Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2004, 10:34
halilo
halilo is offline
hey hai. ik moet een balk tekenen met ph 0 t/m 14 voor mthloranje

op tabel 52a van binans staat:

mthyloranje rood 3,2- 4,4 oranjegeel

ik begrijp wel dat pH minder dan 3,2 de kleur rood heeft en de ph boven 4,4 de kleur oranjegeel heeft. maar wat is de kleur tussen 3,2 - 4,4. hoe moet ik dat weten. het gaat niet alleen om methloranje , maar over alle indicatoren op tabel 52A. hoe weet ik de kleuren tussen die 2 cijfers.

alvast bedankt,

groetjes, halil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2004, 10:40
klaartje101
klaartje101 is offline
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar bij ons moest je dan ph3 is blauw ph5 is groen en dan is de kleur paars.
Omdat blauw en groen paars worden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 13:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
halilo schreef op 27-11-2004 @ 11:34 :
hey hai. ik moet een balk tekenen met ph 0 t/m 14 voor methyloranje

op tabel 52a van Binas staat:

methyloranje rood 3,2- 4,4 oranjegeel

ik begrijp wel dat pH minder dan 3,2 de kleur rood heeft en de ph boven 4,4 de kleur oranjegeel heeft. maar wat is de kleur tussen 3,2 - 4,4. hoe moet ik dat weten. het gaat niet alleen om methyloranje, maar over alle indicatoren op tabel 52A. hoe weet ik de kleuren tussen die 2 cijfers.

alvast bedankt,

groetjes, halil
Bij een pH beneden 3,2 heeft een oplossing waaraan methyloranje is toegevoegd een rode kleur en bij een pH boven 4,4 is de kleur oranjegeel. Bij een pH in het omslagtraject, dus tussen 3,2 en 4,4, is de kleur ornaje. Iets soortgelijks geldt voor de overige zuur-baseindicatoren die in die tabel vermeld staan.
Oud 27-11-2004, 17:10
sdekivit
sdekivit is offline
tussen het omslagtraject is de kleur een mengkleur van de kleuren buiten het traject

--> vandaar dat je beter geen indicatoren gebruikt die een lang omslagtraject hebben, waarbij de kleur nauwelijks veranders (als neutraalrood)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten