Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 09:33
Ewd
Ewd is offline
Het zit zo:
Ik was aan het internetten en ik deed niets appart en toen kreeg ik een blauw scherm. Het was volgens mij zo'n 'geheugen-stack dump' en hij begon naar 100 te tellen. Toen startte mijn computer opnieuw op, maar kreeg bij het booten van de O/S de error dat er iets mis was met mijn besturingssysteem (Besturingssysteem kan niet geladen worden.. oid)
toen heb ik geprobeerd met fdisk uit te vinden wat er nou aan de hand was, want het was opeens dat 1 van mijn 2 partities niet meer bestond.. Ik heb een C:\ (NTFS) van 6 gig voor mn O/S en ik heb een 33 gb groote D:\ (FAT32).. Mijn D:\ is C:\ geworden, en dit zie ik ong. in FDISK:

Code:
Partitie  Status          Type               mBytes
1         A                NTFS               6001 
2                        EXT DOS            33260

Ik snap het echt niet meer, ik wil niet dat mn data van mn C:\ (partitie 1) verloren gaat, want dan ben ik veel foto's kwijt.. Ik kan ook totaal niet de files van mn oude C:\ terug vinden. Wie kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2004, 10:23
apekop123
apekop123 is offline
Als je 2 computers hebt zou ik je HD echt ff in die ander zetten zodat je rustig je data kunt backuppen.

Ik heb wel eens gehad dat m'n bootrecord verneukt was en toen kreeg ik ongeveer ook zo'n error. Je kunt proberen daar nog ff naar te kijken. (in windowsXP zit geloof ik een tooltje fixboot ofzo)

verder kun je nog ff CHKDSK en CHKNTFS runnen. Misschien dat je daar wijzer van wordt
Oud 01-12-2004, 15:52
Ewd
Ewd is offline
tis inmiddals al opgelost.. heb mn hdd in een computer van een vriend gestopt, werd duidelijk herkend, en mn D:\ partitie was nog in orde alleen mn C:\ was niet toegangkelijk en moest geformateerd worden.. Dat heb ik ook maar gedaan... Zo erg is het niet nu ben ik maar een beperkt aantal bestanden kwijt, en het belangrijkste (foto's e.d.) stond op de D:\

EINDE TOPIC

ps> De C:\ en D:\ heetten op de computer van mn vriend anders, dat is logisch...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten