Gnoebelisme.
Naar aanleiding van de karikatuur van Jos Collignon in de Volkskrant van Dinsdag 16 november jongsleden, wil ik graag een reactie plaatsen. Na jarenlange omzwervingen van het Christelijk geloof via Boedhisme naar de Islam lijk ik nu eindelijk mijn plek gevonden te hebben. Ik ben erg blij dat nu ook uw krant interesse toon in mijn God, mijn Gnoebel!
In de betreffende karikatuur beschrijft de heer Collignon op verbluffende wijze de grondbeginselen van de enige heilige godsdienst die deze wereld rijk is, het Gnoebelisme. Gnoebel is een gezegend almachtig eland afkomstig uit de permafrost. Om zijn koele paradijs te verwerven nemen wij volgelingen zesmaal per dag plaats aan de verkeerde kant van een straalkacheltje met ons linker been, gestoken in een moonboot, in de nek gedurende zestien minuten en twee-en-veertig seconden. Tot zover in het kort het Gnoebelisme.
Ik ben nogmaals erg verheugd over het feit dat men het Gnoebelisme nu eens in een positief daglicht stelt. De afgelopen jaren zijn wij Gnoebelianen, steeds negatief in het nieuws gekomen. Vaak ging het hierbij over onze criminele jeugd, extreme imams ( in het Gnoebeliaans ook wel ‘spreekstalmeesters’ genoemd), over onze weigering te integreren in de Nederlandse samenleving of over onze immens lage tolerantiegrens. Vooral de reacties van de onlangs overleden en welbekende columnist Theo van G, binnen onze Gnoebeliaanse gemeenschap beter bekend als “vies vuil stinkend pisvarken”, gooide olie op het vuur. Ik vind het niet nodig dat wij Gnoebelianen ‘geitenneukers’ worden genoemd, aangezien wij deze verderfelijke diersoort niet eens erkennen. Als wij al met iemand seksen dan is dit veelal met
de Gnoebeliaanse dames. Dit omdat de Hollandsche meisjes vaak erg onkuis zijn en zich vergrijpen aan de lekkernijen van de westerse wereld. ‘Eerst trouwen en dan van iemand houden’, zeggen wij Gnoebelianen altijd. (Dit geld overigens niet voor de mannen, mits zij stiekem seksen overigens.)
Voor degenen die het toch in hun hoofd halen om ons Gnoebelianen ironisch, sarcastisch en satirisch wensen te benaderen kunnen rekenen op de toorn van de tiran Giebel, de helse variant van de goedaardige Gnoebel! Verder wens ik eenieder een prettig Sinterklaasfeest, een prettig Suikerfeest, een zalig kerstfeest en een prettig jaarwisseling toe.
Met vriendelijke groet,
Valentijn
----------------
Ziezo! Als deze ook al afgezaagd is dan hoor ik het wel.
Met genoegen zal ik in dat geval mijn aandacht richten op:
de nieuwe single van Boris,
de nieuwe sneakers met gele veters van Quick,
de borsten van Georgina ( ECHT OF NEP!?!?!!),
de opstelling van het Nederlands elftal tegen het almachtige Andorra of
de nieuwe hippe beugelelstiekjes die je tegenwoordig kunt verkrijgen bij de betere tandarts...
Kortom: Zaken die er inderdaad wel toe doen!
Ik hoor het wel...
Tataa!
Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 21:21.
|