Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 19:09
finkelstien
finkelstien is offline
Heeft een van jullie dit ook?
Ik hoop zo dat er een oplossing is..
Ik heb dit vrij regelmatig..dan doe ik mijn ogen even dicht of zo..en als ik ze open doe zie ik een soort van bliksemschichtje voor mijn ogen die soms snel weer weggaat, en soms blijft hangen. Mijn mams heeft dit ook en bij haar volgt hoofdpijn. Bij mij soms..maar het is erg vervelend

Soms helpt het als ik een paracetamol neem..soms niet..Ik kan nu bijvoorbeeld niet lezen wat ik getypt heb omdat zo'n streepje meevolgt met wat ik kijk. Dit geld ook voor ondertiteling...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:12
rare kwast
rare kwast is offline
ja dat heb ik ook...weet alleen niet wat het is
ik heb het ook bij ons op dorp..daar is de vloer vrij wit en het plafon van plastic dus als het dan best licht is krijg ik een duizelig gevoel en zie van die dingetjes
Oud 29-11-2004, 21:40
Freestyler*
Freestyler* is offline
looks like your mum is suffering from migraine
dat heet een aura (die beedlverstoring)
dit zie je zowel als je je ogen open hebt, als dat je ze sluit, omdat het in de hersenen zit en niet in je ogen

maar het lijkt een beetje op in te fel licht hebben gekeken in eerste instantie, als je het even hebt kan het ook dat gewoon zijn

Als het gevolgd wordt door (toenemende) hoofdpijn, misselijkheid dan is het vrijwel zeker migraine

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 07:46
finkelstien
finkelstien is offline
Mijn moeder& ik dan..maar vind het dan sowieso frapant dat er twee in dezelfde familie zitten..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
finkelstien schreef op 30-11-2004 @ 08:46 :
Mijn moeder& ik dan..maar vind het dan sowieso frapant dat er twee in dezelfde familie zitten..
migraine is waarschijnlijk deels erfelijk bepaald
Oud 02-12-2004, 14:27
dinkie
dinkie is offline
Dit hoeft helemaal geen migraine te zijn. Ga eens bij jezelf na of het bijvoorbeeld is nadat je even anar iets hebt zitten turen. Als je bijvoorbeeld gespannen de ondertiteling leest en daarna de kamer rondkijkt, is het niet verwonderlijk als je nog even een bliksemschichtje je volgt. Bijna iedereen heeft het, maar de meeste mensen valt het pas op als ze een tijdje in een lamp/zon etc gekeken hebben
Oud 03-12-2004, 12:09
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Hmm dit heb ik ook gehad. Zat nergens naar te turen ofzo. Kwas bezig om mailtje te tikken en opeens vervaagde alles. snapte er niets van dus ff paar keer knipperen, maar ging niet weg. en als ik er een minuutje ofzo naar me zin keek vervaagde hij helemaal en kon ik niks meer lezen. Toen probeerde ik naar een collega te kijken en zag een heel waas om haar heen

Ik had geen hoofdpijn ofzo en kreeg ok geen hoofdpijn. Het hield best een lange tijd aan. Half uur / 3 kwartier. Schrok er wel van eigenlijk omdat ik dit nooit heb meegemaakt.

Ik weet nog steeds niet wat het is en hoe het komt
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
dinkie schreef op 02-12-2004 @ 15:27 :
Dit hoeft helemaal geen migraine te zijn. Ga eens bij jezelf na of het bijvoorbeeld is nadat je even anar iets hebt zitten turen. Als je bijvoorbeeld gespannen de ondertiteling leest en daarna de kamer rondkijkt, is het niet verwonderlijk als je nog even een bliksemschichtje je volgt. Bijna iedereen heeft het, maar de meeste mensen valt het pas op als ze een tijdje in een lamp/zon etc gekeken hebben
maar dat duurt meestal geen half uur en wordt niet gevolgd door hoofdpijn
Oud 04-12-2004, 00:44
JCG
JCG is offline
Citaat:
finkelstien schreef op 30-11-2004 @ 08:46 :
hoezo? ik heb er last van, mijn broer heeft er een tijd last van gehad. Me moeder en vader ook.

Ik zelf zie altijd zegmaar op de rand van me gezichtveld allemaal bliksempsjes, dan heb ik nog een half uur om een wc te zoeken om te kotsen. En daarna barstende koppijn.

Regels voor berichten