Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2004, 21:39
geen punt.
geen punt. is offline
Anderhalf jaar geleden heb ik een laptop aangeschaft. Er zaten twee kaarten bij, beide genaamd "Multi PC Card Adapter". De een heeft tekst erop met "4 in 1" met de omschrijving "Memory Stick, SD Memory Card, Multimedia Card, SmartMedia", de andere heeft de tekst "CF" met de omschrijving "Type I/CompactFlash". Het zijn allebei metalen met zwart plastic sticks van zo'n 8 bij 5 cm en hij kan aan de zijkant in m'n laptop.

Ik heb nooit reden gehad ze te gebruiken, maar ik ben nu toch wel benieuwd wat ik ermee kan. Heeft iemand ook zulke dingen of weet iemand wat ik ermee kan doen? Als ik ze in m'n laptop plug gebeurt er namelijk helemaal niets noppes nada Er zit een zeer karige beschrijving bij, maar na die te hebben gelezen snap ik nog niet wat ik ermee kan.

Bij voorbaat dank!
Oud 21-11-2004, 22:11
Koen
Koen is offline
Die zwarte plastic dingen zijn slechts ter bescherming van je slot. Als je die er uit zou laten komt er allemaal stof in. Je kan er dus verder niks mee.

Een 'echte' CF, SD of wat-dan-ook-kaart kan data bevatten. Vaak worden dit soort kaartjes in MP3 spelers, Digitale camera's ed gebruikt. Je kan ze dan in je laptop steken op de plaats waar nu die zwarte kaartje zitten, en ze dan op je laptop uitlezen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:25
geen punt.
geen punt. is offline
Danke. Ow er heeft nooit wat in gezeten eigenlijk. Met zwart plastic bedoel ik de rand van die CF en andere kaart. Hoe bekijk/verander ik de data?
Oud 22-11-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 21-11-2004 @ 23:25 :
Danke. Ow er heeft nooit wat in gezeten eigenlijk. Met zwart plastic bedoel ik de rand van die CF en andere kaart. Hoe bekijk/verander ik de data?
niet, dit zijn adapters waarmee je die geheugenkaarten kan lezen. Dus je stopt de geheugenkaart (van bijvoorbeeld een digitale camera) in dat ding en dan in je laptop
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:10
geen punt.
geen punt. is offline
Ahhhh ok... dankje. Kan ik er ook iets van een binnenkant van een floppy indoen of er iets op aansluiten waardoor ik floppies kan lezen? Ik heb namelijk geen diskette drive maar als ik windows XP afsluit zegt ie vaak iets met een diskettestation
Reageren

Regels voor berichten