Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een beetje, Heel erg, of intiem misschien je leert ze kennen, blijft bij ze, en laat ze niet meer los. Je vertelt ze alles, je vetrouwt ze, en zij jou. Maarja, niet iedereen heeft dat geluk, van vrienden in bezit, die moeten zoeken. Overal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De aanpassing aan je gedicht is ruk, je kan niet dichten. Doei. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sjoerd ik vind het wel een lief gedicht hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sjoerd, ik heb beter van je gelezen (met toch wel als hoogtepunt de wedstrijd). Je vertelt nog steeds, nogal simpele woorden enzo. Misschien zou je eens een andere vorm kunnen overwegen en uit proberen, gewoon om eens wat bij te leren, je bent nogal jong om vasthoudend te zijn ^^. En misschien is het dan eenvoudiger om wat meer uit te proberen, ik heb het idee dat deze vorm zich niet zo leent voor de woorden die je gebruikt, als je begrijpt wat ik bedoel? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
tsjah...nou...k ken mensen die in dat ene jaar veel volwassener zijn geworden (k ook), omdat ze brugger werden...enne k ken ook mensen die door naar t voortgezet te gaan hun woordenkennis heel erg vergrootten, dus volgens mij maak t heel veel uit.
|
haha..dat boeit niet, dan is ze in ieder geval geen twaalf meer..en zit ze al op t voort gezet??
mah jah...dan blijf k dr bij dat de ene gwoon verder is dan de ander. k was ook altijd verder dan mn klasgenootjes op de basisschool en mijn woordenschat was veel groter, omdat ik heel veel las enzow, dus..k denk ook niet dat leeftijd egt een excuus moet zijn, maar de een is gwoon verder dan de ander en een simpel gedichtje hoeft niet per definitie van slechte kwaliteit te zijn. Persoonlijk lees ik liever een mooi en simpel gedichtje, dan zo'n ingewikkeld, langdradig gedicht waarvan je eerst woorden moet op gaan zoeken of gwoon de betekenis van het gedicht niet begrijpt of waarbij je na de eerste strofe je wil om het te lezen al weer verloren bent.
|
Ik ben het er wel mee eens dat de één al eerder verder is dan de ander, en dus ook in het schrijven. Maar toch heeft leeftijd er veel mee te maken; je schrijft nu eenmaal als het goed is veel beter op je 16e oid. dan op je 12e/13e; tenminste, ik wel. Logisch, omdat bijv. ook de lezers op DoP over onderwerpen schrijven die je op de middelbare school mee begint te maken.
Ik heb jou, Sjoerd, sowieso ook veel vooruit zien gaan sinds dat je op DoP post. In dit gedicht heb je nog meer gekozen voor een gebroken schrijfstijl; telkens fragmenten van je gedachten. Dat is hier wel geschikt voor vind ik, het maakt het gedicht luchtig. De afsluiting (laatste strofe) vind ik echter wel wat minder; minder krachtig. Je vat samen wat je al in de voorgaande strofe duidelijk hebt gemaakt, en op zich is hier niets mis mee maar ik zou proberen het iets verassender te formuleren. Verder leuk om te lezen, ga zo door ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap trouwens niet helemaal waarom je het woord kwalité gebruikt. We hebben het woord kwaliteit en in het Frans hoort het qualité te zijn... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En waarom ik kwalité gebruik, nouja, dat gebruik ik gewoon heel vaak ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat ieder gedicht dat wordt geschreven voor school slecht is. Als Sjoerd een echt gedicht zou schrijven met wat hem op het hart lag zou het vast met een stuk meer gevoel naar buiten komen. Zo'n gedicht dat is gemaakt als opdracht is sowieso geen echt gedicht.
Alleen omdat hij 16 is is geen reden om het gedicht anders te bekijken. Het feit dat hij een mens is is misschien een reden om wat meer respect te tonen tegenover hem over zijn werk. Ik ga mensen ook niet afzeiken als ze slecht zijn in iets waar ik beter in ben. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ik dnek dat je gelijk hebt, gedichten Die echt uit mijn hart komen en beschrijven wat ik voel vind ik van mezelf vaak beter! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Psychologie |
vriendschap over ikbener | 3 | 12-07-2009 22:35 | |
Liefde & Relatie |
vriendschap? HelpMePlease | 7 | 07-08-2003 22:09 | |
Liefde & Relatie |
Vriendschap vs relatie apresskier | 14 | 11-07-2002 20:10 | |
Verhalen & Gedichten |
vriendschap? bestaat niet rickert | 6 | 06-09-2001 18:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Vriendschap FiXato | 3 | 30-08-2001 19:41 |