Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 12:19
Iceracer
Iceracer is offline
Weet er iemand hoe je consolespellen om kunt zetten naar pc?
Oud 17-11-2004, 12:19
Jolt
Jolt is offline
Emulator, maar dan speel je console spellen op je pc.
Ik denk niet dat je console spellen naar de pc kan zetten. Of gewoon de pc versie kopen
Oud 17-11-2004, 13:32
Verwijderd
Met een emulator kun je ze spelen op je PC, idd. Zomaar even 'omzetten' kan niet. Dan moet je maar hopen dat de fabrikant (of een ander bedrijf) het consolespel 'port' naar een PC-versie.
Trouwens, van de nieuwste consoles (PS2 en latere) zijn nog geen goeie emulators beschikbaar die commerciële games 100% kunnen draaien. Van de PSX en SNES bijv. wel.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 19:23
Iceracer
Iceracer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-11-2004 @ 13:19 :
Emulator, maar dan speel je console spellen op je pc.
Ik denk niet dat je console spellen naar de pc kan zetten. Of gewoon de pc versie kopen
Ja, maar van bijvoorbeeld de GT-serie van de Playstation is er niet voor op de pc
Oud 17-11-2004, 19:31
McCaine
McCaine is offline
Dat kan niet legaal, volgens mij.
Oud 17-11-2004, 19:34
Jolt
Jolt is offline
Een emulator is toch legaal?zolang je zelf de console hebt?Of niet.

Want je mag ook back-ups maken van je eigen cds...
Of heb ik het nu helemaal fout?
Oud 17-11-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 17-11-2004 @ 20:31 :
Dat kan niet legaal, volgens mij.
Ik zie niet in waarom je een consolespel niet zou mogen spelen op de PC wanneer je het gekocht hebt. Je schendt daarmee geen enkele verplichting uit het auteursrecht.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 19:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je mag een consolespel spelen, vanaf cd, cartridge of rom, zolang je het spel zelf ook daadwerkelijk aangeschaft hebt.

vraag blijft of het legaal is om een emulator te maken, zonder daarvoor toestemming te hebben van de uitgever van de originele hardware - je mag tenslotte ook niet zomaar de console zelf namaken en vervolgens verkopen.
Oud 18-11-2004, 00:51
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 20:35 :
Ik zie niet in waarom je een consolespel niet zou mogen spelen op de PC wanneer je het gekocht hebt. Je schendt daarmee geen enkele verplichting uit het auteursrecht.
Je mag niet zomaar emulators maken of anderszins wijzigingen aanbrengen in hoe het spel runt of functioneert. Dat is bijna altijd strijdig met de End User License Agreement e.d.
Oud 18-11-2004, 01:01
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-11-2004 @ 20:41 :
vraag blijft of het legaal is om een emulator te maken, zonder daarvoor toestemming te hebben van de uitgever van de originele hardware - je mag tenslotte ook niet zomaar de console zelf namaken en vervolgens verkopen.
Natuurlijk is het legaal, het is gewoon een stukje pc-software dat verder niet commercieel op de markt wordt gebracht (uitzonderingen daargelaten).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 08:14
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Iceracer schreef op 17-11-2004 @ 20:23 :
Ja, maar van bijvoorbeeld de GT-serie van de Playstation is er niet voor op de pc
1 & 2 kun je vian een emulator spelen
Reageren

Regels voor berichten