Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 21:29
lestat080
lestat080 is offline
My name is George Lemmington, hier noemen se mij George the Amerikaan. Ik ben naar Netherlants gekomen om aan the truk fan Amerika te ontsnappen. Ik hep mij hier fredig gesettled in een klein stadje in Lhimburg.

Dheze afternoon begaf ik mei na men werk zoals gewoonlijk naar het plaatslijk grocery. Het was er truk, zoals meestal. Sonder enig rush nam ik een sakje drop, een pak cigarets en een fles shampoo.

Ik ging in the lange wachtrij staan en keek the frouw die voor me stond een beetje ferbaasd aan. Her gezicht was net een rhode tomaat. Ik froeg haar wat er aan de hand was. Ik had her beiter neits gefraagd…

‘De directrice van de school heeft me net gebeld, mijn 11 jarig zoontje is deze morgen afgeslagen door een bende Marokkanen, die immigranten, ze zijn ook allemaal hetzelfde he.’
Ik keek the dame ferbaasd aan en zei dat ik ook een immigrant was.
‘Ja, maar dat is niet hetzelfde he.’ Zei ze trug.
Ik antwoordde haar met te seggen dat Sacramento, fanwaar ik kom fheel ferder ligt van Netherland than Casa Blanca.

‘Ja, maar jij bent geïntegreerd.’
Ik begreep her niet, se legde me uit that ik mij aangepast had aan the Netherlands levenwijs. Ik sei haar dat se sich fergiste, dat ik elke dag to BBC keek en mein middagmaal mheestal bestaat uit een hamburger.
Se sweeg.

Achteraf phetankte de uitbaatster fhan the grocery me, she is namelijk een Turks meisje.

Mensen mag je niet beoordelen omwille hen huidskleur of country fan herkomst. Ik heb namelijk, onthanks mijn Amerikaanse afkomst een slank lijf. Hier in Netherland seggen ze altijd that Amerikans zijn dik. So se seggen ook dat Islamic mensen slecht zijn, maar het girl in the supermarket is seer friendelijk.

This wou ik toch even seggen, groetjes fhan George Lemmington.

*
Dit kwam in me op toen ik in de douche accenten aan het immiteren was. Ik ben tijdens het schrijven van dit tekstje in de huid gekropen van George, ook al was ik het niet altijd met hem eens. Ik vind dit sterk van mezelf, omdat ik mijn eigen meningen opzij heb gezet om plaats te maken voor die van een personage. Ik hoop dat jullie hier iets uit leren. Ik heb ook iets geleerd van George, je mag mensen zeker niet beoordelen omwille van hun huidskleur.
*

(George is een fictief personage, om alle verwarring te voorkomen)

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 11:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
lestat080 schreef op 22-11-2004 @ 22:29 :
‘Ja, maar jij bent geïntegreerd.’
Ik begreep her niet, se legde me uit that ik mij aangepast had aan the Netherlands levenwijs. Ik sei haar dat se sich fergiste, dat ik elke dag to BBC keek en mein middagmaal mheestal bestaat uit een hamburger.
Se sweeg.

(George is een fictief personage, om alle verwarring te voorkomen)
Amerikanen kijken niet 'to' de televisie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:12
lestat080
lestat080 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 23-11-2004 @ 13:03 :
Amerikanen kijken niet 'to' de televisie.
bedankt voor de opmerking, ze watchen televisie.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 13:38
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ehm, wat is precies je bedoeling met dit stukje? Ik bedoel, wilde je je uitleven in het stangen van de spellingscontrole van Word, ons vermaken of...?
Oud 24-11-2004, 14:02
lestat080
lestat080 is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 24-11-2004 @ 14:38 :
Ehm, wat is precies je bedoeling met dit stukje? Ik bedoel, wilde je je uitleven in het stangen van de spellingscontrole van Word, ons vermaken of...?
Ik wou op een luchtige manier bewijzen dar je niet mensen mag beoordelen omwille van hun huidskleur
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 14:05
Verwijderd
Ik vind het niets.

Grim
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:39
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Grim schreef op 24-11-2004 @ 15:05 :
Ik vind het niets.
En ik gok dat niet veel mensen het hele stuk uitlezen, omdat het zo verrot leest.
Oud 24-11-2004, 18:41
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik vond deze niet zo. Waarom doe je eigenlijk niks meer met al die beginnetjes die je hebt gepost? Die vond ik wel potentie hebben.
Oud 24-11-2004, 18:53
Astuanax
Astuanax is offline
goed! De moraal ligt er iets te dik op maar de vorm vind ik echt wel vernieuwend en soms grappig!
Oud 24-11-2004, 18:54
lestat080
lestat080 is offline
Citaat:
Zotje schreef op 24-11-2004 @ 19:41 :
Ik vond deze niet zo. Waarom doe je eigenlijk niks meer met al die beginnetjes die je hebt gepost? Die vond ik wel potentie hebben.
het andere verhaal dat ik gepost heb daar ben ik eigenlijk met bezig
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:41
niam
niam is offline
Het Amerikaanse accent vind ik leuk weergegeven. De "boodschap" vind ik overbodig en cliché.
Reageren

Regels voor berichten