Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 21:22
flower_15
flower_15 is offline
kheb ff een vraag alsk ongesteld ben verlies ik egt super veel bloed... ik zou niej wete wak daaraan kan doen ze zegge dak aan de pil moet maar dat wil ik niej... herkent iemand dit (dus super veel bloedverlies??) en weet iemand een oplossing??
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:47
Mara
Mara is offline
Superveel? Hoe weet je dat, misschien is het wel de gewone hoeveelheid maar lijkt het superveel
Vooral de eerste paar dagen kan je aardig veel bloeden, vooral als je niet aan de pil bent.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:47
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
op zich is dat nou juist de bedoeling bij ongesteldheid
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:36
Verwijderd
Mja, ik had dat ook, mijn moeder zei altijd maar;'Ja, dat hoort,' maar ik vond het echt vervelend, het was ook echt vreselijk hevig. (Het eerste jaar nog niet, vanaf het tweede jaar vooral.) Voor ik ongesteld moest worden, was ik echt ziek. Misselijk, buikpijn, krampen, diarree, overgeven, duizelig, pijn in m'n bovenbenen en in m'n onderrug.. Als ik dan eindelijk ongesteld werd, was het echt vreselijk hevig. Ik gebruikte toen nog geen tampons, en versleet dus vreselijk veel maandverband. Zolang ik zat, ging het wel, maar wanneer ik op stond, voelde ik de troep echt uit me lopen Heel naar.

Mja, ik ben uiteindelijk ibuprofen gaan slikken tegen de pijn, dat werd dragelijker, en verder ben ik niet veel later aan de pil gegaan. Dat heeft me echt goed geholpen. Mja, jij wil niet aan de pil, misschien zijn er nog meer oplossingen, je kan het eens aan je huisarts vragen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:37
Verwijderd
Als je er echt last van hebt, kun je er mss keertje met iemand over hebben. Mss heeft je moeder er ook wel last van, en kan zij zeggen wat je eraan kan doen.
En anders de huisarts mss.

Maar lijkt het vele, of is het veel? En is dat altijd, of soms?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:00
Cookie
Cookie is offline
kweet geen oplossing maar als het echt veel is zoals jij zegt. heb ik gehoord dat het verstandig is om ijzerpreparaten (heet dat zo?) te slikken.
Oud 01-12-2004, 14:00
Cookie
Cookie is offline
waarom wil je eigenlijk niet aan de pil?
Oud 01-12-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 01-12-2004 @ 15:00 :
kweet geen oplossing maar als het echt veel is zoals jij zegt. heb ik gehoord dat het verstandig is om ijzerpreparaten (heet dat zo?) te slikken.
Idd, dat kan je doen, ik moest dat ook, omdat ik anders van m'n stokje ging.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook een hele poos gehad, kon nog geen twee uur doen met het grootste maandverband. Ik ben toen de pil gaan slikken en het ging toen een poosje beter. Ik ben nu niet meer zo hevig ongesteld in de zin van veel bloed verliezen maar ik heb altijd nog wel veel buikkramp. Daar voor slik ik ibuprofen, dat is het enige wat echt goed helpt. Het nadeel is wel dat ik het eigenlijk niet mag slikken voor mijn astma en dat ik het er dus wel vreselijk benauwd van krijg

Je kan afwachten hoe het verloopt, bij mij was het lang niet altijd zo hevig dus het kan gewoon tijdelijk zijn maar als het langer duurt zou ik eens langs de huisarts gaan alleen denk ik dat die niet veel kan doen aan de hoeveelheid bloed die je verliest, wel pijnstillers voorschrijven voor als je veel pijn hebt.
Oud 01-12-2004, 15:00
Cookie
Cookie is offline
je hebt ook speciale tabletten voor menstruatiepijn.....femerital heet het.
Oud 01-12-2004, 15:16
Verwijderd
Die Aleve Femine (oid) schijnt ook heel goed te werken tegen menstruatiepijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:17
Eef-288
Eef-288 is offline
Tjaa.. Die probleempjes heb je soms! Er bestaan van die grote maandverbanden, maar die zijn meestal voor de nacht.. Als ik veel bloed verlies, doe ik die ook in naar school. Geen punt, alleen het is wel raar als iemand het ziet. Daarom moet je die zeker niet gebruiken bij de gym! Ook kun je tampons eens proberen, stel nou dat je tampon niet de goede hoeveelheid bloed tegenhoudt, kun je er voor de zekerheid ook nog een maandverbandje in je onderbroek doen, zodat ALS de tampon te dun is, je nog extra veiligheid hebt.. Je hebt tampons in allerlei verschillende maten, dus er zit er vast wel een bij die jou ook past! Vergeet niet om in een zijvakje van je tas wat extra maandverband of tampons (en evt. een schone onderbroek) mee te nemen. Je moet het wel na een paar uur verwisselen, anders is het smerig. Succes!

Ciaoo, x

Eva
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:47
Verwijderd
Ik was voor ik de pil gebruikte gemiddeld 12 dagen ongesteld (en dan 14 dagen niet en dan weer 12 dagen wel), en ook bepaald niet matig. Maargoed, nu ik de pil gebruik niet meer; het is nu 3 dagen, en vrij weinig. Ik weet niet wat je er verder tegen zou kunnen doen... ijzer bijslikken om te voorkomen dat je bloedarmoede krijgt is wel een goed idee, inderdaad.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten