Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 18:21
benardie
benardie is offline
Ik heb al sinds vorig jaar juni last van mijn linker zaadbal.

Het kwam spontaan op een avond, kreeg opeens ontzettende pijn aan mijn bal. De volgende dag naar de dokter geweest en hij constateerde een bijbalontsteking.
Hiervoor kreeg ik een antibioticakuur van 10 dagen. De pijn werd minder maar is tot nu toe nog nooit voorbij. Het is nu meer een zeurende pijn.

Ik voelde op mijn bal een een klein hard bultje zitten, dus werd ik natuurlijk meteen bang voor kanker.

Maar nu anderhalf jaar later en ook een stuk of 5 doktersbezoeken, ziekenhuis bezoeken, 2 echo's van de bal, nieren en prostaat en 4 antibiotica kuren verder, heb ik er nog steeds last van.

Volgens de uroloog is dat bultje een cyste.

Op 24 december moet ik weer naar het ziekenhuis, alleen nu naar een andere uroloog. Misschien dat deze wel een oplossing weet, want ik weet het niet meer.

Wie zit ook in zo'n situatie of heeft zoiets gehad en heeft alsjeblieft een oplossing, want ik word hier zo moedeloos van.

De angst voor kanker is wel iets minder, maar diep van binnen zit het er toch nog....
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:06
Roos
Roos is offline
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent voor iets ernstigs. Het is natuurlijk niet niks. En zolang de artsen niet een duidelijk plan hebben, begrijp ik dat je altijd wat angst houdt.
Het is misschien een idee om dit met je arts te bespreken, misschien kan hij/zij je wat meer duidelijkheid geven of wat ongerustheid wegnemen. Misschien heeft hij/zij wat meer info in de vorm van folders, zodat je wat meer te weten komt over die cyste.

Het kan wel heel goed een cyste zijn hoor: dit zouden ze misschien chirurgisch kunnen verwijderen (hangt natuurlijk af van de plaats etc.).

Ik hoop dat je situatie snel verandert! Sterkte.
Oud 22-11-2004, 20:09
Cookie
Cookie is offline
je hoort wel vaker dat een cyste ontzettend pijnlijk is.....grote kans dat dat het idd is.

je kan ook aan je arts vragen of het kanker is...hij zal dan ja of nee of misschien zeggen..dan weet je beter waar je aan toe bent denk ik..
volgens mij hebben ook lang niet alle arsten door dat patienten heel erg in onzekeheid kunnen zitten als ze niet duidelijk zijn over de diagnose...misschien weten ze meer dan ze je vertellen..niet omdat het ernstig is maar omdat het ze het niet nodig vinden om het je te vertellen omdat je er naar hun mening weinig aan hebt.

succes
Oud 24-11-2004, 18:50
benardie
benardie is offline
Ik heb vandaag nog met het ziekenhuis gebeld, omdat ik al een week last van mijn mond had.
Vooral mijn tong doet zeer, er vallen zelfs stukjes af.

Bleek het dus aan de antibiotica kuur te liggen, die ik nu slik.

Ik moest hier dus ook maar mee stoppen en maar afwachten tot 24 december, tot de volgende afspraak.

Heel leuk allemaal, maar blijkbaar kom ik niet van mijn probleem met m'n bal af. De kuren die ik heb gehad werken niet of ik heb er rare bijwerkingen van.

Ik vraag bij de volgende afspraak wel wat meer informatie aan die nieuwe uroloog, want ik maak mezelf helemaal gek.
Ik lijk wel een hypochonder.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten