Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik kan door m'n huidige situatie zeggen dat je helemaal gelijk hebt, maar het komt dus van beiden kanten, dat je een beetje "play hard to get" moet zijn, niet dat alleen meisjes dat van jongens willen.
Ik heb namelijk een onwijs leuke jongen gevonden en ging er stom genoeg gelijk voor. Na 2 keer zoenen laat ie me in de kou staan, ging allemaal te snel en dacht dat ik teveel van hem verwachte. Zijn vast wel uitzonderingen weer op de regel, zoals bij iedere stelling, maar ik ben het toch met je eens. Over het algemeen pakt "hard to get" beter. Van beiden kanten uit.
|
Verwijderd
|
Okee, de stelling wordt dus door de meeste mensen wel in redelijke mate onderschreven
![]() Liefde is dus inderdaad niet eerlijk, althans niet efficiënt ![]() Maar wat ik eigenlijk wel grappig vind, is wáár het omslagpunt nou zou liggen tussen 'play hard-to-get' en het beginnen van een serieuze relatie. Want zoals ik al zei, op de lange duur, wanneer je echt een beetje aan een 'levenspartner' begint te denken, is het natuurlijk een pré, wanneer die persoon gewoon eerlijk, aardig, vriendelijk enz. is. Je kunt niet je hele leven een spelletje blijven spelen, daar word je op een gegeven moment gewoon te oud voor ![]() Maar wanneer zou dat nou zijn? Wanneer zou je besluiten dat je niet meer gaat voor de spanning maar voor de liefde? Wel benieuwd naar eigenlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar jongens schijnen het niet langer dan een half jaar met mij vol te houden ![]() |
![]() |
|
ten eerste: spanning is niet alleen te verkrijgen door mysterieus te zijn. Spanning kan ook komen omdat de ene partner de ander verrast met een cadeautje ofzo, tuurlijk is dat een ander soort spanning maar je hoeft spanning niet alleen te vormen door mysterieus.
Ten tweede, als een jongen (we nemen even de jongen) niet knap is of niets heeft voor de dames waar ze op kunnen vallen en toch hard-to-get speelt zullen de dames snel opgeven met proberen hem te veroveren omdat ze toch geen moeite willen doen voor iets wat ze wel willen hebben maar het niet zo desperate nodig hebben. Die jongen zou misschien veel meer te bieden hebben als ie een vrouw wat langer kent en dan pas eigenlijk 'aantrekkelijk' wordt. Ten derde, een lange relatie wordt niet alleen gebouwd op steeds spannend te zijn. Ook al zou iemand constant spannend zou er geen relatie mee gebouwd kunnen worden als diegene geen overeenkomende en/of aantrekkelijke eigenschappen bezit. Voor een langere relatie heb je niet alleen die eerste klik nodig, maar ook een groot vertrouwengevoel, vooral voor vrouwen is dit heel belangrijk. Ik zeg vooral omdat het ook voor mannen geldt. Iedereen wil een relatie waarbij hij/zij niet bang is dat de ander het uitmaakt omdat diegene zich misschien irriteert aan de ander. Mijn relatie is bijvoorbeeld niet alleen gebouwd omdat wij zo spannend zijn, maar vooral omdat wij als personen veel met elkaar kunnen delen en over veel dingen hetzelfde denken. Vertrouwen is aanwezig in grote mate en ook onzekerheid. Zelfs na een dik jaar ( ![]() ![]() BTW: Highlight I Love You
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het over het algemeen eens met je 1e pleidooi (
![]() Het werkt inderdaad over het algemeen zo om in het begin je wat mysterieus op te stellen. Maar als je eenmaal een relatie hebt, verwacht ik wel dat mijn partner zich niet beter voelt dan ik, en hard-to-get blijft spelen. Ik wil dan gewoon dat hij zich open opstelt. Stel, je hebt ruzie of onenigheid. Ik wil dan dat mijn partner ook kan toegeven. Ik praat nu misshcien wel over een ander soort toegeven dan het toegeven aan het begin van de relatie ( dat "ik je leuk vind en wel iets met je wilt"). Argh wat een rare formuleringen. "Aardig zijn" werkt in de liefde IMO ook niet alleen maar tegen je. Aardig zijn lijkt me een vereiste om uberhaupt ook maar een liefdesleven te hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
De liefde en de beginfase van een 'relatie' is een heel moeilijk spelletje! Ik heb het gespeeld en verloren!
Na 2 weken onbewust hard to get te hebben gespeeld gaf ik toe... en te snel! Nu is het dus ineens over en wordt het niets! De grootste truc is hard to get spelen maar hoe doe je zoiets? De meisjes die niet snel toegeven zijn het meest interessant voor jongens. Daarom ben ik het helemaal eens met de stelling alleen vraag ik me af waar de grens ligt. Ik dacht dat ik die grens had gevonden maar ik ben hem té vroeg gepasseerd.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
ARTistiek |
Harry Potter verhaaltje door juliette! juliettebinoche | 10 | 23-10-2001 17:38 |