Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 12:33
Tricks'
Tricks' is offline
Funky Latin - Caramel

keywords: triphop, Reason, Recycle, Dj Shadow
Oud 10-11-2004, 13:51
Barvik
Barvik is offline
Zelf hou ik hier niet zo van maar het klinkt wel lache, het gaat alleen soms wat te lang door, en de drums zijn af en toe een beetje druk
Oud 10-11-2004, 15:03
Nijpjes
Nijpjes is offline
Leuk, soms lijkt het drumwerk niet helemaal strak , alsof het door iemand met een matig ritmegevoel is gespeeld...maar wel leuk enzo.
Oud 10-11-2004, 15:19
tandenborstel
tandenborstel is offline
Opzich klinkt t best lekker, maar de drums kunnen nog wel verbeterd worden (rommelig / niet helemaal strak ofso hier en daar).
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:33
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Het klinkt goed, het drumschema klopt wel, maar de verschilende drumloopjes zijn hier en daar wat gammel inelkaar geplakt. Als je de overloop van de drums wat vloeiender maakt is het een prima track.
Oud 11-11-2004, 09:47
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 10-11-2004 @ 16:33 :
Het klinkt goed, het drumschema klopt wel, maar de verschilende drumloopjes zijn hier en daar wat gammel inelkaar geplakt. Als je de overloop van de drums wat vloeiender maakt is het een prima track.
dankje!

Ik heb nu op 1 plek de overgang vloeiender gemaakt. Als ik wat tijd heb zal ik daar voor de hele track wat aandacht aan besteden!

[EDIT] Ik heb nu door het hele nummer heen drumsamples enkele milliseconden verplaatst. Hopelijk is het zo beter. [/EDIT]

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:12
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Naar mijn idee, zijn het overelkaar geplakte tracks
De drums kloppen naar mijn gevoel niet bij het basslijntje, najah gewoon de rest.
het vormt nauwelijks geheel in m'n oren.

Wel vind ik lostaand de drums leuk
De intro is ook prima
Alleen vind ik dan weer dat de drums er niet mooi inkomen, te voor-de-hand liggend naar mijn idee.

ik weet verder niet of dit een klaar product is, als het dat niet is moet je de volgende regels met een korrelzout nemen.

Het bouwt op, maar het orgasme komt niet. Het bouwt op naar niets, wat ik erg jammer vind. De fade out van de 'basslijn' is ook te simpel, of hij zou later harder moeten terug komen. de basslijn mag btw zowieso wel anders klinken,

Op weg, maar nog lang niet af als't aan mij zou liggen

edit: En dj shadow?, ik vraag het me af
Oud 11-11-2004, 14:27
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 11-11-2004 @ 15:12 :
Naar mijn idee, zijn het overelkaar geplakte tracks
De drums kloppen naar mijn gevoel niet bij het basslijntje, najah gewoon de rest.
het vormt nauwelijks geheel in m'n oren.

Wel vind ik lostaand de drums leuk
De intro is ook prima
Alleen vind ik dan weer dat de drums er niet mooi inkomen, te voor-de-hand liggend naar mijn idee.

ik weet verder niet of dit een klaar product is, als het dat niet is moet je de volgende regels met een korrelzout nemen.

Het bouwt op, maar het orgasme komt niet. Het bouwt op naar niets, wat ik erg jammer vind. De fade out van de 'basslijn' is ook te simpel, of hij zou later harder moeten terug komen. de basslijn mag btw zowieso wel anders klinken,

Op weg, maar nog lang niet af als't aan mij zou liggen

edit: En dj shadow?, ik vraag het me af
Prima als je kritiek hebt, maar over welke baslijn heb je het? Er zit helemaal geen baslijn in nog
Oud 11-11-2004, 15:03
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 11-11-2004 @ 15:27 :
Prima als je kritiek hebt, maar over welke baslijn heb je het? Er zit helemaal geen baslijn in nog
i know, maar ik wist niet hoe anders te omschrijven. de lijn die rond de 12 seconde duidelijk hoorbaar word..

wat omzeil je veel kritiek zeg..
Oud 11-11-2004, 15:12
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 11-11-2004 @ 16:03 :
i know, maar ik wist niet hoe anders te omschrijven. de lijn die rond de 12 seconde duidelijk hoorbaar word..

wat omzeil je veel kritiek zeg..
ach, ik vind het gewoon een beetje vage kritiek van je. Ik hou persoonlijk niet zo van de opbouw, die je vaak in dance ziet, opbouwen, rustpuntje, harder erin, climax, rust.
Dat afbouwen van de lagere tonen, daar kan ik me nog wel in vinden.
En verder, dat dj shadow is om het genre duidelijk te maken. Ik wil niet zeggen dat het dezelfde kwaliteit is, maar het lijkt me in hetzelfde hoekje passen.
Oud 11-11-2004, 15:33
Verwijderd
Ik vind dat de fade-out op het eind te lang duurt, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:05
Tricks'
Tricks' is offline
de bas-fadeout is weg. (+ er is nog wat toegevoegd)

is het zo beter?
Oud 11-11-2004, 19:53
Miles
Miles is offline
Harstikke gaaf.
Oud 12-11-2004, 18:31
battlestar
battlestar is offline
het heeft potentie , hier en daar klinken de drums nog wat te hol vind ik, en bij 1.08 en 1.44 klinkt het wat leeg

maar verder vind ik het wel lekker klinken
die drums doen me ook aan dj shadow denken idd
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:02
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
battlestar schreef op 12-11-2004 @ 19:31 :
het heeft potentie , hier en daar klinken de drums nog wat te hol vind ik, en bij 1.08 en 1.44 klinkt het wat leeg

maar verder vind ik het wel lekker klinken
die drums doen me ook aan dj shadow denken idd
dankje! Ik zal eens kijken of ik wat aan het hol klinken kan doen.

Wat die lege stukken betreft, dat denk ik dat ik dat zo laat. Ik vond het wel een mooi contrast zo.

thanks!
Oud 13-11-2004, 13:29
Droyd
Droyd is offline
Goed, behalve de drums...die zijn echt rommelig.
Oud 14-11-2004, 19:44
Fine
Fine is offline
Leuke toontjes opzich. Goed begin en een goed einde, maarrrrr ( ja daar zul je hem hebben) ik vind de rest nogal eentonig, ik zou daar meer diversiteit inzien door bijv: meer verschillende drumritmes ( op n bepaald moment sneller bijv ) en je zou ook met de hardheid van t drummen kunnen spelen(harder en zachter en de nadruk ergens op leggen bijv)... Daarnaast zou je kunnen doen alsof je een heel groot drumstel heb en dus meer klanken gebruiken.

maarjah dat is mijn mening, heb je trouwens nog meer liedjes?
Oud 14-11-2004, 20:55
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
ikookvanjou schreef op 14-11-2004 @ 20:44 :
Leuke toontjes opzich. Goed begin en een goed einde, maarrrrr ( ja daar zul je hem hebben) ik vind de rest nogal eentonig, ik zou daar meer diversiteit inzien door bijv: meer verschillende drumritmes ( op n bepaald moment sneller bijv ) en je zou ook met de hardheid van t drummen kunnen spelen(harder en zachter en de nadruk ergens op leggen bijv)... Daarnaast zou je kunnen doen alsof je een heel groot drumstel heb en dus meer klanken gebruiken.

maarjah dat is mijn mening, heb je trouwens nog meer liedjes?
Dankje voor je comments.
Tja, ik hou nogal van loopjes, niet te veel afwisseling. (Dj Krush, B. Fleischmann etc)
Ik denk dat ik met de drums niet veel meer ga uitspoken, maar er komt waarschijnlijk nog wel live ingespeeld viool, basgitaar, orgel etc. bij.

ik heb een boel andere nummers. 2 nieuwere beginseltjes online staan:

een interlude:
Funky Latin - Interstice

Funky Latin - These New Rhythms
Oud 14-11-2004, 21:41
Fine
Fine is offline
Die eerste is t leukst
Oud 15-11-2004, 13:52
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
valt het alleen mij op dat je alleen tegen positieve kritiek kunt

en nu ga je vast weer een vage redenatie geven waarom ik geen gelijk heb. ownee nu natuurlijk niet meer..

zucht..

post geen muziek als je reacties van mede muzikanten niet kunt verwerken
-like me
Oud 15-11-2004, 17:53
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 15-11-2004 @ 14:52 :
valt het alleen mij op dat je alleen tegen positieve kritiek kunt

en nu ga je vast weer een vage redenatie geven waarom ik geen gelijk heb. ownee nu natuurlijk niet meer..

zucht..

post geen muziek als je reacties van mede muzikanten niet kunt verwerken
-like me
Ik post hier wel vaker en ik kan prima tegen kritiek. Ik heb hier prima tips gekregen in eerdere topics, waar ik wat mee gedaan heb. Ik leg hier alleen uit waarom ik niets doe met sommige kritiek. Ik hou nou eenmaal bijvoorbeeld van nummers als "The Loop" (what's in a name) en "Escapee" van Dj Krush. Dat mensen zeggen dat mijn muziek eentonig is is daarmee geen onzin of verkeerde kritiek, ik zeg alleen waarom ik daar niets mee doe.
Kennelijk is het een probleem voor jou dat ik graag mijn muziek anders in elkaar zet dan jouw dance trackjes. Ik zeg alleen hoe ik het zie.
Oud 16-11-2004, 16:56
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 15-11-2004 @ 18:53 :

Kennelijk is het een probleem voor jou dat ik graag mijn muziek anders in elkaar zet dan jouw dance trackjes. Ik zeg alleen hoe ik het zie.
absoluut niet, en je weet niets van m'n 'dancetrackjes' dus dat neem ik bijvoorbaat niet serieus..
Je reageert alleen altijd vaag op negatieve kritiek tenzij er in de post ook staat 'ja tof!' oid. Het viel me heel erg op, ook in andere topics. valt je een beetje tegen. als ik iets van mij aan vrienden laat horen en ze vinden het ronduit crap maar onderbouwen het enigzins doe ik daar iets mee, jij niet.
Maar dat zal wel gewoon een andere goede aanpak zijn, don't mind me
Oud 16-11-2004, 20:27
Droyd
Droyd is offline
these new rythms, excellent
de stem van die neger of whatsoever geeft echt een extra diepte aan het geheel. Stukken beter dan die eerste track.

Interstice, tgoh, mooie koperblazersound, en lekkere "cutoff, stopstartbreak" ritmes...maar toch iets te ééntonig. Maar alweer, toch beter dan je openingstrack.
Oud 16-11-2004, 20:59
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 16-11-2004 @ 17:56 :
absoluut niet, en je weet niets van m'n 'dancetrackjes' dus dat neem ik bijvoorbaat niet serieus..
Je reageert alleen altijd vaag op negatieve kritiek tenzij er in de post ook staat 'ja tof!' oid. Het viel me heel erg op, ook in andere topics. valt je een beetje tegen. als ik iets van mij aan vrienden laat horen en ze vinden het ronduit crap maar onderbouwen het enigzins doe ik daar iets mee, jij niet.
Maar dat zal wel gewoon een andere goede aanpak zijn, don't mind me
ik heb op je site naar je sets geluisterd.. dus ik geloof dat ik wel enig idee heb wat je maakt. Als vrienden, of totaal onbekenden van me advies geven, opbouwende kritiek, dan doe ik daar zeker wat mee. Zoals je misschien wel gelezen hebt, heb ik de drums en wat andere dingen al aangepast na opmerkingen. Met wat jij zegt kan ik niets, of het zijn dingen waar ik het gewoon niet mee eens ben. Dat is alles.

Overigens, opbouwende kritiek is vaak als het niet enorm afgekraakt wordt, dus lijkt het misschien zo, wat jij ziet, maar klopt jouw beeld niet.
Oud 16-11-2004, 21:01
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Droyd schreef op 16-11-2004 @ 21:27 :
these new rythms, excellent
de stem van die neger of whatsoever geeft echt een extra diepte aan het geheel. Stukken beter dan die eerste track.

Interstice, tgoh, mooie koperblazersound, en lekkere "cutoff, stopstartbreak" ritmes...maar toch iets te ééntonig. Maar alweer, toch beter dan je openingstrack.
T.S. Monk is dat, de zoon van Thelonious

Op welk punt is de openingstrack minder goed? Alleen de drums of nog andere dingen? (Misschien de instrumenten.. er zit behalve de drums niets in wat live ingespeeld is. Alleen synths e.d. Zou het toevoegen van live instrumenten helpen?)
Oud 17-11-2004, 16:49
Droyd
Droyd is offline
De eigenlijke sound van de drums is op zich wel ok, de ritmes --klinken-- gewoon slordig, misschien door een overdreven reverb effect, geen idee.

Als ik zo de rest beluister, alles naast de drums dan...klinkt eigenlijk best ok, relaxed melodietje, zo ver weg. In combo met die trage baslijn loopt het wel lekker. Idd, ik had die eerste track misschien te vlug afgeschreven, omdat de breaks et een beetje te niet doen. Er valt zeker iets aan te doen.

Succes.
Oud 17-11-2004, 17:38
Haligh
Haligh is offline
Tricks als je ooit zin hebt.....je weet me te vinden
Oud 17-11-2004, 19:17
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Haligh schreef op 17-11-2004 @ 18:38 :
Tricks als je ooit zin hebt.....je weet me te vinden
Ik hoop maar dat je het over muziek hebt.

jij speelt bas? Ik heb hard basgitaar nodig.
Oud 17-11-2004, 19:18
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 17-11-2004 @ 20:17 :
Ik hoop maar dat je het over muziek hebt.

jij speelt bas? Ik heb hard basgitaar nodig.
Ik speel bass, wil je daten dan!

Waarvoor precies dan?

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 19:53
Sprinkle
Sprinkle is offline
Had harder gemogen, maar zo vind ik 'em ook erg chill klinken. Hou wel van deze stijl
Oud 17-11-2004, 23:04
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Haligh schreef op 17-11-2004 @ 20:18 :
Ik speel bass, wil je daten dan!

Waarvoor precies dan?
Ik mis in een boel nummers die ik maak nog basgitaar. Ook bij dat bovenste nummer bijvoorbeeld.

En daten, neuj, liever niet
Oud 18-11-2004, 10:02
Haligh
Haligh is offline
Hmmm contacteer me..misschien kan ik er wat mee

Reageren

Regels voor berichten