Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 21:42
laura1984
laura1984 is offline
hai, weet iemand wat het betekent als je zin hebt in een vlindertje, maak me een beetje zorgen om mn broertje, ik denk dat ie misschien blowt of pillen slikt, hij heeft het op msn en via sms vaak over dat ie zin heeft in een vlindertje en dat ie bang is om verslaafd te raken...
voordat ik weer als overdreven zus het er met hem over ga hebben wilde ik eerst weten wat het betekent...

X Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2003, 21:53
Verwijderd
volgens mij is het zelfde als een doens halen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:04
zeehond23
zeehond23 is offline
denk dat ut over sex gaat

Het enige wat ik me kan voorstellen bij een vlindertje is een shot heroine (dan vlieg je als een vlindertje)
Oud 30-12-2003, 11:47
Verwijderd
mja misschien een pilletje ofzo, maar het zou ook gewoon wiet kunnen zijn (je weet maar nooit wat voor rare namen de jeugd tegenwoordig voor wiet gebruikt)

Kweetniet zou ut um vragen, maar niet op de manier van bezorgde zus, maar gewoon alsof je er interesse in hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:59
Verwijderd
volgens mij zijn er van die xtc pilletjes op de markt met zo'n vlindertje erop
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
andermans smsjes lezen mag niet
Oud 31-12-2003, 18:28
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 30-12-2003 @ 16:50:
andermans smsjes lezen mag niet
nee idd, zou het ook nie cool vinden als me zussen dat deden
Oud 31-12-2003, 18:32
De Veroorzaker
Citaat:
Drexz schreef op 31-12-2003 @ 19:28:
nee idd, zou het ook nie cool vinden als me zussen dat deden
ik zou mn broertjes aan het kruis nagelen, zeker als ze ook nog mn msn logjes deden lezen
Oud 31-12-2003, 18:38
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 31-12-2003 @ 19:32:
ik zou mn broertjes aan het kruis nagelen, zeker als ze ook nog mn msn logjes deden lezen
idd die zijn echt mega private
Oud 31-12-2003, 18:39
laura1984
laura1984 is offline
sorry hoor maar ik heb het al meerder malen aan hem gevraagd en als hij dan blijft ontkennen terwijl ik weet dat er iets niet klopt dan ben ik liever die vreselijke zus die de berichtjes leest dan de zus die het niets kan schelen, ik weet nu dat het niet goed met hem gaat, hij lijkt echt verslaafd te zijn aan blowen, ik heb hem ermee geconfronteerd en hopelijk gaat ie er iets aan doen, met hulp van mij en misschien mn ouders...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 18:42
De Veroorzaker
Citaat:
laura1984 schreef op 31-12-2003 @ 19:39:
sorry hoor maar ik heb het al meerder malen aan hem gevraagd en als hij dan blijft ontkennen terwijl ik weet dat er iets niet klopt dan ben ik liever die vreselijke zus die de berichtjes leest dan de zus die het niets kan schelen, ik weet nu dat het niet goed met hem gaat, hij lijkt echt verslaafd te zijn aan blowen, ik heb hem ermee geconfronteerd en hopelijk gaat ie er iets aan doen, met hulp van mij en misschien mn ouders...
je bent bang dat hij weet ik wat doet omdat je zn msn en berichtjes hebt gelezen, maar je leest zijn berichtjes en msn omdat je bang bent dat hij weet ik wat doet

en voor de rest moet je niet zo zeiken, laat die jongen
Oud 31-12-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
laura1984 schreef op 31-12-2003 @ 19:39:
als hij 'verslaafd' is aan blowen vind ik eigenlijk dat jij niet die vervelende zus moet zijn die z'n logs doorleest en 'm lekker moet laten doen.. Hooguit rustig over praten, zonder 'm direct te verplichten om te stoppen oid
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:39
probeer
probeer is offline
helemaal met zen eens, als je een roker vertelt dat ie moet stoppen, anders.. dat helpt ook niet. dus je moet er gewoon openlijk over kunnen praten met hem, verbreek het taboe? op die manier kun je hem het meest helpen, doordat het zo in de hand blijft en je em misschien bij kunt praten het beter is als hij stopt (als je dat wilt tenminste)
Oud 01-01-2004, 19:18
zeehond23
zeehond23 is offline
en als je em al helemaal niet kwijt wilt als broertje (want als iemand je smsjes en msnlogs leest schaad dat errug veel vertrouwen) zouk zeker niet je ouders erbij betrekken
Oud 02-01-2004, 12:02
Verwijderd
maar, verslaafd aan blowen????

hmmmm, lijkt me onwaarschijnlijk hoor
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:59
Verwijderd
kan best hoor
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:35
blackfairy
blackfairy is offline
Maar dan moet je wel al een tijdje bezig zijn...
Oud 02-01-2004, 23:36
zeehond23
zeehond23 is offline
hoe lang dan?
Oud 02-01-2004, 23:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 03-01-2004 @ 00:36:
hoe lang dan?
ligt er maar net aan met wat voor instelling/ achterliggende gedachte te blowt.. Als je problems wegblowt annex moet blowen om bijv te kunnen slapen.. Nja. wat ik dus zeggen wil --> psychisch kun je dur zeer zeker verslaafd aan raken.. (Dat kan aan alles wat je een goed gevoel geeft.. Like i said; mijn buurvrouw heeft jaren een mayonaise verslaving gehad... ergo; allicht dat iemand dan ook aan wiet oid verslaafd kán raken.
Oud 02-01-2004, 23:54
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-01-2004 @ 00:46:
ergo; allicht dat iemand dan ook aan wiet oid verslaafd kán raken.
waarscheinlijk misschien dat er een kans bestaat dat... Maar dan wel hypoteties gezien he
Oud 03-01-2004, 00:15
Verwijderd
bluh
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 00:17
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 03-01-2004 @ 00:54:
waarscheinlijk misschien dat er een kans bestaat dat... Maar dan wel hypoteties gezien he

hy·po·the·tisch
Oud 03-01-2004, 00:19
coopergirl
coopergirl is offline
Stuur je vraag maar na jellinek oid ... Kweet zeker dat dur menschen verslaafd aan wiet zijn.. In mijn directe omgeving ken ik ook menschen die ELKE dag 7 joints 'moeten' roken.... Sickminded dus... Die zijn wel afhankelijk, zeg maar....
Oud 03-01-2004, 00:20
Verwijderd
wat een lulbui heb jij zeg en dat voor dit tijdstip? of heb ie wat op
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 00:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
omajunk schreef op 03-01-2004 @ 01:20:
wat een lulbui heb jij zeg en dat voor dit tijdstip? of heb ie wat op
Nah zeg! Ik ben een ordinair (in de zin van 'normaal') avond annex nachtmensch!! Des nachts leef ik helemaal op! .Overdag verkeer ik in een Niet Anderzinds Omschreven state of mind.. Enne, nja nu trekt het weer gelijdelijk bij.. About the lulbui => moet je inhoudelijk niet kijken waar het over gaat, want er zit geen verhaallijn in/ niet intrigerend/ nutteloos... Dessalniettemin goed tijdverdrijf
Oud 03-01-2004, 10:10
Verwijderd
ja man lulbuien roelen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:29
Verwijderd
het meest waarschijnlijke lijkt mij dat een vlindertje een pil is. Ten minste dat is de straatbenaming voor een pil met een vlindertje erop.

En als ie blowt, dan laat hem lekker. Op een gegeven moment gaat ie zichzelf vervelen en dan gaat het wel weer over.

Ik snap best dat je je zorgen maakt. Maar hij moet het toch echt zelf doen. Er is niks zo moeilijk als iemand uit een situatie halen, waar hij zelf niet uit wil.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 13:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-01-2004 @ 13:29:
Er is niks zo moeilijk als iemand uit een situatie halen, waar hij zelf niet uit wil.
Mijns inziens is dat zelfs onmogelijk... (Tenzij je iemand hermetisch gaat opsluiten)
Oud 03-01-2004, 13:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sjek schreef op 03-01-2004 @ 11:10:
ja man lulbuien roelen
[edit] [/edit]
Oud 03-01-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 03-01-2004 @ 14:15:
Mijns inziens is dat zelfs onmogelijk... (Tenzij je iemand hermetisch gaat opsluiten)
Misschien werkt dat, maar de kans is daarna groot dat hij weer een terugval krijgt. Vooral als je niet breekt met de groep waarmee je gebruikte
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:58
blackfairy
blackfairy is offline
T werkt sowieso niet.. klaar... je kan iemand tijdelijk dwingen tot iets ..meer niet..
ik denk dat je als je iets wilt wete geen druk zette achter je normale (!) vraag of ie iets gebruikt... subtiel enzo...

verder heb ik btw gewoon een poephekel aan mensen die lope zeiken en zich bemoeien met mensen waar niks mee aan de hand is... nja jullie snappe wel wat ik bedoel..
Oud 04-01-2004, 22:31
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-01-2004 @ 00:46:
ligt er maar net aan met wat voor instelling/ achterliggende gedachte te blowt.. Als je problems wegblowt annex moet blowen om bijv te kunnen slapen.. Nja. wat ik dus zeggen wil --> psychisch kun je dur zeer zeker verslaafd aan raken.. (Dat kan aan alles wat je een goed gevoel geeft.. Like i said; mijn buurvrouw heeft jaren een mayonaise verslaving gehad... ergo; allicht dat iemand dan ook aan wiet oid verslaafd kán raken.
Zeker kan je aan wiet verslaafd raken. Psychische verslaving = ook verslaving. Had zelf slaapproblemen voor ik begon met blowen >> dat is een flinke stick achter de deur om te blijven blowen >> verslaving.

Afijn. Het is idd zo dat wie niet geholpen wil worden ook niet geholpen kan worden. Denk dat het meer zin heeft om met je broertje te praten over zijn problemen ipv over zijn wietgebruik >> dat laatste zul je echt niet kunnen beïnvloeden. Het enige wat je ermee bereikt is dat hij je een zeikerd gaat vinden en helemaal niet meer met je wil praten over dit soort zaken.
Oud 04-01-2004, 22:41
BlackMystery
BlackMystery is offline
het zou idd logischer zijn dat het pilletjes zou zijn omdat je aan weed niet snel lichamelijk aan verslaafd kan worden
maar dan nog
als iemand veel pakt dan merk je het wel
er zijn kenmerken genoeg
heeft hij vaak grote pupillen? zweten? zeer verstrooid en niet meer weten wat er een paar mins geleden gebeurt is? altijd kauwgom in de mond of toch knarsetanden?
dan pakt hij waarschijnlijk
als hij zeer rode ogen heeft, een beetje versufd overkomt, hij raar lijkt te ruiken, hij lange blaadjes op zak heeft (kan je zijn zakken ook eens doorzoeken)
dan smoort hij waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 23:00
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 04-01-2004 @ 23:41:
... hij raar lijkt te ruiken, hij lange blaadjes op zak heeft (kan je zijn zakken ook eens doorzoeken)
"blaadjes"
Oud 05-01-2004, 12:47
Verwijderd
ja zo noemen ze dat bij onze zuiderburen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 13:00
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 04-01-2004 @ 23:41:

aaaargh, smoren

en iemands zakken dorzoeken is ook niet aardig!
Oud 05-01-2004, 13:05
Verwijderd
vraag gewoon wat hij doet en geeft hij toe dan geef je je mening en dan laat je hem gewoon. Als het uit de hand drijgt te lopen kun je hem altijd nog waarschuwen. ALs het misloopt is het toch zijn eigen fout.

klinkt hard, maar is de enige manier
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 13:08
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 05-01-2004 @ 14:05:
ALs het misloopt is het toch zijn eigen fout.
Juist, het is misschien je broertje, en ik begrijp dat je hem wilt weerhouden ervan, maar als je dat af gaat dwingen, gaat hij het stiekem doen, en dan heb je er helemaal geen zicht meer op!
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten