hey hai. ik moet een balk tekenen met ph 0 t/m 14 voor mthloranje
op tabel 52a van binans staat:
mthyloranje rood 3,2- 4,4 oranjegeel
ik begrijp wel dat pH minder dan 3,2 de kleur rood heeft en de ph boven 4,4 de kleur oranjegeel heeft. maar wat is de kleur tussen 3,2 - 4,4. hoe moet ik dat weten. het gaat niet alleen om methloranje , maar over alle indicatoren op tabel 52A. hoe weet ik de kleuren tussen die 2 cijfers.
halilo schreef op 27-11-2004 @ 11:34 : hey hai. ik moet een balk tekenen met ph 0 t/m 14 voor methyloranje
op tabel 52a van Binas staat:
methyloranje rood 3,2- 4,4 oranjegeel
ik begrijp wel dat pH minder dan 3,2 de kleur rood heeft en de ph boven 4,4 de kleur oranjegeel heeft. maar wat is de kleur tussen 3,2 - 4,4. hoe moet ik dat weten. het gaat niet alleen om methyloranje, maar over alle indicatoren op tabel 52A. hoe weet ik de kleuren tussen die 2 cijfers.
alvast bedankt,
groetjes, halil
Bij een pH beneden 3,2 heeft een oplossing waaraan methyloranje is toegevoegd een rode kleur en bij een pH boven 4,4 is de kleur oranjegeel. Bij een pH in het omslagtraject, dus tussen 3,2 en 4,4, is de kleur ornaje. Iets soortgelijks geldt voor de overige zuur-baseindicatoren die in die tabel vermeld staan.