Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 22:03
Eend
Eend is offline
Vier jaar geleden was ik met kamp uitgegleden en heb daarbij mijn schouder gekneusd. Ik heb toen 3 weken met een mitella rondgelopen en heb daarna afgebouwd. In de vakantie ging ik wat extra zwemmen om m weer sterk te krijgen.
Nou, na een aantal weken had ik er geen last meer van en lag ik heel relaxt op de bank te kijken en toen maakte ik een beweging waardoor mijn schouder uit de kom raakte. Ik heb hem zelf (erg pijnlijk was het) terug geduwd en naja, weer een paar weken met een mitella moeten lopen.

Bij stressvolle situaties had ik er enorm veel last van en na een jaar bleek er een beginnende ontsteking te zitten, weer veel rust geven. Drie jaar later (nu dus) had ik er nooit meer last van, maar sinds vorige week doet ie weer enorm veel pijn. Iemand die ik ken had mijn schouder gemasseerd en verteld dat er allemaal afvalstoffen in verzameld waren, die veroorzaakten knellingen. Ik had namelijk regelmatig last van een tintelende vinger en pijnscheuten door heel mijn arm.

Nu vraag ik me af wat ik hier nou aan kan doen. Moet ik mijn schouder weer op rust zetten en een mitella dragen, of moet ik m volledig blijven bewegen oid?
Mijn huisarts is meer van dat soort: Gooi dr maar wat chemische troep in en het geneest wel, dus naar hem hoef ik niet toe te gaan.
Oud 08-12-2004, 23:46
Verwijderd
Als daar een ontsteking zit dan moet je daar iets tegen doen. Dat kan je lichaam niet altijd zelf. Je vindt het raar dat jouw huisarts zegt dat je er maar wat 'chemische troep' tegenaan moet gooien, maar zelf ben je nog raarder bezig, want je denkt dat zo'n ernstige ontsteking uit zichzelf wel weg zal gaan. Ga gewoon bij de arts langs, met alle respect, die weet er meer van dan jij. Tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om risico op gangreen in je arm op te lopen ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:55
Eend
Eend is offline
die ontsteking is drie jaar geleden geweest Die is dus allang weer over.

Zelf zoek ik meer combinaties met het koude weer en veel stress. Tenminste, dat leek mij het meest logische.

btw, wat is gangreen?
Oud 09-12-2004, 16:23
Cookie
Cookie is offline
beetje losmasseren zodat die afvalstoffen "losraken" dat ze doorspoelen of hoe zeg je dat.....

misschien helpt het als je er brandende balsem opdoet?
Oud 09-12-2004, 16:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 09-12-2004 @ 17:23 :
beetje losmasseren zodat die afvalstoffen "losraken" dat ze doorspoelen of hoe zeg je dat.....

misschien helpt het als je er brandende balsem opdoet?
Ja.. juist wel bewegen.

En verder toch naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ga naar de huisarts, die heeft er verstand van, en de meeste chemische 'troep' helpt wel degelijk. daarom heten ze dan ook 'medicijnen'.
Oud 09-12-2004, 18:04
bench140
bench140 is offline
misschien moet je is naar de sportschool en je schouders trainen? Je schouders een beetje steviger maken kan geen kwaad zolang het maar geen zeer doet als je ze traint.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-12-2004 @ 17:31 :
Ga naar de huisarts, die heeft er verstand van, en de meeste chemische 'troep' helpt wel degelijk. daarom heten ze dan ook 'medicijnen'.
er zijn vast ook wel andere oplossingen. Iemand die niet eens 5 minuten de tijd voor je neemt en je dan maar een zinloos receptje meegeeft, daar geloof ik niet in hoor.
Oud 09-12-2004, 20:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
bench140 schreef op 09-12-2004 @ 19:04 :
misschien moet je is naar de sportschool en je schouders trainen? Je schouders een beetje steviger maken kan geen kwaad zolang het maar geen zeer doet als je ze traint.
Mijn schouders worden sowieso wel met sporten getraind. Niet dat ik ze 'overspannen' maak, maar ze komen iig los tijden het sporten.

Ik heb vandaag wel getraind, nadat ik er een laag tijgerbalsem op het gesmeerd. Nu gaat het wel weer
Oud 09-12-2004, 21:02
M@rco
M@rco is offline
En toch zou ik zeggen dat de enige die er iets zinnigs over kan zeggen, je huisarts is.
Oud 09-12-2004, 22:57
bracelance
bracelance is offline
als je een blessure hebt gehad (zoals jouw schouder) dan is de weerstand van de gewrichten en spieren daar omheen verminderd. De oude theorie was rust dan geneest het wel en zoveel mogelijk ontlasten.

De 'nieuwe' theorie is rust geven totdat het kan bewegen en dan langzaam bewegingen geven. Je gewricht en pezen, spieren etc. hebben daar rondom een klap gehad en zullen altijd minder sterk zijn tenzij... je het blessuregebied gaat trainen, met kleine beetjes zorgen dat het sterker wordt, misschien wel sterker en soepeler maken dan de rest want als er een klap weer opkomt sta je in principe al met 6-0 achter. Dus eerst wat rust geven, en daarna je schouder gaan trainen.
Oud 09-12-2004, 23:44
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Heb je PriveBerichtje gestuurd...

Sterkte, en niet de boel forceren he!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:37
Eend
Eend is offline
@Bracelance: thnx Ik was gister namelijk wel gaan trainen, maar ik rende op een gegeven moment zo hard op een muur af, dat ik zoiets had van: Of ik val keihard tegen de muur of ik vang m op met mijn schouder.
Ik heb de klap met mijn schouder opgevangen en merk best wel dat het toch de verkeerde keuze is geweest.

Ik zal m even rust geven dan

Regels voor berichten