Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 19:09
Persoontje
Persoontje is offline
Ik heb een beetje een probleem met mn oog. Vanmiddag heb ik er iets ingekregen (een stofje ofzo), waardoor ik in mn oog begon te wrijven. Deze is toen behoorlijk gaan irriteren, maar ik had nogal haast dus had ik geen tijd er naar te kijken. Nu kom ik thuis, mijn oog nogsteeds pijnlijk, kijk in de spiegel en schrik helemaal! Mijn oog is helemaal rood en er zit wat wit spul in mn onderooglid.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad? Wat kan ik er nu het best mee doen, schoonmaken met water? Ik heb nog nooit een oogontsteking of iets wat erop lijkt gehad dus ik heb geeeen idee wat ik ermee moet..

Dankjewel alvast!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:14
MieX
MieX is offline
Volgende keer in ieder geval sneller dat stofje eruit halen, nu kun je je oog spoelen met gekookt water dat je hebt laten afkoelen en misschien afwachten of het beter wordt
Oud 29-11-2004, 19:34
Verwijderd
of met een ui erbij zodat 't gaat tranen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:49
Persoontje
Persoontje is offline
Ik zal het proberen.. k heb net gedouched, mn oog even helemaal uitgespoeld.. maar het doet echt heel erg pijn. Ik zal het zo door mn moeder met afgekoeld gekookt water uit laten spoelen, kijken of dat werkt..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:51
MieX
MieX is offline
Een ui erbij lijkt me alleen maar pijnlijker, van een ui ga je tranen maar je krijgt ook een enorm branderig gevoel en dat lijkt me dan niet zo prettig
Oud 29-11-2004, 20:01
Persoontje
Persoontje is offline
Hmm.. das wel waar.. naja.. eerst maar met gekookt water proberen, en anders heb ik altijd nog een goed contact met mn huisarts, kan ik hem altijd nog om hulp vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:09
Verwijderd
Misschien is het ontstoken. Zorg in elk geval dat je niet eerst je ene en dan je andere oog aanraakt, want áls het een oogontsteking is dan besmet je zo de andere. Tegen oogontstekingen zijn oogdruppeltjes, verkrijgbaar via huisarts of opticien.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:46
Cookie
Cookie is offline
ik heb het ook geloof ik...kan me niet herinneren dat er wat in is gekomen...maar er komt ook wit spul uit en ze zijn allebei rood...kunnen ze ook zomaar gaan onsteken? (door verkoudheid ofzow)?
Oud 29-11-2004, 20:57
Verwijderd
Door een verkoudheid kunnen ze ontsteken, ja, als je er een loopneus bij had.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:27
Somebody Special
Somebody Special is offline
Dat rode is heel normaal als je flink flink hebt zitten wrijven, er is een adertje(s) gesprongen, trekt binnen een paar dagen wel weg.
Wit spul is echter niet normaal, idd goed spoelen met gekookt water.

En dat het pijnlijk is is omdat je waarschijnlijk een oppervlakkige beschadiging hebt die irriteerd.
Oud 29-11-2004, 21:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Vergeet niet het gekookte water eerst af te laten koelen :+
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:09
Persoontje
Persoontje is offline
Ik ben er vandaag mee naar de huisarts geweest, allebij mijn ogen zijn inderdaad ontstoken... Ik heb er nu een soort van geleidruppels voor gekregen en het moet binnen een paar dagen over zijn... Ik hoop het, want ik ben nu ookal ziek aan het worden en het voelt niet zo fijn...

Maar jullie allemaal bedankt voor de tips, dat gekookte water heeft wel wat geholpen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten