Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 14:33
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ik had beloofd om een vers uit de koran te tonen waarin staat dat hoofdoek verplicht is. Maar voor de duidelijkheid mensen, hoofdoek zegt niet alles... Als je een hoofdoek draagt, vind ik dat je ook rekening moet houden met je kleding. Dus geen korte rokjes, of strakke broekjes etc... Ik hoop dat jullie het zullen begrijpen... suc6

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Een belangrijke regel in het islamitische jurisprudentie is dat alles wat te maken heeft met het omgang met mensen en levenszaken toegestaan is, behalve hetgeen wat Allah en Zijn boodschapper (vrede en zegening van Allah zij met hem) verboden hebben gesteld in de Qor'aan en de Soenna.

1. Kleding die een moslim draagt moeten zijn aura beddekken, Aura zijn lichaamsdelen van de mannen en de vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke lichaamsdelen dat zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. Zo kunnen wij in het algemeen samengevat onderscheiden;
De 'Aura tussen mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel.
Vrouwen onderling: Voor details omtrent de awraa verwijzen we u naar vraag 0275.
Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel.
Vrouwen tegenover mannen: Alles behalve het gezicht en handen, voor mannen die niet met desbetreffende vrouw mogen trouwen (een mahram) mogen de haren en voeten van de vrouw gezien worden.
"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer aya 31).

2. Kleding die moslims dragen dienen niet gelijkwaardig te zijn aan de kleding van de niet-moslims. De boodschapper van Allah heeft ons aangeraden in verschillende ahadith om ongelovigen niet na te apen. De profeet heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197).

3. Mannen mogen geen zijde dragen. Dit is terug te vinden in verschillende Ahadith. Overgeleverd door Al baraa' ibn 'aazieb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah ons verplicht om 7 dingen te vermijden: het dragen van goud, zijde......etc" (Boekharie 5414).

En Allah weet het het beste.
Advertentie
Oud 31-03-2005, 14:37
Verwijderd
Bedânkt voor die informatie
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten