Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2003, 21:40
Thomas
Thomas is offline
Wie speelt er waterpolo? Waar speel je? Vertel over je competitie!
Advertentie
Oud 18-09-2003, 18:59
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
ikke heb het een jaar gespeeld, vonhet echt fantastisch, maar moest stoppen vanwege knieblessure.

Ga er miz.. wel weer mee beginne.

nog geen compitities gespeeld.
Soms op doel en soms aanvallen
Oud 18-09-2003, 19:32
Konijn
Konijn is offline
Ik heb 11 jaar waterpolo gespeeld, van mn 5e tot mn 16e. Speelde bij Schuurman BZ&PC (Borculo, beroemd van de toernooien ).
Ik ben altijd keeper geweest, vanaf het begin, al heb ik erg last van knieblessures (keeper-kwaal *zucht*)
Ben met pupillen naar de Nederlandse Kampioenschappen geweest, waar we opeens derde werden, volkomen onverwacht, die ene ploeg uit t oosten ertussen .
Bij de meisjes (aspiranten) ben ik gevraagd voor het gelderse team, wat ik helaas niet kon doen vanwege reistijd en school niet te combineren, vind het nog steeds heel jammer, schijnt erg leuk te zijn. Jij speelt ook op hoog niveau toch?
Toen ik 15 was ben ik begonnen bij Dames 1 (Spelen D2 in Gelderland), dat beviel wat minder. Zeer fanatiek team, en zoveel 'oudere' dames, dat ging gewoon niet, en toen ik een hersenschudding had en zij daar nogal vervelend op reageerden ben ik uiteindelijk gestopt met de sport, wat ik echt heel erg jammer vind. Ik wilde weer beginnen als ik ga studeren in Enschede, daar gaan waterpoloen. Maar helaaskreeg ik een jaar geleden de ziekte van pfeiffer, waardoor ik mn hele examenjaar miste, en nu nog steeds niet eens een uurtje per week kan sporten, en mn schooljaar overdoe, wat al te vele moeite kost .
Maar voor mij blijft: ik ga weer waterpolo spelen, dat is echt de allerleukste sport die er is.
(Ben je trouwens wel eens op het Borculo toernooi geweest? Ik ben daar nog steeds vrijwilliger, altijd heel gezellig )
Oud 19-09-2003, 09:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Konijn schreef op 18-09-2003 @ 20:32:
Jij speelt ook op hoog niveau toch?

(Ben je trouwens wel eens op het Borculo toernooi geweest? Ik ben daar nog steeds vrijwilliger, altijd heel gezellig )
Ik speel momenteel niet meer op hoog niveau. Ik heb een aantal keren meegedaan aan het NK voor kringteams. Ik ben meerdere keren geselecteerd voor het Brabantse team, totdat ik te oud werd. Ik speelde bijna al die tijd bij VZV Njord en ben bijvoorbeeld ook gevraagd om bij PSV te komen spelen. De prestige en presetatiedruk was me daar te groot en daarom heb ik dat nooit gedaan.

Momenteel speel ik weer bij de club waar ik ooit pupillen speelde, hier thuis in mijn woonplaats. We spelen op het allerlaagste niveau dat er is, maar dat maakt niet uit. Ik doe het nu alleen nog voor de lol en dat is eigenlijk hetgeen dat nu telt.

Borculo, volgens mij heb ik daar een keer een toernooi meegemaakt, maar ik kan het me niet meer goed herinneren. Wel ben ik een keer meegeweest met mijn broertje die daar voor de pupillen een kringenslottoernooi moest afwerken.

Ik hoop voor je dat je straks weer kan beginnen, want je hebt gelijk. Waterpolo blijft een ontzettend mooie sport.
Oud 19-09-2003, 13:53
AnneCath
AnneCath is offline
Ik heb ee paar jaar lang aan waterpolo gedaan bij leidse club LZ 1886, maar ben nu gestopt. door een knie blessure zoals zo veel keepers, like me. en wil er wel weer mee gaan beginnen hoor even kijken hoe het afloopt.
Oud 19-09-2003, 22:50
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 19-09-2003 @ 14:53:
Ik heb ee paar jaar lang aan waterpolo gedaan bij leidse club LZ 1886, maar ben nu gestopt. door een knie blessure zoals zo veel keepers, like me. en wil er wel weer mee gaan beginnen hoor even kijken hoe het afloopt.
LZ is een zeer goede club. Vooral voor vrouwelijke poloers.
Oud 20-09-2003, 00:07
Verwijderd
Ik heb twee jaar bij Noordkop gezeten (in Den Helder). Ik zat niet echt in een team, want er waren geen jeugdteams. Ik kwam net in Heren 3 toen ik ging verhuizen. Hier in Ede had ik bij de Polar Bears gekund, toch een zeer goede waterpolo club . Maar ik wilde liever voetballen, das toch het geen wat ik het beste kan.
Oud 20-09-2003, 15:57
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 20-09-2003 @ 01:07:
Ik heb twee jaar bij Noordkop gezeten (in Den Helder). Ik zat niet echt in een team, want er waren geen jeugdteams. Ik kwam net in Heren 3 toen ik ging verhuizen. Hier in Ede had ik bij de Polar Bears gekund, toch een zeer goede waterpolo club . Maar ik wilde liever voetballen, das toch het geen wat ik het beste kan.
Leuk joh. Waarom ben je dan toch niet bij de PB gegaan?
Oud 28-09-2003, 16:04
ster
ster is offline
hier!
Ik speel nu al zo'n 8/9 jaar waterpolo! erg leuke sport! Ik zit in d1 (mijn eerste jaar ) we spelen 2e klasse bond..En we gaan ook elk jaar naar borculo! Leuk toernooi!!
Oud 28-09-2003, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 20-09-2003 @ 16:57:
Leuk joh. Waarom ben je dan toch niet bij de PB gegaan?
M'n vrienden zitten ook op voetbal en dat kon ik ook een stuk beter. Toen ik in Den Helder op waterpolo ging twijfelde ik ook al, maar nu ben ik dus blij dat ik op voetbal zit

Toch blijf ik waterpolo ook wel een leuke sport vinden om naar te kijken. Als het Nederlands elftal heeft gespeelt, wil ik het altijd wel ffs zien op tv en EK en WK volg ik over het algemeen ook wel op eurosport.
Oud 28-09-2003, 16:18
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
ster schreef op 28-09-2003 @ 17:04:
hier!
Ik speel nu al zo'n 8/9 jaar waterpolo! erg leuke sport! Ik zit in d1 (mijn eerste jaar ) we spelen 2e klasse bond..En we gaan ook elk jaar naar borculo! Leuk toernooi!!
Welke vereniging?

Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-09-2003 @ 17:14:
M'n vrienden zitten ook op voetbal en dat kon ik ook een stuk beter. Toen ik in Den Helder op waterpolo ging twijfelde ik ook al, maar nu ben ik dus blij dat ik op voetbal zit

Toch blijf ik waterpolo ook wel een leuke sport vinden om naar te kijken. Als het Nederlands elftal heeft gespeelt, wil ik het altijd wel ffs zien op tv en EK en WK volg ik over het algemeen ook wel op eurosport.
Tof man. Je moet natuurlijk gewoon hetgeen kiezen dat je het leukste vindt.
Oud 28-09-2003, 16:56
ster
ster is offline
Citaat:
Wawl schreef op 28-09-2003 @ 17:18:
Welke vereniging?

Tof man. Je moet natuurlijk gewoon hetgeen kiezen dat je het leukste vindt.
proteus, ken je vast niet
Oud 09-12-2003, 14:51
merluhhh
merluhhh is offline
heeej, ja ik speel ook waterpolo!!!!! nu 5 jaar. Speel int gelders team en we gaan over een week (zaterdag de 13e en de 20e) naart nederlands kampioenschappen!!! in eindhoven en gravezande! isse leuk! ik speel lekker bij de rijn in wageningen in dames1! weet niet of je die club kent, maarre dichtbij pb! echt een zwaar stoere sport. wat voorn positie speel je (keeper toch) ik speel liefst midvoor! enne wij gaan eigenlijk niet vaak naar borculo (afgelopen jaar wel, maar was er niet) kennen jullie koekstadtoernooi in deventer dat was altijd zwaar stoer, maar dat is gestopt en toernooi van neptunes in arnhem is ook altijd wel gezellig! vertel daar eens wat meer over doeg
Oud 09-12-2003, 21:56
Konijn
Konijn is offline
Proteus en de Rijn, allebei leuk..
Was altijd strijd tussen de Rijn en BZ&PC.
BZ&PC heet sinds dit seizoen trouwens BRC, Borculo-Ruurlo Combinatie (samengegaan met Roderlo)
*Oud topic is dit trouwens*
Ik ken het Koekstadtoernooi niet, maar dat is vast een binnentoernooi? Dat deden wij nooit..

Ik heb trouwens aan de pfeiffer zeer waarschijnlijk ME/CVS overgehouden, dus kom waarschijnlijk niet meer aan t waterpoloen.. maar ga zodra ik weer betere periodes heb, als ik ze krijg, gelijk weer meetrainen, of recreatief spelen ofzo..
Oud 21-05-2004, 16:34
Snjetvet
Snjetvet is offline
Eindelijk een goede topic!!!! ik speel zelf bij hzzian uit denhaag
Oud 21-05-2004, 17:06
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Snjetvet schreef op 21-05-2004 @ 17:34 :
Eindelijk een goede topic!!!! ik speel zelf bij hzzian uit denhaag
Open dan zelf een nieuw topic, deze is zo uitgestorven en voor dood verklaard als het aan mij ligt.
Oud 29-05-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 21-05-2004 @ 18:06 :
Open dan zelf een nieuw topic, deze is zo uitgestorven en voor dood verklaard als het aan mij ligt.
ff nieuw leven inblazen dan maar.

Ik speel (weer) waterpolo.

Ik heb eerst een paar jaar bij zv. Rotterdam gezeten...maar die hadden geen meisjes aspirantenteam...heb eerst een seizoen als gastspeeltster bij ZPC Charlois (Rotterdam) gespeeld, daarna een seizoen bij ZPB Profus (Barendrecht) en daarna nog een seizoen bij Walrus (Vlaardingen). Daarna ben ik overgestapt naar SVH (Rotterdam) en heb daar nog een seizoen bij de meisjes aspiranten gespeeld. Daarna moest ik naar de dames, maar er was bij SVH geen damesteam, dus ben ik naar RZ&PC Rijmond (Rotterdam) gegaan, waar ik toen ongeveer twee seizoenen voor gespeeld heb. Daarna ben ik een paar jaar gestopt, wegens pijnklachten en vermoeidheid. En sinds afgelopen seizoen speel ik opnieuw bij SVH.

We spelen erg laag...kring tweede klasse. Maar ja, ik doe het voor de lol.

Toen ik onder de 16 was heb ik twee keer meegedaan met de kringkampioenschappen (of hoe die dingen ook mogen heten ) met kring ZRO. We verloren altijd alles, maar 't was wel gezellig. Bij onder de 18 was ik de enige, dus dat is dat jaar maar afgeblazen...speelt wat lastig in je eentje. 't jaar daarna heb ik meegetraind met onder de 14 en onder de 16, maar ja, ik was natuurlijk te oud om de wedstrijden mee te mogen doen. Ook heb ik een keer mee gedaan met Antwerpen-Rotterdam, dat was helemaal .

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 21:05.
Oud 29-05-2004, 21:14
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Oud 29-05-2004, 22:23
Verwijderd
wat is kring (2de klasse)?
Oud 30-05-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 29-05-2004 @ 23:23 :
wat is kring (2de klasse)?
Das heel laag. Lager kan niet.

Je hebt zeg maar drie 'indelingen' van waarin competitie gespeeld wordt: bond, district en kring. Nederland is opgedeeld in een aantal 'kringen', regio's zeg maar.

Als je kring speelt, dan speel je alleen tegen verenigingen uit je eigen kring (in mijn geval ZRO/kring Rotterdam dus). Die indelingen hebben dan ook weer 'subindelingen', bij kring ZRO dus 1e en 2e klasse.

Zo iets duidelijker?

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 10:23.
Oud 30-05-2004, 09:05
Verwijderd
duidelijk
Ik heb dan ook wel op waterpolo gezeten, maar nooit wedstrijden gespeeld, er was daar geen jeugdteam. Net toen ik ging verhuizen mocht ik meedoen met Heren3
Oud 30-05-2004, 10:24
Verwijderd
Toen ik 11 was, mocht ik kiezen: of bij de dames spelen of als gastspeelster bij een andere vereniging (en dan dus bij de meisjes aspiranten). Ik heb toen maar voor het laatste gekozen.

De wedstrijden zijn juist het leukst van alles.
Oud 30-05-2004, 19:33
P&C
P&C is offline
rotterdam mijn stadje
Oud 24-10-2007, 19:25
Marleen123
Marleen123 is offline
Speel het 8 jaar Bij Alliancee! (Zaandam)
Oud 24-10-2007, 20:40
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Het werkt niet echt om 4 jaar oude topics te uppen ^^

Regels voor berichten