Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Welke Universiteit is de beste voor GENEESKUNDE
Universiteit Leiden 5 11.90%
Universiteit van Amsterdam 13 30.95%
Erasmus Universiteit Rotterdam 12 28.57%
Universiteit Utrecht 12 28.57%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 17:32
lollol
lollol is offline
Ik wil graag geneeskunde in Leiden studeren, en daar ben ik heel zeker van. Maar zoals jullie weten moet er bij de ib-groep een 1ste tot en met 4de keus worden gegeven voor de universiteiten. Dit betekent dus dat ik nog drie universiteiten moet invullen. Nou ga ik - als dat nog lukt - wel een aantal universiteiten bezoeken om te kijken welke van deze ik als mijn tweede, derde en vierde keus moet invullen. De universiteiten die voor mij in aanmerking komen zijn: Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Nu weet ik niet in welke volgorde ik deze studies moet zetten.
Nu zijn er een aantal onderzoeken geweest die onderzoeken welke universiteit de beste (van Nederland) is. Maar het rare van deze onderzoeken is dat elk onderzoek een heel ander resultaat heeft. Was bij onderzoek A Universiteit X op plaats 1, dan kan deze bij onderzoek B op plaats 10 eindigen.
Nu vraag ik me af of ik iets van deze onderzoeken moet aantrekken, of dat het allemaal 'lulkoel' is.

Een aantal van deze onderzoeken zijn:

1. "Kennis in Kaart" door het Ministerie van Onderwijs
2. Door Universiteit Jiao Tong in Shanghai(http://ed.sjtu.edu.cn/ranking.htm)
3. Elsevier (http://81.4.66.133/uupona/bekijkpers...sberichtid=225)

Volgens mij is het namelijk belachelijk om te zeggen dat Universiteit X de beste van Nederland is, maar als je je concentreert op één bepaalde studie, dan vind ik zo'n onderzoek wel aannemelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 17:34
Verwijderd
och, je moet nou niet verwachten dat er degelijk groot verschil tussen de universiteiten zit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:43
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Je moet je niet zo gek laten maken door dat soort onderzoekjes. In Nederland zijn geen slechte universiteiten en is er ook geen die boven de rest uitspringt. Je kunt je keuze het beste baseren op kleine verschillen in de opleiding of de stad vanuit je eigen ervaringen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:28
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
waarom kies je alleen voor de kwaliteit van de studie en niet voor de stad waar je die studie wil gaan volgen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:33
Verwijderd
Dat is vrij gemakkelijk te verklaren. Elsevier-ratings worden onder andere door de mening van hoogleraren (en misschien ook studenten) bepaald, het MinOCW-rapport door resultaten en de bevindingen van visitatiecommissies en weer een ander rapport zal scoren op kwaliteit van onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:45
zoemzoem
zoemzoem is offline
Het maakt echt niet zoveel uit aan welke universiteit je geneeskunde gaat studeren. Je kunt beter je keuze baseren op welke stad je leuker vindt.
Ze zeggen dat geneeskunde in Utrecht en op de UvA het beste is, en op de VU het slechtst, maar de VU gaat volgend jaar over op een nieuw curriculum, en dan wordt toch alles weer anders. Uiteindelijk haal je met alle opleidingen je artsexamen.
Oud 11-12-2004, 14:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik zou naar Engeland ofzo gaan. Als je geneeskunde studeert kun je daar je studiefinanciering behouden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-12-2004 @ 15:51 :
Ik zou naar Engeland ofzo gaan. Als je geneeskunde studeert kun je daar je studiefinanciering behouden.
En dan?

En dit moet naar studiekeuze.
Oud 11-12-2004, 19:04
lollol
lollol is offline
Zo dacht ik er ook over en zulke reacties had ik wel verwacht. Dat is mooi zo.

PS: de Vlamen onder jullie --> welke universiteit is Vlaanderen is het best voor Geneeskunde. Ik ken echt geen enkele stad in Vlaanderen, op Leuven na.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:41
Balance
Balance is offline
De onderzoeken zijn ook op verschillende aspecten gebaseerd. Hoe 'goed' een universiteit is, hangt dus af van welke waarde je aan die aspecten hecht.
Als ik jou was zou ik gewoon een lijstje maken met wat JIJ belangrijk vindt aan een universiteit en dan kijken in hoeverre dat volgens de tests aanwezig is op die universiteiten.
Maar nog belangrijker: ga naar de scholen, ga de sfeer proeven, ga het gebouw bekijken, luister naar hoe zij daar zeggen dat hun lessen eruit zien, etc.
Oud 12-12-2004, 14:50
Munagah
Munagah is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-12-2004 @ 21:41 :
De onderzoeken zijn ook op verschillende aspecten gebaseerd. Hoe 'goed' een universiteit is, hangt dus af van welke waarde je aan die aspecten hecht.
Als ik jou was zou ik gewoon een lijstje maken met wat JIJ belangrijk vindt aan een universiteit en dan kijken in hoeverre dat volgens de tests aanwezig is op die universiteiten.
Maar nog belangrijker: ga naar de scholen, ga de sfeer proeven, ga het gebouw bekijken, luister naar hoe zij daar zeggen dat hun lessen eruit zien, etc.
Precies. Ik wil ook Geneeskunde studeren, en ik ga 4 universiteiten bezoeken. Maar als ik uitgeloot word, wil ik ook graag naar Vlaanderen. Ik ben tot nu toe ook alleen naar Leuven geweest (grappig hè).
Maar welke andere universiteiten in Vlaanderen zijn 'goed' voor Geneeskunde
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Weet je al wat je wilt doen als je uitgeloot word?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:25
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-12-2004 @ 20:58 :
Weet je al wat je wilt doen als je uitgeloot word?
Dat zegt ie net.
Oud 12-12-2004, 20:25
Verwijderd
Ik zou als ik jou was foldertjes aanvragen over het systeem waarmee ze het geven... dus of ze aan patientcolleges doen, hoe groot werkgroepen zijn, enzovoort. En dan op basis daarvan, en op basis van hoe leuk de stad is, een keuze maken. Geneeskundestudies in Nederland zijn namelijk allemaal ongeveer even goed.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 12:03
Ieke
Ieke is offline
Erasmus Universiteit Rotterdam, studeer ik en het bevalt opzich wel. Maar in principe maakt het niet uit waar je komt, als je er maar komt. Als je echt heel graag wilt maakt de plaats ook niet meer uit. Overal zal je het uiteindelijk wel naar je zin krijgen. Het is ook nooit mijn plan geweest om naar Rotterdam te gaan, maar nu vind ik het toch wel heel leuk hier.
Oud 13-12-2004, 15:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-12-2004 @ 21:25 :
Dat zegt ie net.
goed, wat ie gaat doen als je niet door de toelatingstoets van belgië komt. Die is namelijk behoorlijk zwaar.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:06
Verwijderd
Maastricht
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:07
Munagah
Munagah is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 13-12-2004 @ 16:22 :
goed, wat ie gaat doen als je niet door de toelatingstoets van belgië komt. Die is namelijk behoorlijk zwaar.
Heel zwaar? Ik dacht juist dat het heel makkelijk was
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:11
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Munagah schreef op 13-12-2004 @ 20:07 :
Heel zwaar? Ik dacht juist dat het heel makkelijk was
Echt niet. Je moet alles ineens zonder GR doen en daarbij is het echt heel zwaar op het geboed van natuurkunde, scheikunde en wiskunde. Zoizo is geneeskunde studeren in België zwaar.
Oud 13-12-2004, 20:56
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-12-2004 @ 21:11 :
Zoizo is geneeskunde studeren in België zwaar.
Alsof dat het in Nederland niet is
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
lollol schreef op 11-12-2004 @ 20:04 :
PS: de Vlamen onder jullie --> welke universiteit is Vlaanderen is het best voor Geneeskunde. Ik ken echt geen enkele stad in Vlaanderen, op Leuven na.
Ben dan wel geen Vlaming maar studeer wel in Belgie:

Je kan in Vlaanderen studeren in Leuven, Gent, Antwerpen, Brussel en Diepenbeek (Hasselt). Ik weet dat je in Leuven, Gent en Antwerpen iig geneeskunde kan studeren. Van Brussel en Diepenbeek weet ik het niet. Ik studeer zelf biomedische wetenschappen in Leuven en er zitten bij mij veel mensen die uitgeloot zijn in Nederland en gezakt zijn voor het toelatingsexamen in Belgie voor geneeskunde. De meeste zijn dan bmw gaan doen in Leuven omdat dat de beste universiteit in Belgie voor geneeskunde zou zijn.
Oud 13-12-2004, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Munagah schreef op 12-12-2004 @ 15:50 :
Precies. Ik wil ook Geneeskunde studeren, en ik ga 4 universiteiten bezoeken. Maar als ik uitgeloot word, wil ik ook graag naar Vlaanderen. Ik ben tot nu toe ook alleen naar Leuven geweest (grappig hè).
Maar welke andere universiteiten in Vlaanderen zijn 'goed' voor Geneeskunde
Het toelatingsexamen is hier echt wel heel moeilijk. Ik heb het zelf niet gemaakt maar heel veel medestudenten van mij wel en die zijn er allemaal voor gezakt, vandaar dat ze nu biomedische wetenschappen studeren omdat je dan in Leuven in kan stromen in het tweede jaar geneeskunde als je dan volgend jaar wel slaagt voor het toelatingsexamen. Er gaan trouwens wel geruchten dat dat toelatingsexamen er over twee jaar af gaat. Bij het toelatingsexamen mag je geen GR gebruiken maar ik mag hem bij mijn studie nu wel gebruiken dus het is niet zo dat je die helemaal niet mag gebruiken.

Voor de rest van je vragen, zie mijn andere reply.
Oud 13-12-2004, 21:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 13-12-2004 @ 21:56 :
Ja moet er wel wat voor doen, maar op zich is het geen moeilijke studie.
Oud 13-12-2004, 21:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 13-12-2004 @ 21:56 :
2e tentamen niet gehaalt?
Maar toch, België is veel erger.
Oud 14-12-2004, 10:35
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-12-2004 @ 22:58 :
2e tentamen niet gehaalt?
Maar toch, België is veel erger.
Haha, inderdaad niet gehaald maar dat kwam door mezelf... Ik verheug me nu al op de herkansing met ijs erbij....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 10:36
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-12-2004 @ 22:06 :
Ja moet er wel wat voor doen, maar op zich is het geen moeilijke studie.
Wacht totdat je recht van spreken hebt svp ....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 14-12-2004 @ 11:35 :
Haha, inderdaad niet gehaald maar dat kwam door mezelf... Ik verheug me nu al op de herkansing met ijs erbij....
Offtopic: Dat verhaal hoorde ik van Evelien ja Waarom heb je het eerste niet gehaald? Nu zal ik zelf ijs moeten meenemen...
Oud 14-12-2004, 11:46
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 14-12-2004 @ 11:35 :
Jaa , in de zomer een her met ijs en op 1 januari een nieuwjaarsduik

ontopic: Ik heb het naar mijn zin in Rdam, dus ik zou daarvoor kiezen. Maar goed je kan het overal naar je zin hebben, dus het slimste is gewoon om naar de huis-uni reistijd te kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:49
rare kwast
rare kwast is offline
universiteit leiden is de slechtste universiteit volgens de laatste onderzoeken
Oud 14-12-2004, 13:28
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-12-2004 @ 12:05 :
Offtopic: Dat verhaal hoorde ik van Evelien ja Waarom heb je het eerste keer niet gehaald? Nu zal ik zelf ijs moeten meenemen...
Te druk met andere zaken, ook wel studie ontwijkend gedrag geheten.... Ach, als je ook ijs wilt tijdens de herkansing mag je best komen want jouw 5,5 mag toch ook best een 9 worden .
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:11
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 14-12-2004 @ 11:36 :
Wacht totdat je recht van spreken hebt svp ....
Het is waar dat ik het uit tweede hand heb maar ik weet wel waar ik het over heb.
Oud 14-12-2004, 16:45
Sven
Sven is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-12-2004 @ 16:11 :
Het is waar dat ik het uit tweede hand heb maar ik weet wel waar ik het over heb.
Je hebt ook gelijk

Ik heb trouwens voor de UvA gestemd

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:59
NN
NN is offline
Je kan het ook in Groningen doen.
Oud 14-12-2004, 17:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sven schreef op 14-12-2004 @ 17:45 :
Je hebt ook gelijk

Ik heb trouwens voor de UvA gestemd
Sorry offtopic

Kan jij zeggen dat geneeskunde makkelijker is dan biomedische wetenschappen (wat ik nu doe)?
Oud 14-12-2004, 17:10
Dís
Dís is offline
Citaat:
lollol schreef op 11-12-2004 @ 20:04 :
Zo dacht ik er ook over en zulke reacties had ik wel verwacht. Dat is mooi zo.

Gent natuurlyk
en tis Vlamingen
Oud 14-12-2004, 17:34
Sven
Sven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-12-2004 @ 18:05 :
Sorry offtopic

Kan jij zeggen dat geneeskunde makkelijker is dan biomedische wetenschappen (wat ik nu doe)?
Ja het is makkelijker Wel meer.. maar minder bèta, en dus makkelijker imho..

Maar ik weet niet of dat ook voor belgie geldt, daar is geneeskunde ook behoorlijk bèta..

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:27
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Sven schreef op 14-12-2004 @ 18:34 :
Ja het is makkelijker Wel meer.. maar minder bèta, en dus makkelijker imho..

Maar ik weet niet of dat ook voor belgie geldt, daar is geneeskunde ook behoorlijk bèta..
Wat is makkelijker? Wat is moeilijk? Is wel erg persoonlijk? Hoe meet je dat? Aantal uren dat de gemiddelde student zit te leren? Het niveau van de colleges? Het niveau van de boeken?

Punt: beetje relatief dus .
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:46
Sven
Sven is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 14-12-2004 @ 19:27 :
Wat is makkelijker? Wat is moeilijk? Is wel erg persoonlijk? Hoe meet je dat? Aantal uren dat de gemiddelde student zit te leren? Het niveau van de colleges? Het niveau van de boeken?

Punt: beetje relatief dus .
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geneeskunde moeilijker vind dan biomedisch.. en ken er zat die beide hebben gedaan (waaronder ikzelf, mocht dat niet duidelijk zijn)

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:04
lollol
lollol is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-12-2004 @ 22:05 :
Het toelatingsexamen is hier echt wel heel moeilijk. Ik heb het zelf niet gemaakt maar heel veel medestudenten van mij wel en die zijn er allemaal voor gezakt, vandaar dat ze nu biomedische wetenschappen studeren omdat je dan in Leuven in kan stromen in het tweede jaar geneeskunde als je dan volgend jaar wel slaagt voor het toelatingsexamen. Er gaan trouwens wel geruchten dat dat toelatingsexamen er over twee jaar af gaat. Bij het toelatingsexamen mag je geen GR gebruiken maar ik mag hem bij mijn studie nu wel gebruiken dus het is niet zo dat je die helemaal niet mag gebruiken.

Voor de rest van je vragen, zie mijn andere reply.
Dat is ook iets wat ik niet snap. Ook in Nederland is het zo: je bent eerstejaars BMW, en je stapt dan over naar tweedejaars Geneeskunde (Vlaanderen) of je stapt over naar (volgens mij) derdejaars Geneeskunde (Nederland, bijv. Leiden).
Dit lijkt mij niet verstandig, want eerstejaars BMW is toch anders dan Geneeskunde Dit is de reden dat als ik in Leuven word uitgeloot niet BMW wil doen, omdat ik denk dat ik een achterstand heb.
Heb je dan geen (grote) achterstand?
Ik zou het erg leuk vinden als iemand met ervaring hierop antwoordt.

PS: @ iedereen die zegt dat toelatingsexamen in Vlaanderen moeilijk is: ik geloof het wel als jullie het zeggen, maar het grappige is dat op mijn school er heel anders over wordt gedacht ("die domme Vlamingen met hun übermakkelijke examen")
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:09
lollol
lollol is offline
Nu er toch redelijk veel Geneeskundestudenten hier zitten, wil ik vragen wat jij makkelijker hebt gevonden:
6VWO of 1e jaars Geneeskunde
Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar wil het toch graag weten

PS: graag erbij vermelden of je bèta was of alfa.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
lollol schreef op 20-12-2004 @ 21:04 :
Dat is ook iets wat ik niet snap. Ook in Nederland is het zo: je bent eerstejaars BMW, en je stapt dan over naar tweedejaars Geneeskunde (Vlaanderen) of je stapt over naar (volgens mij) derdejaars Geneeskunde (Nederland, bijv. Leiden).
Dit lijkt mij niet verstandig, want eerstejaars BMW is toch anders dan Geneeskunde Dit is de reden dat als ik in Leuven word uitgeloot niet BMW wil doen, omdat ik denk dat ik een achterstand heb.
In Nijmegen verschilt geneeskunde in het eerste jaar maar 2 vakken van BMW. Veel achterstand heb je dan niet. Maar het hangt af van hoe ze geneeskunde geven op de uni, dat gaat overal anders. Ik studeer nu in Rotterdam, maar ik zou niet kunnen overstappen naar bijvoorbeeld Nijmegen, (Buiten dat dat gewoon niet kan) omdat het totaal anders is opgebouwt.

Ik vond 6 vwo en het eerste jaar van Biologie (Heb een jaar medische biologie gestudeert vanwege uitloting) allebei makkelijker dan geneeskunde.
Oud 20-12-2004, 20:55
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
lollol schreef op 20-12-2004 @ 21:09 :
Nu er toch redelijk veel Geneeskundestudenten hier zitten, wil ik vragen wat jij makkelijker hebt gevonden:

Ik vond 6VWO heerlijk, lekker relaxed tegen de tentamenweek een keer beginnen met leren (zeg ik nu). 6VWO vond ik gewoon een leuk jaar. Het is best kort en je gaat met heel je klas richting de universiteit, best leuk. Ik vind geneeskunde nu absoluut zwaarder. Ik was zelf bèta (NT met bio1,2 en latijn); maar bij geneeskunde worden eigenlijk heel veel eisen aan je gesteld. Je moet fysisch, chemisch en biologisch inzicht hebben, je moet redelijk lange engelse teksten over allerlei onderwerpen (psychologisch, fysiologisch, biochemisch, medisch etc.) kunnen lezen. Daarnaast zijn algemene vaardigheden als teksten analyseren, argumentatie etc. belangrijk. Ik vond 6VWO dus absoluut makkelijker. Maar de stof van nu (1e jaar geneeskunde) vind ik 100000 maal interessanter dan 6VWO dus ik vind het absoluut niet erg om veel tijd aan m'n studie te besteden. Je moet dus wel goed gemotiveerd zijn voor geneeskunde. Bovendien heb je veel contactonderwijs, maar ook in je 'vrije tijd' zul je de discipline moeten opbrengen om zelfstudie te doen.

Al met al is geneeskunde studeren zeker een belasting. Deze staat (voor mij in ieder geval) in het niets tegenover de interessante studie en het vak wat ik er mee ga uitoefenen.

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:56
H2O
H2O is offline
Citaat:

Ik vond het zelf niet makkelijker of moeilijker. Je hebt geen tot vrij weinig wiskunde (optellen/aftrekken/delen/vermenigvuldigen, meer dan dat heb je niet nodig) en ook geen natuur- en scheikunde. Maar het is gewoon stampen, hoe meer je kunt stampen, des te hoger je cijfer, that's it.
Ik heb in mijn middelbare schooltijd N&T met bio gedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tsja, ik ken de scholen niet. Maar ik vind Amsterdam een leuke stad dus daarom heb ik daarvoor gekozen (studeer er zelf ook).
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:01
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
H2O schreef op 20-12-2004 @ 21:56 :
ook geen natuur- en scheikunde. Maar het is gewoon stampen, hoe meer je kunt stampen, des te hoger je cijfer, that's it.
Wij (in Rotterdam) hebben toch nog wel redelijk wat fysica en biochemie. In het eerste jaar worden bijvoorbeeld hemodynamie, longmechanica en urodynamica erg diepgaand behandeld. Qua biochemie krijg je nog veel meer in het eerste jaar. Kennelijk verschilt dit nogal per universiteit.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:11
H2O
H2O is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 20-12-2004 @ 22:01 :
Wij (in Rotterdam) hebben toch nog wel redelijk wat fysica en biochemie. In het eerste jaar worden bijvoorbeeld hemodynamie, longmechanica en urodynamica erg diepgaand behandeld. Qua biochemie krijg je nog veel meer in het eerste jaar. Kennelijk verschilt dit nogal per universiteit.
Wat krijg je dan? Ik kan me niet voorstellen dat het echt zo ontzettend moeilijk is. Bijvoorbeeld wet van Fick e.d. (heb je vast gehad bij hemodynamica en longen) dat is gewoon een kwestie invullen in je GR en dan komt er een antwoord uit.
Als je later arts bent, hoef je ook geen moeilijke berekeningen te maken hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:15
Silverchoice
Silverchoice is offline
Ik denk, zoals al meer gezegd, dat de kwaliteit van onderwijs niet zo heel veel uitmaakt; ik studeer zelf in Utrecht en het bevalt mij tot nog toe prima. In Utrecht beginnen de co-schappen in jaar 3 en dat is niet overal zo; misschien dat dat nog een punt is wat je mee wil nemen in je overweging. Verder zou ik gewoon gaan voor wat je de leukste stad vindt.
Oud 20-12-2004, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
lollol schreef op 20-12-2004 @ 21:04 :
je hebt geen hele grote achterstand. Je moet als je over wilt stappen naar geneeskunde het vak EHBO bij volgen in het eerste jaar bmw omdat je anders in het tweede jaar teveel studiepunten krijgt. In de zomervakantie (of het liefst zo snel mogelijk nadat je toegelaten bent tot geneeskunde) moet je de verpleegstage uit het eerste jaar inhalen (twee weken). Andere vakken die je in moet halen zijn statistiek, een stuk anatomie en nog een vak waar ik nu niet op kan komen. Hier zijn hele goede regelingen voor omdat er in het eerste jaar heel veel studenten zakken voor het toelatingsexamen en dus eerst bmw gaan doen maar uiteindelijk doorstromen naar geneeskunde.
Oud 20-12-2004, 21:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
H2O schreef op 20-12-2004 @ 22:11 :
Wat krijg je dan? Ik kan me niet voorstellen dat het echt zo ontzettend moeilijk is. Bijvoorbeeld wet van Fick e.d. (heb je vast gehad bij hemodynamica en longen) dat is gewoon een kwestie invullen in je GR en dan komt er een antwoord uit.
Als je later arts bent, hoef je ook geen moeilijke berekeningen te maken hoor.
GR mag niet gebruikt worden.
Oud 21-12-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:

ik vond 6vwo absoluut makkelijker dan geneeskunde. 6vwo was een kwestie van opletten in de les, af en toe een opgave of een werkstukje maken, en dan kwam het wel goed; bij geneeskunde kom je er niet, daarmee. Maar ik denk dat dat voor alle studies geldt.
Ik heb natuur&gezondheid met latijn, economie, tekenen en een jaartje wiskunde b2 gedaan... dus redelijk beta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten