Naar mijn mening wordt het in België (of Nederland) als maar erger met de allochtonen. Zo ging ik gistr met vrienden eens lekker gezellig naar de film, het ziet er allereerst al zwart van de buitenlanders. Bij het zoeken naar een film, zie ik zelfs dat er tegenwoordig al Turkse films draaien in een Belgische Bioscoop.
Eenmaal in de filmzaal, belanden we in de zetels voor een groep turkse jongeren. Zitten ze de hele film in het turks te roepen en als ze dan ook nog eens meermaals opgebeld worden, vinden ze het doodnormaal om de inkomende oproep te beantwoorden. Ikzelf durf me dan niet om te draaien en mijn mening te zeggen. Indien ik dit wel zou doen, mag ik al blij zijn als ik heelhuids het cinemacomplex kan verlaten.
Vrijdagavond was ik toevallig het nieuws op de plaatselijke tv zender aan het volgen. Een onderdeel hiervan was het uitreiken van een pluim (aan personen die zich inzetten voor anderen). In het totaal ging het over 5 personen, de ene hielp autistische kinderen, de andere gehandicapten. Nog een volgende hielp Hongaarse kinderen. Deze mensen mogen naar mijn mening een pluim verdienen. Maar er zat ook nog volgend voorbeeld bij. Een man van turkse afkomst, die enkel vrijwilligerswerk deed. (Hij kreeg dus een werkloosheidsuitkering, betaald door de hard werkende belg). Maar wat hield dat nu in, zijn vrijwillegerswerk. Turkse personen die pas in België kwamen, uitleggen hoe het belgische werkloosheidssysteem werkt. Sorry, maar dit vind ik gwn schandalig, dat zo iemand een pluim kan verdienen.
Ook het onstaan van een buitenlandse politieke partij in België vind ik overdreven. Zo zullen 90% vd buitenlanders op deze partij stemmen waardoor deze best machtig wordt en binnen de 10 jaar mss in de regering zit.
En als laatste, hoeveel procent van de gedetineerden zijn niet van buitenlandse afkomst? Ik ken een cipier in een gevangenis en die vertelde mij enkele jaren geleden dat 80% buitenlander was.
Ik wil er ook wel even bij vermelden dat we niet alle buitenlanders over dezelfde kam moeten scheren. Er zijn er ook die wel degelijk hard werken en die zich aanpassen aan onze samenleving. Maar toch vind ik dat dit bij het merendeel niet het geval is.
Naar mijn mening gaat er in de toekomst veel veranderen op dit gebied. Als wij met vrienden dit onderwerp aanhalen, dan delen wij almaal dezelfde mening.
|