|
|
Bekijk resultaten poll: Welke Universiteit is de beste voor GENEESKUNDE | |||
Universiteit Leiden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 11.90% |
Universiteit van Amsterdam |
13 | 30.95% |
Erasmus Universiteit Rotterdam |
12 | 28.57% |
Universiteit Utrecht |
12 | 28.57% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
![]() |
Ik wil graag geneeskunde in Leiden studeren, en daar ben ik heel zeker van. Maar zoals jullie weten moet er bij de ib-groep een 1ste tot en met 4de keus worden gegeven voor de universiteiten. Dit betekent dus dat ik nog drie universiteiten moet invullen. Nou ga ik - als dat nog lukt - wel een aantal universiteiten bezoeken om te kijken welke van deze ik als mijn tweede, derde en vierde keus moet invullen. De universiteiten die voor mij in aanmerking komen zijn: Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Nu weet ik niet in welke volgorde ik deze studies moet zetten.
Nu zijn er een aantal onderzoeken geweest die onderzoeken welke universiteit de beste (van Nederland) is. Maar het rare van deze onderzoeken is dat elk onderzoek een heel ander resultaat heeft. Was bij onderzoek A Universiteit X op plaats 1, dan kan deze bij onderzoek B op plaats 10 eindigen. Nu vraag ik me af of ik iets van deze onderzoeken moet aantrekken, of dat het allemaal 'lulkoel' is. Een aantal van deze onderzoeken zijn: 1. "Kennis in Kaart" door het Ministerie van Onderwijs 2. Door Universiteit Jiao Tong in Shanghai(http://ed.sjtu.edu.cn/ranking.htm) 3. Elsevier (http://81.4.66.133/uupona/bekijkpers...sberichtid=225) Volgens mij is het namelijk belachelijk om te zeggen dat Universiteit X de beste van Nederland is, maar als je je concentreert op één bepaalde studie, dan vind ik zo'n onderzoek wel aannemelijk. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En dit moet naar studiekeuze.
||
![]() |
Citaat:
Maar welke andere universiteiten in Vlaanderen zijn 'goed' voor Geneeskunde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan in Vlaanderen studeren in Leuven, Gent, Antwerpen, Brussel en Diepenbeek (Hasselt). Ik weet dat je in Leuven, Gent en Antwerpen iig geneeskunde kan studeren. Van Brussel en Diepenbeek weet ik het niet. Ik studeer zelf biomedische wetenschappen in Leuven en er zitten bij mij veel mensen die uitgeloot zijn in Nederland en gezakt zijn voor het toelatingsexamen in Belgie voor geneeskunde. De meeste zijn dan bmw gaan doen in Leuven omdat dat de beste universiteit in Belgie voor geneeskunde zou zijn.
||
Citaat:
Voor de rest van je vragen, zie mijn andere reply.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Maar toch, België is veel erger.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ontopic: Ik heb het naar mijn zin in Rdam, dus ik zou daarvoor kiezen. Maar goed je kan het overal naar je zin hebben, dus het slimste is gewoon om naar de huis-uni reistijd te kijken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik heb trouwens voor de UvA gestemd ![]() Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 16:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kan jij zeggen dat geneeskunde makkelijker is dan biomedische wetenschappen (wat ik nu doe)?
||
Citaat:
en tis Vlamingen ![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik weet niet of dat ook voor belgie geldt, daar is geneeskunde ook behoorlijk bèta.. Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 17:46. |
![]() |
||
Citaat:
Punt: beetje relatief dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 18:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit lijkt mij niet verstandig, want eerstejaars BMW is toch anders dan Geneeskunde ![]() Heb je dan geen (grote) achterstand? Ik zou het erg leuk vinden als iemand met ervaring hierop antwoordt. PS: @ iedereen die zegt dat toelatingsexamen in Vlaanderen moeilijk is: ik geloof het wel als jullie het zeggen, maar het grappige is dat op mijn school er heel anders over wordt gedacht ("die domme Vlamingen met hun übermakkelijke examen") |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond 6 vwo en het eerste jaar van Biologie (Heb een jaar medische biologie gestudeert vanwege uitloting) allebei makkelijker dan geneeskunde.
||
![]() |
Citaat:
Al met al is geneeskunde studeren zeker een belasting. Deze staat (voor mij in ieder geval) in het niets tegenover de interessante studie en het vak wat ik er mee ga uitoefenen. Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 20:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb in mijn middelbare schooltijd N&T met bio gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je later arts bent, hoef je ook geen moeilijke berekeningen te maken hoor. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb natuur&gezondheid met latijn, economie, tekenen en een jaartje wiskunde b2 gedaan... dus redelijk beta |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Geneeskunde studeren faithfully | 0 | 12-05-2013 13:45 | |
Studeren |
Geneeskunde nuismer1 | 5 | 19-02-2011 11:29 | |
Studeren |
Geneeskunde studeren in Engeland Corronne | 1 | 05-03-2010 18:10 | |
Studeren |
studeren in het buitenland (Hongarije) Robin_B | 5 | 31-07-2009 15:36 | |
Studeren |
Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen sjtuijp | 1 | 18-04-2007 19:51 | |
Studeren |
geneeskunde of pedagogische wetenschappen studeren... gewoonmezelf | 7 | 13-05-2006 19:42 |