Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 21:45
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
ikkes heb een vriendin, die ik ontzettend mocht en vertrouwde, maar nu begin ik een beetje van haar te vervreemden. Het is zo iemand die de aandacht totaal op zichzelf vestigt en altijd een grote bek heeft. Ze kleineert vaak mensen, en eerder had ik altijd ontzag voor haar. Maar nu ik haar beter ken en de redenen van haar gedrag ken is dat gezag weg en ga ik mijn eigen gang weer. Nu vat zij dat op alsof ik haar niet meer mag en kleineert ze me veel. Ik snap hier niets van en het raakt me gewoon, omdat ze tegen mij altijd heel erg lief was en ik dacht dat we vriendin waren. Daar verzekert ze me ook steeds van, en ze biedt ook steeds haar excuus aan voor haar gedrag enzo. Ik trek het echter niet, en kras sinds kort weer. Hoewel ik weet dat ik me er niets van aan zou moeten trekken lukt dat me niet en raak ik zelfs depressief van haar, hoewel ik zelf ook genoeg shit heb, en me gewoon niet zo moet laten pakken. Nu heb ik geen intensief contact meer met haar,en eigenlijk doet dat me goed. Maar daardoor voel ik me weer schuldig en kras ik weer. Ik snap er niets meer van...wat moek nou doen? voor mezelf en niemand anders kiezen, of haar woorden negeren en vriendin met haar blijven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2002, 09:43
lady_x
lady_x is offline
Is moeilijk denk ik maar ik zou geen vrienden meer kunnen blijven met haar. Vooral omdat je zegt dat ze je kleineert. Kom op seg, laat je toch niet doen, doe dingen die je op andere gedachten brengen, ga weg met andere mensen en probeer ze te negeren ook aangezien je zegt dat ze je zelfs depressief maakt. Krassen helpt je helemaal niet verder!
Sterkte iig!

Laatst gewijzigd op 26-05-2002 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:22
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
lievuh zussie

Z heeft het recht niet om jou als oud vuil te behandelen. Je bent een supa lief meissie en ze is het niet waard. Als ze je weer begint te kleineren, geef haar dan gewoon een grote bek terug.

En lieffie (klef), wil je niet meer krassen? Je bent zo mooi, en verpest dat nou niet. Ik weet dat ik je helemaal nix mag verwijten, want ik doe het zelf net zo hard, maar doe het toch maar niet.

Kuz

Jenneke
Oud 26-05-2002, 12:10
Unexplained
Unexplained is offline
Als eerste vind ik het fout dat je haar de schuld probeert te geven van jouw krassen.
Dat is en blijft nog altijd jouw eigen verantwoordelijkheid!

Laat die meid voor wat het is, en sluit het af. Hoe moeilijk het ook klinkt, maar iemand die mensen zo behandelt zul je nooit echt veel aan hebben in je leven. Zoek liever vriendinnen op die wat socialer ingesteld zijn.

Je bent nog jong, je hebt nog alle kansen voor je liggen. Neem verantwoodelijkheid voor jezelf en grijp die kansen!
Oud 29-05-2002, 19:15
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Als eerste vind ik het fout dat je haar de schuld probeert te geven van jouw krassen.
Dat is en blijft nog altijd jouw eigen verantwoordelijkheid!

Laat die meid voor wat het is, en sluit het af. Hoe moeilijk het ook klinkt, maar iemand die mensen zo behandelt zul je nooit echt veel aan hebben in je leven. Zoek liever vriendinnen op die wat socialer ingesteld zijn.

Je bent nog jong, je hebt nog alle kansen voor je liggen. Neem verantwoodelijkheid voor jezelf en grijp die kansen!
*kuch kuch* ik wil haar niet de schuld geven, ze is een bron...ik ben namelijk een hyper-gevoelig type, misschien ken je het, en door haar voel ik me gewoon zo klote, door HAAR opmerkingen, dak ga krassen....

*kuch kuch 2* ik NEEM verantwoordelijk, ik BEN bij een psych, maarjah, die wachtlijsten maken het er niet echt beter op...het is niet zo dat hoe langer ik zonder hulp zit, hoe beter het gaat...ofzo....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten