Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 19:49
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
eum.. gisteren heb ik zeg maar na een jaar weer een terugval gehad, ik heb ge-am'd, terwijl ik dat echt al zooo'n tijd niet meer heb gedaan. het kwam door een onwijze ruzie met mn vriend. we hadden het uiteindelijk niet helemaal uitgepraat en toen hij weg was (naar school toe), heb ik het uiteindelijk gedaan. er was gewoon even geen andere manier om alle gevoel kwijt te raken, tenminste dat dacht ik.

toen ik thuiskwam heb ik het aan hem verteld, en toen vond hij dat ik weer hulp moest gaan zoeken. maar ik vind van niet, omdat ik weet dat dit iets eenmalig is. maar hij denk dat het nog een keer zou kunnen gebeuren als we weer ruzie hebben. maar als we het gewoon uitpraten, gebeurt het niet, dat weet ik zeker.

anyway.. ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om hulp te zoeken, want ik weet hoeveel moeite het gaat kosten om weer een psych te vinden waarbij de hulp echt werkt en hoe lang ik daarop moet wachten en dat ik weer door de hele papiermolen heen moet. ik heb gewoon geen zin in al dat gedoe om uiteindelijk weer te horen dat ze me niet kunnen helpen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet het echt even niet meer nu. wel of geen hulp? ik hoop dat dit bericht kan blijven staan hier, want ik weet dat het over am gaat, maar volgens mij is het niet triggerend (het is ook niet het hoofdonderwerp).

tnx
Oud 10-11-2004, 19:57
Verwijderd
ik denk dat het wel slim is als je hulp zoekt, ook al is het misschien maar een eenmalige terugval. je amt wel weer zeg je zelf, en dat is iets wa je echt moet proberen te laten.
want uiteindelijk gaat t daardoor alleen maar slechter.
take care
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:03
metallica
metallica is offline
Ik weet het niet precies. Ikzelf zou dan niet meteen weer hulp zoeken na een keer. Of het moet echt al zo zijn dat je nu steeds weer am'd als er iets is. Als je zelf echt het gevoel hebt dat die kans niet heel erg groot is, zou ik ermee wachten. Maar dit is wat ik zou doen, ik kan dat niet voor jou inschatten. LAs je het gevoel hebt dat je nu niet meer voor jezelf in kunt staan moet je het natuurlijk wel doen; hulp zoeken. Succes. *knuft*
Oud 10-11-2004, 20:06
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als je er zelf zeker van bent dat het eenmalig is en je alweer over deze terugval heen bent, lijkt het mij niet echt nodig. Vooral als je daar geen zin in hebt. Als je het zelf al hebt opgelost is het alleen maar irritant.
Mocht het wel terugkomen, dan zou ik er anders over gaan denken, dat wel.
Oud 10-11-2004, 20:07
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Dat is juist het probleem. Ik denk echt dat dit eenmalig was, maar van hem moet ik echt hulp zoeken. Wil ook met mijn moeder erover gaan praten enzo, terwijl ik die liever niet ongerust maak met zoiets. Ze hoeft het van mij niet nog een keer mee te maken. Ik denk echt dat het eenmalig is, maar aan de andere kant denk ik er wel heel veel aan. Maar eraan denken is toch niet zo erg als het ook echt doen?
Oud 10-11-2004, 20:34
Verwijderd
ik herken je verhaal misschien wel een klein beetje
ik am ook al jaren, maar niet zoveel (ik bedoel, het verschilt erg per periode, soms gaat het weken goed, dan weer minder enz.)
maar nou heb ik het een maand oid geleden aan twee vriendinne verteld
zij reageerden goed en dwongen me niet om hulp te gaan zoeken omdat ik zelf d8 dat het wel over zou gaan als ik het zou hebben verteld aan anderen
het is daarna maar 1 keer weer 'mis' gegaan..tot paar dagen geleden
ik weet niet precies waarom, ik snap het zelf ook niet, maar toch heb ik het weer gedaan
nu voel ik me weer kut omdat t nie weg is
en nou weet ik dat ik eigenlijk zou moeten vertellen dat ik het weer heb gedaan, dat heb ik ze belooft, maar ik durf het gewoon niet
ook weet ik niet of dit een eenmalig 'foutje' is of dat ik echt weer terug val...
hulp wil ik niet want dan weten ook mijn ouders het etc
ook schaam ik me erg omdat ik er niet echt een 'goede' reden voor hem... ik voel me een aanstelsten maar toch kan ik het niet stoppen

oh sorry, ik ben iets teveel afgedwaald en teveel met mijn eigen probleem tegen
ik wil alleen ff zeggen, ik zou nog niet meteen hulp gaan zoeken als jij dat niet wil
niet na 1 terugslag oid
als je het nu nog eens doet, dan zou ik wel hulp gaan zoeken
succes
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 09:39
coopergirl
coopergirl is offline
Indien je bij voorbaad er vanuit gaat dat ze je uiteindelijk toch niet kunnen helpen, heeft het denk ik niet zoveel zin. Hulp -in welke vorm dan ook- heeft mijns inziens enkel zin als je zčlf gemotiveerd bent. Wat betreft de in te vullen formulieren en dergelijke; dossiers/ uitkomsten van psych. onderzoeken worden -tenzij je er bezwaar tegen hebt gemaakt- 10 jaar bewaard.. Als je nu bij dezelfde instantie aanklopt waar je voorheen hulp hebt gehad, 'moet' je nog wel in de database staan..

Take care of yourself
Oud 11-11-2004, 13:15
Gothic
Gothic is offline
Als je niet op een normale manier je gevoel kunt uiten en kwijt kunt raken, is er toch nog steeds iets niet goed, eenmalig of niet eenmalig.
Oud 11-11-2004, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-11-2004 @ 14:15 :
Als je niet op een normale manier je gevoel kunt uiten en kwijt kunt raken, is er toch nog steeds iets niet goed, eenmalig of niet eenmalig.
Ben ik het wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:59
Quiana
Quiana is offline
In eerste instantie ben ik geneigd te denken dat het niet hoeft,
na één keer, maar aan de andere kant; het is wel een signaal
dat je kennelijk toch niet je gevoel op een normale manier kunt
kwijtraken, en dat is iets waar je wel aan moet werken imho.

(Wat Gothic dus ook zei.)

Citaat:
CodeName Egg schreef op 10-11-2004 @ 21:07 :
Ik denk echt dat het eenmalig is, maar aan de andere kant denk ik er wel heel veel aan. Maar eraan denken is toch niet zo erg als het ook echt doen?
Denken is de voorloper van doen. En vooral het er heel veel aan
denken baart me een beetje zorgen eigenlijk; dat maakt dat ik
er wel een beetje aan twijfel of het werkelijk een eenmalige
terugval is.

Ik vind het niet zo'n gek idee om hulp te zoeken; sowieso omdat
dit signalen zijn dat er iets toch nog niet helemaal goed zit, en je
er liever "te" vroeg bij kan zijn dan later...

Zorg goed voor jezelf!
Oud 11-11-2004, 14:29
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Aangezien je het ook hier vraagt lijkt me duidelijk dat je er over twijfelt. Tel daarbij op wat Quiana zegt, en denk daar dan eens over na.
Oud 11-11-2004, 15:30
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wat is am? sorry maar snapt ff neit zal wel dom zijn van mij maar goed..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 11-11-2004 @ 16:30 :
wat is am? sorry maar snapt ff neit zal wel dom zijn van mij maar goed..
automutilatie
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:39
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ow ok dan snap ik het..
dankje voor je antwoord

om antwoord te geven op je vraag.. na een trugval zou k dat niet doen.. mar gaat het vaker gebeuren wel jah..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:47
Verwijderd
om 1 keer zou ik niet te veel gedoe maken, dan leg je alleen maar druk op jezelf. ik zou eerst proberen de draad weer gewoon op te pakken, iedereen maakt wel een keer een fout, bij iedereen gaan dingen een keer mis. als dat niet mag leg je de lat voor jezelf te hoog. ik zou pas weer hulp zoeken als je echt weer vast dreigt te lopen. heel veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:14
metallica
metallica is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 10-11-2004 @ 21:07 :
Dat is juist het probleem. Ik denk echt dat dit eenmalig was, maar van hem moet ik echt hulp zoeken. Wil ook met mijn moeder erover gaan praten enzo, terwijl ik die liever niet ongerust maak met zoiets. Ze hoeft het van mij niet nog een keer mee te maken. Ik denk echt dat het eenmalig is, maar aan de andere kant denk ik er wel heel veel aan. Maar eraan denken is toch niet zo erg als het ook echt doen?
ALs je echt denkt dat het eenmalig is, zou ik niet die hele wirwar weer doorgaan. En echt proberen tegen je vriend te zeggen dat t eenmalig was en hem anders beloven dat je hulp zoekt mocht het weer eens misgaan? Misschien stelt dat hem gerust...
Oud 12-11-2004, 08:24
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Dankjewel voor al jullie reacties! Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden replyen

Ik heb samen met mijn vriend besloten dat ik het vandaag aan mijn moeder vertel en ik ga nog geen hulp zoeken, maar als ik er zo erg aan blijf denken en als ik verder ook het gevoel heb dat het gewoon niet goed gaat, dan ga ik weer hulp zoeken.

Onwijs bedankt voor jullie reacties!
Oud 12-11-2004, 18:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 12-11-2004 @ 09:24 :
Dankjewel voor al jullie reacties! Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden replyen

Ik heb samen met mijn vriend besloten dat ik het vandaag aan mijn moeder vertel en ik ga nog geen hulp zoeken, maar als ik er zo erg aan blijf denken en als ik verder ook het gevoel heb dat het gewoon niet goed gaat, dan ga ik weer hulp zoeken.

Sterkte meis
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef op 12-11-2004 @ 09:24 :

lijkt mij een goede oplossing. heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 10:14
Verwijderd
Hoi

Kan iemand mij uitleggen wat er am precies is?
In jezelf snijden?

liefs me
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 10:49
Nona
Nona is offline
Citaat:
melissa schreef op 16-11-2004 @ 11:14 :
Hoi

In jezelf snijden?

liefs me
Ja. Lees de mededeling waarom er op het forum niet te veel over gesproken mag worden en raadpleeg Google voor meer informatie.
Oud 16-11-2004, 21:10
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
melissa schreef op 16-11-2004 @ 11:14 :
Hoi

In jezelf snijden?

liefs me
dit is een hele goede site als je er meer over wilt weten..
Oud 18-11-2004, 16:52
I-alone
I-alone is offline
@ts; srry dat ik verder niet gereageerd heb, ik vond dat het toch meer jouw eigen keus was en die heb je nu dan ook gemaakt.

Heel veel succes en sterkte met alles voor de toekomst.
Reageren

Regels voor berichten