Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2002, 22:14
girl1
girl1 is offline
volgens mij zijn we een uitzondering....
komt zoiets bij jullie weleens voor....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
girl1 schreef:
Nou het komt niet dagelijks voor nee...
Maar als jullie op hetzelfde denkniveau zitten en goed met elkaar kunnen praten over alles...is het toch goed?

(ik ga niet meer met schoolniveau's als voorbeeld gooien want dan krijg ik weer gezeik, net zoals in dit topic, waar ik per ongeluk schoolniveau's gebruikte als indicatie van het denkniveau )

Want het kan natuurlijk zijn dat ie helemaal geen zin had in school, maar het eigenlijk wel kan! Zolang jullie gelukkig zijn... dan is alles toch goed En dan moet je je niets aantrekken van wat anderen zeggen!!!

Laatst gewijzigd op 03-04-2002 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:35
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Als jullie samen gelukkig zijn.....fantasties
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Heel goed voor de dierlijke kant van jezelf. Alleen... de geestelijke kant van jezelf zal over enige tijd droog komen te staan.
Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:49
Nena21
Nena21 is offline
Lekker belangrijk.
Als jullie van elkaar houden,en elkaar accepteren,dan maakt het toch niks uit wat hij doet?
Dat lijkt mij tenminste
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 22:52
de abt van sion
Op den duur is overmatige aandacht voor de dierlijke kant van jezelf niet voldoende. De geestelijke kant wil dan meer. En dat kan een ongeletterd iemand eenvoudigweg niet bieden. Dit kan dus nooit een serieuze relatie zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 23:05
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Op den duur is overmatige aandacht voor de dierlijke kant van jezelf niet voldoende. De geestelijke kant wil dan meer. En dat kan een ongeletterd iemand eenvoudigweg niet bieden. Dit kan dus nooit een serieuze relatie zijn.
Wie zegt dat iemand zonder diploma dom is?
Iemand zonder diploma kan heel veel kennis hebben hoor,mensen hebben door verschillende dingen soms geen diploma
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 02:35
GRRR
GRRR is offline
ja, luiheid, motivatiegebrek, andere prioriteiten.

net als ik
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 06:46
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
haha
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 10:21
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Heel goed voor de dierlijke kant van jezelf. Alleen... de geestelijke kant van jezelf zal over enige tijd droog komen te staan.
Sterkte.
Je wordt nu wel erg zuur, abt... Gefrustreerd? Stress? Over-educated?
Oh, hou toch op, en ga iemand anders vervelen...

Argh.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 10:57
japie
japie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:

Argh.
Nee, hij is gefrustreerd dat hij geen relatie kan krijgen . Ik vraag me af waarom hem dat niet lukt...
Oud 04-04-2002, 11:31
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Zo, onze plaatselijke relatiedeskundige heeft gesproken.

Ik vind persoonlijk dat niveau er niet toe doet. Het gaat er toch uiteindelijk toch om hoeveel je om elkaar geeft i.v.p. van samen wiskundepuzzels oplossen ofzo ????
Oud 04-04-2002, 11:55
Da King
Da King is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Sterkte.
Toch zit er wel een kern van waarheid in, het is alleen niet zo zwart-wit als je het hier schets lijkt me
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 12:10
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
the_conquer schreef:

Ik vind persoonlijk dat niveau er niet toe doet. Het gaat er toch uiteindelijk toch om hoeveel je om elkaar geeft i.v.p. van samen wiskundepuzzels oplossen ofzo ????
Het is op zich ook wel fijn als je gewoon gesprekken kan hebben, waarbij niet de een duidelijk veel meer weet dan de ander.

Het kan ook een probleem worden als je verschillende interesses hebt...

Maar het moet op zich wel kunnen, maar je moet er allebei voor open staan...
Oud 04-04-2002, 13:27
Iotje
Iotje is offline
Heb ik ook gehad!
Helemaal geen problemen mee gehad!
Oud 04-04-2002, 14:07
AMDFreak
AMDFreak is offline
Jij gaat later groot geld op de rekening zette
Oud 04-04-2002, 14:47
bonkesone
bonkesone is offline
De oplossing: trouw een slim iemand en hou hem aan voor de seks!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:12
Klaine Je
Klaine Je is offline
hmm
kheb 1keer een vriend gehad die op het mbo zat, na 4mavo (hij was 2x blijven zitten) , en dat lukte totaal niet. hij interesseerde zich voor hele andere dingen, snapte veel niet, was gewoon heel simpel van geest

nu hebbik een vriend die net alssik oppet gymnasium zit, en dat gaat gewoon veel ebter. zelfde denk niveau
Oud 04-04-2002, 16:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Heb ik ook gehad!
Helemaal geen problemen mee gehad!
Tis nu uit toch?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:40
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Tis nu uit toch?

Wat natuurlijk automatisch betekent dat dat door het zgn niveauverschil komt..
Oud 04-04-2002, 17:40
Klaine Je
Klaine Je is offline
Citaat:
bloem schreef:

dat zegt hij toch niet?
Oud 04-04-2002, 17:43
Verwijderd
Heeel erg (on)interessant..Maar wat wil je hier nu eigelijk mee zeggen? Vind je het vervelend? BOEIT het je uberhaupt wat? Voel je je eigen meer dan hem?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:01
bijna16
bijna16 is offline
[QUOTE]~Dark Voice~ schreef:
[B]

Nou het komt niet dagelijks voor nee...
Maar als jullie op hetzelfde denkniveau zitten en goed met elkaar kunnen praten over alles...is het toch goed?

(ik ga niet meer met schoolniveau's als voorbeeld gooien want dan krijg ik weer gezeik, net zoals in dit topic, waar ik per ongeluk schoolniveau's gebruikte als indicatie van het denkniveau )

Want het kan natuurlijk zijn dat ie helemaal geen zin had in school, maar het eigenlijk wel kan! Zolang jullie gelukkig zijn... dan is alles toch goed En dan moet je je niets aantrekken van wat anderen zeggen!!!

hahahaha......................
Oud 04-04-2002, 18:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bloem schreef:

Dat zeg ik niet. maar je kunt moeilijk zeggen dat het goed ging als het nu uit is. Volgens mij is dat niet 'goed'.

En tja. Als je het geen probleem vind dat je parter tien treden lager staat op de denkladder, dan moet je dat helemaal zelf weten. Tis voor elke persoon verschillend, maar ik zou niet iets willen hebben met een meisje van een veel lager niveau. Dat werkt voor mij niet (been there, done that, got the T-shirt).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:16
~Roosje~
~Roosje~ is offline
als jullie gelukkig zijn, geweldig toch?! luister niet teveel naar andere het is toch jou leven, kan wel fout gaan door totaal andere levensstijl: hij werken, jij naar school is toch heel anders. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar je snapt vast wel wat ik bedoel, je zit dan gewoon niet zo op 1 lijn!
liefs Roos
Oud 04-04-2002, 18:34
Heaven's Eye
Heaven's Eye is offline
Heb het zelfde gehad, uiteindelijk ging ik me mateloos irriteren aan zijn onnozele opmerkingen. Maar toen ik dat nog grappig vond, ging alles goed. Ach, hij was wel lief, maar daar was ook alles mee gezegd, je kon niet met hem praten op niveau. ('huh, wat zeg je nou? Wat is dat?')
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:05
Verwijderd
Als het jou niet stoort is dat natuurlijk prima, maar ik zou het niet kunnen. Ik zou me mateloos gaan ergeren als ik een relatie zou hebben met één of andere ongeschoolde fulltime kassatroel oid. Bovendien moeten mijn kinderen ook intelligent worden, dus moet ik ze wel verwekken bij iemand met hetzelfde niveau als ik (dan worden ze ook vreselijk arrogant, maar dat maakt niet uit).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:08
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bovendien moeten mijn kinderen ook intelligent worden, dus moet ik ze wel verwekken bij iemand met hetzelfde niveau als ik (dan worden ze ook vreselijk arrogant, maar dat maakt niet uit).
Volgens mij is het voor jou beter om een minder intelligent kindje te krijgen. Dan leer je die mensen misschien ook beter te waarderen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:32
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
schoolniveau boeit geen ruk intelligentie mwah iedereen doet alsof dit nooit voor komt maar iedere relatie is anders en verschillen in intelligentie is zo normaal als wat sommigen mensen zoeken anderen dingen in een relatie er zijn geen regels voor relaties hoor mensen die DENKEN dat de punten waarop zij een relatie baseren de juiste zijn zijn naief bezig, sorry maar het verschilt allemaal per persoon
Oud 04-04-2002, 22:16
de abt van sion
Citaat:
Celesta schreef:

Wie zegt dat iemand zonder diploma dom is?
Iemand zonder diploma kan heel veel kennis hebben hoor,mensen hebben door verschillende dingen soms geen diploma
Ik heb nergens beweerd dat iemand zonder diploma's dom is. Wat ik beweer, is dat zo iemand onvoldoende intellectuele en culturele bagage heeft om de intellectuele en culturele behoeften van de ander te bevredigen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 22:17
de abt van sion
Citaat:
Krummeltje schreef:

Argh.
Niets van dit alles. Hou je taai!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 22:19
de abt van sion
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Volgens mij is het voor jou beter om een minder intelligent kindje te krijgen. Dan leer je die mensen misschien ook beter te waarderen.
Tja...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 09:03
Verwijderd
Niet hetzelfde schoolniveau, ok. Niet ongeveer dezelfde intelligentie, niks voor mij. Zou er helemaal gek van worden, dan praat je ergens over en begrijpt hij niet waar je het over hebt... Of zegt hij dat je niet zulke moeilijke woorden moet gebruiken (dodelijk!).
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:06
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
wat doet het er allemaal toe? als je maar gelukkig bent... niet?
Oud 05-04-2002, 13:48
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Sterkte.
Goh, wat ben je toch geweldig. Over dingen waarvan je geheel de achtergrond mist zo'n plompverloren conclusies posten.
Oud 05-04-2002, 15:00
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik heb nergens beweerd dat iemand zonder diploma's dom is. Wat ik beweer, is dat zo iemand onvoldoende intellectuele en culturele bagage heeft om de intellectuele en culturele behoeften van de ander te bevredigen.
Ook wel: raakvlakken.

Mijn probleem, ook al wordt het nu beter. Ik ben redelijk intelligent, heb de HAVO zonder moeite gedaan en volg nu een HBO opleiding zonder al te veel moeite.

Maar toch: doordat mijn interessegebied beperkt is / was (zowat enkel computers), kan / kon ik moeilijk met mensen omgaan.

Elke keer als er een onderwerp aangesneden werd (uit het nieuws, of iets cultureels dat 'in' was), stond ik er als een stomme aap bij .. simpelweg omdat ik niet wist waarover het ging. Daar helpt mijn IQ me ook niet bij.

Wat de abt dus meer bedoelt: iemand met een hoge opleiding zal eerder van een bepaalde aanwezige kennis uitgaan dan een ander, en mogelijkerwijs teleurgesteld zijn als deze niet aanwezig is. Op den duur is dat namelijk erg vervelend, als je niet met elkaar kunt praten.

Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:54
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
naja seg.......is toch nix ergs aan naar mijn mening dan
Oud 05-04-2002, 16:17
ECKO*72
ECKO*72 is offline
Citaat:
girl1 schreef:
Niet zo'n verschil maar:
-ik heb MAVO gedaan
-zij doet VWO

en het gaat al meer dan 7 maanden goed.
Dus ik denk dat het niet met je schoolniveau te maken heeft.
Oud 05-04-2002, 17:13
Optima
Optima is offline
nouja, ik wil wel een jongen die ambitie heeft, en dezelfde idealen als ik

ik zeg eerlijk dat ik uberhaupt nooit op iemand van vbo of mavo in aanraking zou komen. Doodsimpel omdat ikzelf een bepaalde houding heb die afschrik
Oud 05-04-2002, 17:23
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Klaine Je schreef:
dat zegt hij toch niet?

Dat suggereert hij wel.
Oud 05-04-2002, 17:27
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat zeg ik niet. maar je kunt moeilijk zeggen dat het goed ging als het nu uit is. Volgens mij is dat niet 'goed'.
Dat staat hier helemaal los van. Jij doet net alsof het niet goed ging door het verschil in opleiding, maar er kunnen honderden redenen zijn waardoor het uiteindelijk uitging. Niet per se dat.
Oud 05-04-2002, 18:04
Verwijderd
Nou ik deed vwo, m'n vriendje mavo. Niet zo'n groot verschil, maar toch.
Ik vond het soms wel eens lastig... samen triviant spelen zat er meestal al niet in.. maar goed, niet dat het zo veel uitmaakt, maar soms zijn er dan van die kleine dingetjes waar je je aan kunt ergeren en die kunnen dan net de beruchte druppel zijn..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:10
miep
miep is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Sterkte.
houd jij alsjeblieft je mond met je gelul......

ontopic: ik vind dat het wel kan! natuurlijk, why the hell not! en als 't niet goed loopt kom je daar snel genoeg achter lijkt me..
Oud 05-04-2002, 19:16
de abt van sion
Citaat:
miep schreef:

houd jij alsjeblieft je mond met je gelul......
Jij hebt (een bepaalde) klasse...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:46
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Jij hebt (een bepaalde) klasse...
Jij bent meer onderdeel van de trieste klasse.
Oud 05-04-2002, 19:50
de abt van sion
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Jij bent meer onderdeel van de trieste klasse.
Integendeel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:45
Loesje
Loesje is offline
ik zou het denk ik niet kunnen

Ik vind een belangrijk deel van een relatie dat ik met die persoon gewoon goed kan praten. DAt is voor mij misschien wel het belangrijkste. Daarom vind ik het belangrijk dat een jongen mij begrijpt in alles wat ik doe, en dat ik met hem over alles kan praten. Zelfs over het journaal om wat te noemen.

Dus : ik vind het belangrijk dat een jongen een beetje goede opleiding volgt. Ook vanwege mijn toekomst visie. Ik ga nog minstens 4 jaar studeren, ook dat moet een jognen begrijpen enz enz
Oud 05-04-2002, 22:26
de abt van sion
Er moet een soort rechtvaardigheid zijn. Dat wil zeggen: gun verkoopsters in warenhuizen, receptionistes en meisjes achter de kassa ook hun verzetje.
Gymnasiasten zouden moeten kiezen voor de via difficilior.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:31
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Loesje schreef:
ik zou het denk ik niet kunnen

Ik vind een belangrijk deel van een relatie dat ik met die persoon gewoon goed kan praten. DAt is voor mij misschien wel het belangrijkste. Daarom vind ik het belangrijk dat een jongen mij begrijpt in alles wat ik doe, en dat ik met hem over alles kan praten. Zelfs over het journaal om wat te noemen.

Dus : ik vind het belangrijk dat een jongen een beetje goede opleiding volgt. Ook vanwege mijn toekomst visie. Ik ga nog minstens 4 jaar studeren, ook dat moet een jognen begrijpen enz enz
1 vraag.....Wie zegt dat hij niet goed kan praten/niet echt slim is?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
1 vraag.....Wie zegt dat hij niet goed kan praten/niet echt slim is?
Het gaat meer om kennis dan slimheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten