Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 17:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik moet voor school een presentatie in elkaar flansen van verschillende schilderijen + wat info over het betreffende schilderij dat word afgebeeld. Helaas zijn die schilders zo egoïstisch geweest om allemaal maar hun eigen formaat te gebruiken voor hun schilderijen i.p.v. ze zo te maken dat ze netjes een powerpoint dia opvullen (eikels ) Ik heb steeds bij elke dia een schilderij en na een paar tellen verschijnt er op dats childerij een semi-transparant wit vlak waar tekst (info) te lezen is. Maar ik heb dus wel steeds witte balken aan de zijkant of onderkant van m'n dia. Het geheel moet uiteindelijk met een beamer op een muur worden geprojecteer die voor zover ik weet, gewoon wit is. Is het wit dan onzichtbaar, of kan ik toch beter een mooi achtergrondje maken?
Oud 17-11-2004, 18:39
Krekker
Krekker is offline
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar op een beamer is in ieder geval alles hetzelfde als op een beeldscherm. Als de ruimte genoeg verduisterd is tenminste.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:47
ILUsion
ILUsion is offline
Voor een verduisterde ruimte zou ik in ieder geval een zwarte achtergrond gebruiken, voor een presentatie in het licht weet ik niet (wit zal geen kwaad kunnen, zwart denk(!) ik ook niet, maar wit kan wel kwaad in een duistere ruimte).
Let er wel op dat je puur wit/puur zwart neemt, dat geeft betere resultaten dan donker grijs (maar je zal altijd een randje zien, als je erop let, denk ik).
Misschien is het mogelijk om twee presentaties te maken, eentje met zwart, de andere met wit en dan vragen of je 2 minuten op voorhand al een proef mag doen
Reageren

Regels voor berichten