Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 20:35
Upke
Upke is offline
Falun Dafa

Falun Gong, ook bekend als Falun Dafa, is een zeer oude vorm van Qigong. Qigong is de praktijk van het verfijnen, oftewel cultiveren, van lichaam en geest door oefeningen en meditatie. Beoefenaars van Falun Dafa cultiveren hun hart en geest in overeenstemming met het principe “Waarheid - Mededogen - Verdraagzaamheid” om een beter persoon te worden en wijsheid en verlichting te bereiken. Beoefenaars doen daarnaast vijf eenvoudige en vloeiende oefeningen, inclusief een zittende meditatie, om het welzijn van hun lichaam en geest te verbeteren en balanceren.

In slechts acht jaar na haar introductie in het openbaar, is Falun Gong gegroeid tot de meest populaire vorm van Qigong in de Chinese geschiedenis. De belangrijkste reden hiervoor is dat Falun Gong zichzelf onderscheidt van andere vormen van Qigong door niet slechts nadruk te leggen op lichamelijke oefening, maar ook op de cultivatie van iemands morele karakter in het dagelijks leven in overeenstemming met de hogere principes onderwezen door meester Li Hongzhi, de grondlegger van Falun Gong.

De effectiviteit van Falun Gong in het verbeteren van de gezondheid samen met haar diepzinnige principes hebben Falun Gong immens populair gemaakt over de gehele wereld. Falun Gong heeft een betere gezondheid en innerlijke rust gebracht bij miljoenen mensen in meer dan 40 landen.

Ik zelf beoefen het nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over. De reden dat ik het hier post om andere mensen ook een kans te geven om in aanraking te komen met Falun Dafa. En om te kijken of hier ook beoefenaars zijn op dit forum, zo jah dan zou ik graag een keer met jullie ideeen willen uitwisselen over Falun Dafa. Voor mensen die er geinterreseerd zijn is hier de link naar de site. Hier vind je ook boeken die je gratis kunt lezen (waaronder Zhuan Falun), die vervolgens je meer inzicht geven.

http://www.falun.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 20:42
JackieZ
JackieZ is offline
Komt dit vanuit Zen?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 21:19
Upke
Upke is offline
Nee. Maar als je het boek Zhuan Falun leest op de site word het Zen Boedhisme (en vele andere stromingen) besproken.

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 21:26
Verwijderd
Hee, niet eens een click referral link?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 21:31
Verwijderd
Dat is schijnbaar uit.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:22
brinta
brinta is offline
Ik las ergens dat je in Frankrijk niet in een compleet gele outfit mag lopen (wettelijk verboden) omdat dat Falun Gong gerelateerd zou kunnen zijn. Klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
brinta schreef op 02-01-2005 @ 13:22 :
Ik las ergens dat je in Frankrijk niet in een compleet gele outfit mag lopen (wettelijk verboden) omdat dat Falun Gong gerelateerd zou kunnen zijn. Klopt dat?
Falun Gong is verboden in Frankrijk?
Oud 02-01-2005, 12:29
brinta
brinta is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 13:23 :
Falun Gong is verboden in Frankrijk?
Nou ja, dat vraag ik me dus af. Ik dacht dat deze groepering op meer plaatsen als dubieus werd gezien, ik vraag me nu af waarom ook al weer? Heeft iets te maken met het sektarische karakter ofzo? (ik heb echt te weinig kennis van dit onderwerp)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:37
brinta
brinta is offline
FOTOGRAFEER GERUST EENS EEN… CHINEES
Verboden objecten: militaire en strategische installaties of materialen. Vliegvelden en havens.
Tempels: fotograferen binnenin niet altijd toegelaten (vb. Terracottaleger in Xian, sommige tempels). In Xian geschiedt de controle in burger! Filmen en fotograferen is soms niet toegelaten op Tien An-men... wanneer er rellen zijn met bv. betogers van de sekte Falun Gong. Paraderende militairen mogen altijd worden gefilmd.

bron:http://www.1world2travel.com/print.php?articleID=397
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:39
brinta
brinta is offline
Frankrijk verklaard het dragen van gele kleding illegaal
bron: http://www.faluninfo.nl/xiangxi.asp?id=308
STOCKHOLM (EFGIC) Gedurende de viering van het Chinees Nieuwjaar dat vorig weekend in Frankrijk plaatsvond, werden 20 Chinese en Westerse beoefenaars opgepakt, enkel omdat zij gele sjaals of sweaters droegen met de woorden "Falun Gong" of "Zhen Shan Ren" (wat betekent Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid). De Franse politie legde hen uit dat ze werden gearresteerd omdat "Geel illegaal is in Frankrijk. Zelfs mensen die geen gele kledij droegen, maar enkel blauwe sjaals met de woorden "Falun Dafa" werden opgepakt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:47
brinta
brinta is offline
Ik begin het nu interessant te vinden:
'Falun Gong - Enkele van hun stellingen: „ziekte is vaak het gevolg van misstappen uit een vorig leven”, „met onze leer verdwijnen fysieke klachten en bereik je innerlijke vrede”, en intrigerender, „de wereld is door de politici aan de rand van de afgrond gebracht, alleen Falun Gong kan ons nog redden”. Onder de volgelingen vielen er vele slachtoffers: zieken die niet meer naar de dokter gingen, mensen die geobsedeerd en depressief werden, soms zelfmoord pleegden. Officiële statistieken spreken over meer dan 1600 doden als gevolg van de Falun Gong-waan. Xinhua, het officiële persbureau publiceerde op 5 april jl. een casestudy over gezinnen die het slachtoffer waren van Li Honzhi. ''
bron:http://www.indymedia.nl/nl/2002/05/4210.shtml
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
brinta schreef op 02-01-2005 @ 13:39 :
Frankrijk verklaard het dragen van gele kleding illegaal
bron: http://www.faluninfo.nl/xiangxi.asp?id=308
STOCKHOLM (EFGIC) Gedurende de viering van het Chinees Nieuwjaar dat vorig weekend in Frankrijk plaatsvond, werden 20 Chinese en Westerse beoefenaars opgepakt, enkel omdat zij gele sjaals of sweaters droegen met de woorden "Falun Gong" of "Zhen Shan Ren" (wat betekent Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid). De Franse politie legde hen uit dat ze werden gearresteerd omdat "Geel illegaal is in Frankrijk. Zelfs mensen die geen gele kledij droegen, maar enkel blauwe sjaals met de woorden "Falun Dafa" werden opgepakt.
wat vaag.

nouja, falun gong wordt wel als een sekte gezien door China, ja.

Niet mis hoe falun gong leden soms behandeld worden door de autoriteiten - als ik de beelden mag geloven.

Overigens tijdens Chinees Nieuwjaar twee jaar geleden in Den Haag waar ik was, waren ook Falun Gong leden aanwezig. Zij deelden toen informatie uit over de Falun Gong en ook over hoe zij behandeld werden in China. De politie kwam toen ook naar hen toe en zei dat dit niet mocht. Want het Chinees Nieuwjaar was een feest van vreugde en dan had men liever niet dat er dergelijk materiaal de feestvreugde zou gaan bederven. Overigens hadden ze geen vergunning ofzo aangevraagd om die info te verspreiden (geen idee of dat nodig is , btw).
Dus ze mochten geen informatie meer verspreiden. Deden ze toch stiekem later en zo ben ik in t bezit gekomen van een cd-rommetje waarop in t chinees t 1 en ander wordt uitgelegd over de Falun Gong en de schendingen van de mensenrechten van leden van Falun Gong.

Verder weet ik er weinig van af hoor. Weet ook niet goed hoe Falun Gong leden nu gezien worden in China.
Oud 02-01-2005, 13:06
brinta
brinta is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 13:51 :
wat vaag.

nouja, falun gong wordt wel als een sekte gezien door China, ja.

Niet mis hoe falun gong leden soms behandeld worden door de autoriteiten - als ik de beelden mag geloven.

Overigens tijdens Chinees Nieuwjaar twee jaar geleden in Den Haag waar ik was, waren ook Falun Gong leden aanwezig. Zij deelden toen informatie uit over de Falun Gong en ook over hoe zij behandeld werden in China. De politie kwam toen ook naar hen toe en zei dat dit niet mocht. Want het Chinees Nieuwjaar was een feest van vreugde en dan had men liever niet dat er dergelijk materiaal de feestvreugde zou gaan bederven. Overigens hadden ze geen vergunning ofzo aangevraagd om die info te verspreiden (geen idee of dat nodig is , btw).
Dus ze mochten geen informatie meer verspreiden. Deden ze toch stiekem later en zo ben ik in t bezit gekomen van een cd-rommetje waarop in t chinees t 1 en ander wordt uitgelegd over de Falun Gong en de schendingen van de mensenrechten van leden van Falun Gong.

Verder weet ik er weinig van af hoor. Weet ook niet goed hoe Falun Gong leden nu gezien worden in China.
Wat belachelijk dat de vervolging door China in andere landen netjes wordt voortgezet. 'Het Chinees Nieuwjaar is een feest van vreugde' Bah zeg, zo'n uitspraak hoort echt in een ziek politiek systeem zoals in China thuis en niet in nederland.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
brinta schreef op 02-01-2005 @ 14:06 :
Wat belachelijk dat de vervolging door China in andere landen netjes wordt voortgezet. 'Het Chinees Nieuwjaar is een feest van vreugde' Bah zeg, zo'n uitspraak hoort echt in een ziek politiek systeem zoals in China thuis en niet in nederland.

achja, ik snap t wel. Heel veel Chinezen zaten niet te wachten op mensenrechtenschendingenverhalen, maar aan de andere kant is t nu wel net een manier om veel Chinezen te bereiken.
Oud 03-01-2005, 12:47
Upke
Upke is offline
Nee falun gong is geen sekte. Het is gewoon een cultivatiewijze van de Boedhaschool. Dat het van de Boedhaschool is betekend niet dat het iets te maken heeft met het boedhisme, dit zijn 2 verschillende dingen. Falun gong word verboden door de regering van china. Niet door de bevolking zelf. Elke dag worden er mensen doodgemarteld in china omdat ze een falun dafa beoefenaar zijn. Dit is zeer ernstig. En dan bedoel ik ook dat gewoon een moeder samen met kind word doodgemarteld, en dat alleen omdat ze falun gong beoefenen, hier is een site: http://www.faluninfo.net/
Op deze site kan men ook lezen waarom de regering zo fel tegen falun dafa is.
Wij falun dafa beoefenaars geloven in Samsara (reincernatie). Dat als je bijvoorbeeld slechte daden doet je karmische schulden oploopt. Dit karma is de grondoorzaak van een ziekte. Door te cultiveren kan men zijn karma afbetalen en deze transformeren in De. De is het tegenovergestelde van karma, en het is een substantie die je krijgt door het doen van goede daden, of door te leiden. Maar ik raad de mensen aan om gewoon en officiele site door te lezen daar staat veel meer op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten