Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 15:10
Eef-288
Eef-288 is offline
.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 15:11
Verwijderd
tips waarvoor?
huiswerk maken?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:12
Eef-288
Eef-288 is offline
Maakt niet uit........ Gewoon voor dingen die je absoluut niet moet flikken op jullie school! (bijv. rennen op de gang: kans op onderuithalen, etc...)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:16
RanC
RanC is offline
Je niet als een brugger gedragen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
leraren in elkaar slaan
door de gang rennen op zoek naar een lokaal
iets te veel boeken en gereedschappen, hulpmaterialen en andere overbodige dingen meenemen: hou het op 1 boek per les, maximaal ofzo . woordenboeken niet gewenst .

verder blijft het altijd leuk om met juf te praten enzo . doe niet zielig over te laat komen en ga niet gelijk janken als je na moet komen. je kunt gerust nog kloten iig, het is de 1e nog maar. de grote fout is dan ook altijd nog lokalen zoeken enzo, zorg dat je alvast een beetje weet waar je moet zijn bijvoorbeeld. duwen op de trappen mag nog in de brugklas, in hogere klassen niet meer gewenst . wees niet zo triest dat je achter jongens uit de 4e aan gaat lopen, want dat wordt vaak niet gewaardeerd.

en probeer zeker geen geen brugger te zijn, maar geniet ervan .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:00
Verwijderd
Geen tikkertje spelen in de aula.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:02
jet
jet is offline
rusitg zijn. niet met elkaar vechten
Oud 09-11-2004, 16:03
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-11-2004 @ 17:00 :
Geen tikkertje spelen in de aula.

en niet te hard gillen enzo, heel vervelend, maar dat merk je nog wel als je in de 6e zit
Oud 09-11-2004, 16:08
*ABC*
*ABC* is offline
Ik zit in 4V, en bedacht me vandaag hoe kinderachtig ik eigenlijk was. Maar dan zie je een paar 6V-ers die ook nog rennen enz, dus dat zit wel goed.
Ik vind altijd dat bruggers van die grote tassen hebben, daaraan herken je ze gelijk. Niet rennen door de gangen, uhm je niet als een brugklasser gedragen.
Goed je huiswerk doen

Oh ja, en niet teveel aan de leraar hangen.

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:02
annetjuh
annetjuh is offline
NOT DONE

- grote bek tegen hogere klassers
- kleren die je mama heeft uitgekozen dragen
- op de plek zitten waar normaal oudere jaars zitten.
- tikkertje spelen
- beuken in de gangen

DONE
- niets aantrekken van bovenstaande (tjah we zijn allemaal zo geweest.
- niet gaan roken
Oud 09-11-2004, 17:10
Verwijderd
Als een bezetene gaan rennen door de gangen, dat is wel zo fout.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:25
Verwijderd
Laat je niet beinvloeden door andere mensen
blijf jezelf en doe waar je zelf achter staat.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:34
fractuur
fractuur is offline
Met de hele klas de gang blokkeren en dan zo hard praten dat jullie onze vraag of jullie even opzij willen gaan niet horen. Terugduwen mag, maar wij duwen toch harder. Want wij duwen met reden. Owja, geen overfouten veel te grote tassen. Vind je het gek dat al die bruggers zeuren over rugpijn.
Oud 09-11-2004, 18:02
Verwijderd
Al je boeken meenemen (inclusief atlas en woordenboeken)
Door de gang gaan rennen (het liefst vóórdat de bel gegaan is)
Pokemon kaarten meenemen
Met colablikjes gaan voetballen
Tikkertje spelen
Grote tas meenemen
De confrontatie aangaan met mensen uit hogere klassen die je duwen

Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:41
Balance
Balance is offline
Trek je niks aan van ouderejaars. Zij waren ooit net zo irritant en klein en al die verhalen over bruggertjes pesten ed. zijn zwaar overdreven.
Oud 09-11-2004, 18:44
YPrue
YPrue is offline
Niet met eten en/of drinken gooien in de kantine.
Niet als een gek door de gangen rennen.
Niet vechten.
Niet schreeuwen.
Oud 09-11-2004, 18:49
Energie
Energie is offline
Citaat:
Eef-288 schreef op 09-11-2004 @ 16:12 :
Maakt niet uit........ Gewoon voor dingen die je absoluut niet moet flikken op jullie school! (bijv. rennen op de gang: kans op onderuithalen, etc...)
.. zulke vragen kwamen nooit bij me op toen ik zo oud was , je moet gewoon jezelf zijn en tsja op een gegeven moment dan verander jezelf wel
Oud 09-11-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-11-2004 @ 19:41 :
Trek je niks aan van ouderejaars. Zij waren ooit net zo irritant en klein en al die verhalen over bruggertjes pesten ed. zijn zwaar overdreven.
Uhm, je kunt merken dat jij geen brugwup was op de school waar ik destijds zesdeklasser was.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:52
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
je hoort nog wel eens van bruggers dat ze ook nog bang zijn en denken met een grote bek ook een plaatsje te moeten veroveren. of met lomp gedrag. afsnijden enzo, de grote bruggerboy uithangen voor de medebruggers. niet dus!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:52
El Kim
El Kim is offline
Respect hebben voor ouderejaars
Oud 09-11-2004, 18:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
El Kim schreef op 09-11-2004 @ 19:52 :
Respect hebben voor ouderejaars
altijd aan de kant gaan en ze eerbiedigen, respect en gehoorzaamheid!

helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 19:51 :
Uhm, je kunt merken dat jij geen brugwup was op de school waar ik destijds zesdeklasser was.
klopt ja. En ik zat op een aparte bovenbouwafdeling, dus ik heb de laatste 3 jaar niks meegekregen van de bruggers. Misschien zijn tijden wel veranderd

Maar toen ik brugger werd was bij ons alles nog onschuldig. Wij deden juist expres de dingen die we volgens onze broers en zussen niet moesten doen als je niet getreiterd wilde worden door ouderejaars. En toch hebben we nooit last van hen gehad
Oud 09-11-2004, 19:19
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 19:51 :
kijk, dat is het voordeel van apparte gebouwen.

* alle bruggers bij elkaar
* havo/vwo 2,3 bij elkaar
* havo/vwo 4,5,6 bij elkaar
* vmbo 2,3,4 bij elkaar
* vmbo/lwoo oid bij elkaar

enz. =)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:43
Futurist
Futurist is offline
Gewoon jezelf zijn... je niet aanstellen en proberen aan te pappen met jongens uit de 2e (zoals die trut van n BRITTA ). Geen LEGOTAS of zo'n dikke eastpack meenemen (zoals een jongen by ons op school)... maar dat laatste moet je natuurlijk zelf wete .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:04
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Rennen!

Loop je rustig het gebouw uit rennen een stel bruggers (lengte 1m30 langs je heen als hazewindhonden).
Ook niet doen: spelen, rennen, gillen op het schoolplein (dus géén tikkertje e.d.).

En geen grote monden geven (want wij zijn toch standaard beter dan jullie ).
Oud 09-11-2004, 20:05
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Futurist schreef op 09-11-2004 @ 20:43 :
Gewoon jezelf zijn... je niet aanstellen en proberen aan te pappen met jongens uit de 2e (zoals die trut van n BRITTA ). Geen LEGOTAS of zo'n dikke eastpack meenemen (zoals een jongen by ons op school)... maar dat laatste moet je natuurlijk zelf wete .
Britta?
Oud 09-11-2004, 22:40
Briseïs
Briseïs is offline
Onze bruggers waren zo geëmancipeerd dat ze ons gingen pesten
Oud 10-11-2004, 00:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Geen vuur- of steekwapens meenemen naar school.

En altijd knielen voor bovenbouwers (niet voor tweede- of derde klassertjes).
Oud 10-11-2004, 07:21
Verwijderd
Citaat:
ja idd
Ik kan me totaal niet herinneren dat er bij ons ooit iets door gefrustreerde ouderejaars gedaan werd.. niet toen ik zelf brugger was en ook niet toen ik ouder was. En d'r liepen wel genoeg irritante mensen bij ons op school, dus daar lag het niet aan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 07:36
Verwijderd
Vooral de muntjes oppakken van 1,2 en 5 eurocent die op de grond worden gegooid !

Aan de kant gaan als een bovenbouwer op de computer

Niet een te grote tas kopen, of als je die hebt, in je kast laten liggen tot in de 4e en hem dan gaan gebruiken, dan is het weer hip

Niet gaan roken om daarmee indruk te maken bij de bovenbouwers.. (het merendeel van de bovenbouwers rookt bij ons op school namelijk niet )

Niet door de gang rennen als de bel is gegaan en je moet naar de andere kant van 't gebouw terwijl je in de aula zit, dan loop je maar 2 minuten eerder weg..

Wees gewoon jezelf, en als dat irritant is, dan merk je de gevolgen wel
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 07:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
whaha.. uhm doe wat je wil klein bruggertje, tips..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-11-2004 @ 08:21 :
ja idd
Ik kan me totaal niet herinneren dat er bij ons ooit iets door gefrustreerde ouderejaars gedaan werd.. niet toen ik zelf brugger was en ook niet toen ik ouder was. En d'r liepen wel genoeg irritante mensen bij ons op school, dus daar lag het niet aan.
Och, niet alle mensen die brugklassertjes etteren zijn meteen gefrustreerd. Jij bent toch wel zo gruwelijk politiek correct, dat blijkt maar weer. Bruggertjes een beetje plagen en pesten is gewoon onderdeel van het middelbare schoolritueel. Niet voor niets doen de schrikverhalen al decennia lang de ronde. Zoiets is gewoon mooi, het is een onderdeel van het middelbare schoolbeeld dat leeft, het is vaak grappig en zolang je het niet overdrijft is er niets aan de hand. Niet alles is altijd maar blij en vrolijk en trala. Bovendien vind ik het geen kwaad kunnen dat je leert dat als je ergens onderaan begint, je voor de mensen bovenaan een beetje moet uitkijken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:27
Verwijderd
Weet niet of het al gezegd is, maar probeer niet een tas te kopen waar je zelf in kan of en ook niet al je boeken meenemen de eerste dag..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
zorgen dat je mama niet je lunch komt brengen tijdens de les als je het vergeten bent. de mijne heeft dat 3 keer gedaan (ninnoc, je mama is hier met je broodtrommeltje ''hi schat je was het vergeten, krijg ik niet een kus'') ik was n trauma rijker
Oud 10-11-2004, 09:44
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Tips. Hmm. Ik heb alles uit eigen ervaring moeten leren, maar goed, voor deze keer.

- Neem je tas niet mee de aula in, in de pauze dus
- Stop niet al je boeken in je tas als je naar les gaat, maar dump alles voor de helft in je kluis en wissel dit een paar keer om per dag
- Trek aan wat je echt leuk vind en ga niet wanhopige pogingen tot populair zijn doen, wordt je zelf ook niet blijer van
- wees assertief, oftewel laat niet over je heen walsen door ouderen en maak scherpe opmerkingen terug. Ook door gewoon klasgenoten.
- Laat je tas niet te laag hangen, maar ook zeker niet te hoog. Een tussen weg. Da's altijd goed.
- Zorg dat je niet opvalt, ga niet met clownskleding door de school heen lopen en ovedreven luidruchtig doen, ook mee doen aan domme vechtpartijtjes zijn uit den boze.
- Probeer niet vrienden bij de bovenbouw te vinden, lukt je toch niet.
- Maak contact in de klas, dus niet opvallen betekent niet dat je je onzichtbaar moet maken in de klas, zorg wel dat je vrienden maakt en niet achter je oude blijft aanhobbelen. Het individu moet groeien
- Als oudere jongens/meiden je zoenen of op je kont slaan moet je niet denken dat ze wat van je willen dat is gewoon stoer doenerij
- schoolfeesten! Ga niet met je handtas op de dansvloer staan, of in de vensterbank hangen als een muurbloempje, ga gewoon uit je dak als je daar zin in hebt en voel je niet verplicht net zo te doen als de anderen. O ja, weet je zeker dat je niet gevraagd wordt om te schuivelen onder een schuivelnr., ga dan de gang op maar niet met koeien ogen naar de meisjes kijken die wel aan de beurt komen (the same voor jongens).
- Als jij een jongen leuk vind, spring dan niet gelijk op zijn nek en vraag hem ten huwelijk, maar laat je ook niet wegjagen door een doos met een grote bek (ghehe). Als je de kans krijgt dans dan gewoon in de buurt of met hem, je hoeft natuurlijk niet overdrevne met je kont in zijn gezicht te gaan draaien, maar je verstoppen in een donker hoekje is ook niet goed. En het iniatief hoeft niet altijd van de jongen te komen, we zijn tenslotte geemancipeerd.
- Neem geen hitkrant agenda, want dat gaat na een maandje of drie wel vervelen, neem iets wat je onder kan plakken, maar loesje agenda's zijn meestal te groot en te zwaar en flikkeren binnnen de kortste keren uit elkaar.

Pff moet ik nog ff doorgaan. O ja, als er tips staan die al eerder waren vermeld, ik heb geen zin om alle posts door te gaan lezen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:50
Verwijderd
't is ook wel erg per school afhankelijk denk ik...ik vraag me bv. af, waarom zou je je tas niet mee de aula innemen? Als je school niet erg veilig is en je geen kluisje hebt, lijkt het me verstandiger om dat wel te doen, anders ben je je tas kwijt.

Dingen aantrekken die je echt leuk vindt is niet altijd even handig, er liepen bij ons smurfen met smurfen truien in hun broek...ik vind ook dat iedereen moet dragen wat hij of zij leuk vindt en ik zal iemand er ook niet mee pesten, maar er zijn mensen die daar anders over denken. (Ook in tegenspraak met dat je niet in clownskleding door de school mag lopen...wat nou als dat toevallig de kleren zijn die je leuk vindt?)

Te scherpe opmerkingen maken kan ook averechts werken...en sommige mensen kunnen het gewoon niet.

Als oudere jongens/meiden je zomaar zoenen of op je kont slaan, zeg er dan wat van en ga als je het echt vervelend vindt naar je mentor of de vertrouwenspersoon.

(Dit niet specifiek mbt Simoen, maar 't zijn wel dingen waar je ook op kunt/moet letten.)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:50
Verwijderd
Als je op alle tips gaat letten heb je btw geen leven meer en val je waarschijnlijk het meeste op ed.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:13
The0
The0 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-11-2004 @ 10:50 :
Als je op alle tips gaat letten heb je btw geen leven meer en val je waarschijnlijk het meeste op ed.
Maar net HOEVEEL waarde je er aan hecht. Die tas bijvoorbeeld, kan ook heel normaal en op zijn minst een pietsiebeetje respect voor ouderejaars kan ook geen kwaad. Daarintegen is rennen door de gangen en rennen als de bel gaat gewoon iets wat je mee moet maken als brugger, never a chance to experience that again
Oud 10-11-2004, 11:41
Lente
Lente is offline
trek je vooral niks aan van die tips. je hebt snel genoeg in de gaten hoe het zit op jouw nieuwe school.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:00
FyMeLoUrl
FyMeLoUrl is offline
je merkt het snel genoeg toch>>>?

knoop alleen die rugzak niet te hoog op je rug want dan zie je d'r nogal uit als een ongelofelijke euhm.... kneus
Oud 10-11-2004, 16:21
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 09-11-2004 @ 16:55 :
wees niet zo triest dat je achter jongens uit de 4e aan gaat lopen, want dat wordt vaak niet gewaardeerd.
Dat hoort gewoon
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 01:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FyMeLoUrl schreef op 10-11-2004 @ 15:00 :
je merkt het snel genoeg toch>>>?

knoop alleen die rugzak niet te hoog op je rug want dan zie je d'r nogal uit als een ongelofelijke euhm.... kneus

Knoop je rugzak wel hoog op je rug. Het mag er volgens sommigen dan wel kneuzig uitzien, maar het is stukken beter voor je rug (zeker als er zo'n 8 kg aan boeken inzit). Het lijkt mij dat dat laatste op lange termijn veel meer voordeel biedt.
Oud 11-11-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 10-11-2004 @ 10:43 :
zorgen dat je mama niet je lunch komt brengen tijdens de les als je het vergeten bent. de mijne heeft dat 3 keer gedaan (ninnoc, je mama is hier met je broodtrommeltje ''hi schat je was het vergeten, krijg ik niet een kus'') ik was n trauma rijker
Mijn vader werkt op school en heeft mn broertje en mn zusje gedreigd dat als ze hun brood waren vergeten dat hij ze dan zou laten omroepen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:22
songeur
songeur is offline
Zorg dat andere mensen niet teveel last van je hebben (idd door niet hard te gaan gillen en rennen en tikkertje spelen en tegen mensen aan duwen, oftewel: niet zo zijn als die irritante 1.50 m mensjes die op mijn school rondlopen ). En verder jezelf zijn. Mensen uit hogere klassen zullen je niet gaan pesten o.i.d. mocht je dat denken.
Oud 11-11-2004, 14:23
songeur
songeur is offline
Citaat:
Inderdaad, ik ken het

Idem dito met gymspullen.
Oud 11-11-2004, 15:05
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Simoen schreef op 10-11-2004 @ 10:44 :
Tips. Hmm. Ik heb alles uit eigen ervaring moeten leren, maar goed, voor deze keer.

- Neem je tas niet mee de aula in, in de pauze dus
- Stop niet al je boeken in je tas als je naar les gaat, maar dump alles voor de helft in je kluis en wissel dit een paar keer om per dag
- Trek aan wat je echt leuk vind en ga niet wanhopige pogingen tot populair zijn doen, wordt je zelf ook niet blijer van
- wees assertief, oftewel laat niet over je heen walsen door ouderen en maak scherpe opmerkingen terug. Ook door gewoon klasgenoten.
- Laat je tas niet te laag hangen, maar ook zeker niet te hoog. Een tussen weg. Da's altijd goed.
- Zorg dat je niet opvalt, ga niet met clownskleding door de school heen lopen en ovedreven luidruchtig doen, ook mee doen aan domme vechtpartijtjes zijn uit den boze.
- Probeer niet vrienden bij de bovenbouw te vinden, lukt je toch niet.
- Maak contact in de klas, dus niet opvallen betekent niet dat je je onzichtbaar moet maken in de klas, zorg wel dat je vrienden maakt en niet achter je oude blijft aanhobbelen. Het individu moet groeien
- Als oudere jongens/meiden je zoenen of op je kont slaan moet je niet denken dat ze wat van je willen dat is gewoon stoer doenerij
- schoolfeesten! Ga niet met je handtas op de dansvloer staan, of in de vensterbank hangen als een muurbloempje, ga gewoon uit je dak als je daar zin in hebt en voel je niet verplicht net zo te doen als de anderen. O ja, weet je zeker dat je niet gevraagd wordt om te schuivelen onder een schuivelnr., ga dan de gang op maar niet met koeien ogen naar de meisjes kijken die wel aan de beurt komen (the same voor jongens).
- Als jij een jongen leuk vind, spring dan niet gelijk op zijn nek en vraag hem ten huwelijk, maar laat je ook niet wegjagen door een doos met een grote bek (ghehe). Als je de kans krijgt dans dan gewoon in de buurt of met hem, je hoeft natuurlijk niet overdrevne met je kont in zijn gezicht te gaan draaien, maar je verstoppen in een donker hoekje is ook niet goed. En het iniatief hoeft niet altijd van de jongen te komen, we zijn tenslotte geemancipeerd.
- Neem geen hitkrant agenda, want dat gaat na een maandje of drie wel vervelen, neem iets wat je onder kan plakken, maar loesje agenda's zijn meestal te groot en te zwaar en flikkeren binnnen de kortste keren uit elkaar.

Pff moet ik nog ff doorgaan. O ja, als er tips staan die al eerder waren vermeld, ik heb geen zin om alle posts door te gaan lezen
je zit nu net in de tweede neem ik aan?

maare ja , ach let niet op de tips, kijk een beetje rond en wees jezelf gewoon.
Oud 11-11-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:

Ja, mijn moeder heeft dat ook weleens gedaan geloof ik.. Ik weet niet meer precies hoe dat ging, waarschijnlijk heb ik het verdrongen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:41
FastJapie
FastJapie is offline
Rennen.
Schreeuwen.
Tikkertje of andersoort ongein op het plein.
Een grote bek hebben tegen wie dan ook.
Je beltoon om de minuut wijzigen en 'm dan telkens helemaal af te spelen.
Hangplek van oudejaars inpikken.

wel doen:
-rustig huiswerk maken
-je kop dichthouden als je van lokaal naar lokaal loopt
-vriendelijk zijn( ook tegen vreemde oudejaars)
Oud 11-11-2004, 18:16
saartje 88
saartje 88 is offline
- op de plek zitten waar normaal oudere jaars zitten.

precies
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2004 @ 12:19 :
Mijn vader werkt op school en heeft mn broertje en mn zusje gedreigd dat als ze hun brood waren vergeten dat hij ze dan zou laten omroepen.
Ik zou dat humor hebben gevonden (als ik de leerling was waar het om ging).

Volgens mij vond ik het altijd juist lullig dat mijn moeder m'n brood/gymspullen niet kwam brengen als ik het vergeten was...'t is vervelend om de hele dag zonder eten door te moeten brengen of blokuren gym bij 6V te krijgen als brugklasser (maar goed, ik vergat het dus gewoon niet ). Maar op zich was het wel logisch dat ze dat niet deed, want we woonden een uur fietsen van school vandaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten