk eigelijk dat het wel degelijk iets uitmaakt, want ik vind scheikunde (toch redelijk saai en moeilijk) leuk, terwijl ik andere leuke vakken in het verleden vreselijk vond (zoals tekenen) vanwege de leraar. Ik vind die vakken nu wel leuk!
Het mag eigelijk niet he maar toch....
Oud 17-11-2004, 20:48
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
mee eens, maar het maakt ook heeeeel erg veel (veel meer als de leraar denk) uit wat voor klas je heb, als kan je net zo leuke leraar hebben als je een klote klas heb maakt het niks uit...
Oud 17-11-2004, 22:46
Verwijderd
Nee. Ik heb bijvoorbeeld voor wiskunde een verschrikkelijke leraar, maar vind het wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 01:37
Shitonya
Shitonya is offline
maakt weinig uit
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 05:55
Verwijderd
Ik ben het wel met de stelling eens.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Jah eigenlijk wel. Als een vak matig is. En de leraar is klote -> vak is klote.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten