Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 16:58
Alistar
Alistar is offline
Dus, heb jij wel eens het contact met iemand verbroken omdat je relatie liever niet wilde dat je met diegene omging? En waarom wilde je relatie dat niet?

Ts begint: ik heb het contact met mijn exvriend verbroken voor mijn vriend. Hij heeft me dat nooit gevraagd en ook niet van me geeist of wat dan ook, maar hij vond t niet zo prettig dat ik nog contact met m had, omdat mijn ex op vakantie een paar dingen had geprobeerd.

Nu jullie!
Oud 26-11-2004, 17:03
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Nee nooit, ik vraag me ook af of ik dat zowiezo wel zou doen....
Als ik genoeg om die persoon zou geven, dan kan ik erover nadenken.
Oud 26-11-2004, 17:11
Luna
Luna is offline
nee, ik weet ook niet of ik dat zou doen.
Oud 26-11-2004, 18:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ach mijn ex had liever gezien dat ik met bepaalde mensen niet meer om zou gaan.. Tsja.. leuk voor hem. Maar ik weigerde daar aan toe te geven. Ik zou niet weten waarom ik contact met vrienden van het mannelijk geslacht in z'n totaliteit zou vebreken, aangezien er zelden/nooit lichamelijk contact plaatsvond..ja een knuffel misschien, puur vriendschappelijk voor mij, destijds dan.

Uiteindelijk is dit wel 1 van de redenen geweest dat het uit is gegaan.. I don't care. Ik was degene die het uitmaakte, aangezien we eigelijk enkel nog seks hadden, en gepraat werd er niet langer. Dat was ik zat. Nadat ik mijn verhaaltje had gedaan, over hoe en waarom. Kwam de aap uit de mouw: het was allemaal mijn schuld, ik had niet meer met m'n vrienden af moeten spreken, daar voelde hij zich niet goed bij.. en was bang dat ik vreemd zou gaan (ala!) maar had hij mij dat vertrouwen niet gewoon horen geven? zoals ik dat ook bij hem deed?
"Ja en je lag gewoon met hem te stoeien en te rollenbollen en je hebt elke keer dat je hem zag gezoend" (pardon?) Hier had hij het dus nog nooit met mij overgehad dat hij deze vermoedens had, (wat dus niet klopte)... maar ach, ook mijn toekomstige relaties kunnen het vergeten dat ik vriendschappen opzij schuif voor hen. Gaat het uit, hou je niets meer over. No way!
Oud 26-11-2004, 18:14
filia dei
filia dei is offline
Nee, t'is eigenlijk nooit nodig geweest. Ik heb nog nooit 'n vriendje gehad die dat van mij verlangde.
Of ik het zou doen hangt van degene af waarmee ik moest breken. Als het een irritante vage kennis is die ik toch al niet mocht zou ik het makkelijker doen als wanneer het 'n hele goede vriend of vriendin zou zijn.
Oud 26-11-2004, 18:17
WolterB
WolterB is offline
nee
Als dat zou moeten, dan vraag ik me eerst af wat ik liever zou hebben
Oud 26-11-2004, 18:18
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren. Simpelweg omdat ik vind dat iemand niet het recht heeft mij dat te verbieden. Dat bepaal ik zelf wel.
Oud 26-11-2004, 18:24
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik had een relatie van bijna een jaar en toen heb ik het uitgemaakt voor een ander. Toen dat na een tijdje weer uitging en ik weer met mn ex van een jaar begon wilde hij liever niet dat ik nog met die ander omging. Ik vond het opzich wel logisch (hij vertrouwde het natuurlijk niet) maar ben later wel weer een beetje bevriend met die jongen geraakt (wat hij nog steeds niet leuk vind) mede omdat het een collega was en ik hem dus nog vaak zag in die tijd en we het wel erg goed konden vinden maar wel vriendschappelijk.
Oud 26-11-2004, 18:40
Verwijderd
Ja, met een goede vriend. Hij voelde zich zeg maar bedreigd door hem. Ik ging te close met m om enzo... Tja, toen heb ik t contact zeg maar verbroken. Niet helemaal in de zin dat ik zei: ik wil geen contact meer, maar wel in de zin van niet meer spreken en afspreken etc..
mn ex had er echter niet om gevraagd hoor
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:48
Fruitcake
Fruitcake is offline
Ik zou dat nooit doen!
ik heb al veel gehad dat men vriendje jaloers was op goede vrienden van mij. Mijn vriend mag altij omgaan met wie hij wil van mij en ik verwacht dat hij mij dat ook gunt. Maar jammer genoeg...
Oud 26-11-2004, 18:53
-bambi-
-bambi- is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:55
Verwijderd
Nee. Ik zou dat ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:04
Verwijderd
Niet voor, wel door.

Een vriendin van me kon niet (meer) goed met 'm opschieten, maar ach ze kon eigenlijk met maar heel weinig mensen opschieten als het haar uit kwam, niet omdat ze een kutwijf was, maar wel omdat ze zich zeer egoïstisch gedroeg.
Zelf werkte ze jongen na jongen af, en was er zo nu en dan een weekend waarop je haar kon bellen om dan ook werkelijk wat af te preken, en zelfs die weekenden wist ze vaak onderuit te komen.

Maar ja, toen ging mijn relatie ook steeds meer aandacht vragen, en op momenten dat zij geen vriendje had wilde ze afspreken. Als dat niet uitkwam, gewoon 'omdat', ging ze zwaar over de zeik en concluderen dat mijn relatie zo mn energie opslokte.

We hadden het toen uitgewerkt, we zouden weekenden voor elkaar vrij laten, vriend of niet, en weer wat meer contact gaan hebben.
Dat is 3 maanden goed gegaan, totdat zij ook weer een vriendje kreeg.
Op msn was ze ook dagelijks en daar sprak ze me ook niet aan, toen heb ik gezegd 'Of regelmatig contact, of nooit meer, want dit slaat nergens op natuurlijk'.
Het enige antwoord wat ik daarop kreeg was 'Oke, doei'.

Omdat het voor haar zo makkelijk ging (na 8 jaar vriendschap) heb ik ook niet echt meer de moeite gedaan later weer contact te zoeken.
Misschien, ooit in de toekomst.

Maar nee, ik zou dus nooit een vriend/in opgeven voor mn relatie.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 20:39
Verwijderd
Nee. Omdat ik uitmaak met wie ik omga of niet en hij dat niet voor mij doet. Ook al zou hij het liefste willen dat ik zijn ex-vriendin negeer en haat, zij blijft ook een van mijn vriendinnen. Dus doe ik het niet. Punt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Alistar schreef op 26-11-2004 @ 17:58 :
Ts begint: ik heb het contact met mijn exvriend verbroken voor mijn vriend. Hij heeft me dat nooit gevraagd en ook niet van me geeist of wat dan ook, maar hij vond t niet zo prettig dat ik nog contact met m had
ongeveer dit wel.
ik had zowiezo geen behoefte meer aan contact met bepaalde personen hoor, daar niet van
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 23:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-11-2004 @ 19:55 :
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 11:19
zeep007
zeep007 is offline
ja, mijn beste vriendin. Dat was heel moeilijk hoor, maar mijn huidge vriend was een ex van haar. En ze kon het niet accepteren. Ik heb voor mijn vriend gekozen, ben heel blij en gelukkig en we wonen nu ook samen.

Ik heb geen spijt van die keuze, al werd die keuze mij wel min of meer opgelegd.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:57
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Luna schreef op 26-11-2004 @ 18:11 :
Oud 27-11-2004, 17:12
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 27-11-2004 @ 15:57 :
das nogal makkelijk praten, totdat je ooit in zo'n situatie komt te zitten. Ik zou het in principe ook nooit doen tenzij men gewoon onredelijk is.

zeg nooit nooit.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:20
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
als het in de situatie is van, mijn vriendje mag een vriendin van me niet en wil daarom dat ik daar niet mee omga, dan zou ik er niet over peinzen dat contact te verbreken.

edit; als iemand genoeg van mij houd laat diegene mij niet kiezen en accepteert ie dat.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:24
Eos
Eos is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, nog nooit.
Oud 27-11-2004, 20:19
elledc
elledc is offline
Ja onbewust eigenlijk.
Omdat ik zoo verliefd was liet ik andere contacten varen en nu is het zelfs zo ver gekomen dat ik niet meer de behoefte heb deze mensen terug op te zoeken Maar dus niet mede door mijn vriend, het is een eigen keuze geweest. Geen behoefte meer om vele mensen te zien aangezien mijn vriend alle voldoening geeft.
Ach ja.

Laatst gewijzigd op 27-11-2004 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 27-11-2004 @ 18:12 :
das nogal makkelijk praten, totdat je ooit in zo'n situatie komt te zitten. Ik zou het in principe ook nooit doen tenzij men gewoon onredelijk is.

zeg nooit nooit.
Ik zeg 'nooit'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2004, 21:03
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 27-11-2004 @ 18:12 :

zeg nooit nooit.
wie zegt dat ik niet al in zo'n situatie heb gezeten gast, je weet niets van mij
Oud 27-11-2004, 21:36
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 21:43
Big M
Big M is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 26-11-2004 @ 20:04 :
Niet voor, wel door.

Een vriendin van me kon niet (meer) goed met 'm opschieten, maar ach ze kon eigenlijk met maar heel weinig mensen opschieten als het haar uit kwam, niet omdat ze een kutwijf was, maar wel omdat ze zich zeer egoïstisch gedroeg.
Zelf werkte ze jongen na jongen af, en was er zo nu en dan een weekend waarop je haar kon bellen om dan ook werkelijk wat af te preken, en zelfs die weekenden wist ze vaak onderuit te komen.

Maar ja, toen ging mijn relatie ook steeds meer aandacht vragen, en op momenten dat zij geen vriendje had wilde ze afspreken. Als dat niet uitkwam, gewoon 'omdat', ging ze zwaar over de zeik en concluderen dat mijn relatie zo mn energie opslokte.

We hadden het toen uitgewerkt, we zouden weekenden voor elkaar vrij laten, vriend of niet, en weer wat meer contact gaan hebben.
Dat is 3 maanden goed gegaan, totdat zij ook weer een vriendje kreeg.
Op msn was ze ook dagelijks en daar sprak ze me ook niet aan, toen heb ik gezegd 'Of regelmatig contact, of nooit meer, want dit slaat nergens op natuurlijk'.
Het enige antwoord wat ik daarop kreeg was 'Oke, doei'.

Omdat het voor haar zo makkelijk ging (na 8 jaar vriendschap) heb ik ook niet echt meer de moeite gedaan later weer contact te zoeken.
Misschien, ooit in de toekomst.

Maar nee, ik zou dus nooit een vriend/in opgeven voor mn relatie.
Damn zeg
Oud 27-11-2004, 22:40
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 27-11-2004 @ 22:03 :
wie zegt dat ik niet al in zo'n situatie heb gezeten gast, je weet niets van mij
hahahaha, sorry, ik "gast" zijnde , weet inderdaad geen fuck van je af en door je kleinzerige reactie hoef ik dat gelukkig ook niet.

Ik quote jouw idd, maar bedoelde daarmee IEDEREEN die Sarah quotte.

Mijn mening is, is dat je dat nooit van tevoren kan zeggen en dat er wel degelijk situaties zijn waarbij dat gebeurd. Of het je nou overkomt of niet. OM dat uit te sluiten is gewoon domweg naief.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 01:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 27-11-2004 @ 23:40 :
hahahaha, sorry, ik "gast" zijnde , weet inderdaad geen fuck van je af en door je kleinzerige reactie hoef ik dat gelukkig ook niet.

Ik quote jouw idd, maar bedoelde daarmee IEDEREEN die Sarah quotte.

Mijn mening is, is dat je dat nooit van tevoren kan zeggen en dat er wel degelijk situaties zijn waarbij dat gebeurd. Of het je nou overkomt of niet. OM dat uit te sluiten is gewoon domweg naief.
En ik zeg nogmaals dat ik nooit, maar dan ook nooit, het contact met iemand zal verbreken omwille van mijn relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 09:47
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
het is heel simpel.. als een vriendje mij wil laten kiezen tussen tussen vrienden en hem, dan is het uit . want dat mag hij gewoon niet van me vragen
Oud 28-11-2004, 09:52
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, gelukkig niet! ik weet dat mijn vriend sommige vriendinnen van mij niet mag, maar daar maakt hij zich niet druk over
Oud 28-11-2004, 10:05
love is life
love is life is offline
Ik had/heb een hele goede vriendin dat altijd commentaar geeft op mijn vriendje, mijn vriendje zegt daar niets over dat die commentaar geeft maar ik trek het mij enorm aan dat ze zoveel commentaar geeft ... dus ik ben haar wat minder beginnen zien ... voor hem omdat ik vond dat mijn relatie belangrijker was ... ik vond dat ze gewoon respect voor hem moest hebben ... hioj heeft haar nooit iets misdaan ... velen zeggen dat ze gewoon jaloers is omdat ik niet meer zoveel met haar wegga ... maar ja ...
Oud 28-11-2004, 10:45
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-11-2004 @ 02:15 :
En ik zeg nogmaals dat ik nooit, maar dan ook nooit, het contact met iemand zal verbreken omwille van mijn relatie.

Heel goed, vooral blijven zeggen! Het is mooi om te lezen hoe je nog gelooft in de goedheid van mensen en dat ze niet uit pure egoistische overwegingen jouw het geluk af en toe niet gunnen.
Ik vraag me af of het andersom ook zou gelden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:30
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Diegene hoort van je te houden zoals je bent en dus ook je vrienden te accepteren, hoe moeilijk het ook is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:59
Bird-one
Bird-one is offline
Nee, niet omdat mijn vriend het wou. Maar omdat mijn beste vriend het niet kon verdragen dat ik een vriend had. Dus toen heb ik een hele tijd mijn beste vriend niet gezien.
Ik weet, vriendschap gaat voor liefde. Maar niet als die vriend verliefd op je is en telkens als jij verliefd wordt op iemand hij er niet meer tegen kan. Maargoed. Die relatie is nu over en ik zie die vriend nu wel weer. 't Gaat alleen klote eigenlijk.. als is het nu wel leuker dan een tijd terug toen we minder vaak afspraken, het is alleen een beetje moeilijk en raar.
Maar ik hoop in ieder geval nooit meer te hoeven kiezen..
Oud 28-11-2004, 16:15
Verwijderd
ik zou dat waarschijnlijk niet snel doen. in ieder geval zou ik er eerst hard overnadenken voor ik besluit iemand 'weg te doen.'

en nu moet ik er eigenlijk wel bij vertellen dat ik mn vriend wel eens voor een dilemma gezet heb, en dat vond ik heel erg van mezelf. maar ik voelde me rot bij zijn 'contacten.'
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:22
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 28-11-2004 @ 10:47 :
het is heel simpel.. als een vriendje mij wil laten kiezen tussen tussen vrienden en hem, dan is het uit . want dat mag hij gewoon niet van me vragen
Nee dat vind ik dus ook. Mijn vriend vraagt dat niet van me, en mijn vriendinnen/vrienden zullen dat ook niet zo snel doen. Maar als of mijn vriend, of een van mijn vrienden of vriendinnen mij vraagt te kiezen, zal ik op dat moment nooit voor diegene kiezen. Want als je echt vrienden bent, of om iemand geeft, zal je dat nooit vragen. Ook al mag je de ander niet. Dan accepteer je het maar gewoon.
Mijn zusje zit nu in zo'n situatie. haar vriendinnen vroegen het eens voor de grap wie ze zou kiezen, hun of haar vriendje. Ik zei toen tegen haar: Als het echt vriendinnen van je zijn, zullen ze je nooit om zo'n keuze vragen. En dat kan je ook gewoon zeggen vind ik. Dan lijkt t misschien wel alsof je op dat moment voor de ander kiest, maar het wordt je dan in feite ook opgelegd.
Oud 28-11-2004, 20:29
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Alistar schreef op 28-11-2004 @ 21:22 :
Nee dat vind ik dus ook. Mijn vriend vraagt dat niet van me, en mijn vriendinnen/vrienden zullen dat ook niet zo snel doen. Maar als of mijn vriend, of een van mijn vrienden of vriendinnen mij vraagt te kiezen, zal ik op dat moment nooit voor diegene kiezen. Want als je echt vrienden bent, of om iemand geeft, zal je dat nooit vragen. Ook al mag je de ander niet. Dan accepteer je het maar gewoon.
Mijn zusje zit nu in zo'n situatie. haar vriendinnen vroegen het eens voor de grap wie ze zou kiezen, hun of haar vriendje. Ik zei toen tegen haar: Als het echt vriendinnen van je zijn, zullen ze je nooit om zo'n keuze vragen. En dat kan je ook gewoon zeggen vind ik. Dan lijkt t misschien wel alsof je op dat moment voor de ander kiest, maar het wordt je dan in feite ook opgelegd.

dat heb ik na lang nadenken ook gedaan. ik vond het niet kunnen dat hij zoiets van mij vroeg, dus koos ik 'automatisch' niet voor hem. al weet ik dat dat verkeerd was, voor hem kiezen zou ook verkeerd zijn geweest.
Oud 28-11-2004, 22:21
Sade
Sade is offline
Ik heb nooit met iemand gebroken omdat mijn vriendje dat wilde, zou ik ook niet zo snel doen denk ik. Wel heb ik zelf nu weinig tot geen contact meer met mijn ex, vanwege het feit dat ik een nieuwe vriend heb. Maar dat vind ik vrij normaal, eigenlijk.
Oud 29-11-2004, 08:01
Verwijderd
Nee, met niemand. Ik had sowieso al geen contact met m'n ex-vriendjes en volgens mij zijn exen toch meestal het grootste probleem.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 10:07
Sennah
Sennah is offline
Nooit gedaan, en dat zal ik ook nooit doen, tenzij ik dat zelf wil.
Oud 29-11-2004, 14:58
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:49
Shitonya
Shitonya is offline
zou ik nooit doen, ik ga om met wie ik wel, heeft "mijn" vriend niets mee te maken dacht ik zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten