Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 22:26
TinyDancer
TinyDancer is offline
Ik ga hier nu iets posten wat nogal persoonlijk ligt.. maar goed, daar is dit forum voor, toch?

..

Mijn vriendje maakte het uit. na 1,5 jaar, en ik was er helemaal kapt van. M'n beste vriendin troostte me geweldig. Ik kwam er overheen, en ik vond een jongen leuk. Via die vriendin hoorde ik dat hij mij ook leuk vond. Het enige probleem: het was haar ex. Haar eerste vriendje, waar ze 3 maanden wat mee had gehad en waarmee ze het daarna had uitgemaakt. De jongen waarmee ze het had gedaan *for the first time*.

Ze stelde me voor de keuze: of hem, of haar. Maar het was allemaal nogal vaag, eerst zei ze dat, daarna beweerde ze t allemaal wel best te vinden, etc.

Ik had echt een hele hechte band met haar. we zagen elkaar minstens 1 x per week, zaten uren aan de telefoon en wisten alles van elkaar. ze was zon geweldig persoon.. niemand is zo leuk als zij. klinkt stom, maar zo is t nu eenmaal. Ze .. ze had me ook echt nodig, liet me merken dat ik heel belangrijk was voor haar.

Toen kreeg ik met die jongen. ze vond het uiteindelijk wel ok.. ik besefte niet echt dat ik haar kwijt kon raken, maar dat gebeurde uiteindelijk wel. Ik heb met haar ex, ik heb haar verraden. ik heb geheimen doorverteld die ze me in vertrouwen had verteld.
ik ben ook een trut t is mijn schuld dat de vriendschap verpest si, ookal vind iedereen van niet. maar ik weet hoe ze in elkaar zit, en dat het haar zo erg heeft gekwetst..

Vorige week hadden we opeens weer contact. Ik had haar een brief geschreven, dat ik haar zo erg miste. Ik ben bij haar langsgeweest. toen gaf ze toe dat ze door mij geen nieuwe vrienden meer durft te vertrouwen, dat ze missch wel weer vrienden wil zijn, maar missch ook niet.. ik ben zo in de war.

Wat moet ik nou? haar vergeten? Ik ken wel andere mensen natuurlijk, maar kan je dat "echte vrienden" noemen? mensen die je zo nu en dan opbelt om wat mee te gaan doen ofzo.. ja, heel leuk hoor verder, maar het betekend voor mij weinig verder.

Ik wou dat ik weer iemand had.. zoals haar, een beste vriendin. ben ik nou aan het zeuren? Hebben jullie dit wel eens meegemaakt, en wat zal ik / moet ik doen?

x een verward meisje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 22:45
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Heb ook een beetje hetzelfde meegemaakt. Al is het wel een aantal jaren geleden. Opeens door een ruzie die ik veroorzaakt had (had echt iets heel lulligs gedaan) gingen we niet meer met elkaar om. Ik had net als jij ook zon superrelatie met haar en we hadden een hele hechte band met elkaar. Waar ik nu heel erg veel spijt van heb is dat ik het nooit heb proberen goed te maken met haar. Nu nog steeds kom ik r wel is tegen en durf ik nix te zeggen Echt heel kut. Maar heb me voorgenomen om dat nog wel te doen, al denk ik niet dat het ooit weer goed komt. Daarom zou ik haar echt niet vergeten en het echt proberen goed te maken wiens schuld het ook is. Anders krijg je er echt spijt van dat je niet alles heb geprobeert want echte vrienden vind je niet zomaar. Hoop dat het goed komt tussen jullie...
Oud 17-11-2004, 22:48
TinyDancer
TinyDancer is offline
Thanks voor die reactie! das denk ik wel de enige zinnige reactie die ik heb gehad.. ever. iedereen maar altijd roepen dat ze niet goed genoeg voor me is als ze zoiets doet.. zucht.
dank je !
ik weet bijna zeker dat het niet meer goed komt, hoe dat in mn achterhoofd, maar ga het zekers nog wel proberen

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 23:17
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
TinyDancer schreef op 17-11-2004 @ 23:48 :
Thanks voor die recatie! das denk ik wel de enige zinnige reactie die ik heb gehad.. ever. iedereen maar altijd roepen dat ze niet goed genoeg voor me is als ze zoiets doet.. zucht.
dank je !
ik weet bijna zeker dat het niet meer goed komt, hoe dat in mn achterhoofd, maar ga het zekers nog wel proberen
Ben blij dat je er wat aan hebt.. Wat ik me nog wel ff afvraag: Heb je nog wat met die ex van dr? En waarom weet je bijna zeker dat het niet meer goed komt?
Enne dat iedereen roept dat ze niet goed genoeg is snap ik opzich wel want ja een keuze laten maken tussen je beste vriendin en een jongen is natuurlijk verkeerd maar aan de andere kant kan wel begrijpen dat het misschien erg gevoelig voor haar lag omdat het toch de jongen is waar ze het voor het eerst mee heb gedaan. Maar goed, iedereen maakt fouten.
Oud 17-11-2004, 23:28
TinyDancer
TinyDancer is offline
Tja, misschien komt t ook wel goed.. maar ze is zo grillig, en ookal hebben we dus weer "contact". msn zelfs met haar op dit moment.. ik weet niet wat ze precies wilt.

Ja, ik heb nog steeds met haar ex. Wat een geweldige jongen, zou hem echt voor geen goud kwijtwillen. en hij mij gelukkig ook niet
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 00:05
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
TinyDancer schreef op 18-11-2004 @ 00:28 :
Tja, misschien komt t ook wel goed.. maar ze is zo grillig, en ookal hebben we dus weer "contact". msn zelfs met haar op dit moment.. ik weet niet wat ze precies wilt.

Ja, ik heb nog steeds met haar ex. Wat een geweldige jongen, zou hem echt voor geen goud kwijtwillen. en hij mij gelukkig ook niet
Oke dan, nou veel succes ermee
Laat nog ff horen of het uiteindelijk nog goed is gekomen..
Oud 18-11-2004, 11:45
C'est moi
C'est moi is offline
een echte vriendin laat je niet in de shit zitten! die steunt je echt door dik en dun. ook als je het er zelf naar gemaakt hebt! geloof me maar!
Oud 18-11-2004, 14:02
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
C'est moi schreef op 18-11-2004 @ 12:45 :
een echte vriendin laat je niet in de shit zitten! die steunt je echt door dik en dun. ook als je het er zelf naar gemaakt hebt! geloof me maar!
Van een echte vriendin kan je ook verwachten dat ze geen geheimen doorverteld, dus ik vind het meer eigen schuld... dikke bult
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:14
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
C'est moi schreef op 18-11-2004 @ 12:45 :
nou als een echte vriendin van mij iets zou beginnne met een jongen ''die van mij was'' , dan zou het afgelopen zijn
zeker als ik haar had gezegd te kiezen

maar als het nu uit is maak je misschien nog wel een kans
Oud 18-11-2004, 15:16
marrel
marrel is offline
Als julie allebei open staan voor weer een beetje contact denk ik dat je dat zeker aan moet pakken, en rustig opbouwen. Je kunt niet meteen weer verwachten dat je alles aan elkaar vertelt maar ik ben overtuigt dat je het op kunt bouwen

En wat bij mij in het begin bij een soortgelijke situatie heel lastig was is dat ik me heel erg ging ergeren aan kleine dingen, dus ben daar voorzichtig mee en gun het wat tijd

heel veel succes!
Oud 18-11-2004, 18:56
TinyDancer
TinyDancer is offline
Ja, maar die jongen was niet "van haar".
ik weet t niet, ik kon het van haar kant moeilijk begrijpen omdat ik het haar ook had gegund. Als zij gelukkig zou zijn met mijn ex (waar ik trouwens anderhalf jAAr mee heb gehad), dan had ik dat haar zeker gegund. drm is t ook zo moeilijk, maar ik snap haar wel.

Nu houd ik me stil
verdriet
houden we in
t is maar beter zo,
onzichtbaar

je mist me
en ik jou
ik mis je zo
en jij,
je gaat eraan kapot

ik wil je zo graag helpen
maar dat kan ik niet