Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2004, 14:42
Krook
Krook is offline
Tijdens het installeren van ADSL (KPN direct ADSL Lite; multi pc-modem) op mijn laptop (aan de hand van een bijgeleverde KPN cd-rom) krijg ik na een tijdje de melding dat het modem niet gedetecteerd kan worden.
Ik heb hierover een mailtje naar KPN gestuurd, maar wil toch nog hier graag even advies vragen, hieronder staat het mailtje:

Bij het installeren van direct ADSL krijg ik, terwijl alle kabels correct zijn aangesloten en alledrie de lampjes [op het modem] branden, de melding dat het modem niet gedetecteerd kan worden.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de instellingen van de netwerkkaarten, aangezien ik daar iets in moest veranderen volgens de cd-rom, maar weet het niet zeker.
Bij 'netwerkverbindingen' in het configuratiescherm staat het volgende:

* 1394-verbinding ingeschakeld, met brug
* Netwerkbrug ingeschakeld
* LAN-verbinding, ingeschakeld, met brug

In een van de eerste stappen moet ik de brug uitschakelen.
Wanneer vervolgens het scherm 'netwerkkaart kiezen' komt, krijg ik een foutmelding ('kan dit script niet uitvoeren'), maar die krijg ik niet wanneer ik eerst (meteen na de 'doet de telefoon het nu?-controle) de LAN-verbinding uitschakel.
Dan komt er namelijk te staan 'uw netwerkkaart is niet ingeschakeld'. Bij inschakeling kan ik dan verder, maar krijg de melding dat het modem niet gedetecteerd kan worden (foutmeldingcode 3353).

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!
Oud 30-11-2004, 10:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Die 1394-verbinding, rechtermuisknop en Uitschakelen / Disable. Die heb je sowieso niet nodig (Firewire, wil je niet als netwerk gebruiken ws.).

Netwerkbrug hoort inderdaad niet. Maar als je die 1394 verbinding uitschakelt, verdwijnt die brug ook als het goed is.
Oud 30-11-2004, 10:45
Krook
Krook is offline
Vreemd genoeg moet die wel ingeschakeld zijn als ik bij m'n ouders op internet wil (kabel, @home).

Gewoon de 1394-verbinding uitschakelen dus? Bedankt, ik zal vanavond eens verder experimenteren .
Oud 30-11-2004, 16:50
Krook
Krook is offline
Hee, hardstikke bedankt! Dit berichtje is getypt op m'n kamer, dus het is gelukt . Netwerkbrug verwijderen...

Alleen de uitgaande mail vanuit Outlook Express doet het nog niet, maar dat is vast iets met servers en dat ga ik nu even uitzoeken.

*einde topic*
Oud 30-11-2004, 17:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan zijn dat KPN ADSL direct geen SMTP/email doet enzo. Dus ligt eraan wat voor emailadres je hebt. Dan moet je vaak via de SMTP server authenticeren (aanmelden) met username/password.
Reageren

Regels voor berichten