Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2001, 16:38
A loved one
A loved one is offline
Laat ik dan toch maar eens wat hulp vragen.
Een leraar bij mij op school doet dingen met me die ik liever niet heb. Ik heb dat wel eens gezegd, maar hij kan heel snel kwaad worden (en dat zijn geen driftbuien van een paar minuten), dus ik ben bang dat áls ik er wat van zeg, het alleen maar erger zal worden. Wat moet ik nou doen om hem op te laten houden? Als ik het aan iemand zou zeggen, en hij komt erachter, dan wil ik niet denken aan de gevolgen daarvan...

(Het hele verhaal kan ik er nu niet bijtypen, maar als er nog meer dingen zijn die eigenlijk wel belangrijk zijn om te weten, dan zal ik die dan wel vertellen, ofzo, we zien wel, oké?)

Love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2001, 16:40
A loved one
A loved one is offline
/me zit te twijfelen of ze 't zal sluiten...

Love
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:44
Lindatje
Lindatje is offline
Nee niet afsluiten joh; maar kun je iets duidelijker zijn: wat voor dingen...het is moeilijk om dingen bij de naam te noemen misschien maar daarmee voorkom je warrigheid en verkeerde adviezen...en ik zal zo wel weer terug komen oke?? liefs linda
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:52
Verwijderd
Wat hij doet is niet goed, en dat weet hij. Als je durft zou ik het tegen iemand zeggen, niet tegen hem, maar tegen een andere leraar(es) die je vertrouwd, of tegen de vertrouwenspersoon of je mentor, of tegen de directie. Wat hij doet moet ophouden, er moet iets aan gedaan worden en jijzelf kunt dat niet. Probeer het er alsjeblieft met iemand over te hebben, desnoods eerst met een vriendin, dan kunnen jullie samen naar iemand anders toe. En tot die tijd, proberen zoveel mogelijk bij die man uit de buurt te blijven, er iig voor zorgen dat je niet met hem alleen bent. Succes en sterkte.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:54
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat hij doet is niet goed, en dat weet hij. Als je durft zou ik het tegen iemand zeggen, niet tegen hem, maar tegen een andere leraar(es) die je vertrouwd, of tegen de vertrouwenspersoon of je mentor, of tegen de directie. Wat hij doet moet ophouden, er moet iets aan gedaan worden en jijzelf kunt dat niet. Probeer het er alsjeblieft met iemand over te hebben, desnoods eerst met een vriendin, dan kunnen jullie samen naar iemand anders toe. En tot die tijd, proberen zoveel mogelijk bij die man uit de buurt te blijven, er iig voor zorgen dat je niet met hem alleen bent. Succes en sterkte.
Inderdaad: zowieso, ongeacht wat hij doet, hij heeft het recht niet om iets te doen wat jij niet wilt en dat moet dus ophouden. Ik ben het met Leonoor eens over wat je er het beste mee kunt doen!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:57
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Lindatje schreef:
Nee niet afsluiten joh; maar kun je iets duidelijker zijn: wat voor dingen...het is moeilijk om dingen bij de naam te noemen misschien maar daarmee voorkom je warrigheid en verkeerde adviezen...en ik zal zo wel weer terug komen oke?? liefs linda

Hij zit aan me.

Love
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 17:25
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef:
Hij zit aan me.
En dat mag hij niet. Dat weet hij ook. Zoals ik in mijn eerste post al zei, probeer er alsjeblieft met iemand over te praten, het liefst met iemand die er wat aan kan doen (andere leraar/mentor/vertrouwenspersoon/
schoolleiding).

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (28-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 18:01
original charlie
original charlie is offline
Je moet er inderdaad iets aan doen. Mischien kunnen je ouders je helpen, of kan je ja hart uitstorten bij een vriendin of ga naar je coordinator, mentor, decaan enz. Dit kan écht niet!! Zo'n vent kan moet ontslagen worden. Wie weet ben jij niet zijn enige slachtoffer. Wacht niet langer! Doe er iets tegen! Niet met hem gaan praten dat helpt vast niet maar met iemand anders, thuis en op school. Thuis kun je dan steun krijgen van ouder vriendin ofzo en op school kunnen ze wat tegen die leraar doen. Wacht niet langer!
Heeel veel sterkte toegewenst,
Liefs,
Charlie
Oud 28-11-2001, 20:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Doe het niet alleen... zeg er niet alleen iets van, doe dat samen, met vrienden.

Misschien heb je ook wel geen vrienden...

Dan kun je misschien met iemand van het internet afspreken dat die met je mee gaat, zodat je iig niet alleen bent.

Probeer het... vecht ertegen!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 20:35
A loved one
A loved one is offline
Hulp vragen gaat nogal moeilijk, ik wil altijd alles alleen kunnen. Op school heb ik wel 'n paar vrienden, maar niet echt iemand die ik genoeg vertrouw om het aan te kunnen vertellen. Maar ik vertrouw eigenlijk niemand, dus dan zal het om hulp vragen gelijk weer wat moeilijker worden.

(O, voor wie zich er nog voor interesseert: op DoP heb ik een hele reeks Engelse gedichtjes erover gemaakt, onder "Rape". Dat je het even weet.)

Love
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 20:45
Marc S
Marc S is offline
Je moet er echt iets aan doen!

Het is niet jouw fout dat die pedo aan je zit! Ik weet dat het moeilijk is, er komen waarschijnlijk vragen bij over jouw geloofwaardigheid enzovoorts, maar het moet ophouden! Je gaat er kapot aan

Hoe komt 'ie eigenlijk in de gelegenheid zulke dingen met je te doen? Zie je hem ook buiten school ofzo?!?

[Dit bericht is aangepast door Marc S (28-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 06:11
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef:
Hulp vragen gaat nogal moeilijk, ik wil altijd alles alleen kunnen.

Meisje, dit kun je niet alleen. Die vent moet aangepakt worden en dat kun (en hoef) je niet alleen. Wat hij bij jou doet kan hij ook bij andere kinderen doen, bescherm jezelf en die anderen daar tegen door hem bv aan te geven. Wat hij doet mag niet!!! Het is strafbaar, hij verziekt jouw leven, doe er dus wat aan. Als je het moeilijk vindt misschien eerst met je ouders praten? Of een briefje schrijven aan de schoolleiding ofzo? Ze zijn verplicht zo iets serieus te nemen en iig te onderzoeken ed, volgens mij. Hij is het niet waard jouw leven te verzieken, doe er dus iets aan, voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 06:17
Verwijderd
Laurie, zou je me een keertje een mailtje willen sturen (naar leonoor@scholieren.com) voor je emailadres, dat heb ik nl alleen in die andere mailbox en die is een beetje down, geloof ik... 'k wou je nl mailen, maar dat kan nu niet, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 20:55
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Laurie, zou je me een keertje een mailtje willen sturen (naar leonoor@scholieren.com) voor je emailadres, dat heb ik nl alleen in die andere mailbox en die is een beetje down, geloof ik... 'k wou je nl mailen, maar dat kan nu niet, vandaar.
Heb ik gedaan, is ie aangekomen?

Love
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 20:59
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef:
Heb ik gedaan, is ie aangekomen?
Jep, heb ook al terug gemaild, staat niet echt iets in, mail morgen of overmorgen langer mailtje, nu eerst ff slapen, anders val ik morgen in de les in slaap.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 21:08
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Jep, heb ook al terug gemaild, staat niet echt iets in, mail morgen of overmorgen langer mailtje, nu eerst ff slapen, anders val ik morgen in de les in slaap.
Is al goed. Truste!

Love
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 20:57
A loved one
A loved one is offline
Een schaamteloze UP.

Love
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 09:20
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
heey meis.

wat jij mee maakt is niet normaal ..
je moet iets tegen die leraar doen..
al is het niet voor jezelf danwel voor de volgende..
het maakt je kapot.
schrijf een brief naar het schoolbestuur of ga eens praten met het vertrouwenspersoon.
echt waar als ze dit horen staan ze zekerweten achter jou!
ze zullen je beschermen hoor!
je staat er echt niet alleen voor, en gelukkig hoeft dat ook niet.
dit doormaken in je eentje is een hel.
de verwerking hiervan ook.

heeel erg veel sterkte.
knuvvel
nynke
Oud 01-12-2001, 10:26
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ga het vertellen tegen iemand. Echt doen!! Dan houdt het op. Draai de rollen om, laat hem jou niet bang maken, maak hem eens bang... Hij doet iets verkeerd, jij niet!
Liefs, Kronkel
Oud 01-12-2001, 22:25
Gwen.
Gwen. is offline
Misschien een rare vraag, maar is het die leraar Nederlands van wie je ooit een verhaal over jou op DoP of K&L heb geplaatst waar nogal uit naar voren kwam dat hij meer om je gaf dan om een normale leraar..?
Verder moet je hém erop aanspreken dat het niet mag, van je af bijten, slaan, schoppen, bah.. Ik weet niet hoe erg het is en in wat voor situatie het gebeurt. Probeer te ontwijken alleen met hem te zijn en stap naar de vertrouwenspersoon op school, of een lerares die je vertrouwd en ga dan met diegene naar de rector.
Oud 02-12-2001, 11:21
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Misschien een rare vraag, maar is het die leraar Nederlands van wie je ooit een verhaal over jou op DoP of K&L heb geplaatst waar nogal uit naar voren kwam dat hij meer om je gaf dan om een normale leraar..?
Dat verhaal was grotendeels geschreven door die leraar Nederlands, maar er waren een paar kleine stukjes toegevoegd door HEM, dat waren meestal de ietswat, hoe wil je het noemen, ziekere stukjes.

Citaat:
Verder moet je hém erop aanspreken dat het niet mag, van je af bijten, slaan, schoppen, bah.. Ik weet niet hoe erg het is en in wat voor situatie het gebeurt. Probeer te ontwijken alleen met hem te zijn en stap naar de vertrouwenspersoon op school, of een lerares die je vertrouwd en ga dan met diegene naar de rector.
Ik zou les van hem hebben dit schooljaar, maar ik ben dat een beetje tegengegaan, dus nu heb ik geen les meer van hem, maar soms komt hij me tegen op de gang, dan vraagt hij of ik even met 'm mee wil komen...
Vorig jaar kreeg ik nog bijles van 'm, hij stelde voor om dat een keer bij hem thuis te doen, en ja, naïef als ik was deed ik dat.
Eén ding wil ik wel even duidelijk maken, hij heeft me NIET verkracht! Maar als ik iets verkeerd zal doen, gebeurt dat misschien nog, vandaar dat ik echt geen hulp kan vragen hierover.

Vertrouwenspersoon, lerares, rector... Ik zit op een redelijk grote school, ik geloof dat we niet eens een vertrouwenspersoon hebben, en de rector houdt zich voornamelijk bezig met het opplakken van eenrichtingsweg-stickers op de deuren. Ik vertrouw die hele school niet.

Love
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 18:46
love_will_never_die
love_will_never_die is offline
Ik maak zoiets ook mee. Ik heb op school een grote mond ik weet niet maar ik heb het gevoel dat ze me toch niet zouden geloven. Ik zou et sowieso toch aan niemand kwijt kunnen want hij heeft overal mee te maken. Ik weet niet hoe het met jou zit maar vertel het aan een 'onafhankelijk' iemand. Die niet partij voor iemand kan trekken, wat ik wel heb meegemaakt. Maar succes xje

ze komen er wel een keer achter.
Oud 02-12-2001, 18:51
Verwijderd
Elke school heeft een vertrouwenspersoon, als het goed is.
'k heb je btw nog niet gemaild (duh, dat had je ook wel door), 'k heb het ff heel druk met mezelf...daardoor ben ik een beetje vergeten wat ik je ook alweer precies wou mailen... Tis geen goed excuus, maar toch sorry. Zodra ik de touwtjes weer een beetje in eigen handen heb komt er snel en mailtje aan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:04
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Elke school heeft een vertrouwenspersoon, als het goed is.

Een van onze vertrouwenspersonen is niet te vertrouwen bij ons. Ik wist pas sinds de 4e wie een vertrouwenspersoon was en pas sinds een paar weken de vrouwelijke vertrouwenspersoon, tis neit altijd logisch dat dat gemeld word.

Gewoon zeggen tegen iemand, tegen de tijd dat hij het te weten komt is het te laat. Zorg dat je niet alleen met hem bent, als hij je strafwerk geeft en je moet dat alleen maken kan je gerust wegblijven; als je tegen de directeur zegt dat je het niet op prijs stelt om alleen in een lokaal met een leraar te zitten (je hoeft neit eens iets te vertellen, als jij alleen maar zegt dat je het niet wilt hebben) kan hij je moeilijk dwingen.

Maar doe er iig iets aan, ik weet niet wat die leraar doet, maar school en leraren moeten instaan voor de veiligheid van hun leerlingen aangezien je de helft van je dag op school zit. Deze taak mogen ze niet misbruiken!!

*knuffie*

sandra
Oud 02-12-2001, 19:15
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Je wil het zelf oplossen ?

Ga dan naar een andere school vind de leraar wel iemand anders of loop naar het politie buro en de krant.

zo en zo mag de politie hem 3 dagen zonder bewijs vasthouden.(mits je aangifte doet natuurlijk)

Een klein verhaaltje in de krant en je weet zeker dat de school het niet meer onder-de-pet kan houden.(helaas is mijn ervaring dat dat gebeurt)

En dan is het probleem met die gast opgelost.

je kan evt. ook nog een omgangsverbod aanvragen.

maar denk niet dat het overwaait voor jezelf en anderen.

Groeten

Edwin
Oud 02-12-2001, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

...tis neit altijd logisch dat dat gemeld word.
Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn er vaak wel, staat vaak ook wel vermeld in de schoolgids.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:37
Internationalist
Internationalist is offline
Lief meisje, doe iets! laat je niet slopen! het maakt niet uit hoe je het doet maar laat het stoppen, echt!

Bij God, ik zou willen dat ik je kon helpen. Maar echt, jij moet dit doen. Praat er over, maak het openbaar, weet ik veel, maar zorg dat hij bij jou stopt en als het even kan dat die gallige klootzak nooit meer één vinger uit kan steken.

Mocht je denken dat je concrete hulp nodig hebt, je kan me mailen. Ik mag dan geen psycholoog zijn én ook geen agent, ik heb voor mezelf wel duidelijk wat rechtvaardigheid is. O ja, m'n email is proza123@hotmail.com.
Oud 03-12-2001, 15:29
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Je wil het zelf oplossen ?

Ga dan naar een andere school vind de leraar wel iemand anders of loop naar het politie buro en de krant.

De opleiding die ik volg, is alleen op de school waar ik nu op zit (of ik moet met de trein anderhalf uur reizen).

Love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 15:43
A loved one
A loved one is offline
Vandaag alweer... Ik liep door de gang, ik had pauze, ging HIJ opeens naast me lopen. "Lau, je komt wel even mee, hè?" Ik wilde wel protesteren, maar hij duwde me zacht zo'n coördinatorkamer in, er was zo´n dreiging aan de manier waarop hij duwde, alsof hij wilde zeggen "als je nu verdomme niet meegaat, sleur ik je wel mee aan je haren". Zoiets in elk geval. (...) Toen hij eindelijk klaar was, pakte hij me even vast bij mijn schouders, "Lau, je weet wat er gaat gebeuren, als je dit doorvertelt, toch?"
Ik: "..."
HIJ: "Verdomme Lau, zeg eens wat!"
HIJ: "Je hebt het toch niet doorvertelt? Lau? Als je dit godverdomme aan iemand hebt verteld... (...)"
Zo'n blik in z'n ogen, God, als hij toen dood neer was gevallen, had ik een vreugdedansje gemaakt.

Ik: "Ik heb het niet verteld, dat zal ik ook niet doen, echt waar..."

Maar het was al te laat. HIJ sloeg me links, op mijn kaak. Mijn nek werd half omgedraaid en ik draaide me weg van hem, mijn huid leek te branden, maar het enige wat ik wilde was weggaan, weg van HEM, ik haat hem, ik haat hem, ik haat hem. Tranen van woede en pijn liepen langs mijn gezicht, ik liet ze lopen. Hij liep naar me toe, "sorry, sorry, sorry, Lau, o God, sorry...". Ik fluisterde alleen dat hij weg moest gaan.
Ik zat er nog een tijdje alleen, totdat V. binnenkwam met een enorme stapel papieren. Toen hij mij daar zat zitten, liet hij ze vallen op zijn bureau, en zei wat ik al kon verwachten. "Hee, Laurie, wat is er? Mijn God, wat heb je aan je wang, hij is helemaal rood..."

Toen was ik dus maar weggevlucht.

---

Wilde deed eerst op K&L zetten, maar aangezien het niet van hoge waarde is, denk ik toch dat het beter hier past.

Love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 15:55
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
mag ik die vent gaan vermoorden?
gofferdestoffer serieus ik ben echt heeel erg boos.. mag ik die vent alsjeblieft enorm aangeven of in elkaar slaan
alsjeblieft?
Oud 04-12-2001, 16:23
Marc S
Marc S is offline
Hmmz... ik krijg de neiging iemand te laten verdwijnen

Oog om oog, tand om tand, leven om leven.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:28
Marc S
Marc S is offline
Hey, ieder mens is te kraken... zijn wangedrag kan hem fataal worden wanneer JIJ er gebruik van maakt.

Misschien een beetje film-achtig, maar kun je misschien echt een geluidsrecorder meenemen en zijn 'dreigingen' opnemen?

Je weet nooit
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:30
Marc S
Marc S is offline
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn ook zat manieren hem het leven zuur te maken. Heeft ie bijvoorbeeld een vrouw? Of verder nog een bepaalde status?

Wat weet je eigenlijk van hem?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:32
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hey, ieder mens is te kraken... zijn wangedrag kan hem fataal worden wanneer JIJ er gebruik van maakt.

Misschien een beetje film-achtig, maar kun je misschien echt een geluidsrecorder meenemen en zijn 'dreigingen' opnemen?

Je weet nooit

Nou goed, wat zou ik er dan mee moeten doen?
Politie? Krijgt hij misschien wat therapie, en dan? Kan hij fijn doorgaan. Hij zal me altijd wel weten te vinden.

Love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:33
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn ook zat manieren hem het leven zuur te maken. Heeft ie bijvoorbeeld een vrouw? Of verder nog een bepaalde status?

Wat weet je eigenlijk van hem?

Ik woon in het Zuiden Limburg. Zijn vrouw is overleden, hij is gewoon leraar, niets bijzonders, behalve dit dan.

Love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:38
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Vandaag alweer... Ik liep door de gang, ik had pauze, ging HIJ opeens naast me lopen. "Lau, je komt wel even mee, hè?" Ik wilde wel protesteren, maar hij duwde me zacht zo'n coördinatorkamer in, er was zo´n dreiging aan de manier waarop hij duwde, alsof hij wilde zeggen "als je nu verdomme niet meegaat, sleur ik je wel mee aan je haren". Zoiets in elk geval. (...)
Natuurlijke drang groter dan verstand.

Citaat:
Toen hij eindelijk klaar was, pakte hij me even vast bij mijn schouders, "Lau, je weet wat er gaat gebeuren, als je dit doorvertelt, toch?"
HIJ: "Verdomme Lau, zeg eens wat!"
HIJ: "Je hebt het toch niet doorvertelt? Lau? Als je dit godverdomme aan iemand hebt verteld... (...)"
Wantrouwen, schuld; het object weet dat hij veel te verliezen heeft.

Citaat:
Maar het was al te laat. HIJ sloeg me links, op mijn kaak. Mijn nek werd half omgedraaid en ik draaide me weg van hem, mijn huid leek te branden, maar het enige wat ik wilde was weggaan, weg van HEM, ik haat hem, ik haat hem, ik haat hem. Tranen van woede en pijn liepen langs mijn gezicht, ik liet ze lopen. Hij liep naar me toe, "sorry, sorry, sorry, Lau, o God, sorry...".
Hij doet ineens aardig om zijn hachie te redden. Wanneer jij met rode ogen die kamer verlaat, ontstaan er immers eventueel vraagtekens bij anderen. Hij denkt vooruit, dit spreekt tegen dat hij impulsief reageert... terwijl het eerste stukje juist ervoor spreekt dat hij je per se moest hebben...

Met andere woorden: hij heeft zich niet onder controle (daar kan men gebruik van maken).
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:40
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Met andere woorden: hij heeft zich niet onder controle (daar kan men gebruik van maken).

En hoe dan?

Love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:41
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Ik woon in het Zuiden Limburg. Zijn vrouw is overleden, hij is gewoon leraar, niets bijzonders, behalve dit dan.
Zijn vrouw is overleden *hmpf*

Aan een ziekte?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:42
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
En hoe dan?
Wat kan hij doen als jij keihard begint te schreeuwen? Paniekeren omdat hij daar geen rekening mee heeft gehouden? Ik vind het al enorm dat er zomaar iemand binnen kon lopen...

Hij denkt je immers onder controle te hebben en omdat het al een keer goed ging, durft hij de volgende keer meer; neemt meer risico...

[Dit bericht is aangepast door Marc S (04-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:48
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Wat kan hij doen als jij keihard begint te schreeuwen? Paniekeren omdat hij daar geen rekening mee heeft gehouden? Ik vind het al enorm dat er zomaar iemand binnen kon lopen...

Er zit een soort lampje voor de deur, als die aanstaat mag er niemand binnenkomen. Daarna maakte hij het weer uit.
Z'n vrouw had kanker, geloof ik, hij praat er niet echt veel over.

Love

EDIT: En ik wil niet denken aan een volgende keer, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 16:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Er zit een soort lampje voor de deur, als die aanstaat mag er niemand binnenkomen. Daarna maakte hij het weer uit.
Hmm...

Citaat:
Z'n vrouw had kanker, geloof ik, hij praat er niet echt veel over.
Dat kan een probleem zijn en zelfs de oorzaak van zoiets... eigenlijk alles wat iemand echt pijn heeft gedaan / kunnen doen, kan ervoor zorgen dat er bepaalde stoppen doorslaan...

Als ik bij mezelf na ga wat er allemaal al door mijn hoofd ging enkel door het pesten van vroeger, wil ik niet weten wat er met iemand gebeurt bij zoiets

Dat praat het natuurlijk niet goed. Weet god wie hij nog meer lastig valt op school en daarbuiten. De vraag is alleen of je daar achter kunt komen...

Eigenlijk niet te doen zonder een teveel aan tijd.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 17:01
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dat kan een probleem zijn en zelfs de oorzaak van zoiets... eigenlijk alles wat iemand echt pijn heeft gedaan / kunnen doen, kan ervoor zorgen dat er bepaalde stoppen doorslaan...

Als ik bij mezelf na ga wat er allemaal al door mijn hoofd ging enkel door het pesten van vroeger, wil ik niet weten wat er met iemand gebeurt bij zoiets

Dat praat het natuurlijk niet goed. Weet god wie hij nog meer lastig valt op school en daarbuiten. De vraag is alleen of je daar achter kunt komen...

Eigenlijk niet te doen zonder een teveel aan tijd.

Ik denk dat je gelijk hebt, ja. Ik geloof trouwens niet dat hij nog meer meisjes lastigvalt, niets wijst er in elk geval op, maar dat wil niets zeggen natuurlijk...

(ik ga nu eten, ik ben er vanavond weer, denk ik. Niet dat je uren blijft wachten op een reactie ofzo, of ben ik de enige die dat doet? )

Love
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 17:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
(ik ga nu eten, ik ben er vanavond weer, denk ik. Niet dat je uren blijft wachten op een reactie ofzo, of ben ik de enige die dat doet? )
Ghehe, ik doe dat soms ook

Hoewel ik er andere dingen naast doe

Na ja, ik ga nu ook maar wat eten... wou dat ik ook echt iets concreets zou kunnen ondernemen, de vraag is alleen wat :/
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 17:07
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Ik zat er nog een tijdje alleen, totdat V. binnenkwam met een enorme stapel papieren. Toen hij mij daar zat zitten, liet hij ze vallen op zijn bureau, en zei wat ik al kon verwachten. "Hee, Laurie, wat is er? Mijn God, wat heb je aan je wang, hij is helemaal rood..."

Toen was ik dus maar weggevlucht.

Ik lees je verhaal en word héél erg stil.
Meis, je verdient dit niet...zorg voor jezelf en bescherm jezelf.
Het klinkt heel hard, maar jij bent de enige die het kan stoppen!
Dit houdt niet in dat je het alleen moet doen, maar wel zélf. Jij moet de eerste stap nemen.

Die V. waar je het over hebt, kan hij je misschien helpen? Hij lijkt me geinteresseerd (of heb ik het nu helemaal mis?)

Ga alsjeblieft geen gekke wraakacties bedenken, of beter gezegd: uitvoeren.
Niks met zijn vrouw ofzo, dat maakt jou alleen ongeloofwaardiger.

Zorg dat hij aangepakt wordt door de mensen die daarvoor zijn, doe het niet zelf.

Alsjeblieft...zorg voor jezelf, want een ander doet het niet!

Heel veel succes meid, en blijf er over schrijven als het gaat!

-x-
Steleto, die weet hoe het voelt...

Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 17:09
D'tje
D'tje is offline
Praat er in ieder geval met IEMAND over, het voor je houden kan echt niet. En ga ONMIDDELIJK naar de politie, ik weet dat je bang bent voor wat hij daarna kan doen, maar het moet echt...Voor het geval hij je mishandeld en daar duidelijke beelden van zijn, ga dan naar de politie vlak daarna, als de "tekenen" nog vers zijn. Heb je een bewijs. Desnoods probeer je iemand te laten afluisteren bij de deur ofzo, dan heb je een getuige ook. Praat er in ieder geval ook met je ouders over, die moeten dit weten! Kan je eventueel van school veranderen als het te erg word. Met school praten heeft soms geen zin, maar je moet het wel doen. Wij hebben ook zo'n leraar gehad, maar de directie kon niets doen omdat ze ons wel geloofden maar geen bewijzen hadden en omdat de oom van die leraar een of andere rijke grote piet was die hem beschermde. Hopelijk is dat bij jou niet zo!! Als hij het bij jou doet, doet hij het zeker en vast ook bij iemand anders dus let een beetje op hoe andere meisjes (en eventueel jongens) zich in de klas gedragen tegen over hem, en als je vind dat iemand anders ook nogal bang en zenuwachtig overkomt, praat met die persoon erover, samen staan jullie sterker! Maak niet de fout te denken dat doordat hij je niet echt verkracht hij niet fout zit, ook aanranding en mishandeling is GOED FOUT!!!!
Veel succes!
Greetz
Oud 04-12-2001, 17:31
Qamra
Qamra is offline
Schijt aan het feit dat je alles zelf wilt doen, ga er werk van maken, haal er mensen bij. Alleen kan je het toch niet... Of je wilt dat dit doorgaat.. Klinkt gemeen, sorry, maar das mijn mening een beetje. Wat hij doet is fout en je zit ermee, je wilt dat het stop, waarom dan zo fucking eigenwijs zijn en het zelf willen doen!! Je bent toch een sterke vrouw! Je bent toch volwassen aan het worden! Volwassen mensen en ook kinderen kunnen niet altijd alles zonder hulp doen!

Desnoods voel je je maar slecht dat je het niet zelf hebt opgelost, maar daar kom je wel overheen, over aanranding en mishandeling niet!!!!!!
Oud 04-12-2001, 17:32
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Steleto schreef:
Ga alsjeblieft geen gekke wraakacties bedenken, of beter gezegd: uitvoeren.
Niks met zijn vrouw ofzo, dat maakt jou alleen ongeloofwaardiger.
Mjah, ik liet me ook weer iets te snel gaan met mijn fantasieen... maar goed, er moet iets gebeuren. Het advies van D'tje vind ik wel goed... opletten of anderen misschien ook 'voorzichtig' zijn als hij in de buurt is enzo...

Probeer te achterhalen of anderen ook last van hem ondervinden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 17:49
Lovely1
Lovely1 is offline
Een vriendin van mij heeft ook zoiets als dit meegemaakt. Ze vertelde het me pas na 7 maanden, en het ging steeds slechter met haar. Dat zag ik al eerder, maar ze zei nooit waar het echt om was.
Nou, dik een jaar later zit ze nogsteeds depressief in een afkick centrum omdat ze aan de drugs is geraakt omdat de ellende zo groot was, dat drugs haar de enige oplossing gaf.
Meid, laat het niet zo ver komen en doe er iets aan! Ookal vertrouw je niemand, je kan het gewoon niet alleen. Als je bang bent dat hij je iets aan doet zeg dat dan tegen de persoon tegen wie je het verteld, zodat hij/zij daar eventueel rekening mee kunnen houden.

Succes!

Citaat:
Marc S schreef:
Na ja, ik ga nu ook maar wat eten... wou dat ik ook echt iets concreets zou kunnen ondernemen, de vraag is alleen wat :/

Kom gezellig hier langs, zit ook maar nutteloos om me heen te kijken.
Oud 04-12-2001, 18:25
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Lovely1 schreef:
Kom gezellig hier langs, zit ook maar nutteloos om me heen te kijken.
Hmmz... ik heb nog een hoop andere problemen waar ik iets aan moet doen... wat ik wil en wat mogelijk is, ligt de laatste tijd bestwel ver uit elkaar

Ik durf nog niet eens zomaar naar Eindhoven te rijden, zo ver ben ik al gevallen in mijn onzekerheid... het lukt me nog niet eens 'gewoon' een middagje weg te zijn zonder een resonabele verklaring voor mijn vader te verzinnen...

Ik maak dingen voor mezelf moeilijk

Maar goed, dit gaat off-topic... zij heeft niks aan mijn gezeur over mezelf...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 13:49
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Steleto schreef:

Die V. waar je het over hebt, kan hij je misschien helpen? Hij lijkt me geinteresseerd (of heb ik het nu helemaal mis?)

Misschien wel, ik zal er eens over nadenken...

Love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten