Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 12:11
El Kim
El Kim is offline
Goed. Even een korte introductie: ik studeer Media & Cultuur aan de UvA. In het bachelorprogramma na de propedeuse is bij ons een minor verplicht. Ik moet nu dus volgend semester een minor gaan volgen.

Probleem: ik wil heel graag een minor muziekwetenschap doen. Helaas bieden ze deze niet aan op de UvA, iig niet in de vorm die ik wil (ik wil er namelijk graag practica bij). Nu weet ik dat de universiteit Leiden als enige een vorm aanbiedt met wetenschappelijke diepgang én practica, dit in samenwerking met het conservatorium.

Ik wil dus heel graag die minor volgen, maar er zijn dus 2 struikelpunten: 1) de minor duurt 3 jaar, dus mocht ik hem gaan volgen kan ik gelijk op een jaar studievertraging rekenen- mijn bachelor duurt namelijk 3 jaar en ik ben straks tweedejaars wanneer ik eraan begin. En zonder bachelor kom je de master niet in, of kun je iig niet afstuderen. 2) het is in een andere plaats.

Nu is dat niet zo'n ramp, Leiden is goed aan te reizen, maar hoe is het om keuzevakken te volgen aan een andere uni? Heeft iemand hier ervaring mee?

Andere optie is gewoon een minor uit te kiezen aan de UvA, maar die is dan wel minder leuk...

Wat zou jij doen?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 14:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 14:01
El Kim
El Kim is offline
*schop*
Oud 14-11-2004, 14:08
Verwijderd
Iets meer geduld kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:12
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-11-2004 @ 15:08 :
Iets meer geduld kan geen kwaad.
Zou kunnen

Maar meer omdat er namelijk nog een ander probleem aan vast zit en ik snel moet beslissen... het probleem is dat als ik die minor ga volgen, dat mijn studententijd een beetje heel erg lang gaat worden, mede omdat ik anderhalf jaar al iets anders gedaan heb.
Ik bedoel, een studietijd van 8 jaar is nu niet bepaald goedkoop (na de bachelor wil ik natuurlijk wel een master volgen).
Oud 14-11-2004, 18:40
Verwijderd
Ik begrijp niet helemaal waarom een minor in godsnaam zo lang moet duren, maar als je het echt wilt, moet je het doen.

Wil je het doen omdat je het leuk vindt, of voor je opleiding?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:07
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
El Kim schreef op 14-11-2004 @ 13:11 :
Probleem: ik wil heel graag een minor muziekwetenschap doen.
Leuke keuze.

Citaat:
de minor duurt 3 jaar
Eeek...

Een voordeel, je bent nog jong!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:30
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Een minor van 3 jaar?? Dan kan je beter gewoon een tweede bachelor muziekwetenschap gaan doen.. Dan ben je namelijk maar 2 jaar bezig of zelfs nog minder omdat je ministens 60 punten met vakken van je m&c bachelor invullen
Oud 14-11-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 14-11-2004 @ 20:30 :
Een minor van 3 jaar?? Dan kan je beter gewoon een tweede bachelor muziekwetenschap gaan doen.. Dan ben je namelijk maar 2 jaar bezig of zelfs nog minder omdat je ministens 60 punten met vakken van je m&c bachelor invullen
Dat vind ik inderdaad een beter alternatief. Maar wat vreemd dat een minor zo lang duurt, normaal, bij de UU bijvoorbeeld, toch maar een half jaar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:04
Verwijderd
Als je toch acht jaar aan het studeren bent kun je zo ongeveer beter twee volledige studies doen, of inderdaad gewoon een complete tweede bachelor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 12:09
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Kun je niet gewoon in twee jaar alle vakken van die minor volgen?
Oud 15-11-2004, 16:02
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-11-2004 @ 19:40 :
Ik begrijp niet helemaal waarom een minor in godsnaam zo lang moet duren, maar als je het echt wilt, moet je het doen.

Wil je het doen omdat je het leuk vindt, of voor je opleiding?
Het moet van mijn opleiding, ik moet een minor doen van minmaal 30 ects buiten mijn opleiding. Maar dit vind ik wel ontzettend leuk (wilde ooit conservatorium gaan doen). Overigens levert deze minor me wel 50 ects op, waardoor ik nog maar 10 ects hoef in te vullen met een ander vak (en dat vak heb ik al gevonden, of liever gezegd; dat volg ik nu als extra vak naast het normale propedeuseprogramma.).

Een 2e bachelor zou een heel goed alternatief zijn, maar dan zou Leiden nog steeds bovenaan staan, ivm het praktijkgedeelte wat daar aangeboden wordt (soort combinatie van muziekwetenschap en conservatorium). Er is voor deze bachelor wel een toelatingsexamen/selectieprocedure en voor de minor niet. Hetgeen wel een probleem kan worden aangezien ik geen VWO diploma bezit, maar een hbo-propedeuse (voor het niveau ben ik niet bang; dat kan ik wel aan).

@ Vincent Vega: ook een goede mogelijkheid, ben aan het mailen

Laatst gewijzigd op 15-11-2004 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 16:22
Verwijderd
Wat een rare opleiding, onze minor moet (*denk*) 15 ECTS zijn...

En dan moet je er nog twee vakken bij volgen, maar dat kost je alsnog maar driekwart jaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 16:27
El Kim
El Kim is offline
Ik heb 60 ECTS aan vrije ruimte in mijn bachelor. Wel heel veel, maar goed, als het opgevuld kan worden met je hobby is het alleen maar leuk

Ander alternatief is 'gewoon' een standaardminor volgen die wel netjes in het programma past, maar niet zo leuk is.
Oud 15-11-2004, 20:15
El Kim
El Kim is offline
*schopje*
Oud 16-11-2004, 00:14
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
El Kim schreef op 15-11-2004 @ 17:02 :
Overigens levert deze minor me wel 50 ects op, waardoor ik nog maar 10 ects hoef in te vullen met een ander vak (en dat vak heb ik al gevonden, of liever gezegd; dat volg ik nu als extra vak naast het normale propedeuseprogramma.).
Ik begrijp het niet helemaal. Hoe kan een minor die maar liefst 3 jaar duurt je maar 50 punten opleveren?? Als je 3 jaar gaat studeren om 50 punten te halen ben je wel een beetje omslagtig bezig als je het mij vraagt. Met een bachelor muziekwetenschap ben je waarschijnlijk minder dan 2 jaar bezig en dan verdien je ong. 120 punten + een volldige titel.
Oud 16-11-2004, 19:53
El Kim
El Kim is offline
Ja, maar die minor in Leiden staat niet eens open voor studenten die niet aan de Universiteit Leiden studeren... plan verijdeld dus

Weer op zoek naar wat anders...
Oud 23-11-2004, 17:11
El Kim
El Kim is offline
*up*
Reageren

Regels voor berichten