![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja dat is ook wel klote eigenlijk.. dood gaan.. maar van de andere kant.. ik zou echt wel eens willen weten wat er dan gebeurt... ik denk gewoon dat je slaapt... maar ook zonder dromen... dus.. saai eigenlijk.. ik geloof niet in de hemel enzo.. maar ik hoef er niet echt over te nadenken.. wat ik al zei.. ik zou het ook leuk vinden een nieuw orgaan te krijgen als ik het echt nodig heb.. zelf heb ik er toch niks meer aan..
|
ja, ik ben donor. maar dat had ik hier ook al vertelt http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=donor
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
van mij mogen ze alles hebben, ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben dus.. vandaag was bij ER nog dat je zo'n 50 mensen blij kan maken met je organen (ik weet natuurlijk niet of dat aantal precies klopt, maar toch). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar in het geval dat iemand een uitdrukkelijke wilsverklaring heeft geuit moet het niet meer mogelijk zijn om die keuze terug te draaien omdat de nabestaanden er bezwaar tegen hebben. Dat zou immers neerkomen op het niet respecteren van een postmortale wens. Ook een testament moet worden nageleefd. What's next, moeten we dan de wens tot orgaandonatie vastleggen bij de notaris? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
huh? je krijgt je codocil toch pas als je 18 bent?
|
gewoon, op zo'n site kun je een formulier downloaden en uitprinten, en dan kan je het gratis opsturen.
volgens mij was het: www.wordorgaandonor.nl ofzo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tegenwoordig (sinds de nieuwe Wet op de orgaandonatie) wordt niet meer met codicillen gewerkt, maar met een centraal register waarin wordt bijgehouden of iemand donor is of niet. Dit ter vermijding van zoekraken van codicillen. Verder kun je inderdaad pas een geldige keuze maken als je achttien bent. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Als bv een jong iemand plotseling overlijdt, dan kan het allemaal wel erg zwaar vallen voor de familie, ongeacht of er wel of geen donor wens was. Het kan dus blijkbaar nooit kwaad om tegen je omgeving te zeggen dat je het echt wilt. Verder vind ik dat je familie/ nabestaanden dat te respecteren hebben. Ik weet (bijna) zeker dat mijn moeder, zelf al is het heel moeilijk voor haar op dat moment, mijn keuze respecteert, en deze ''uitvoert''. ik ga het haar vanavond toch nog maar een keertje zeggen voor de zekerheid ![]() Citaat:
Verder: ''Het is voor iedereen vanaf twaalf jaar mogelijk zijn besluit over donatie te laten registreren in het Donorregister'' (bron). Je kan je dus vanaf 12 jaar laten registreren. of is dat dan geen geldige keuze?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier staat dat je dus als 12 jarige gewoon je keuze kenbaar kan maken.
Uiteindelijk kunnen ouders besluiten om niet op de keuze in te gaan (tenminste ik heb het heel snel doorgelezen). Maar goed, dit geldt dus in principe ook voor 18+... Uiteindelijk beslissen die. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Masterscriptie - orgaandonatie - I need you! Claudette | 10 | 17-01-2016 18:51 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] PO: Orgaandonatie Seriously | 2 | 26-10-2008 13:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie derjw | 20 | 04-11-2006 23:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wet op orgaandonatie Oebele-frans | 59 | 22-05-2005 11:37 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Actieve orgaandonatie JellevanAanholt | 28 | 09-05-2005 22:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie Robert&Martijn | 21 | 05-06-2004 16:47 |