Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 23:07
biertjehappen
biertjehappen is offline
Wat zijn jouw favoriete ontwerpers en vertel waarom.

Dit is purple label van Ralph Lauren. Ik vind het super mooi omdat het tijdloos is en het straalt een ongelofelijke klasse uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 00:32
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
o
Oud 22-05-2002, 04:13
Verwijderd
Tom Ford, die man is gewoon een gigantisch ontwerpsucces en een van de meest invloedrijke mensen in de modewereld (YSL, Gucci)

Coco Chanel is ook wel iemand voor wie ik bewondering heb... mantelpakjes die tijdloos zijn en jarenlang als vanzelsprekend aan de top stond.. nu doet Karl Lagerfeld het design geloof ik?

Zelf heb ik meer bewondering voor traditionele kleermakersbedrijven als en niet Ralph Lauren... dat is te nieuw.. zonder traditie... te commercieel

Bedrijven de echt mooie dingen maken:
-Ermenegildo Zegna
-Corneliani
-Kiton
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 15:51
de
de is offline
De meeste van de ontwerpers zoals ralph lauren, tommy hilfiger ontwikkelen alleen confectiekleding, wat leuk is in dagelijks gebruik, maar zeker geen originaliteitsprijs verdient.

De echte goede ontwerpers ontwikkelen imo alleen prototypes, dus kleding die je niet zo snel in het dagelijks leven aantrekt.

Een aantal namen die ik goed vind ongeacht hun originaliteit:

-kiton
-yves saint laurent
-corneliani
-ralph lauren, maar dan niet de standaard kleding, denk hierbij meer aan zijn vintage lijn

ook de weer wat mondiaal onbekendere:

frans molemaar, visser ed. die mondiaal volgens mij niet het respect krijgen wat ze verdienen..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 15:55
Verwijderd
ik vind Cloe, YSL, Prada en nog wel meer maar kan zo gauw niet op de namen komen
reden omdat het er mooi uit elegant met stijl maar niet zo truttig
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:00
Li
Li is offline
Chanel vind ik echt supermooi, de stijl is heel erg te herkennen en het straalt gewoon iets uit. Vooral de kleding die het contrast zwart/wit hebben.

http://www.chanel.com/fb/html/en/fas...o_Normal/8.jpg[/img]

Mijn favoriete "ontwerper" om zelf te dragen vind ik Donna Karan, gewoon omdat het net even wat anders is.. En nee, dan heb ik het niet over de standaard shirtjes waar heel groot DKNY opstaat
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:00
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
biertjehappen schreef:

moooooooooooooooooooi
Oud 22-05-2002, 16:01
S
S is offline
Hidehido Yamane
The God Of Denim. De ontwerper, bedenker en vader van Evisu. Evisu heeft mooie dingen. Ik vind het knap dat het zo opeens (ongeveer een jaartje geleden) doorgebroken is in Nederland. Hiervoor was het al wel hier, maar nog niet zo bekend.

---

Georgio Armani
Tja, wat moet ik nog zeggen. Wie kent hem niet hè? Hij wordt denk ik niet voor niets de Italiaanse Modekoning genoemd. Meeste creaties zijn een beetje grauw, maar wát een design .

---

Zegna
Italiaans (meestal hè?) modemerk met mooie stylishe pakken. Pim Fortuyn had er ook net een aangeschaft, op maat gemaakt.

---

Citaat:
Alex schreef:
Tom Ford, die man is gewoon een gigantisch ontwerpsucces en een van de meest invloedrijke mensen in de modewereld (Yves Saint Laurent, Gucci)
---

Prada
Ik kan me zo niets bedenken van kleding van Prada dat ik ken, maar wel van de schoenen. Ik denk ook dat het merk daarom zo bekend is geworden.

---

Sander
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:05
Li
Li is offline
Citaat:
S schreef:
Hidehido Yamane
The God Of Denim. De ontwerper, bedenker en vader van Evisu. Evisu heeft mooie dingen. Ik vind het knap dat het zo opeens (ongeveer een jaartje geleden) doorgebroken is in Nederland. Hiervoor was het al wel hier, maar nog niet zo bekend.

Evisu voor jongens vind ik echt supermooi kledingmerk!! Maar het is toch nog niet zo doorgebroken in NL? Zie er niet zoveel mensen mee lopen en weet ook niet of je het wel in veel winkels kan kopen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:08
GiRLoFYouRDreaM
GiRLoFYouRDreaM is offline
Citaat:
Alex schreef:
Tom Ford, die man is gewoon een gigantisch ontwerpsucces en een van de meest invloedrijke mensen in de modewereld (YSL, Gucci)

Coco Chanel is ook wel iemand voor wie ik bewondering heb... mantelpakjes die tijdloos zijn en jarenlang als vanzelsprekend aan de top stond.. nu doet Karl Lagerfeld het design geloof ik?

Zelf heb ik meer bewondering voor traditionele kleermakersbedrijven als en niet Ralph Lauren... dat is te nieuw.. zonder traditie... te commercieel

Bedrijven de echt mooie dingen maken:
-Ermenegildo Zegna
-Corneliani
-Kiton
Ben het eigenlijk wel met je eens... Coco Chanel maakt zeker mooie dingen, en over Karl Lagerfeld had je gelijk... Ik ben verslaafd aan chanel brillen aaaaaaaah!!! Verder moet ik zeggen dat Dolce & Gabbana en Donatella Versace mooie dingen maken...
Oud 22-05-2002, 16:12
S
S is offline
Citaat:
Li schreef:

Evisu voor jongens vind ik echt supermooi kledingmerk!! Maar het is toch nog niet zo doorgebroken in NL? Zie er niet zoveel mensen mee lopen en weet ook niet of je het wel in veel winkels kan kopen
Ja, dat hou je toch met dit soort merken. Je kunt ook niet overal Armani Jeans kopen, toch? Oke, De Bijenkorf heeft AJ.

Hier in Den Bosch heb je 5 wat 'betere' winkels. Bij 3 hebben ze Evisu Genes. Bij Status, Status II en Donna Guy. Die andere 2 winkels zijn trouwens Bijenkorf en Men At Work.

Meer van dit soort winkels voor 'de jeugd' heb je hier niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:12
italianboy
italianboy is offline
hugo boss

t straalt mannelijkheid uit en is precies mijn smaak
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:13
italianboy
italianboy is offline
ik vind bij veel mannelijke ontwerpers dat t nogal softkleding is; halve vrouwencreaties

een goed voorbeeld daarvan vind ik JPG
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:18
de
de is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ik vind bij veel mannelijke ontwerpers dat t nogal softkleding is; halve vrouwencreaties

Mwoah,

gaultier is idd vrij vrouwelijk, maar zo zou ik het niet noemen,
ik zou het extravagant noemen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:29
S
S is offline
Citaat:
italianboy schreef:

Oke, JPG is niet altijd éven mooi en mannelijk. Maar je hebt ook dingen die echt vet zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:31
slisje
slisje is offline
Citaat:
de schreef:

Mwoah,

gaultier is idd vrij vrouwelijk, maar zo zou ik het niet noemen,
ik zou het extravagant noemen
Mijn favo ontwerper

Heeft idd wat vrouwelijks overzich, maar vind het helemaal niet erg om dat terug te zien bij een man, dat maakt het wat gevoeliger... overigens vind ik Boss ook een zeer mooie collectie hebben, al krijg je in nederland maar echt een miniscuul deel er van te zien, ga maar eens naar D-land, dan zie je echt veel meer...

Uhm Calvin Klein vind ik ook erg mooi, strak, integer en vooral solide en bijzonder degelijk...

Alleen nu vliegen er behoorlijk wat grote namen rond, maar er is ook een nederlandse ontwerper waar mij jammer genoeg niet de naam van binnen schiet, maar die maakt zulke mooie dingen... helaas dan ook gelijk ook weer onbetaalbaar
Oud 22-05-2002, 16:32
slisje
slisje is offline
ohh voor kinderkleding zou ik voor DKNY gaan, wow totaal helemaal geweldig dit wat hun allemaal wel niet hebben,
zo zomers zo speels, en oersterk!

En Osh Kosh, omdat ik daar gewoon helemaal verlieft op ben
Oud 22-05-2002, 16:42
S
S is offline
Citaat:
slisje schreef:
ohh voor kinderkleding zou ik voor DKNY gaan, wow totaal helemaal geweldig dit wat hun allemaal wel niet hebben,
zo zomers zo speels, en oersterk!

En Osh Kosh, omdat ik daar gewoon helemaal verlieft op ben
Tja. DKNY is niet altijd kwalitatief gezien goed. Ik heb een shirtje dat nogal lebbert bij de hals.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:55
shanli
shanli is offline
*heeft geen favortiete ontwerper*
ik hou me er niet zo mee bezig.
Oud 22-05-2002, 17:07
Verwijderd
Oh, koel.. ff zoeken hoor, ik heb ergens een lijstje.

Ik hou van aparte ontwerpen, maar ook van simpel.. Kom je al snel terecht bij Japanse ontwerpers, met op nummer 1 natuurlijk Yohji Yamamoto

Vivienne Westwood is ook gewoon geweldig, erg extreem persoon ook, net zoals haar kleding, maar het blijft wel 'draagbaar', over het algemeen.

Ik hou van Stella Mc Cartney, omdat ze geen bont gebruikt.. Heel stom, maar daar ken ik haar door. En d'r ontwerpen zijn ook heel koel, grappig..

Dit ontwerp slaat eigenlijk helemaal nergens op, is niets, maar toch heeft het wat..

Hm, ik ga weer verder denken over ontwerpers.

(Ik heb overal maar even snel een fotootje van gezocht hoor, hoeft niet te betekenen dat dit mijn favoriete ontwerp is..)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:16
Li
Li is offline
die middelste jurk van vivienne westwood had Cameron Diaz ook aan op een première, echt mooi!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
ben niet zo into mode maar euhmm

vivianne westwood ook mede door haar persoon( veel van kleding ziet er niet uit maar dat vind ik bij de meeste ontwerpers)

en coco chanel is ook tof
en heel heel jammer ik weet de naam niet. Heb ik ooit op fashion tv een show van gezien en heb de naam opgeschreven maar was het de volgende dag al kwijt
Oud 22-05-2002, 17:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Li schreef:
die middelste jurk van vivienne westwood had Cameron Diaz ook aan op een première, echt mooi!!
cameron diaz had er iets overheen van ?? --> jaja ik verveelde me bij mijn oma en ging ff de premiereioutfits-keur-pagina van de prive bekijken

Ik vind die jurk dus alleen leuk als je er nix overheen doet en zonder die onzin erop (bloemetje, kantband ed)
De jurk van die jappaner erboven is wel erg mooi imho
Oud 22-05-2002, 17:25
Esmée
Esmée is offline
Vivienne Westwood is idd erg cool, haar persoon ook idd...
En RL Purple Label heeft ook super super mooi spul, absoluut.

Verder ga ik ook voor Chanel en ook Gucci vind ik erg mooie dingen hebben... en Gaultier vind ik meestal ook wel tof, lekker opvallend...

Verder schiet me nu ff niks te binnen
Oud 22-05-2002, 17:29
Li
Li is offline
Citaat:
S schreef:

Tja. DKNY is niet altijd kwalitatief gezien goed. Ik heb een shirtje dat nogal lebbert bij de hals.
Nou, daar heb ik anders geen last van hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 23:36
¤ LunaBelle ¤
¤ LunaBelle ¤ is offline
Betsey Johnson

Anna Sui

Morgane Le Fay

Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 09:38
Luca
Luca is offline
ik heb het niet zo heel erg op al die ontwerpers, ben er niet echt geinterreseerd maar Chanel, Prada en die laatste : Anna Sui. Vind ik erg mooi. Lijkt niet echt op elkaar, hé?
Oud 23-05-2002, 09:41
Gwen.
Gwen. is offline
Die ontwerpen van Betsey Johnson zijn echt helemaal geweldig zeg
Oud 23-05-2002, 13:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline

Vivienne Westwood! (Ik ken eigenlijk nie veel van modeontwerpers)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 13:28
Blubje
Blubje is offline
bennie zoow into mode, eigluk weet k dur nix vanaf maar kvin die Betsy Johnson wel kewl zoals ik daar net plaatjes van zag
Oud 23-05-2002, 17:27
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Ik vind de herfst/wintercollectie 2002(Milaan) van Gianni Versace heel mooi. Heel veel kleuren, en aparte-toch draagbare- ontwerpen.
Oud 23-05-2002, 17:30
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Li schreef:
Chanel
Die heeft idd mooie, redelijk normaal draagbare ontwerpen. Heel veel ontwerpers maken van die vage dingen die niemand aan zou doen, doorzichtige dingen enzo.
Oud 23-05-2002, 17:58
S
S is offline
Citaat:
Li schreef:

Nou, daar heb ik anders geen last van hoor
Dat zei je al ja
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:58
acid-star
acid-star is offline
Cliche hoor maar...

Yves Saint ,Omdat hij de broek voor vrouwen ontworp.
Jean Paul Gaultier ,Omdat hij de rok voor mannen ontworp.

Oud 24-05-2002, 11:26
Marshall
Marshall is offline
bikkembergs!!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
shanli schreef:
*heeft geen favortiete ontwerper*
ik hou me er niet zo mee bezig.
Met citaat reageren