Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 14:34
Verwijderd
Als je een hond hebt lijkt me 3 keer per dag wel normaal, maar bij katten enzo? Zit je kat vooral buiten of meestal binnen, en heb je een konijn in de tuin of staat die ook binnen?

Ik laat onze kat wel eens op m'n balkon en dan kan ze vanaf daar op het dak en dan blijft ze vaak uren weg, we kunnen haar niet gewoon beneden naar buiten laten want dan verdwaalt ze geheid.
En toen ik nog een konijn had liet ik haar wel eens aan een speciaal tuigje naar buiten, we hadden geen tuin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 15:19
Kat
Kat is offline
Mijn kat kan altijd naar buiten als ie daar zin in heeft, en hij verdwaald nooit hoor. volgsn mij kunnen katten altijd de weg etrug vinden... en anders kun je hem toch zo'n slotje om z'n nek hangen, waar zijn naam+adres in staat?
Oud 15-04-2002, 13:54
rodina
rodina is offline
Citaat:
Mactabilis schreef:
Als je een hond hebt lijkt me 3 keer per dag wel normaal, maar bij katten enzo? Zit je kat vooral buiten of meestal binnen, en heb je een konijn in de tuin of staat die ook binnen?

Ik vind je hond 3 keer per dag naar buiten laten echt bedroefend. Echt te weinig.

Onze 2 katten gaan en staan waar ze willen, de hond gaat ook heel vaak naar buiten, het scheelt dan ook wel denk ik dat we een groot erf om huis hebben zodat ie niet de hele tijd aan een lijntje hoeft te lopen. De schaapjes staan alleen overdag buiten, snachts binnen ivb met lammeren. De andere schaapjes staan dag en nacht buiten. Geitjes van m'n broertje komen overdag buiten en snachts binnen. Onze 2 jaarlingen (ponies) staan dag en nacht buiten. En onze andere 3 paardjes komen ook iedere dag in de wei, niet zo heel lang ivb met hoefbevangheid gezien jong, eiwitrijk gras. En m'n eigen ponie komt niet in de wei vanwege een peesblessure maar daar wordt iedere dag uitgebreid mee geknuffeld en gewandeld. En de goudvissen blijven in de kom, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Oud 16-04-2002, 17:18
Floor k
Floor k is offline
Mijn kat mag niet naar buiten. Dat komt omdat er bij ons in de buurt katenhaters zijn.
Er zijn al een stuk of drie katten bij ons in de buurt dood gevonden (en niet door aanrijding of natuurlijke dood), 2 door vergiftiging en een ander door mishandeling geloof ik.
Wij laten onze kat dus alleen naar buiten aan een riempje.
En onze achterburen hebben de politie een keer naar ons toegestuurd omdat onze kat bij hun in de tuin kwam

Genoeg redenen om de kat binnen te laten dus
Oud 16-04-2002, 17:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Onze hond is 24 uur per dag buiten. Ze is gewoon graag buiten, maar ze kan gewoon naar binnen lopen maar dat doet ze niet, wij zelf laten hem meestal 4 x per dag uit, soms wel 5 of 6 keer!!
Oud 18-04-2002, 09:12
haai_heidi
haai_heidi is offline
Nou onze hond loopt zo'n beetje de hele dag buiten, een beetje rondscharrelen in de tuin, beetje hommels vangen en zo. We gaan vier keer per dag met haar uit waarvan 1 keer naar het bos. KAn ze lekker rennen. Ook ga ik 1 keer per dag op een hondenuitlaatveldje met haar ballen gooien, kan ze ff lekker rennen. Ze moet nl in goede conditie blijven, from there.
Drie keer per dag naar buiten is echt veel te weinig. Zo kan een hond z'n energie niet kwijt en wordt hij in huis vervelend. Duzz
Oud 18-04-2002, 15:01
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
onze katten hebben een luikje dus ze gaan naar buiten wanneer ze willen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:52
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
mijn hamster is nog nooit buiten geweest
Oud 18-04-2002, 20:04
Klaine Je
Klaine Je is offline
wij hebben n binnenkat hij mag niet naar buiten
we hebben hem sinds gisteren et was een zwerf kat..we willen niet dat ie weer verdwaald zoals bij zn vorige huis gebeurde
Oud 14-05-2002, 16:15
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
mijn dwergpapegaai is een keer buiten geweest toen heeft ie netjes beneden in de boom gewacht tot ik m kwam halen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:52
marleentjuh
marleentjuh is offline
onze paarden en veulens staan elke dag in de wei en gaan 's avonds naar binnen behalve als het heel mooi weer dan mogen buiten blijven.

onze honden zijn overdag altijd buiten en de katten ook maar die halen we wel 's avonds binnen behalve de waakhond die verblijft in enorm grote kennel!!

de kippen zitten in een ren en lopen overdag ook wel eens op het erf.

de konijnen zitten in zo ren alleen 's winters gaan ze het hok in.

groetjes marleen xxx
Oud 14-05-2002, 19:23
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
mijn konijn gaat alleen als het lekker weer is buiten rennen

mijn ratten nemen wel eens een kijkje, maar dan moet het niet waaien, want die beesten worden heeel snel verkouden

en mijn gerbil komt nooit buiten want dan word ie spastis
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 20:28
Eva*
Eva* is offline
Mijn kat komt elke dag buiten. Op warme dagen bijna de hele dag, op koude en regendagen af en toe een paar minuutjes. 's Nachts halen we haar altijd naar binnen.

Mijn konijn komt heel soms in de tuin als het er goed weer voor is en als ik er toezicht op kan houden.

Mijn vissen kennen geen 'buiten.'
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:46
DarkCat
DarkCat is offline
Ik woon middenin de grote stad (rijtjeshuis aan grote weg) dus tis uitkijken hier als je dieren hebt..

Ik heb twee zwerfkatjes geadopteerd, die zijn vaker buiten als binnen. Eentje durft zelfs amper naar binnen.

En ik heb een cavia, die loopt in de zomer weleens buiten onder de bovenkant van zn kooi.. maar meestal wil dat beest zn hokje niet eens uit..

Ow, en mn vroegere goudvisjes hebben een zomer lang op de camping in een badje gezwommen tussen onze tenten

Cat
Oud 22-05-2002, 14:50
she_devil
she_devil is offline
onze kat is meestal de hele dag buiten als het een beetje mooi weer is, als het regent is hij binnen en snachts meestal ook. mn hamster komt nooit buiten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:25
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
nooit, 1 keer per jaar even in de zomer!
Oud 26-05-2002, 11:56
seann
seann is offline
Mijn ratten komen alleen buiten als het warmer is dan 15 graden celsius en dan mag er ook niet zoveel wind staan!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 12:20
BleuQueen
BleuQueen is offline
met mijn hond gaan we 4 keer per dag wandelen.
we spelen ook nog elke dag buiten.
mijn hamster kwam naar buiten als het heel warm was, dus in de zomer mocht hij dan wat uurtjes buiten staan ( uit de zon uit de wind ) en de duifjes komen elke dag buiten mogen elke dag wat rondvliegen
Oud 26-05-2002, 12:33
Verwijderd
onze hond wordt 5x per dag uitgelaten, en als ie naar buiten wil, dan gaa ie voor de deur naa de achtertuin staan, en dan ka ie gewoon de tuin in.

en de ratten... die komen bijna nooit buiten, alleen als het lekker weer is soms.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 08:39
Kitten
toen k nog 2 katten had (2 broertjes), bleven ze altijd binnen (was k altijd bang dat ze iets zou overkomen ~ hier zitten er ook wel mensen die niet graag katten zien en ze dus wel iets zouden durven doen) .. soms ging k met de ene kat naar buiten en had ie zo'n riempje om

ah, ze kenden *buiten* niet, dus ze konden het niet missen ook .. en ze hadden elkaar

nu we onze hond(je) hebben, nou .. die zit bijna de hele dag buiten.. smorgens gaat ie vliegensvlug naar buiten en wil ie niet meer binnenkomen .. is ie eenmaal binnen en hoort ie een andere hond .. weer evenvlug naar buiten

dus hij heeft echt geen hondenleven .. eerder een konings-leven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten