Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien weet ik niet zeker of het diertje nog een eigenaar heeft. (en stiekem ben ik ook wel aan hem gehecht, maar goed ik heb het beste met hem voor). Wat kan ik er zelf aan doen? Is het nodig om te desinfecteren en zoja hoe? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij komt hier nu al meer dan een jaar dus hij heeft de vorige winter ook overleefd. Ik heb zoiets van: waarom zou ik hem een 'grote beurt' laten geven, terwijl hij zich zo ook prima redt? Het is voor het eerst dat hij nu iets heeft, op een enkele teek na. En als hij honger heeft of aandacht wil staat ie gewoon voor de deur. Maar ik verwacht niet dat hij nergens anders terecht kan, want hij komt regelmatig een week niet (ook omdat we nog voor een poesje zorgen, die zijn rivaal is). Ik zou hem niet graag in een asiel zien, want zodra ik de deur dichtdoe, draait hij door. In een kooitje dus helemaal en dan wordt ie nog banger, dat wil ik hem in ieder geval niet aandoen. Hij is hier trouwens van harte welkom maar zolang hij het niet kan vinden met het poesje, is het misschien een probleem. Ik kijk het nog even aan, als hij vanmiddag weer langskomt kijk ik even naar de wond, misschien valt het mee. Eventueel laat ik hem wennen aan het poesje. Hij is happy zolang hij vrij is... Maar als het gaat ontsteken ga ik natuurlijk met hem naar de dierenarts, en ik heb besloten dan zelf voor de kosten op te draaien zodat hij gewoon weer met mij mee terug kan. Bedankt voor de reacties. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lang niet in alle asiels zitten de katten in kooien, laat staan alleen maar. Dat is vaak alleen voor de quarantaine, daarna krijgen ze meer bewegingsvrijheid enzo. Bel de dierenbescherming en vraag wat ze kunnen doen (zoals ik al zei, ze castreren en stereliseren ook zwerfkatten zonder dat iemand daar direct voor betaald, dus wie weet is er ook hiervoor wel een mogelijkheid). En gewoon langs de dierenarts kan volgens mij altijd, dat lijkt me idd een goed plan als het gaat ontsteken of het er op een andere manier raar uitziet of wat dan ook. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|