Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2004, 13:31
FRL
FRL is offline
Hai!

Ben bezig met een onderzoek naar plastische chirugie, en hoe geloof daarmee samenhangt.
Zouden jullie ff de volgende 2 vragen kunnen beantwoorden?

1) Wat vind je van plastische chirurgie?
2) Denk je dat godsdienst een keuze speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep

Heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 16:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2004, 14:11
AngelLena
AngelLena is offline
waarom is dit voor de niet-gelovigen? Hebt er toch juist meer aan als je het de wel-gelovigen vraagt
Oud 30-10-2004, 14:58
FRL
FRL is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-10-2004 @ 15:11 :
waarom is dit voor de niet-gelovigen? Hebt er toch juist meer aan als je het de wel-gelovigen vraagt
klopt, maar dit is ook maar 1 deelvraag van 3. Die andere gaan om het islamitische geloof, en om de feministische stroming, maar ik kan absoluut geen site vinden over 'ongelovigen', want die hebben geen 'leefregels' zoals een godsdienst/ stroming, dat heeft.. dus vandaar..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:59
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Kan iemand mij de link Plastische Chirurgie -> (Niet)Geloof uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 30-10-2004 @ 15:59 :
Kan iemand mij de link Plastische Chirurgie -> (Niet)Geloof uitleggen?
Wellicht verbieden sommige geloven plastische chirurgie
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:22
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
kiketje schreef op 30-10-2004 @ 14:31 :

2) Denk je dat godsdienst een keuze speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep

Dan geef ik het goede voorbeeld wel weer

1. Plastische chirurgie vind ik wel of niet oke, afhankelijk van waarvoor het gebruikt wordt. Mensen die betrokken zijn bij ernstige ongelukken, daardoor brandwonden opgelopen hebben oid of om andere redenen gewoon eigenlijk afzichtelijk zijn, ik pleit dan zelfs voor vergoeding door het ziekenfonds van plastische chirurgie. Iemand die lijd onde rernstige afwijkingen in het gezicht kan een baan wel vergeten. Is dus eigenlijk toekomstloos en kan daar niets aan doen.
Kom jij bij de plastisch chirurg met je C cupje en wil je er een dubbel F van laten maken dan vind ik het gewoon zielig. Niemand is perfect, en van plastisch chirurgie wordt je dat ook niet, live with it en spaar je geld op voor iets belangrijks.

2. In zekere zin denk ik wel. Maar hoe en wat ed weet ik niet zo goed. Denk dat het te maken heeft met het idee van God heeft gewild dat je er zo uit ziet, dus dat mag je niet veranderen.
Oud 30-10-2004, 15:42
Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-10-2004 @ 16:21 :
Wellicht verbieden sommige geloven plastische chirurgie
Allicht, maar dan snap ik alsnog de link niet. :/
Maargoed.

1) Ik heb er niks op tegen.
2) Dat moet je niet aan een niet-gelovige maar een gelovige vragen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:04
Verwijderd
1. Ik heb niets tegen plastische chirurgie. In het geval van ernstige brandwonden of mensen die een aandoening hebben vind ik dat deze mensen voorrand dienen te krijgen tov mensen die voor de sier hun lichaam laten verfraaien. Hoewel ik daar ook niets op tegen heb. Je mag zelf beslissen waaraan je je geld uitgeeft. De een gaat op vakantie van z'n geld de ander laat zichzelf verfraaien.

2. Tuurlijk zal een godsdienst invloed hebben of gelovige wel dan niet aan platische chirgurie doen. Er zijn gelovigen die zichzelf of hun kinderen uberhaupt niet laten opereren of genezen, zelfs als ze in levensgevaar verkeren. Dit omdat ze geloven dat alles wat gebeurd de wil van God is. Mocht God hun ziek willen hebben dan zal dat wel een boete zijn voor iets wat ze hebben gedaan. Ze geloven dus ook dat het lichaam dat je hebt gekregen, gelijk is aan zoals God vindt dat jij verdient. Er zijn ook gelovigen die dit minder sterk zo geloven en misschien vinden dat God door de platisch chirurgie je een kans geeft jezelf te verfraaien, omdat hij vindt dat je dit verdient. Maar het zou ook natuurlijk zo kunnen zijn dat gelovigen zich er helemaal niet mee bezighouden. Omdat het of niet in een heilig boek staat, of ze van mening zijn dat de interpretatie anders moet zijn. Daarvan heb je natuurlijk ook het tegenovergestelde, namelijk mensen die menen dat God er tegen is. Zij geven als reden waarom er niets over expliciet in het heilige boek staat, bv dat het nog niet bestond in de tijd dat God het boek liet schrijven. Ten slotte heb je ook nog mensen die van mening zijn dat het alleen in geval van nood of letsel gebruikt mag worden, maar niet als zelf verfraaiing. Ik denk dus dat godsdienst wel degelijk een rol speelt binnen de keuze van plastisch chirurgie, maar dat iedere gelovige er zijn eigen interpretatie van heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:08
FRL
FRL is offline
Bedankt AngelLena voor je reactie.. daar kan ik teninste wat mee!

Ja, mensen ik kan er ook niets aandoen. Dit is de opdracht dat de docent mij gaf! Het gaat om het vak levensbeschouwing. We moeten een prakitsche opdracht doen, en wij kregen als onderwerp plastische chirurigie met de levensvraag 'wie is de mens'... wij (mijn groepje, dus) konden er in eerste instantie ook niets mee... dus zijn we maar platische chirurgie uit verschillende standpunten van een geloof/stroming gaan onderzoeken. Maar omdat 'gewone' godsdiensten niet meer mogen (christendom, hindoeisme, boedisme) Wij hebben dus als hoofdvraag bedacht: Waarom ondergaan mensen plasitsche chirurgie? Die vraag moet je vervolgens aan de hand van deelvragen gaan beantwoorden, dus onze deelvragen zijn: "Wat is de feministische standpunt? 'Wat is de islamistische standpunt, en wat vinden ongelovigen ervan?' Omdat iedereen 1 deelvraag moet behandelen kreeg ik dus de ongelovige groep, maar zelf geloof ik in God, dus aan mijn menig heb ik niets.... en per deelvraag moet je twee kantjes vol hebben.. dus moet ik zoveel mogelijk meningen hebben verzameld en dat doe ik via verschillende fora(?) of is het forums? want er bestaat geen website met leefregels (net als bij christen) voor niet gelovige, want zij denken er allemaal anders over.. Misschien is het nu wat duidelijker..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:10
FRL
FRL is offline
Citaat:
kiketje schreef op 30-10-2004 @ 17:08 :
Bedankt AngelLena voor je reactie.. daar kan ik teninste wat mee! en lucky dinges.. ook hoor

Ja, mensen ik kan er ook niets aandoen. Dit is de opdracht dat de docent mij gaf! Het gaat om het vak levensbeschouwing. We moeten een prakitsche opdracht doen, en wij kregen als onderwerp plastische chirurigie met de levensvraag 'wie is de mens'... wij (mijn groepje, dus) konden er in eerste instantie ook niets mee... dus zijn we maar platische chirurgie uit verschillende standpunten van een geloof/stroming gaan onderzoeken. Maar omdat 'gewone' godsdiensten niet meer mogen (christendom, hindoeisme, boedisme) Wij hebben dus als hoofdvraag bedacht: Waarom ondergaan mensen plasitsche chirurgie? Die vraag moet je vervolgens aan de hand van deelvragen gaan beantwoorden, dus onze deelvragen zijn: "Wat is de feministische standpunt? 'Wat is de islamistische standpunt, en wat vinden ongelovigen ervan?' Omdat iedereen 1 deelvraag moet behandelen kreeg ik dus de ongelovige groep, maar zelf geloof ik in God, dus aan mijn menig heb ik niets.... en per deelvraag moet je twee kantjes vol hebben.. dus moet ik zoveel mogelijk meningen hebben verzameld en dat doe ik via verschillende fora(?) of is het forums? want er bestaat geen website met leefregels (net als bij christen) voor niet gelovige, want zij denken er allemaal anders over.. Misschien is het nu wat duidelijker..

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:17
FRL
FRL is offline
2) Dat moet je niet aan een niet-gelovige maar een gelovige vragen? [/B][/QUOTE]

kweenie of jij gelooft of niet, maar als dat niet zo is, kan je toch een voorstelling maken hoe het voor een gelovige zou kunnen zijn... en als je wel gelooft kun je vertellen hoe je dat voor jou is.. .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:45
Verwijderd
Het is niet aan mij besteed maar anderen mogen doen wat ze willen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:11
Verwijderd
1. voor nutteloze dingen, alleen omdat je toch het geld hebt vind ik het dom, stom, slecht, lelijk. Anderen denken weer dat ze er van gelukkiger worden als ze een andere neus hebben. Nou ja, als zij denken dat hen dat goed doet, mogen ze dat van mij

2. nee, voornamelijk geld& de sociale positie
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
-Als restauratie na een ongeluk: Prima.
-Omdat mensen lelijk zijn: Irritant, want zo worden lelijke mensen minder lelijk gemaakt waardoor ze makkelijker een partner vinden en kinderen krijgen, omdat er genetisch niets verandert is zullen die kinderen ook lelijk zijn, zo komen we dus nooit van de lelijke mensen af.

2) Denk je dat godsdienst een rol speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep?
Uiteraard, als mensen denken dat god ze met een reden zo lelijk gemaakt heeft, bij wijze van test ofzo, zullen ze niet gebruikmaken van plastische chirurgie terwijl ze dat zonder geloof misschien wel zouden doen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:27
mrsjones
mrsjones is offline
Een boopjob of even wat vet zuigen Why not? Ik sta voor dat soort dingen wel open. Stel als iemand nou heel erg ongelukkig is met haar borsten en daar wat aan laat doen.. Why not? We leven toch niet meer in het jaar 0. Als ik later een rimpel kop krijg wil ik misschien ook wel overwegen omdat wat botox in te laten spuiten.

2) Denk je dat godsdienst een rol speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep?
Misschien, ik ben niet echt gelovig.. Maar kan zijn dat je je zelf moet nemen zoals God je gemaakt heeft?
Oud 31-10-2004, 11:27
FRL
FRL is offline
[QUOTE]Gespleten Geest schreef op 30-10-2004 @ 19:18 :
[B]1) Wat vind je van plastische chirurgie?
-Omdat mensen lelijk zijn: Irritant, want zo worden lelijke mensen minder lelijk gemaakt waardoor ze makkelijker een partner vinden en kinderen krijgen, omdat er genetisch niets verandert is zullen die kinderen ook lelijk zijn, zo komen we dus nooit van de lelijke mensen af.

lekker oppervlakkig
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
kiketje schreef op 31-10-2004 @ 12:27 :
lekker oppervlakkig
yeah
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 30-10-2004 @ 19:18 :
[B]
You made me smile

Ontopic: ik ben het volkomen met AngelLena eens over vraag 1, en vraag 2.. Tsjah, net als de meeste anderen tast ik een beetje in het duister, dit kun je beter aan een gelovige vragen..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 18:01
Lotte
Lotte is offline
Beetje oneerlijk, zo vernietig je eigenlijk een beetje de natuurlijke selectie(als ik het goede woord daarvoor gebruik). Aan de andere kant wil ik het zelfs soms ook, zomaar ff een dunne kont en dikke tieten.
Ik denk het niet omdat het meest christelijke land in de wereld nr. 1 is op het gebied van plastische chirurgie is(Amerika).

Edit: ik vind oud worden juist een mooi iets, want het hoort bij het leven. Je kan moeilijk voor eeuwig 10 blijven.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:36
Briseïs
Briseïs is offline
1. Ik ben niet tegen plastische chirurgie, maar wel tegen cosmetische chirurgie. Maargoed, als mensen er behoefte aan hebben moeten ze t vooral doen.
2. Eh, geen idee.
Oud 01-11-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
kiketje schreef op 30-10-2004 @ 14:31 :

1. het boeit me eigenlijk niet zoveel

2. wat een stomme vraag.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 12:56
FRL
FRL is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-11-2004 @ 11:53 :
1. het boeit me eigenlijk niet zoveel

2. wat een stomme vraag.
Reageer dan niet als je toch dan zo negatief gaat doen... sjongge
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:14
Verwijderd
Negatief of Positief, beide zijn meningen.

En reageer zelf niet, grafmuts.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:58
FRL
FRL is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-11-2004 @ 15:14 :
Negatief of Positief, beide zijn meningen.

En reageer zelf niet, grafmuts.
Neej, je toont geen mening want je beargumenteerd niet... Ik bedoel van mij mag je best een negatieve mening hebben, maar als je het zo gaat schrijven van uuhuh het boeit me toch niet uuhuuh.. dan komt dat gelijk heel bruut over, maar je kan ook zeggen 'Ik vind het stom, want je moet tevreden zijn met wat je hebt' Oh ja.. ff verder kijke dan je neus lang is hé slimpie
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:38
Drez
Drez is offline
Citaat:
kiketje schreef op 30-10-2004 @ 15:58 :
klopt, maar dit is ook maar 1 deelvraag van 3. Die andere gaan om het islamitische geloof, en om de feministische stroming, maar ik kan absoluut geen site vinden over 'ongelovigen', want die hebben geen 'leefregels' zoals een godsdienst/ stroming, dat heeft.. dus vandaar..
Geen leefregels, dus denkt iedereen hier toch anders over?
Oud 03-11-2004, 21:58
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
dReZ schreef op 02-11-2004 @ 20:38 :
Geen leefregels, dus denkt iedereen hier toch anders over?
Misschien is dat wel de uitkomst, dat iedereen er anders over denkt. Of misschien juist helemaal niet. Het leuke van vragen stellen is dat je niet zeker weet wat de uitkomst zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 14:35
FRL
FRL is offline
Citaat:
Lotte schreef op 03-11-2004 @ 22:58 :
Misschien is dat wel de uitkomst, dat iedereen er anders over denkt. Of misschien juist helemaal niet. Het leuke van vragen stellen is dat je niet zeker weet wat de uitkomst zal zijn.
Idd, da's toch ook een beetje de bedoelign van een onderzoek?!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:01
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
1. Pfff. Nou.. Ik vind opzich goed dat het bestaat maar voornamelijk voor als je lichamelijk last hebt van te groot/klein/scheef geboren lichaamsdelen zoals bv borsten cup E.
In geval van cosmetische chirurgie (en die lijn is best lastig te trekken, want sommigen vinden flaporen rechtzetten niet cosmetisch ik wel) vind ik het eigenlijk ook wel prima dat mensen aanrommelen. Het is ook een vorm van 'mooimaken' als make-up maar dan even wat permanenter en vooral ingrijpender.
Ik vind het wel jammer dat sommige mensen een enorm complex hebben om bv hun neus en hun neus eigenlijk al niet meer als van hen beschouwen en dan sparen voor een 'nieuwe' enzo. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met die mensen afloopt of ze dan niet een ander complex krijgen. Ik neem aan dat er nu wel onderzoeken over lopen...
Want dat is ee beetje mijn bezwaar: heb je bv een neuscomplex->je doet plastische chirurgie en je neus is weer leuk-> ga je op de lange termijn niet onzeker worden over iets anders->enz?

Verder vind ik mensen niet per definitie mooier worden d.m.v plastische chirurgie. Soms wel soms niet. Vaak ziet het er ook een beetje nep uit. En borstvergrotingen vind ik echt alleen nodig als je helemaal plat bent of AAAA hebt. Gewoon A vind ik prima.

2. Ja dat kan ik me wel voorstellen.
Oud 18-11-2004, 04:33
Verwijderd
1. niets op tegen, ben voor het idee om jezelf aan te kunnen passen naar je eigen beeld. dat gezegd, er zijn veel betere manieren om jezelf expressief te uiten. (denk E.B.M., tattoos, piercings enzo)

2. voor gelovige mensen heeft hun geloof vaak overal in hun leven invloed op.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 07:15
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Hij doelt natuurlijk op je bent zo door God geschapen blablabla... duh.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 09:20
Verwijderd
1. Geldverspilling.
2. Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:18
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-11-2004 @ 10:20 :
1. Geldverspilling.
2. Nee.
Oud 23-11-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
kiketje schreef op 02-11-2004 @ 19:58 :
Neej, je toont geen mening want je beargumenteerd niet... Ik bedoel van mij mag je best een negatieve mening hebben, maar als je het zo gaat schrijven van uuhuh het boeit me toch niet uuhuuh.. dan komt dat gelijk heel bruut over, maar je kan ook zeggen 'Ik vind het stom, want je moet tevreden zijn met wat je hebt' Oh ja.. ff verder kijke dan je neus lang is hé slimpie
Ok.

Ik vind het belachelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten