Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 19:20
elledc
elledc is offline
Wat doe je van baantje of heb je vast werk? Ben je blij met je maandloon of zou je meer willen verdienen?

Ik heb sinds 3 weken een job als dtp-grafisch ontwerper. Per uur een brutobedrag van 9 euro, per maand een brutoloon van 1450 euro, dit maakt netto toch wel enkele honderd minder.
Vind het eerlijk gezegd te weinig aangezien ik een diploma heb als ontwerper. Daarbij komen de vervoerskosten bij (op en af 80 km per dag) die slechts zeer weinig worden vergoed. Ik denk dat ik binnenkort iets anders zoek.

Hoe zit het bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 19:37
Konijn
Konijn is offline
Door-de-weeks-bijbaantje, elke week een middag à 4,5 uur, krijg ik ongeveer 3 euro per uur voor, vind ik erg weinig. Maar ja, dat is bij mn ouders, dus tja..

Zomerbaan, elke zomer zo'n 8 à 10 weken, ongeveer halve dagen (4 à 5 uur, kan naar huis gaan wanneer ik wil).
Daar verdien ik bijna 10 euro per uur (netto), en dat vind ik wel goed. Ken niet veel bijbaantjes voor een 19-jarige zonder diploma die zoveel verdienen. (En nog leuk werk ook ).

[edit] Netto en bruto door elkaar gehaald [/edit]

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 19:40
Verwijderd
Ik ben medisch secretaresse en ik zit in de aanloopschaal van FWG 30. Best jammer dat ik niet gelijk in 30 kom, nu heb ik een soort jeugdloon, en ja dat vind ik te weinig.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 19:46
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik heb een bijbaantje en verdien 5.40 per uur.
Maar hoe oud ben je dan Utopia? Het klinkt sowieso al niet al te hoog voor een vaste baan, laat staan een met hoge opleiding.
Oud 09-09-2004, 20:13
Bloompje
Bloompje is offline
Ik werk 7 a 8 uur in de week bij Mc Donalds. Omdat ik nog maar 15 ben verdien ik niet zo heel veel. Als ik in november 16 wordt krijg ik zowiezo meer geld en dan ook nog eens 0.45 euro op slag omdat ik er dan een half jaar werk

Ach het maakt me ook niet zoveel uit hoeveel ik verdien, ik zie het meer als extratje op mijn zakgeld
Oud 09-09-2004, 21:07
elledc
elledc is offline
Citaat:
Zotje schreef op 09-09-2004 @ 20:46 :
Ik heb een bijbaantje en verdien 5.40 per uur.
Maar hoe oud ben je dan Utopia? Het klinkt sowieso al niet al te hoog voor een vaste baan, laat staan een met hoge opleiding.
22 jaar net dit jaar afgestudeerd
Ik kan natuurlijk niet te veel verwachten als starter maar in een ander bedrijfje was het 10 euro bruto, dit maakt al veel meer uit op een maand gezien. Ik vind het stom dat ze bruto rekenen, dit lijkt veel, maar netto is dit al een pak minder, en dan nog de vervoerskosten erbij. Ach ja het is slechts tijdelijk, hoop op beter in de toekomst, het is al niet makkelijk om werk te vinden maar het is altijd beter je eisen hoog te leggen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Bloompje schreef op 09-09-2004 @ 21:13 :
Ik werk 7 a 8 uur in de week bij Mc Donalds. Omdat ik nog maar 15 ben verdien ik niet zo heel veel. Als ik in november 16 wordt krijg ik zowiezo meer geld en dan ook nog eens 0.45 euro op slag omdat ik er dan een half jaar werk

Ach het maakt me ook niet zoveel uit hoeveel ik verdien, ik zie het meer als extratje op mijn zakgeld
Wij krijgen pas opslag als we er 2 kalenderjaren werken...

Verder, ik werk ook bij MacDonalds, ben 18 en verdien 3,49 per uur.
Tis niet veel, maar ach...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:28
Agamemnon
Agamemnon is offline
Ik krijg nu 6 euro per uur, maar meer = altijd beter
Oud 09-09-2004, 22:01
Unexplained
Unexplained is offline
21 jaar, technisch manager bij een automatiseerder binnen de zorgsector. Salaris is 2.700 Euro bruto per maand plus ongeveer 700 Euro in de vorm van een leuke leaseauto (waarmee ik ook privé kan rijden).
Al-met-al ben ik zeker niet ontevreden.
Oud 09-09-2004, 22:11
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ach ik heb niks te klagen.
Oud 09-09-2004, 23:40
Balance
Balance is offline
Ik verdien 4,56. Vind het net aan genoeg, maar zou eigenlijk wel wat meer willen verdienen (wie niet?).
Ik ga binnenkort op zoek naar een nieuw baantje en hoop dan dus een hoger loon te hebben dan nu.
Oud 10-09-2004, 11:47
Verwijderd
Ik mocht in de zomervakantie niet klagen met 9 euro netto per uur bij de thuiszorg. Volgend jaar weer. MEt mijn krantenloop voor een uurtje per dag 10 euro is ook niet gek. Kortom ik verdien genoeg. \0/
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 12:11
Bartje
Bartje is offline
Ik heb net mijn contract binnen voor over een jaar (als ik afgestudeerd ben) met een salaris van bruto €2.000,-
Ik ben dan bachelor in de accountancy. Mijn werk vergoed dan mijn opleiding tot RA, ik krijg een leaseauto en nog een paar dingen.
Ik ben er zeer tevreden mee

Heden werk ik bij de TPG voor 10 uur in de week á €8 nog wat.
Ook daar ben ik tevreden mee
Oud 10-09-2004, 12:22
iamcj
iamcj is offline
Afgestudeerd HBO' er moet wel minimaal met 1800 euro weg kunnen komen. Maar het ligt wel aan de branche.
Oud 10-09-2004, 12:41
Verwijderd
Ik werk als patiëntenvervoerder in het ziekenhuis. €10,- netto per uur, daar komt nog eindejaarsuitkering en vakantiegeld bovenop, en vorig jaar zelfs een bonus, hopelijk dit jaar weer.

Dat is een bijbaantje, aan een 0-urencontract. Gemiddeld 40 uur per maand, zou van mij iets meer mogen zijn omdat ik toch niets te doen heb nu. Maar goed, ik zeur: ik ben nu drie weken fulltime aan eht werken, en zo te zien komt er minimaal een vierde bij volgende week. Ik ben er redelijk tevreden mee.

Eind april, begin mei, hoop ik afgestudeerd te zijn. Fiscale Economie aan de universiteit. Als ik dan een bijpassende baan vind zullen mijn inkomsten fors stijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:50
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik verdien genoeg......ik krijg t alleen niet......
Oud 10-09-2004, 19:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk nu in de pluk, ik pluk peren. Ik ben 18 en ik verdien 4 euro netto. Omdat ik hiervoor nooit gewerkt heb vind ik het veel maar voor het werk wat ik doe is het niet heel erg veel want het is wel zwaar werk.
Oud 10-09-2004, 20:27
Miracle
Miracle is offline
Mijn uurloon is erg fijn. Ik werk niet echt veel, dus dat valt misschien een beetje tegen. Gelukkig is er hoop op beter.
Oud 11-09-2004, 09:55
rubenrtv
rubenrtv is offline
t minimumloon in NL is sowieso laag
Oud 11-09-2004, 10:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
post rondbrengen (selektmail, niet tpg), en ik zit rond de 8 euri per uur. ach ja, ik ben tevreden, veel klasgenoten verdienen (veel) minder als mij.

iedereen zou wel meer willen verdienen, denk ik.

het loon van de TS lijkt mij wat laag voor een 'echte' baan, eigenlijk. Ma verdient bij de thuiszorg nog meer per uur. Pa is rij-instructeur en verdient aardig wat meer (die verdient netto meer dan jij bruto, en dan rekenen we ondernemers-voordeeltjes en autogebruik ff niet mee), dus ik zou toch ff op zoek naar wat beters. (zit geen leasebak bij je baante, toch ?)
Oud 11-09-2004, 10:29
Dís
Dís is offline
mn vakantiejob was 2200 euro dus das wel goed natuurlyk

en babysitten is 9 euro per u vo 2 kindjes en 13 euro voor 3+
dacht ik
en kga nog eens voor weekendwerk zoeken ook
Oud 11-09-2004, 13:36
aim
aim is offline
nee, ik verdien niet genoeg
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:48
elledc
elledc is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 09-09-2004 @ 23:01 :
21 jaar, technisch manager bij een automatiseerder binnen de zorgsector. Salaris is 2.700 Euro bruto per maand plus ongeveer 700 Euro in de vorm van een leuke leaseauto (waarmee ik ook privé kan rijden).
Al-met-al ben ik zeker niet ontevreden.
Klinkt wel zeer aardig maar ben je nou serieus?
Verdien je als starter zoveel?
Aan je 21 heb je dan een diploma daarvoor?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:51
elledc
elledc is offline
Ik kreeg deze week mijn rekeninguittreksels. Er stond 292 euro op voor 1 week, mét vervoersvergoeding (80 km per dag) en vakantiegeld erbij.

Dit is nou toch té weinig vinden jullie niet???
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:04
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 11-09-2004 @ 16:48 :
Als ik kijk naar mijn leeftijdsgenoten heb ik wel een stukje geluk gehad. Mijn referenties waren goed, waardoor ik wat hoger kon inschieten (had hiervoor een eigen bedrijf). Daarnaast werk ik vanaf m'n 17e al voltijd waardoor ik relevante werkervaring heb.
Het gaat niet alleen om je diploma, maar ook hoe je bent als persoon. Ben je iemand die braaf van 9 tot 5 z'n werk doet, of ben je een losgeslagen figuur dat vanaf half 8 's ochtends tot 7 uur 's avonds alles voor de werkgever over hebt. Dat maakt nogal wat uit natuurlijk.
Oud 11-09-2004, 16:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 11-09-2004 @ 16:48 :
ik vind dat loon heel redelijk (bruto dan he). ws werkt ie ook 40 uur per week.
Oud 11-09-2004, 16:05
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-09-2004 @ 17:04 :
ik vind dat loon heel redelijk (bruto dan he). ws werkt ie ook 40 uur per week.
Bruto inderdaad. En met zo'n salaris betaal je over de top al 42% inkomstenbelasting, dat is wel weer een beetje jammer.
Oud 11-09-2004, 16:08
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik werk bij een hotel, en verdien 3.07 per uur. Ik kan alleen maar weinig uren maken, waardoor ik niet al te veel verdien. En in de winter kan ik nog minder werken, dus ik denk dat ik op zoek ga naar wat anders
Oud 11-09-2004, 16:26
Verwijderd
Ben dit voorjaar begonnen als terrasloper bij een cafe en draai ook bardiensten. Geen vaste diensten, altijd onzeker. Verdien 6 euro per uur (overdag, 's nachts, in het weekend) met daarbovenop fooi maar die wisselt natuurlijk elke keer.
Ben tevreden met mn salaris per uur, maar niet met het aantal uren dat ik werk, dus ben op zoek naar een zekerder baantje.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 11-09-2004 @ 17:08 :
Ik werk bij een hotel, en verdien 3.07 per uur. Ik kan alleen maar weinig uren maken, waardoor ik niet al te veel verdien. En in de winter kan ik nog minder werken, dus ik denk dat ik op zoek ga naar wat anders
jezus. daarvoor kom ik mn bed nog niet eens uit
Oud 12-09-2004, 13:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Wat doe je dan in dat hotel?
Dit is toch wel zeer weinig zeg Ik krijg meer dan jou als ik ga babysitten en er tv kijk. Op den duur zou je denken dat je werkgever de helft van het geld dat jij zou moeten verdienen in zijn zakken steekt.
Ik denk inderdaad dat je best op zoek gaat naar wat anders
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:52
juno
juno is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de minimumjeugdlonen om te huilen vind. Jullie moeten er namelijk wel erg hard voor werken.

Maar zo zijn we allemaal begonnen. Ik verdiende op mijn zeventiende op het land in de vakantie 3.50 gulden schoon per uur, inmiddels twintig jaar geleden, en dat was toen al schreeuwend slecht. Dat je als scholier geld terug kon krijgen van de Belastingdienst wisten we toen nog niet. (Het was 1984, er was nog geen internet en de Belastingdienst was nog niet klantvriendelijk.)

Maar ik had wel de zekerheid dat ik de hele vakantie per dag 8 uur werk had. Het lijkt wel of iedereen nu als oproepkracht werkt, nauwelijks uren maakt en van te voren niet weet waar hij aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:45
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Op dit moment wel. Ben werkzaam als vakkenvuller..krijg 4.25 bruto...netto komt het iets hoger uit (door vakantietoeslagen..hele vage constructie).
Oud 12-09-2004, 20:24
never mind
never mind is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 11-09-2004 @ 10:55 :
verwend nest, wees blij dat er een minimumloon is...
Oud 12-09-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 11-09-2004 @ 10:55 :
Er is bijna geen land op de wereld met een hoger minimumloon. Als jij er vijf weet te noemen kom ik persoonlijk op mijn handen naar je toegelopen om je ermee te feliciteren.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:30
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
never mind schreef op 12-09-2004 @ 21:24 :
verwend nest, wees blij dat er een minimumloon is...
Dat weet ik nog niet zo zeer. Het minimumloon zorgt natuurlijk er wel voor dat de vrije marktwerking niet langer van toepassing is.

Stel, je bent ondernemer. En je wilt graag iemand aannemen, maar je hebt niet genoeg geld om iemand het huidige minimumloon te betalen. Dan neem je op dit moment niemand aan, terwijl je anders misschien een iets minder productief persoon zou aannemen tegen een lager tarief. Weer een werkloze erbij dus.
Vooral aan de onderkant van de banenmarkt kan het afschaffen van het minimumloon veel banen scheppen.
Oud 13-09-2004, 20:47
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-09-2004 @ 22:40 :
Als jij er vijf weet te noemen kom ik persoonlijk op mijn handen naar je toegelopen om je ermee te feliciteren.
minimumloon kan ik alleen Nieuw-Zeeland en Luxemburg vinden.
minimumjeugdloon kan ik zowat de hele westerse wereld opnoemen. Kom je?
Oud 13-09-2004, 20:58
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb in de zomervakantie in een bollenbedrijf gewerkt, en ik kreeg 4 euro (ik was toen nog 16) dat vond ik best veel, dus daar was ik tevreden mee. Maar meer is natuurlijk altijd welkom
Oud 13-09-2004, 21:00
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 13-09-2004 @ 20:47 :
Volgens mij bedoelt ie dat je 5 landen op moet noemen met een hoger minimumloon dan in nederland, maar dat kan ik natuurlijk verkeerd begrepen hebben.
Oud 13-09-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 13-09-2004 @ 21:47 :
Nee, je had het niet over minimumjeugdloon maar over minimumloon. Wat zal mij het minimumjeugdloon interesseren?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 13-09-2004 @ 21:30 :
Vooral aan de onderkant van de banenmarkt kan het afschaffen van het minimumloon veel banen scheppen.
Dat klopt inderdaad, dat kan ik mij nog herinneren van economie. Vooral de mensen zonder opleiding die daarom weinig productief zijn zouden daarmee geholpen zijn. Maar dan blijf je weer zitten met het probleem dat de werkgevers dan vaker onder het minimumloon zullen duiken, ook als het niet terecht is.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:04
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-09-2004 @ 09:37 :
Dat klopt inderdaad, dat kan ik mij nog herinneren van economie. Vooral de mensen zonder opleiding die daarom weinig productief zijn zouden daarmee geholpen zijn. Maar dan blijf je weer zitten met het probleem dat de werkgevers dan vaker onder het minimumloon zullen duiken, ook als het niet terecht is.
Als er geen minimumloon is, kun je er ook niet onder duikden.
Bovendien vind ik de term 'als het niet terecht is' nogal vreemd. Een salaris van iemand wordt niet bepaald op basis van ethische gronden, maar op basis van productiviteit en marktwaarde.
Oud 14-09-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 14-09-2004 @ 18:04 :
Bovendien vind ik de term 'als het niet terecht is' nogal vreemd. Een salaris van iemand wordt niet bepaald op basis van ethische gronden, maar op basis van productiviteit en marktwaarde.
'niet terecht' in dit geval betekent inderdaad op basis van productiviteit en vooropleiding. Mensen die meer horen te verdienen minder betalen omdat er nou eenmaal geen minimumloon meer is.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 20:26
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-09-2004 @ 19:47 :
'niet terecht' in dit geval betekent inderdaad op basis van productiviteit en vooropleiding. Mensen die meer horen te verdienen minder betalen omdat er nou eenmaal geen minimumloon meer is.
Als werkgevers die mensen minder betalen, is dat niet omdat ze minder productief worden. Dat is gestoeld op het feit dat de werkgevers het zich kunnen permiteren om het salaris te verlagen, omdat er meer aanbod aan werknemers in dat segment is dan er werk is.
'horen te verdienen' is wederom een kreet waarmee ik mijzelf niet kan verenigen.

Kijk, minimumloon is ontstaan in een periode waarin mensen veel emplooi in de industrie hadden. De arbeidsomstandigheden waren destijds nog erg onrustig: stakingen waren aan de orde van de dag, het personeel werd geenszins juridisch beschermd en stonden bovendien bloot aan fysieke gevaren. Die tijd is inmiddels lang verstreken, daar een equilibrium is ontstaan in de machtsverhoudingen. Het is onwaarschijnlijk dat deze verhoudingen op kort termijn drastische wendingen nemen, daar deze zo met elkaar verweven zijn in onze hedendaagse samenleving.

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 15:42
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 12-09-2004 @ 14:00 :
Wat doe je dan in dat hotel?
Dit is toch wel zeer weinig zeg Ik krijg meer dan jou als ik ga babysitten en er tv kijk. Op den duur zou je denken dat je werkgever de helft van het geld dat jij zou moeten verdienen in zijn zakken steekt.
Ik denk inderdaad dat je best op zoek gaat naar wat anders
Kamermeisje --> schoonmaken enzo..

Maar volgens mij zijn er weinig mogelijkheden om meer te verdienen... Ik bedoel, bij de supermarkt oid verdien je weinig meer..
Oud 15-09-2004, 18:10
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Ertur schreef op 13-09-2004 @ 23:34 :
Nee, je had het niet over minimumjeugdloon maar over minimumloon. Wat zal mij het minimumjeugdloon interesseren?
scholieren.com
onder de 23
snap je?
Oud 15-09-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 15-09-2004 @ 19:10 :
scholieren.com
onder de 23
snap je?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 17:36
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Citaat:
ik verdien 3.96 met schoonmaakbaantje.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:06
foreignstud2
foreignstud2 is offline
wat ik verdien...

Magazijnbaan, hard werk en vroeg beginnen (zaterdag om 6 uur)
5 per uur
PSV thuiswedstrijden publiekscatering 6.50 per uur
evenementen achter de bar (mindcontrollers 2 okt) 6.50 per uur
Gebouwbeheerder van een sporthal in de weekenden 8.50 per uur .

dus al met al verdien ik best veel met al die baantjes, jammer van de 33% belasting die ik overal behalve bij de sporthal betaal.. netto is altijd flink minder
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:41
probeer
probeer is offline
10 euri per uur (waarvan ongeveer 50 cent naar de belasting gaat ofzo)

ik werk als 'nieuwe-computersystemen-in-elkaar-zetten-en-klaarmaken-voor-de-klant-en-het-formatteren-van-harde-schijven' bij een computer winkel. je staat nog eens verbaasd over het aantal mensen die met hun pc komen aanzetten omdat de harde schijf vastdoet en ze zelf niet weten hoe hem te formatteren en win xp te installeren.
Reageren

Regels voor berichten