Heb hem ook op artistiek, maar weinig reacties daar en aangezien ik toch twijfelde waar hij moest, ook maar ff hier

als het niet mag gooi je hem maar dicht.
Ik dien een werkstuk te schrijven voor een vak op school, waar ik aan de hand van een aantal videobanden over architecten en werkbezoeken, een antwoord moet vinden op de vraag: "Wat is architectuur (voor mij)?"
Nu ging één van die video's over het VPRO gebouw van MVRDV en daar gingen een par muzikanten spelen en dat had een relatie met het gebouw, nu zag ik dat in dit specifieke voorbeeld neit, maargoed, de relatie tussen muziek en architectuur heb ik al eerder gezocht en wil daar het leeuwendeel van mijn werkstuk aan wijden.
Namelijk de sterke overeenkomsten op het gebied van ontstaan, beleving, kenmerken en benamingen. Dit is natuurlijk in meer kunst terug te vinden, maar met muziek is het het duidelijkst.
Nu wil ik ook ter illustratie wat plaatjes erin die (duidelijke) overeenkomsten tussen architectuur en muziek duidelijk maken. Ik kan wel foto's vinden met gebouwen waar en duidelijke compositie, ritme, opbouw of climax in zit, maar voor muziek is dit moeilijker.
Mijn vraag is of mensen toevallig iets weten waarbij ik deze begrippen ook voor muziek ut kan beelden (bladmuziek oid?) en dn een specifiek voorbeeld.