Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 22:26
Type
Type is offline
Tja, dan dump ik ze hier maar.

Een aantal kleine zinnetjes of stukjes tekst waar ik helemaal mee vast zit. Misschien dat iemand er iets aan heeft, het leuk vindt om te lezen, of er zelf een richting mee op wil.
Tips & hints mogen natuurlijk ook.

Ik kan er momenteel iig niets meer mee. Maar goed.

- - -

1.

Langzaam werden een voor een zijn ledematen uiteen gescheurd. Het was tergend om zijn lieve gezicht zo'n intense pijn te zien uitdrukken en zijn hart te zien bonzen in zijn borst.
Alles ging traag voorbij, ik hoorde mezelf schreeuwen; zijn naam en dat ik van hem hield. Schreeuwen uit pure wanhoop. En net voor een hand voor mijn ogen mij het zicht ontnam keek hij mij een fractie van een seconde in de ogen.
Maar een moment, waarin ik zag dat hij onder al zijn lijden nog steeds dezelfde was, en dat hij ook van mij hield...

2.

Isolatiemateriaal in mijn oren en lappen voor mijn ogen. Belemmerd alles te doen en te proberen wat God aanmoedigd of verboden heeft. In het midden van alle snelheid tegengehouden verder te gaan, tot stilstand gekomen, met alles botsend om me heen. In het centrum van al die herrie, het midden van al die actie, die verscheurende krachten die de wereld in elkaar houden en haar martelen elke seconde die ze leeft. Precies in het midden, het midden van alles. En zelfs daar vind ik geen rust.

3.

De beste plaats voor blues is naast het midden van je hart, een beetje naar links.
Daar zit een speldenpuntje van een plekje waarin alles stilstaat, behalve tijd. En, zo wordt gezegd, juist tijd heelt alle wonden. Hoewel er van sommige altijd littekens zullen achterblijven die je af en toe nog zal voelen. Ze prikken, steken je, slaan zelfs de grootsten en stoersten zonder pardon tegen de grond.

4.

Ik zit gevangen in een voorkeur voor fragiliteiten, kleinigheden, de simpele breekbaarheid van al het pure. Life, schattig, jong zijn allemaal ondergeschikt aan dat gevoel van het willen van iets... iets onschuldigs. En absoluut inherent daaraan is natuurlijk een sexuele voorkeur en een zekere 'fetish' voor jongere meisjes.
Breekbaarheid, zoals ik al zei...

- - -

Ze worden misschien nog wel eens uitgewerkt.
2. eigenlijk zeker, daar moet gewoon iets mee gedaan worden.
En 4. kan ook langer, denk ik. Dat wordt misschien nog een keer uitgewerkt tot een 'leuke droom' (zoek op "Leuke Dromen" voor deel 1 t/m 3) want daar past het wel bij.
En 2. misschien ook wel, als nachtmerrie...

Ach, ik moet het nog maar eens allemaal bezien.
Kijk maar of je er iets van wil en kan zeggen... ik moest het in ieder geval gewoon even kwijt.
Oud 08-12-2004, 06:14
Verwijderd

Ze zien er best wel uit als citaten eigenlijk. Je weet wel, wijze woorden

geen op- of aanmerkingen, behalve dat meer altijd welkom is!

Grim
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:47
Nijn*
Nijn* is offline
Ik vind de eerste het minste. Maar de andere drie zeker de moeite waard! Leuk gedaan, en idd je kunt ze nog verder uitwerken, maar zo houden zou ook goed kunnen. Voor dit soort stukjes ben ik altijd wel te vinden

Nijn*
Reageren

Regels voor berichten