Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2004, 20:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Geen 8 jaar school, dan inburgeren

DEN HAAG - Minister Verdonk voor Integratie mag niet alleen allochtonen verplichten tot het volgen van inburgeringscursussen. Om discriminatie te voorkomen, moet deze verplichting gelden voor alle inwoners van Nederland die minder dan acht jaar school hebben gevolgd.

Dat schrijft de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken in een nog vertrouwelijk advies aan Verdonk. De minister neemt volgens bronnen rond het kabinet het advies over om toch te kunnen vasthouden aan het streven om eerste-generatie allochtonen die slecht Nederlands spreken, te laten inburgeren. Verdonk legt haar plannen vandaag voor aan het kabinet.

De keuze voor een inburgeringsplicht voor alle inwoners van Nederland betekent dat de minister terug moet komen van haar eerdere standpunt. In juni, bij de presentatie van de eerste schets van het inburgeringsstelsel, hield zij nog vol dat het geen discriminatie was om alleen aan allochtonen een inburgeringsplicht op te leggen. Zij zei toen dat migranten elders zijn geboren en daardoor apart mogen worden behandeld. 'Onderscheid mag wel worden gemaakt indien er sprake is van ongelijke gevallen', hield zij vol.

Bijna alle Nederlanders hebben door de leerplicht acht jaar onderwijs of meer genoten. Zij zullen dus worden uitgezonderd van de inburgeringsplicht. De migranten die zich in Nederland vestigden, zullen veelal niet aan dit criterium kunnen voldoen omdat zij pas op latere leeftijd emigreerden. Zij zullen cursussen moeten volgen. Door deze juridische constructie kan Verdonk toch de groep laten inburgeren die zij op het ooghad.

Of ook Turken in Nederland aan de inburgeringsplicht kunnen worden onderworpen, is nog geen uitgemaakte zaak. Een verdrag uit 1963 tussen Turkije en de EU zou dat verbieden.

bron: Volkskrant
-------------------------------------------------------------------------

Mooi, ook gelijk Wilders laten inburgeren zodat hij de multi-culturele samenleving eens gaat erkennen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2004, 20:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-12-2004 @ 21:25 :
Mooi, ook gelijk Wilders laten inburgeren zodat hij de multi-culturele samenleving eens gaat erkennen
er staat 'minder dan 8 jaar school'.

Iets waarvan ik denk dat Wilders zeker wel over beschikt...

Hoe iemand minder dan 8 jaar naar school kan gaan als hij/zij altijd al in Nederland woonde ontgaat me trouwens... iedereen heeft toch minstens wel de basisschool gedaan.
Oud 03-12-2004, 20:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ongetwijfeld, maar grappig dat hij er alleen maar op achteruit gegaan is, zowel innerlijk als uiterlijk dan wel geestelijk zo ook inhoudelijk als wel sociaal.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:37
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik zei al dat assimilatie een slecht idee is
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-12-2004 @ 21:34 :
Ongetwijfeld, maar grappig dat hij er alleen maar op achteruit gegaan is, zowel innerlijk als uiterlijk dan wel geestelijk zo ook inhoudelijk als wel sociaal.
Heel leuk dat je een irrationele aversie van geert Wilders hebt....

maar.. wat is het nut van dat iedere keer opnieuw posten?
Oud 03-12-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-12-2004 @ 21:42 :

Er is niks irrationeel aan een aversie tegen Wilders.

Ontopic: typische spastische poging van Verdonk om toch het beleid erdoor te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:07
Verwijderd
Verdonk verzint echt alles.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:12
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Wat een onzin, inburgering is namelijk altijd slecht
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-12-2004 @ 23:07 :
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:20
Verwijderd
verdonk is vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:29
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-12-2004 @ 23:07 :
Oja, een minister is er natuurlijk om een beetje de hele dag te niksen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 04-12-2004 @ 00:29 :
Oja, een minister is er natuurlijk om een beetje de hele dag te niksen
maar ze kan opzich ook zinnige dingen verzinnen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:32
professor2
professor2 is offline
het is toch niet haalbaar
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:44
Amoa
Amoa is offline
Citaat:
Koekjes:
maar ze kan opzich ook zinnige dingen verzinnen
Ohja?

Dit idee is erg slecht, irreeel, kwetsend voor de betreffende autochtonen, na invoering waarschijnlijk weinig effectief, en net zoals de meeste van Verdonk's ideeen is ook dit dus niet zo fantastisch en te omschrijven als ''erg apart''.
Oud 04-12-2004, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Amoa schreef op 04-12-2004 @ 00:44 :
Ohja?

Dit idee is erg slecht, irreeel, kwetsend voor de betreffende autochtonen, na invoering waarschijnlijk weinig effectief, en net zoals de meeste van Verdonk's ideeen is ook dit dus niet zo fantastisch en te omschrijven als ''erg apart''.
waarschijnlijk kan ze dat niet nee, wat een vermoeiend mens zeg
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 00:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-12-2004 @ 21:42 :

Het doet mij pijn om jou zo gekwetst te zien na mijn uitlatingen aan het adres van jouw popidool Wilders. Dit meen ik echt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 00:25
Verwijderd
Prima idee toch. Er zijn ook genoeg domme Nederlandse kaaskoppen die wel eens op een taalcursus mogen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:04
EgtungNL
EgtungNL is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-12-2004 @ 21:25 :
Mooi, ook gelijk Wilders laten inburgeren zodat hij de multi-culturele samenleving eens gaat erkennen [/B]
Waarom iets erkennen dat het Nederlandse volk is opgedrongen, en waarvan nu eindelijk langzamerhand duidelijk word dat het niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:11
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2004 @ 01:25 :
Prima idee toch. Er zijn ook genoeg domme Nederlandse kaaskoppen die wel eens op een taalcursus mogen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 04-12-2004 @ 01:22 :
Het doet mij pijn om jou zo gekwetst te zien na mijn uitlatingen aan het adres van jouw popidool Wilders. Dit meen ik echt.
het feit dat je Wilders mijn 'idool' noemt geeft al aan dat je niets begrijpt van hoe de situatie in elkaar zit.

Wilders brengt zaken te simpel en vaak te extreem, maar als ik uit linkse en allochtone hoek ronduit debiele reacties op de opkomst van Wilders zie zou je hem daardoor bijna nog gaan steunen ook.
Oud 04-12-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
De tokkies bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-12-2004 @ 15:03 :
De tokkies bijvoorbeeld
'Alle gekheid op een Tokkie'
Jan-Jaap van der Wal
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:08
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2004 @ 14:57 :
Wilders brengt zaken te simpel en vaak te extreem, maar als ik uit linkse en allochtone hoek ronduit debiele reacties op de opkomst van Wilders zie zou je hem daardoor bijna nog gaan steunen ook.
Ja dat is het probleem nu juist een beetje; mensen gaan op Wilders stemmen als proteststem. Nu moet ik zeggen, er zijn betere manieren om met 'de establishment' te gaan fucken.
Oud 04-12-2004, 14:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-12-2004 @ 15:06 :
'Alle gekheid op een Tokkie'
Jan-Jaap van der Wal
Geweldige man, die van der Wal
Oud 04-12-2004, 14:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
oneMen schreef op 04-12-2004 @ 15:09 :
Geweldige man, die van der Wal
Helaas heb ik de afleveringw aaruit gequote werd wel gemist, vanwege een verandering in programmering met dat klote Glazen Huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 14:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oneMen schreef op 04-12-2004 @ 15:08 :
er zijn betere manieren om met 'de establishment' te gaan fucken.
zoals?

Ik ga sowieso afwachten wat voor partijapparaat Wilders gaat opbouwen, goed dat de verkiezingen over twee jaar komen, dan zal de hype er ietsjes af zijn, en tegen die tijd zal makkelijker een oordeel te vellen zijn of de partij die Wilders op gaat zetten je stem waard is..

Over het algemeen stem ik VVD vanwege hun principes, maar met veel van hun niet-principiele besluiten ben ik het oneens...

D66 komt in de buurt, maar lijdt naar mijn idee aan waanzin op het gebied van bestuurlijke vernieuwing...

links valt vanwege hun principes en onrealistische beleid voor het grootste deel af...

waar zou ik dan op moeten stemmen? blanco is tijdverspilling, dus blijft Wilders in feite over...

Aan de andere kant wil ik ook geen stem uitbrengen op een one-issue partij zonder solide opbouw...

Wat dat betreft gaat er veel afhangen van wat Wilders nu zal gaan opbouwen..
Oud 04-12-2004, 16:06
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Oud 04-12-2004, 18:16
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Wat moeten die mensen die niet 8 jaar onderwijs hebben gevolgd dan leren???

dat je in je handjes moet klappen na een voorstelling?
dat je met mes en vork eet in Nederland?

zal veel verschil maken zeg

zeker ook 6000 euro per jaar
Oud 04-12-2004, 21:39
MH
MH is offline
Fantastisch idee. Moet je voor de gein hier in de omgeving eens beginnen met integratiecursussen. Of nee, doe toch maar niet, dan past er geen allochtoon meer in de klas.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:44
MH
MH is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-12-2004 @ 19:16 :

Meer andere dingen. Het klinkt ongeloofwaardig, maar hier in Groningen (vooral het oosten van de provincie) zijn echt nog zat mensen die niet weten dat ze na hun school eens een baan moeten zoeken. Dat komt doordat opa werkloos was en pa ook en die zaten toch ook hele dagen thuis. En ja, als ze 16 zijn en ze hebben (met wat geluk) een diploma, dan gaan ze ook op de bank zitten, hebben de hele tijd om bier te drinken etc.

Wat ik nu schrijf, is best extreem, maar dit soort mensen bestaan echt. Geloof je het niet? Pak dan je ov-kaart en reis naar Veendam, Winschoten, Pekela, Stadskanaal of Delfzijl, om dan de mensen te vragen naar dit soort gevallen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:58
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 04-12-2004 @ 22:44 :
(...)

Wat ik nu schrijf, is best extreem, maar dit soort mensen bestaan echt. Geloof je het niet? Pak dan je ov-kaart en reis naar Veendam, Winschoten, Pekela, Stadskanaal of Delfzijl, om dan de mensen te vragen naar dit soort gevallen.
Ik denk dat een paar werkloze boeren in noordoost-Groningen wel het laatste is waar we ons zorgen over moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2004 @ 01:58 :
Ik denk dat een paar werkloze boeren in noordoost-Groningen wel het laatste is waar we ons zorgen over moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-12-2004 @ 19:16 :

Er is een verschil tussen maatschappelijke etiquette en 'kak'etiquette.
Groeten van een medeburger lijkt me meer dan logisch, en wel zo respectvol... met mes en vork eten is uiteindelijk reinste bullshit.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:10
Winner
Winner is offline
Moeten mensen die in het buitenland hebben gestudeerd en nu dokter zijn of iets ook gaan inburgeren? Moeten die mensen ook terug de schoolbanken in om Sinterklaasliedjes en 'hoe stap ik een trein in op zijn Nederlands (antwoord: met zijn allen samenklonteren voor de uitgang zodat niemand er uit of er in kan)' te leren of wat is de bedoeling?
Oud 05-12-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Winner schreef op 05-12-2004 @ 14:10 :
Moeten mensen die in het buitenland hebben gestudeerd en nu dokter zijn of iets ook gaan inburgeren? Moeten die mensen ook terug de schoolbanken in om Sinterklaasliedjes en 'hoe stap ik een trein in op zijn Nederlands (antwoord: met zijn allen samenklonteren voor de uitgang zodat niemand er uit of er in kan)' te leren of wat is de bedoeling?
Nee, het gaat om het feit dat ik op mijn werk door de arme-autochtone mensen wel word aangesproken met 'Hallo, goedemiddag en dankuwel', door de rijkere autochtonen alweer wat minder, en door de allochtonen helemaal niet 'Pakje shag en pomp 3'.
'Hallo meneer! Wat wilt u hebben?'
(en dan kijken ze me aan alsof ik stront in de ogen gooi)

Dus het gaat hier niet om 'Lientje leerde lotje lopen langs de lange lindenlaan' maar om normale, respectvolle en duidelijke waarden van respect en communicatie aanleren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Opvallend is overigens dat er nog mensen zijn die zich nu nog zorgen maken om beschuldigd te worden van discriminatie.

Citaat:
Om discriminatie te voorkomen, moet deze verplichting gelden voor alle inwoners van Nederland die minder dan acht jaar school hebben gevolgd.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:33
Verwijderd
Btw, spreken we hier over alleen middelbaar onderwijs-jaren, of worden de laatste paar jaren basisonderwijs ook meegerekent?
(correct me als ik iets heb gemist in de TS tekst)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:44
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
EgtungNL schreef op 04-12-2004 @ 13:04 :
Waarom iets erkennen dat het Nederlandse volk is opgedrongen, en waarvan nu eindelijk langzamerhand duidelijk word dat het niet werkt.
Inderdaad, de multiculturele samenleving is failliet. Na dertig jaar is wel gebleken dat de multiculturele samenleving eigenlijk alleen maar conflictpotentieel heeft opgeleverd.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-12-2004 @ 14:44 :
Inderdaad, de multiculturele samenleving is failliet. Na dertig jaar is wel gebleken dat de multiculturele samenleving eigenlijk alleen maar conflictpotentieel heeft opgeleverd.
ja hoor einstein en tot die conclusie ben je zomaar gekomen?!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-12-2004 @ 14:44 :
Dit in tegenstelling tot de Middeleeuwen, waarin de puur autochtone bevolking van Nederland in harmonie samenleefde, zonder enige vorm van conflict of oorlog.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:55
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-12-2004 @ 14:51 :
Dit in tegenstelling tot de Middeleeuwen, waarin de puur autochtone bevolking van Nederland in harmonie samenleefde, zonder enige vorm van conflict of oorlog.
Ontken niet dat een mono-culturele samenleving geen conflicten kunnen staan. Dat heb ik nooit beweerd of gezegd. Dat maak jij ervan.

Feit is wel dat we conflictpotentieel in huis hebben gehaald. Ik wil daar geen mensen mee stigmatiseren. Maar cultuur onderscheidt en scheidt mensen. Dat kan voor problemen zorgen wanneer men met elkaar in één gebied leeft. Zeker wanneer er verschillende culturen zijn waarin de waarden met elkaar in strijd zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-12-2004 @ 14:55 :
Ontken niet dat een mono-culturele samenleving geen conflicten kunnen staan. Dat heb ik nooit beweerd of gezegd. Dat maak jij ervan.

Feit is wel dat we conflictpotentieel in huis hebben gehaald. Ik wil daar geen mensen mee stigmatiseren. Maar cultuur onderscheidt en scheidt mensen. Dat kan voor problemen zorgen wanneer men met elkaar in één gebied leeft. Zeker wanneer er verschillende culturen zijn waarin de waarden met elkaar in strijd zijn.
Is er zoiets als een volledig homogene cultuur dan?

Lijkt mij onmogelijk.

Mensen zijn net als ratten, als je ze maar dicht genoeg op elkaar gooit gaan ze ruziën.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:02
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-12-2004 @ 14:59 :

Mensen zijn net als ratten, als je ze maar dicht genoeg op elkaar gooit gaan ze ruziën.
Mensen kunnen altijd ruzie krijgen. Maar sommige omstandigheden werken gewoon als olie op het vuur.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-12-2004 @ 15:02 :
Mensen kunnen altijd ruzie krijgen. Maar sommige omstandigheden werken gewoon als olie op het vuur.
Heb je ook gegevens die dat ondersteunen?

Dat bijvoorbeeld de situatie nu 'erger' is dan pakweg 20, 50, 100 of 1000 jaar geleden?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:26
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-12-2004 @ 15:04 :
Heb je ook gegevens die dat ondersteunen?

Dat bijvoorbeeld de situatie nu 'erger' is dan pakweg 20, 50, 100 of 1000 jaar geleden?
Multiculturalisme is niet goed voor de samenleving. In Afrikaanse landen heeft het geleid tot heel wat (burger)oorlogen. Singapore is misschien wel de meest multiculturele staat ter wereld, en daar lukt het ook niet om culturele segregatie tegen te gaan. De regering wilt dat daar tegen gaan, omdat etnische spanningen kunnen leiden tot grote problemen.

In Nederland zijn er ook al diverse problemen en spanningen tussen allochtone en autochtone groepen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:07
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
MH schreef op 04-12-2004 @ 22:44 :
Meer andere dingen. Het klinkt ongeloofwaardig, maar hier in Groningen (vooral het oosten van de provincie) zijn echt nog zat mensen die niet weten dat ze na hun school eens een baan moeten zoeken. Dat komt doordat opa werkloos was en pa ook en die zaten toch ook hele dagen thuis. En ja, als ze 16 zijn en ze hebben (met wat geluk) een diploma, dan gaan ze ook op de bank zitten, hebben de hele tijd om bier te drinken etc.

Ik geloof je wel, maar ik vraag me af of een cursus van 6000 euro per jaar dan de oplossing biedt.
Oud 05-12-2004, 15:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Oud 05-12-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 05-12-2004 @ 16:07 :
Kun je ook gewoon niet reageren als je die 'mening' niet kunt onderbouwen...?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 05-12-2004 @ 16:08 :
Kun je ook gewoon niet reageren als je die 'mening' niet kunt onderbouwen...?
Het is nou eenmaal zo...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 05-12-2004 @ 14:08 :
Er is een verschil tussen maatschappelijke etiquette en 'kak'etiquette.
Groeten van een medeburger lijkt me meer dan logisch, en wel zo respectvol... met mes en vork eten is uiteindelijk reinste bullshit.
Nou.... In Rusland groet je je medeburger niet eens in de winkel en zeg je ook geen alsjeblieft/dankjewel. Maar als je het alleen over autochtonen hebt dan heb je gelijk.

Alleen wat probeer je nou eigenlijk te zeggen met dat verschil in etiquette?
Vind je dan dat de kak of de maatschappelijke etiquette 'onderwezen' moet worden in zo'n cursus?

+ met mes en vork eten in NL lijkt mij ook maatschappelijk, want in andere landen eten ze met b.v stokjes of handen en moeten ze dus ook weten dat dat hier anders gebeurd.
Oja...maar we hadden het over autochtonen....
Reageren

Regels voor berichten