Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat is jouw mening ivm allochtonen?
Ik heb er geen last van 12 54.55%
Ik heb er last van maar wij, autochtonen, moeten ze gewoon laten doen 0 0%
Ik heb er last van en wij, autochtonen, moeten maatregelen nemen 3 13.64%
Ik heb er last van, ik betaal liever hun vliegticket dan hun werkloosheidsuitkering 7 31.82%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 11:55
1scarface1
1scarface1 is offline
Naar mijn mening wordt het in België (of Nederland) als maar erger met de allochtonen. Zo ging ik gistr met vrienden eens lekker gezellig naar de film, het ziet er allereerst al zwart van de buitenlanders. Bij het zoeken naar een film, zie ik zelfs dat er tegenwoordig al Turkse films draaien in een Belgische Bioscoop.
Eenmaal in de filmzaal, belanden we in de zetels voor een groep turkse jongeren. Zitten ze de hele film in het turks te roepen en als ze dan ook nog eens meermaals opgebeld worden, vinden ze het doodnormaal om de inkomende oproep te beantwoorden. Ikzelf durf me dan niet om te draaien en mijn mening te zeggen. Indien ik dit wel zou doen, mag ik al blij zijn als ik heelhuids het cinemacomplex kan verlaten.

Vrijdagavond was ik toevallig het nieuws op de plaatselijke tv zender aan het volgen. Een onderdeel hiervan was het uitreiken van een pluim (aan personen die zich inzetten voor anderen). In het totaal ging het over 5 personen, de ene hielp autistische kinderen, de andere gehandicapten. Nog een volgende hielp Hongaarse kinderen. Deze mensen mogen naar mijn mening een pluim verdienen. Maar er zat ook nog volgend voorbeeld bij. Een man van turkse afkomst, die enkel vrijwilligerswerk deed. (Hij kreeg dus een werkloosheidsuitkering, betaald door de hard werkende belg). Maar wat hield dat nu in, zijn vrijwillegerswerk. Turkse personen die pas in België kwamen, uitleggen hoe het belgische werkloosheidssysteem werkt. Sorry, maar dit vind ik gwn schandalig, dat zo iemand een pluim kan verdienen.

Ook het onstaan van een buitenlandse politieke partij in België vind ik overdreven. Zo zullen 90% vd buitenlanders op deze partij stemmen waardoor deze best machtig wordt en binnen de 10 jaar mss in de regering zit.

En als laatste, hoeveel procent van de gedetineerden zijn niet van buitenlandse afkomst? Ik ken een cipier in een gevangenis en die vertelde mij enkele jaren geleden dat 80% buitenlander was.

Ik wil er ook wel even bij vermelden dat we niet alle buitenlanders over dezelfde kam moeten scheren. Er zijn er ook die wel degelijk hard werken en die zich aanpassen aan onze samenleving. Maar toch vind ik dat dit bij het merendeel niet het geval is.

Naar mijn mening gaat er in de toekomst veel veranderen op dit gebied. Als wij met vrienden dit onderwerp aanhalen, dan delen wij almaal dezelfde mening.
Advertentie
Oud 28-11-2004, 12:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ben er zelf 1. En allochtonen ownnn!! Ze zijn in het algemeen ook relaxter en vrijgeviger dan hollanders. Op een paar uitzonderingetjes na, natuurlijk.
Verander de poll ff!!! Ze bezorgen niet alleen maar last poehhh te weinig keuze.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 12:04.
Oud 28-11-2004, 12:00
Verwijderd
Ja, AlLLoCThnOnEhh De GekKEsstuHhH!!111
Oud 28-11-2004, 12:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:00 :
Ja, AlLLoCThnOnEhh De GekKEsstuHhH!!111
yeahhhhhhhhh
Oud 28-11-2004, 12:03
Verwijderd
Ik ben zelf ook allochtoon
Oud 28-11-2004, 12:04
Chrizzle
Chrizzle is offline
Het lijkt me evident dat je slachtoffer bent geworden van een of ander allochtoon complot om al het bioscoopplezier van hardwerkende autochtonen te verpesten.

Op dit soort terrorisme kan er maar een antwoord zijn; geweld. Gewoon met de ME door wijken heen jagen waar veel allochtonen wonen. Dat zal ze leren.
Oud 28-11-2004, 12:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:03 :
Ik ben zelf ook allochtoon
Neeee..... Echt? Wat voor allochtoon dan, duitser of belg zeker.
Oud 28-11-2004, 12:05
Verwijderd
Fries.

Die zijn wel achtergesteld in elk geval.
Oud 28-11-2004, 12:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nou, ff een 'serieuze' reactie... je poll is niet compleet genoeg namelijk.

ik heb geen last van allochtonen, zolang allochtonen respect hebben voor de nederlandse cultuur, proberen in te burgeren, af en toe een beetje dankbaar zijn dat nederland ze binnengelaten heeft, en ze normaal nederlands (proberen te) praten. van die gasten die vrouwen als vee zien, geen nederlands spreken, zich alleen maar bezighouden met hun eigen cultuur, en die alleen maar allochtonen kennen, daar erger ik me wel aan. als je zo blij bent met je eigen cultuur, was dan in je eigen land gebleven.
Oud 28-11-2004, 12:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:05 :
Fries.

Die zijn wel achtergesteld in elk geval.
Zo jij komt wel uit het verre van hier.
Oud 28-11-2004, 12:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-11-2004 @ 13:06 :
nou, ff een 'serieuze' reactie... je poll is niet compleet genoeg namelijk.

ik heb geen last van allochtonen, zolang allochtonen respect hebben voor de nederlandse cultuur, proberen in te burgeren, af en toe een beetje dankbaar zijn dat nederland ze binnengelaten heeft, en ze normaal nederlands (proberen te) praten. van die gasten die vrouwen als vee zien, geen nederlands spreken, zich alleen maar bezighouden met hun eigen cultuur, en die alleen maar allochtonen kennen, daar erger ik me wel aan. als je zo blij bent met je eigen cultuur, was dan in je eigen land gebleven.
BOOEE!!
Ik heb ook geen last van ons. En ze hoeven niet perfect Nederlands zonder een accentje te hoeven spreken. Wat is daar mis mee? Als ze toch rlxed en aardig zijn is het goed toch. En je hebt het over een klein groepje allochtonen nu, de meesten vinden de vrouw gelijk aan de man. Dusss bullshit reply van jou.
Oud 28-11-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:06 :
Zo jij komt wel uit het verre van hier.
Gelukkig woon ik al sinds groep vier van de basisschool niet meer in dat achterlijke stuk weiland.

Ontopic, ow fuck! Ik lees dat er ook nog daadwerkelijk iets betoogd wordt in de openingspost:

'Ook het onstaan van een buitenlandse politieke partij in België vind ik overdreven. Zo zullen 90% vd buitenlanders op deze partij stemmen waardoor deze best machtig wordt en binnen de 10 jaar mss in de regering zit.'

Maar dat geeft het niveau voldoende aan.
Oud 28-11-2004, 12:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:08 :
Gelukkig woon ik al sinds groep vier van de basisschool niet meer in dat achterlijke stuk weiland.

Ontopic, ow fuck! Ik lees dat er ook nog daadwerkelijk iets betoogd wordt in de openingspost:

'Ook het onstaan van een buitenlandse politieke partij in België vind ik overdreven. Zo zullen 90% vd buitenlanders op deze partij stemmen waardoor deze best machtig wordt en binnen de 10 jaar mss in de regering zit.'

Maar dat geeft het niveau voldoende aan.
Neuh, nu woon je in een achterlijk stuk boerenland.
Maar ja ik ook, hier geboren hoor. En de politiek in Belgie boeit me niet zo. Maar hier zou er ook een buitenlandse partij moeten komen. Wie wil met mij samen eentje oprichten.
ALLOCHTONEN AAN DE MACHT!!
Oud 28-11-2004, 12:13
Verwijderd
Dat zal wel lukken, naar verwachting is het percentage allochtone inwoners van de Grote Vier in 2015 ruimschoots hoger dan vijftig procent, dus een absolute meerderheid in de gemeenteraad voor een moslimpartij moet wel mogelijk zijn

Maar even serieus, ik heb altijd gepleit voor een moslimpartij in de landelijke politiek. Dat lijkt me een teken van emancipatie. Heb probleem is alleen dat er zo ongelooflijk veel verdeeldheid is. Zelfs een charismatisch figuur als Jahjah lukte het niet.
Oud 28-11-2004, 12:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
En trouwens!! Mijn gezin als allochtone gezin betaalt ook werkloosheid uitkeringen van Nederlanders!!! Weg ermeeeeeeeee!
Oud 28-11-2004, 12:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:10 :
ALLOCHTONEN AAN DE MACHT!!

Ah fuck off omgekeerd vlaams blok mokkel.
Oud 28-11-2004, 12:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:13 :
Dat zal wel lukken, naar verwachting is het percentage allochtone inwoners van de Grote Vier in 2015 ruimschoots hoger dan vijftig procent, dus een absolute meerderheid in de gemeenteraad voor een moslimpartij moet wel mogelijk zijn

Maar even serieus, ik heb altijd gepleit voor een moslimpartij in de landelijke politiek. Dat lijkt me een teken van emancipatie. Heb probleem is alleen dat er zo ongelooflijk veel verdeeldheid is. Zelfs een charismatisch figuur als Jahjah lukte het niet.
Yup, dan moeten er nog zo'n 10mill bijkomen. Woont iedereen letterlijk op elkaar.
Hoezo een moslim-partij? Gewoon allochtonen-partij inclusief moslims. Trekt ook nog eens meer publiek aan.
Oud 28-11-2004, 12:16
Verwijderd
Naar mijn mening wordt het in België (of Nederland) als maar erger met de autochtonen. Zo ging ik gisteren met vrienden eens lekker gezellig naar de film, het ziet er allereerst al wit van de Nederlanders. Bij het zoeken naar een film, zie ik zelfs dat er tegenwoordig al Amerikaanse films draaien in een Nederlandse Bioscoop.
Eenmaal in de filmzaal, belanden we in de zetels voor een groep Brabantse jongeren. Zitten ze de hele film in het plat Brabo's te roepen en als ze dan ook nog eens meermaals opgebeld worden, vinden ze het doodnormaal om de inkomende oproep te beantwoorden. Ikzelf durf me dan niet om te draaien en mijn mening te zeggen. Indien ik dit wel zou doen, mag ik al blij zijn als ik heelhuids het cinemacomplex kan verlaten.
Oud 28-11-2004, 12:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-11-2004 @ 13:16 :
Naar mijn mening wordt het in België (of Nederland) als maar erger met de autochtonen. Zo ging ik gisteren met vrienden eens lekker gezellig naar de film, het ziet er allereerst al wit van de Nederlanders. Bij het zoeken naar een film, zie ik zelfs dat er tegenwoordig al Amerikaanse films draaien in een Nederlandse Bioscoop.
Eenmaal in de filmzaal, belanden we in de zetels voor een groep Brabantse jongeren. Zitten ze de hele film in het plat Brabo's te roepen en als ze dan ook nog eens meermaals opgebeld worden, vinden ze het doodnormaal om de inkomende oproep te beantwoorden. Ikzelf durf me dan niet om te draaien en mijn mening te zeggen. Indien ik dit wel zou doen, mag ik al blij zijn als ik heelhuids het cinemacomplex kan verlaten.
Dadelijk vul je nog 'kabouters' in...
En dat er amerikaanse films gedraaid worden, dat komt omdat Nederland gewoon baggerfilms maakt en de vs toevallig niet
Oud 28-11-2004, 12:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-11-2004 @ 13:16 :
zie ik zelfs dat er tegenwoordig al Amerikaanse films draaien in een Nederlandse Bioscoop.
Wahahah! Newsflash!!
En die brabanders die plat brabants praten zijn wel dom. Kunnen geen eens hun eigen taal in eigen land correct spreken!!
Oud 28-11-2004, 12:21
Verwijderd
Ironie is ook niet aan jullie besteed, zie ik.

Anyways, het punt dat ik wilde maken is: je hebt goede en slechte allochtonen, je hebt goede en slechte autochtonen.
Oud 28-11-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:16 :
Yup, dan moeten er nog zo'n 10mill bijkomen. Woont iedereen letterlijk op elkaar.
Hoezo een moslim-partij? Gewoon allochtonen-partij inclusief moslims. Trekt ook nog eens meer publiek aan.
Ik zie het graag gebeuren.
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik snap je ironie wel, maar dan moet je het wel met een goed voorbeeld doen
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:19 :
Wahahah! Newsflash!!
En die brabanders die plat brabants praten zijn wel dom. Kunnen geen eens hun eigen taal in eigen land correct spreken!!
rot op
Oud 28-11-2004, 12:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 13:22 :
rot op
niet voor jou, aso biatch
Advertentie
Oud 28-11-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:23 :
aso biatch
hihih, newsflash
Oud 28-11-2004, 12:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 13:23 :
hihih, newsflash
? Rot ff van deze thread op en ga een andere vervuilen.
Oud 28-11-2004, 12:26
T_ID
T_ID is offline
zucht..
Verwijderd
sapamspanspamspamrpsmanpsspamapsma
pp

spam
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:26 :
pp

spam

citeren waard
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:26 :
pp

spam
Wat doe je nou?
Oud 28-11-2004, 12:27
Chrizzle
Chrizzle is offline
Waar gaat het toch heen op deze manier?
Oud 28-11-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:26 :
Wat doe je nou?
Dit topic zuigt.
Oud 28-11-2004, 12:30
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ben het eens met de TS. Het zal me niets verbazen als er over een paar jaar turkse muziek op de radio wordt gedraaid. En van dat vrijwilligerswerk. Op het journaal was er een keer een familie die moest volgens het journaal in nl blijven omdat de moeder uitsluitend vrijwilligerswerk deed. En toen dacht ik ja, ja.

Nee de regels moeten strakker worden en dat gezeik over racisten. Pff, de afgelopen 5 jaar ben ik alleen maar met buitenlandse omgegaan dus wat een boul shit.
Oud 28-11-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 28-11-2004 @ 13:30 :
Ik ben het eens met de TS. Het zal me niets verbazen als er over een paar jaar turkse muziek op de radio wordt gedraaid.
Beter dan al die raptroep.
Oud 28-11-2004, 12:33
Verwijderd
goed dat je erbijzet dat je niet alle allochtonen over een kam scheert hoor daar horen sommige mensen een voorbeeld aan te nemen

ik heb over het algemeen alleen last van de media die alles over het onderwerp allochtonen extreem negatief opblaast

en over autochtonen die, als ze het over zwarte en witte scholen hebben, beginnen over de huidskleur ipv over afkomst (ja die zijn er! )...

ik denk idd dat er in de toekomst veel gaat veranderen naar allochtonen toe (helaas?)
Oud 28-11-2004, 12:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 13:22 :
rot op
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:29 :
Dit topic zuigt.
Xenofoben zijn cool.
Oud 28-11-2004, 12:35
Verwijderd
arabische muziek is best cool hoor
en wat nare man zegt, beter dan rapzooi
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ik ben het eens met de TS. Het zal me niets verbazen als er over een paar jaar turkse muziek op de radio wordt gedraaid. En van dat vrijwilligerswerk. Op het journaal was er een keer een familie die moest volgens het journaal in nl blijven omdat de moeder uitsluitend vrijwilligerswerk deed. En toen dacht ik ja, ja.

Nee de regels moeten strakker worden en dat gezeik over racisten. Pff, de afgelopen 5 jaar ben ik alleen maar met buitenlandse omgegaan dus wat een boul shit.
Wow!!! Turkse muziek is veeeel leuker om naar te luisteren dan die boerenmuziek van jullie. Yadielalalaooooooooo ik houd van boeruuuuuuuuuuh en ben dronkuuuh laalalalalaa En jij wil zeggen dat er geen racisten zijn? Jij weet nixxxxxxxx.
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:35 :
Wow!!! Turkse muziek is veeeel leuker om naar te luisteren dan die boerenmuziek van jullie. Yadielalalaooooooooo ik houd van boeruuuuuuuuuuh en ben dronkuuuh laalalalalaa En jij wil zeggen dat er geen racisten zijn? Jij weet nixxxxxxxx.
racist
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:29 :
Dit topic zuigt.
Jij zuigt.
Oud 28-11-2004, 12:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
En trouwens. Als je zo in zit dat de radio wordt overgenomen door de turken. Hoe zit dat dan met amerika? Daar doet niemand moeilijk over terwijl dat echt een super grote invloed heeft.
Oud 28-11-2004, 12:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ik ben het eens met de TS. Het zal me niets verbazen als er over een paar jaar turkse muziek op de radio wordt gedraaid.
Daar gaat de Nederlandse samenleving aan ten onder.
Oud 28-11-2004, 12:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:35 :
Ga dood.
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:36 :
En trouwens. Als je zo in zit dat de radio wordt overgenomen door de turken. Hoe zit dat dan met amerika? Daar doet niemand moeilijk over terwijl dat echt een super grote invloed heeft.
Ik zei toch ook dat de radio en televisie hier overspoeld wordt met vervelende raptroep? Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Gisteravond heb ik een uur tv zitten kijken en zowel op The Box, MTV als TMF waren echt (no shit, een uur lang) alléén maar negerclips!
Verwijderd
eh, hoeveel mensen leven er in Turkije van de landbouw en hoeveel in NL? juist ja, turkije is meer boers dan Nederland
Oud 28-11-2004, 12:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 13:35 :
racist
Nee hoor, ik heb het alleen maar over de platte Nederlanders. Niet over de sophisticated en universele Nederlanders die ook geen last hebben van allochtonen.

En Istanbul (waar mijn familie vandaan komt) is anders wel een super moderne wereldstad. Niets boers aan.
Oud 28-11-2004, 12:39
1scarface1
1scarface1 is offline
Nog een voorbeeld, dit komt mss ook wel bij de autochtonen voor. Bij mij op school zitten verschillende allochtonen. Het merendeel ontvangt hiervan een studiebeurs, vind ik op zich wel positief, iedereen heeft het recht om te studeren.
Maar een duidelijk voorbeeld hiervan. Een alochtoon die in het bezit is van een studiebeurs, rijdt met een BMW 740i en woont in een sociale woning die dus gesubsidieerd is. Naar mijn mening kan dit niet, wel een enorme som geld neerleggen voor de auto (wegentaks, verzekering, benzine) maar tegelijkertijd wel een studiebeurs ontvagen. Dit is naar mijn mening onmogelijk, maar toch komt het voor, en wel meer dan eenmalig.
Oud 28-11-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:38 :
Nee hoor, ik heb het alleen maar over de platte Nederlanders. Niet over de sophisticated en universele Nederlanders die ook geen last hebben van allochtonen.

En Istanbul (waar mijn familie vandaan komt) is anders wel een super moderne wereldstad. Niets boers aan.
nee, maar de rest van Turkije wel

vooroordeelsletje
Oud 28-11-2004, 12:40
Verwijderd
Er zijn net zo goed kansloze Nederlanders die van een bijstandsuitkering moeten rondlopen, en toch rondrijden in een Golf GTI die voor tienduizenden euro's getuned is. Die moeten ook aangepakt worden. Uitkeringsfraude komt in alle kringen voor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten