Advertentie | |
|
![]() |
|
Niet echt een boeiend stukje, maar ik vond het wel overzichterlijk. Leuk geschreven, alleen... ben je zo tegen bejaarden?
![]() Geen foutjes gevonden verder. Misschien is het gebruik van alinea's wel handig, maar het is nog niet af (lees ik in de topictitel...). Komt er nog een vervolg op? Ik ben benieuwd. ![]() |
![]() |
|
ik was er zomaar doorheen volgens mij heb je de zelfde hersenkronkels als ik heb, alleen heb ik nix tegen bejaarden, ik had vandaag een gesprek met een 80 jarige man, vertelde hij aan het eind dat hij al vanaf zijn geboorte doof is. hij las lip en sprak gewoon! echt vaag maar wel erg mooi vond ik.
|
hm ik was dit helemaal vergeten, super die kritiek ik ga er zo even op in.
kijk nog een klein stukje nu ik het weer terug heb gevonden ben ik doorgegaan. Vallen ze dan echt terug naar het kind zijn, het vermijden van de puinzooi in de wereld waarin we leven? Ik kan nu wel voortgaan met mijn afkeer ten opzichte van bejaarden, maar dan ontbreekt er eigenlijk wel een aanzienlijk groot deel van mijn mening over deze mensen groep. Intens genieten. Dat is iets wat zij bij mij kunnen veroorzaken. Als ik naar sommige van deze mensen kijk, zien ze er zo onbezorgd en gelukkig uit. Zo ongelofelijk gelukkig dat ik me afvraag hoe het mogelijk is. Velen hebben ten slot van rekening een oorlog meegemaakt en ongetwijfeld kwetsende, pijnlijke, emotionele ervaringen gehad in hun, al zoveel jaren tellende, leven. Zij zijn inmiddels ervaren mensen, ten opzichte van mij en de andere bestaande generaties, die geestelijk leiden overwonnen schijnen te hebben. Misschien is het slechts, zoals zo velen op deze Aarde trachten te doen, een verdoezeling van hun ware gevoelens. Wanneer het dit laatste is, zijn ze daar zeker met de jaren goed in geworden want ze weten mij te overtuigen, iets wat de andere generaties zeker nog niet lukt. Om terug te komen op de begingedachte, niet alleen handelingen van mensen zorgen voor terugkomende gedachtes. Geuren. Een enorm belangrijk aspect in mijn leven wat me vaak doet nadenken tot ik letterlijk gek wordt van mijn eigen denken. Toch is het een aspect dat ik heerlijk vind, ondanks het gevoel van machteloosheid dat het teweeg brengt. Elk mens snapt ongetwijfeld wat ik bedoel, je staat bij de kassa en ineens die geur van iemand, die je vaker hebt geroken in je leven en waarvan je zeker weet dat een bekent persoon exact diezelfde geur draagt. Iedere keer, op de vreemdste plaatsen in de wereld waar je komt en het totaal niet verwacht, lijkt die geur je te achtervolgen. En toch, ook al is die ene geur je zo bekend, weet je niet waarvan. Wederom piekeren, op het punt staan te vragen naar de naam van deze geur, want weet je dát, dan kun je de geur aanschaffen en zo lang gaan ruiken tot je jezelf misschien herinnert waar die geur nou toch van was. Mijn oude oma, misschien was zij degene met deze geur, de geur die iedere keer opduikt? Ik ben er nog niet achter, ik voel ook dat ik er waarschijnlijk nooit achter zal komen. En daarnaast, zou het wel een bevredigend gevoel geven als ik eenmaal weet waar die geur nou toch van was? Ik denk niet dat ik er ooit achter ga komen. Toch vervelend, sommige geuren waarvoor je een geurengeheugen schijnt te hebben kun je niet plaatsen, en andere geuren zoals die van de bejaardentehuizen kun je wel dromen en niet uit je leven bannen. Maar de meest onappetijtelijke geuren zijn op dit moment toch wel die van geiten en shoarmatenten, voor mij persoonlijk dan. Zó vreselijk dat zij kokhalzen veroorzaken. Naast al deze onzinnige dingen, waar iedereen ongetwijfeld iets van herkenning in zal zien, heb ik nog iets vreemds, iets waarvan uitleggen mij op geen enkele manier goed vergaat. Spreken, of uitbeelden op wat voor manier dan ook, ik denk niet dat het ooit overkomt zoals ik het ervaar. Laatst dacht ik het te kunnen plaatsen, maar dat idee heb ik later, jammerlijk genoeg, weer moeten laten varen, het klopte niet met dat vreemde dat ik af en toe meemaak. Toch zal ik het proberen uit te leggen, nu ik er toch over begonnen ben maakt dat niet veel uit. Tijdens het proces van uitkleden voordat je onder de douche gaat staan kan het opduiken, maar ook tijdens het schoonmaken van een glazen tafel om maar twee dingen te noemen. Een soort van uitvallen van de hersenen wat een zwarte, lege, stille ruimte veroorzaakt. Ik vermoed dat het nog korter duurt dan een fractie van een seconde. Even totaal weg vallen en toch rechtop blijven staan. Het is absoluut niet te vergelijken met sterretjes zien of flauw zijn van te weinig eten. Iets anders. Voor mij nog onverklaarbaar maar toch bewust aanwezig op sommige momenten, niet vaak maar heel af en toe. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik weet dats ik zo wordt, vraag me ieder keer af hoe ik me (bijvoorbeeld) zal gaan kleden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
jij mag me best zo omschrijven hoor, ik vond dit de goede woorden voor hoe het op mij overkomt. |
![]() |
||
Citaat:
ik zou het inderdaad totaal niet interessant vinden in een blad ben ik bang ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Biografie van Karel van Straeten. ell'nn | 26 | 23-08-2004 16:40 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 | |
ARTistiek |
Begin van iets zand | 5 | 07-11-2001 13:10 |